S-vikaren:
Jo Luleå hade erbjudit han bra lön för sån sorts spelare innan Skellefteå såg att dom var på väg förlora och tog till sin hemliga förhandlings teknik med blunda och kasta pengar till spelaren säger stop.
Redigerad kommentar
J F K: Gott Nytt År!
Modoblogg...men byt ut AF 2015...blir bara bättre :)
Monno:
Om MoDo åker ur, så förlorar SHL hela sin attraktionskraft. Om jag får säga mitt. :)
Monno:Åker vi ur så är det bara att skicka alla SHL-lag till KHL och sedan får de allsvenska lagen göra upp om SM-guldet.
hanzon:
Har du 20 miljoner kronor, så kanske vi kan locka hit Moses. Moses är toppspelare i KHL.
hanzon:
Nog kan man hoppas men kommer nog bli VÄLDIGT dyrt om man ska gå in i någon bud giving med KHL lag om honom.
28 mål 18 assist totalt 46 poäng på 40 matcher den här säsongen.
Ska vara att han absolut inte vill vara kvar i KHL då, men då har vi ju Skellefteå som lär ge han en blank check och han får fylla i lönen själv :)
Redigerad kommentar
Sven Sewage:
Så klart han är ett realistiskt nyförvärv för oss, vi kör bara kom till oss skit i sånt fjant som att utvecklas som spelare, ta nästa steg i utveckligen, hos oss får ni absolut bäst betalt då kommer spelarna stå på kö.
Amitiel:
ja, så är det nog. Spelare går till Skellefteå AIK för att de får bäst betalt där. I MoDo får man däremot en ruggig utveckling och chans på guld varje år.
Amitiel: Du brukar ju veta hur snacket går på FC. Utan att nämna några namn, är det en ny spelare som ska känna på grejerna under den extra istiden ikväll, som ryktats?
Mano:
Jag har inte hört något om det från Modo källor men enligt rykte från annan person ska det vara extra träning för Smolenak, fast sen utesluter det ju självklart inte att det kan vara någon annan som testar på lite samtidigt, men som sagt inte hört något om det från Modo.
Låter ju lite lurigt och ha stängd träning om det bara är Smolenak som ska träna själv, eller så vill dom bara att han ska få lugn och ro :)
Redigerad kommentar
Amitiel:
Satt och kollade på rykten på eliteprospects igår innan jag gick och la mig och där fanns Dany Heatley som rykte till NLA.
Drömde inatt att han skrev på för modo och gjorde debut mot SAIK genom att skjuta hem segern.
Nog för att detta stannar vid en dröm, men fan vilken värvning det skulle ha varit.
Skellefteå till 1,70 hos Svenskaspel idag. Mycket bra odds trots bortaplan!
Ni som har pengar kan lägga hela lönen på det. Hoppas dock jag blir motbevisad.
Edit: Blev lite fel tråd där ser jag nu. Sorry!
Redigerad kommentar
Modo har 13 spelare med utgående kontrakt + lån (Ullmark och Nylander)
Det är alldeles för stor omsättning på spelare i Modo, dom får ingen kontinutet i laget som dom håller på att byta spelare år efter år. Dags att skriva längre kontrakt så kanske tryggheten kommer.