1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515285 inlägg · 4114 ämnen

Silly season

« · 1649199 · » Till forumet

Sv: Silly season
hanzon:Kan man hoppas på att man skriver längre med någon som kan bära modo /vara pådrivare. I samma andetag kan jag väl då hoppas att "kulturbäraren" skröder gjort sitt.
Kommentera

Modo har 13 spelare med utgående kontrakt + lån (Ullmark och Nylander)

Det är alldeles för stor omsättning på spelare i Modo, dom får ingen kontinutet i laget som dom håller på att byta spelare år efter år. Dags att skriva längre kontrakt så kanske tryggheten kommer.

Kommentera

Rytter:håller med dg 
Kommentera

Skellefteå till 1,70 hos Svenskaspel idag. Mycket bra odds trots bortaplan!

Ni som har pengar kan lägga hela lönen på det. Hoppas dock jag blir motbevisad.

Edit: Blev lite fel tråd där ser jag nu. Sorry!

Redigerad kommentar

Kommentera

Amitiel:

Satt och kollade på rykten på eliteprospects igår innan jag gick och la mig och där fanns Dany Heatley som rykte till NLA.

Drömde inatt att han skrev på för modo och gjorde debut mot SAIK genom att skjuta hem segern.

Nog för att detta stannar vid en dröm, men fan vilken värvning det skulle ha varit. 

Kommentera

Mano: Och vrålade - för det gör han ju - det gjorde han i en av barerna på FC.
Kommentera

Amitiel: Men det var väl fan också... he he. Man vande sig snabbt vid att bli less på honom också, ha ha. Aja, vi hoppas på att det finns något i snacket ändå - utöver att den legendariske Åsander i mellandagarna satt och vrålade att Emil Pettersson skulle spela två matcher för oss. Bergsäkrare källa får ni inte.
Kommentera

Bara Smolenak som tränar.
Kommentera

ULTIMAVICI:haha sant :D
Kommentera

modomille: Lugna ner er grabbar, syns inte att ni är ironiska på nätet. ;)
Kommentera

S-vikaren:det vore drömmen om han var yngre :)

Kommentera

modomille:

Sakics*

Kommentera

InVinoVeritas:sacics??
Kommentera

modomille: eller så var det Sacics skridskor som landade på gideå igår!
Kommentera

InVinoVeritas:allvarligt?
Kommentera

modomille: Salle var i Thailand över jul och funderar på comeback!
Kommentera

Mano:ska det komma en ny spelare eller inte??
Kommentera

Amitiel: Båda dessa har snurrat, ja. Att de valde att inte lägga ut matchtruppen i dag var ju också en födkrok för den konspiratoriske/hungrige.
Kommentera

Mano:

Jag har inte hört något om det från Modo källor men enligt rykte från annan person ska det vara extra träning för Smolenak, fast sen utesluter det ju självklart inte att det kan vara någon annan som testar på lite samtidigt, men som sagt inte hört något om det från Modo.

Låter ju lite lurigt och ha stängd träning om det bara är Smolenak som ska träna själv, eller så vill dom bara att han ska få lugn och ro :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Mano:om det är så då är det säkert en spelare på try-out om han bara ska känna på grejerna 
Kommentera

Amitiel: Du brukar ju veta hur snacket går på FC. Utan att nämna några namn, är det en ny spelare som ska känna på grejerna under den extra istiden ikväll, som ryktats? 

Kommentera

Mano:du har helt rätt 
Kommentera

Jahopp hörrni. Har vi haft vårt roliga med den där liraren nu? Så kan vi kanske snacka lite om det faktum att det verkar komma in en ny spelare inom kort eller något annat som faktiskt spelar roll under parollen "Silly Season"? För inte är vi väl såhär lättretade, va?
Kommentera

Amitiel:

ja, så är det nog. Spelare går till Skellefteå AIK för att de får bäst betalt där. I MoDo får man däremot en ruggig utveckling och chans på guld varje år.

Kommentera

Sven Sewage:

Så klart han är ett realistiskt nyförvärv för oss, vi kör bara kom till oss skit i sånt fjant som att utvecklas som spelare, ta nästa steg i utveckligen, hos oss får ni absolut bäst betalt då kommer spelarna stå på kö.

Kommentera

hanzon:

Nog kan man hoppas men kommer nog bli VÄLDIGT dyrt om man ska gå in i någon bud giving med KHL lag om honom.

28 mål 18 assist totalt 46 poäng på 40 matcher den här säsongen.

Ska vara att han absolut inte vill vara kvar i KHL då, men då har vi ju Skellefteå som lär ge han en blank check och han får fylla i lönen själv :)

Redigerad kommentar

Kommentera

hanzon:

Har du 20 miljoner kronor, så kanske vi kan locka hit Moses. Moses är toppspelare i KHL.

Kommentera

Nästa säsong vore denne spelare nåt för Modo

Redigerad kommentar

Kommentera

Amitiel:hoppas en back eller att det blir nån förändring i ledarstaben
Kommentera

Amitiel: Hossa! 😃 #iwish #iwish #iwish
Kommentera

Amitiel:Förstår inte din fråga/påstående. Kan vidarutveckla vad du menar.
Kommentera

Amitiel: Okej!
Hoppas Nordgren och Öberg får lämna och en ny forward och back kommer! Framförallt en backgeneral. PS torp borde bli bänkad nu. Vm i misstag från han senaste 4 matcherna
Kommentera

Amitiel: Ritola hade redan kommit överens med svarten innan han gick ut med citatet som jag nämde tidigare
Kommentera

Steken84:
Någon förändring kommer hända närmsta dagarna om allt går som det ska, men inte fått fram än om det är ny spelare, ny tränare eller annat.
Kommentera

Amitiel: ?
Kommentera

Vad ska man chansa på ny spelare med nummer 70 i Modo eller annan förändring på G.
Kommentera

Steken84:
In Donald
Ut Ritola

Det räcker väl för att truppen inte ska se likadan ut.
Kommentera

Citat:
"– Vi tittar på backar och forwards som kan göra truppen bättre. Som den ser ut nu kommer den inte se ut när vi gör bokslut i vår och det kommer hända saker. Det kan vara båda spelare in och ut, säger Svartvadet."
- In Smolenak
- In Djuse

Är det allt?
Kommentera

Monno:Åker vi ur så är det bara att skicka alla SHL-lag till KHL och sedan får de allsvenska lagen göra upp om SM-guldet.

Kommentera

Monno:

Om MoDo åker ur, så förlorar SHL hela sin attraktionskraft. Om jag får säga mitt. :)

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja vi går en spännande vår till mötes! Tänk om Brynäs och Modo skulle åka ur. Snacka om att SHL skulle tappa traditionella lag...
Kommentera

Gott nytt år bottenkollegor, må de sämsta komma sist.

Kommentera

dav32: Jo, gott nytt år.
Kommentera

J F K: Gott Nytt År!

Modoblogg...men byt ut AF 2015...blir bara bättre :)

Kommentera

hanzon: Jag svarade på ett inlägg där, men det hamnar fel för mig. Vette fasen varför.
Kommentera

J F K:Ta denna diskution under rubriken JVM.Tack
Kommentera

Amitiel: Japp, tydligen. Nylander ser oerhört oengagerad ut. Holmström är inte bra nog som center där, men en hel del beror nog också på Nylander själv.
Att sätta Olofsson i en defensivt fjärdekedja känns rent av ointelligent, men coachningen har ofta ifrågasatts av den där Grönborg.
Kommentera

J F K:

Jo fast Modo spelare i JVM kan man lita på :)

Kommentera

Amitiel: Sverige ser inte ut att ha lika mycket att spela för. Målvaktstavla och ren tur att vi slapp en klar 2+2 för en "Peter Nordström" i ansiktet på Schweizaren.
Kommentera

S-vikaren:

Jo Luleå hade erbjudit han bra lön för sån sorts spelare innan Skellefteå såg att dom var på väg förlora  och tog till sin hemliga förhandlings teknik med blunda och kasta pengar till spelaren säger stop.

Redigerad kommentar

Kommentera

« · 1649199 · »