1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514700 inlägg · 4114 ämnen

Silly season

« · 2711830 · » Till forumet

Sv: Silly season
Costanza:
Bra scoutat.. !
Jag fattar att Hinken bollar lite med dig också i mellanår .... Ett tränat öga. 😉
Kommentera

Kan backen Corey Schueneman vara ett spår tro. UFA och senast i Col. Eagles. Lirat med Big Sam.
Kommentera

Det blev Ravensburg Towerstars i DEL2 för EJK!
Kommentera

Byss: vet ju aldrig men... hinken sa ju bara beslutet skulle bli akut om nån av de 2-3 andra namnen skulle vilja ha svar asap. Annars verkade de ha tålamod med huvudspåret. Hoppas!
Kommentera

grimiss: vill också absolut helst ha in Hägg! Men börjar tvivla när det svajar fram och tillbaka. Han går ut i tidningen och säger att han avvaktar. HN säger att han troligen fixar nytt NHL-kontakt. Och sist så kommer hinken ut och pratar om 2-3 namn som han har på g. Jag tror tyvärr det inte blir nått med Hägg, men jag hoppas jag har fel!
Kommentera

Byss: eh jag vill ha hägg!! Fan ska dom hålla på och skriva kontrakt med han för haha
Kommentera

Sigge: BD hade suttit fint om man vill stärka upp försvaret! Han kan ju dessutom SHL redan, vilket jag personligen gillar!
Kommentera

Frontschwein: Löven har några grymt starka finansiärer bakom sig. Vi kommer fortsätta ha ett bra allsvenskt lag. Inte samma nivå som ifjol men ändå topp5 spelarbudget i Allsvenskan. Djurgården är dock solklar etta och superfavorit.
Kommentera

S-vikaren: kentää lever bara på att handla med större börs än rivalerna. Hoppas äckellöven med renbonden faller på målsnöret i vanlig ordning. Nån gång måste pengarna ta slut där.
Kommentera

J F K: Pengar är inte alllt, modo ska ut... ;-)
Kommentera

kulltorp: Med tanke på Löven så är det motvilligt så att jag vill ha er kvar. Derbyn genererar pengar och höjer hockeytemperaturen i stan, så de är viktiga. Löven får gärna komma upp också.
Kommentera

J F K: Nä, man ska aldrig säga aldrig i denna bransch. Det har du rätt i.
Det är inte kommunicerat ännu så det kan vara förklaringen att du inte hittar det. Och om vi klarar oss så kommer det ju vara en kantboll, den saken är säker.
Kommentera

kulltorp: Du har liksom aldrig någonsin framstått som trovärdig så jag väntar på siffrorna. Det enda vi vet är att ni börjat sälja biljetter till första derbyt redan nu. Med tanke på att matchen ändå skulle varit slutsåld är det intressant att få veta varför. Saknas likviditet redan?
Kommentera

kulltorp: Har förgäves försökt hitta siffror, men ingenting verkar vara officiellt kommunicerat.
Kommentera

J F K: Timrås ekonomi överlevde ännu ett år, enligt alla rykten jag hör. Så du kan vara glad och trygg med det. ;-)
Kommentera

Bad_Brett: Kenttä har alltid EP-scoutat sina värvningar. Dom flesta transatlantiska värvningar har varit från andra hockeyallsvenska lag. Andra lag har skött scoutingen åt Löven, som viftar senare med sedlarna.
Kommentera

jonsson: de förlorade mycket hemma ett tag och läktarna såg tommare ut desto längre säsongen gick. Vet mina gröngula släktingar med säsongskort stack i andra perioden nån gång 😳
Kommentera

Bad_Brett: Han har i alla fall tappat det..
Kommentera

J F K: Ja trots fina(allsvenska) namn i truppen så håller jag med. Hade vart rejält orolig om man haft ett björklöv inne i bröstet...
Vem ska städa i köket när man bara anställer kockar?
Kommentera

J F K: Känns som Kenttä har tappat konceptet helt och tänker "Fuck it, jag värvar de spelarna som gjorde mest poäng enligt EP".
Kommentera

HalvHund: Är förvånad över Maione med tanke på att de redan har Theocharidis. Rätt lika spelartyper med rejäl övervikt på det offensiva.

Sedan en Hellkvist som innan Leksand förespråkade en oerhört offensiv hockey, men hade rejäla defensiva brister. Frågan är om han tog in Rahimi för att återigen få vara ensam på toppen då han i Leksand förmodligen blev tillrättavisad, för Leksand övergav Hellkvist-hockeyn ganska snabbt för en mer defensiv inriktning. Här kanske han bara vill ha en assisterade som plockar puckar efter träningen så han får allt ljussken på sig självt.

Kommer ens Hellkvist orka. Bara en assisterade i helt orutinerade Rahimi. Vad händer i mörka november om det blir tufft? Pallar Björn?

Cirkusen lär fortsätta.
Kommentera

Bad_Brett: Ja det verkar så. Enligt SportE så joinar Maione och Otto oxå...
Kommentera

J F K: Men, de har ju värvat Lilliz, F-Fopp och Theocharidis? Är väl inte direkt värvningar som ett lag som satsar på ett mellanår gör?

Tror det är bära eller brista nu. De får in Hellkvist som är erkänt duktig på att styra upp lag (innan han hinner skapar kaos), samtidigt som det inte finns något HV71, Brynäs eller framförallt MoDo som man är chanslösa mot.

Tror de kommer gå all-in.
Kommentera

jonsson: De rabatterade rejält under säsongen och med tanke på hur uselt de spelade på hemmaplan så gick inte de med årskort i samma utsträckning. Sedan hjälpte det inte att de bara hade två hemmamatcher i slutspelet heller.
Inkomstmässigt var det några miljoner lägre än tidigare år.

Sedan verkar man inte haft kontroll över kostnaderna. Någon ekonom var sjukskriven samtidigt som rapporteringen inte fungerade. Inflationen öka utgifterna och de verkar också ha rivit plåstret Stråhle direkt. Själv tyckte jag det var anmärkningsvärt att man hade råd att behålla alla man ville ha kvar, samtidigt som man plockade spelare som Meyer, Lerby och Manninh som måste varit dyra.

Hur som helst är 8,5M back fruktansvärt mycket. En sådan säsong till och man är långt under gränsen för elitlicensen.

Frågan är därmed om man törs satsa sig ur krisen eller om man ska dra i handbromsen. Jag vet att många supportrar även på vår sida argumenterar för att man inte kan bromsa sig ur en sådan kris då publik och sponsorer kommer stödja mindre då laget är mindre attraktivt. Samtidigt är det oerhört riskabelt att satsa rejält med pengar utan att veta om man åter kan ta tillbaka publiken.

Fy fasen vad glad jag är över att vi har ekonomi-Janne och Widebro. Hinken vet på förhand ramarna för spelarbudget och under säsongen har vi järnkoll så något som i Löven inte tillåts hända.

Nästa rysare är väl Timrå. Hur klarade de vintern med ett lag som alltid sades underprestera och ett väldigt kort slutspel? SCA är less på att alltid rädda Timrå och resterande företagare brinner inte för att sponsra elitlag i området som hos oss i Övik.
Kommentera

J F K:

Jösses, vad gick fel där? Hade alla bra betalt eller.
Känslan är väl ändå att dom hade bra med publik.
Kommentera

Sigge:

Som alternativ 17 förhoppningsvis
Kommentera

Byss: Brandon Davidson finns nog med på Hinkens lista också. Lite liknande spelstil som Hägg. Fysisk och tung pjäs!
Kommentera

Byss: såg nån hvsupporter som sa hans defensiv va så svajig de trodde han kunde hamna i löven eller dif? Nu vet jag väl inte själv hur det är men det är väl motsatsen mot vad vi behöver mer av? Nu gillar jag offensiva backar och tycker det är kul, och är själv en av de som inte brukar klaga över det här, men ser framför mig vad som ni kommer skriva här i vinter om vi skaffar en till och defensiven fortsätter svaja 😂
Kommentera

Byss: Tror man insett att man vill ha den där defensiva generalen och att man därmed inte prioriterar Nardella.

I Lövenland spekuleras det i att det är någon form av maktkamp eller liknande gällande om man stödjer styrelseordförande eller avgående VD. Finns risk att vissa sponsorer inte känner sig bekväma med hur VD plötsligt försvann och bland dessa kan Visionite som köpte namnet till den överväxta Costanza-korvmojjen finnas.

8,5 miljoner back är rejält alarmerande och man har skrivit ett gäng särdeles dyra kontrakt med Hellkvist, Lilliz, halv-Greken och kanske Fredrik Forsberg. Har man verkligen råd med Ottosson? Hur får man in de fyra återstående spelarna där två toppcentrar och en topp fyra-back skulle värvas in?

Jag är lite avundsjuk på Coztanza som kan ligga där uppe bland takbjälkar och ventilationsrör för att spana på ränk-spelet.

Det går nog inte att komma ifrån att Kenttä saknar oss och våra derbyn. Man saknar inte kassakon förrän båset är tomt.
Kommentera

grimiss: Bobby Nardella hade vart något ifall det skiter sig med Hägg. Han är nog svagare defensivt men skarpare i offensiven. Skulle nog passa modos spelstil rätt fint!
Kommentera

Silly: behöver du inte addera de juniorer som fått a-lagskontrakt om du även tar med de utlånade?

Kilppinen, LP och Ville Jonsson?
Kommentera

Rödluvan:
Skapig bantning av truppen, Lungt och medodiskt!

Bra jobbat Hinken!

Modos silly season så här långt
In:
Jesper Olofsson (Biel-Bienne)
Lukas Jasek (Oskarshamn)
Alexander True (Charlotte Checkers)
Måns Carlsson (Mora)
Tobias Winberg (JYP)

Ut:
Emil Wahlberg (klubb ej klar)
Danny O'Regan (klubb ej klar)
Kristians Rubins (klubb ej klar)
Hugo Styf (klubb ej klar)
Karl Umegård (klubb ej klar)
Erik Walli-Walterholm (Timrå)
Niklas Folin (Västerås)
Helmer Styf (Västervik)
Kyle Topping (HPK)
Josh Dickinson (Rögle)
Daniel Brickley (Tappara)
Erik Jinesjö Karlsson (klubb ej klar)
Adam Pettersson (klubb ej klar).
Kommentera

modomille: Jag också. Han var en toppenkille, som aldrig var dålig men som ändå måste lämna. Det känns orättvist mot honom och hans familj som var beredda att starta ett liv i Ö-vik. Samtidigt har vi inte platsen.
Kommentera

Ser inte om det har diskuterats eller inte men klart nu att EJK lämnar. Man kommer sakna han.
Kommentera

Paninaro: katastrof i mina ögon isf.....
Kommentera

Paninaro: Äsch det där är ju bara en artikel för att farma klick, ingen ny information alls.
Kommentera

Verkar inte bli någon Hägg heller enligt hockey News

hockeynews.se/nyheter/s-gr-modos-backjakt-jobbar-p-ett-flertal-namn
Kommentera

Det står nu klart att det inte blir någon fortsättning i MoDo Hockey för forwarden Erik Jinesjö Karlsson.
Kommentera

Bad_Brett: Just i dagsläget så tycker inte jag att våran offensiv är problemet, vi har en målvakt i bra Shl klass, en offensiv som ligger någonstans runt plats 10 rankingen (om man använder den måttstocken) men en backbesättningen som nog hamnar i absoluta botten.

Jag skulle ta 2 bra backar före något annat om jag fick välja.
Kommentera

J F K: Ibland funderar jag på om det skulle vara dumt att få in båda bröderna samtidigt, då allt fokus helt plötsligt skulle hamna på Victor. Det kanske vore kul för Jesper att få komma hem som "stjärna" i 1-2 säsonger?

Å andra sidan kanske det skulle vara skönt att inte ha all press på sig om målskyttet inte kommer igång?
Kommentera

Byss: Kommer VO så kommer det ganska enkelt gå att finansiera via företag. Nu tror jag inte det kommer att hända, men det skulle inte bli svårt att dra in pengar för honom.
Kommentera

JoJo2613: Hade vart fint, men då har vi inte råd med VO…
Kommentera

OM det nu inte skulle bli Hägg, skulle Bobby Nardella vara ett namn för MoDo? Eller ska vi bara lasta och försöka ta in båda? Hägg - Nardella i första backpar hade ju inte varit fel.
Kommentera

Costanza:
Det är bra!👍😉
George gillar starka drycker och generösa människor med lite fördel för kvinnlig generösitet ..
Kommentera

Silly: ...och SCA-cupen. Bara idag läser jag att Järveds Emma Söderberg prisas i PWHL. Vi är helt enkelt bäst! De flesta Timråiter är dock coola och schyssta. JonteD bjöd ju George på dyr stark go'dricka som exempel.
Kommentera

Costanza:
Är man MoDoit så kan man prata om SM guld och legendariska hockehjältar som har satt sina spår i SHL och NHL och vilka som har fått utmärkelser som bästa forward, Back och Målvakt i NHL och vunnit poängligan m.m där borta.

Är man Timråit så pratar man om Trappan och ....? .....?.....?
Kommentera

kulltorp: Ja, alla minnen av framgångar finns redan gratis i Ö-vikarnas huvuden. Hur har ni det med framgångar i Sundsvall?
Kommentera

Costanza: Detsamma gäller väl ert hockeymuseum? Bara luft..
Kommentera

Elysium: Nä, vi har en klok klubb. Grabbarna vet läget.
Kommentera

Trilske: Grymt bra tugg här. MoDo är bäst.
Kommentera

« · 2711830 · »