1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

499853 inlägg · 4094 ämnen

Silly season

« · 2727353 · » Till forumet


Sv: Silly season
Silly:
Även om jag är ok med att han lämnar så känns det tråkigt när spelar som tog oss upp lämnar!
Kommentera

Sv: Silly season
Sigge: Tror Björklöven kan ligga bra till för utlåning, Nu när man släppt Berg så vill man nog kunna ta tillbaka Noren om vi får skador och då känns det nog bra att Umeå ligger nära.
Sen tror jag inte Norén behöver ha 20-25 min speltid för att utvecklas då han främst är en defensiv back och får han sina 15 + bp tid så tror jag det är nog så gott.
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: ska vi verkligen nöja oss med fyra? Tillsvidareanställning
Kommentera

Sv: Silly season
Sigge:

Men innan seriestart så vill jag ha en kontraktsförlängning på Karlin på 4 år.
👌😉
Kommentera

Sv: Silly season
Silly: Låna ut Norén till Almtuna blir perfekt. Dom behöver en bra och billig back
Kommentera

Sv: Silly season
smyl:

Gud hör min bön!
Tack Berg!

www.modohockey.se/article/p1wasjd-4ij6i1/view

Och sedan kommer det en utlåning på Noren!
Kommentera

Sv: Silly season
Foppatofflan: för i helvete pelle. Han har enbart modo att bevaka och nya gubben kör träningar nu. Hosta ut en artikel varannan dag och köra en podd varje torsdag orkar du
Kommentera

Sv: Silly season
Tittar: Att Bernhardt skulle få slåss om att inte vara 7:e trodde jag inte inför säsongen. Upp till bevis om han ska vara en SHL back nu
Kommentera

Sv: Silly season
Tittar: vill ha exakt samma backpar
Kommentera

Sv: Silly season
Cheese: Berg får går var ingen chock.
Näsen fick ju en propp igår och såg ut att skada ryggen, så han lär ju inte ta en sargduell resten av säsongen. Men blir väldigt intressant att följa hur #40 möter upp denna säsong.

MN - PL
TW - PN
LB - DR
DB - JN
Kommentera

Sv: Silly season
Specter: Vi har ändå kommit rätt långt när vi skeppar duktiga spelare, istället för att avsluta kontrakt i förtid på floppande spelare 🤠
Kommentera

Sv: Silly season
Cheese: Känns som att man inte har något val, till nästa säsong är det troligt att Hägg kommer hem och Sellgren väljer mellan Modo och Schweiz, detta gör att vi måste frigöra platser, Norén som är en grabb från byn släpper man inte första taget nu när man investerat mycket i honom.
Tyvärr kommer Berna att tvingas leverera denna säsong annars är risken stor att han kan offras om det 2 ovan nämnda är på ingång.
Kommentera

Sv: Silly season
Sigge: Norén är fortfarande ung och man kunde lånat ut honom ett år till. Klart det hade vart tråkigt för Norén men jag tycker inte han håller för SHL i dagsläget. Känns som man behåller Norén av samvetsskäl. Samtidigt som jag förstår att man släpper Berg. Jag tycker han har varit en av Modos jämnaste spelare.
Det kan såklart vara andra orsaker till att man släpper Berg framför någon annan så jag ska inte säga för mycket. Jag har ingen fakta att luta mig på utan säger bara vad jag tycker.
Kommentera

Sv: Silly season
Tack August Berg för att du tog upp samt räddade kvar världens finaste klubb i shl. Berg kommer att vara saknad med sin tuffhet och sitt stabila spel.

Nu får karln flytta hem till Stockholm och får garanterat en stor roll i anrika Djurgården. Önskar honom all lycka i hans fortsatta karriär!
Kommentera

Sv: Silly season
Cheese: Jag tror och hoppas att Norén spelar majoriteten av sina matcher i Allsvenskan, men kommer kunna återkallas vid skador.

I och med det tror jag inte det blir Mora. De har redan många backar på kontrakt. Jag tror han kommer lånas ut till Almtuna som är lite mer desperata i numerären. Tror de är närmare att acceptera ett avtal där han kan gå mellan lagen lite mer under säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: Kommer sakna Berg. Tycker han bidragit med en jäkla bra inställning och fysik. Men gillar ju såklart att man prioriterar egenfostrat. Men Norén har en bra bit kvar för att vara given i truppen tycker jag. Rätt beslut, trots att det inte är helt självklart.
Kommentera

Sv: Silly season
Chamez: Vem skulle vi ha släppt istället då? Tråkigt men så är branschen
Kommentera

Sv: Silly season
Smurfen: jag gillar INTE att de släpper Berg! En stabil back som jag gärna hade haft kvar.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Modo borde starta upp en egen pod typ som Frölunda gjort. Betala Warg vad han vill ha och låt han ta med valfri sidekick så har dom en given succé.
Kommentera

Sv: Silly season
Nucky: Klart nu med Berg från MoDos sida
Tråkigt men väntat
Kommentera

Sv: Silly season
Foppatofflan: Man slarvade bort ett uppenbart läge för podd angående Norlinder och swish-gate. Förbannat tråkigt att det inte finns nån fler podd när intresset för klubben känns omättligt.

Sett klipp från gårdagens match och sättet True trampar ifrån Lule-spelare imponerar.
Tror det var eltifoso som jämförde honom med Ryno, där det ser ut att gå sakta men mest är en synvilla.
Tror fan True blir en flipp trots allt.
Han verkade hitta viss kemi med Woods också vilket bådar gott.
Det är isåfall den 3:e centern på raken som gör det(Vigneault, Dickie, True?) vilket kanske mest skvallrar om kvaliteterna på Woods.
Första gången på 2 säsonger som Woods kommer hit utan att behöva rehabträna vilket märks.
Rädd låga odds på att han blir vår poängkung denna säsong.
Kommentera

Sv: Silly season
SPOODI: angående nedsläpp Modo:
”Förhoppningsvis kommer vi att spela in på torsdag. Det har inte blivit varje vecka nu eftersom det är försäsong och vi mjukstartar lite, samt att jag är ny och Pelle har haft semester.
Tanken är att köra en gång i veckan sedan under säsongen.”
Kommentera

Sv: Silly season
J F K: hade hellre sett Norén lånas ut men det kanske sker också
Kommentera

Sv: Silly season
SPOODI: Verkar vara ett längre kontrakt. Skönt det då så vi slipper hatta med lån kors och tvärs.
Det blev nog bäst för alla parter i och med Norlinders intåg.
Kommentera

Sv: Silly season
erjo: Berg klar för Djurgården
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Vad är det för artikel? Hittar ingen
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: hägg fick bara ettårskontrakt väl? Om vi talar om nästa dvs
Kommentera

Sv: Silly season
Cheese: slänger ut ett annat namn, jesper sellgren. med tanke på att nhl-spelare förhandlar man inte med så tidigt medan spelare i europa kan man göra klart med tidigare
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: har inte läst, men det torde väl vara Victor Olofsson?
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: Olofsson den yngre är väl kanske ingen högoddsare
Kommentera

Sv: Silly season
hanzon: i vilken kontext då? Kommande säsong?
Kommentera

Sv: Silly season
Undrar vem som är Gradins drömnamn, som Sportbladet skriver om
Kommentera

Sv: Silly season
SPOODI: Det som är problemet är fortfarande att det är en andraliga.
De som har SHL har redan produktionsbussar, anställda hockeyexperter och allt som behövs. Därmed blir det mycket billigare och lättare för TV4 i det här fallet.

Alla verkar tro att det är en dålig förhandling, men jag skulle säga att man sitter i en väldigt dålig förhandlingsposition. För alla andra än TV4 blir det väldigt dyrt och därmed är man inte beredda att betala så mycket, vilket gör att sittande leverantören TV4 kan gå litegrann över och få det billigt. HA kan ju inte gärna spela utan TV, för det har man inte råd med.

Den enda aktören som kan lösa det hela är Svenska Hockeyförbundet genom att se till att SHL inte får behålla hela tv-avtalet själva, utan att SIF fördelar pengar ned i systemet. Tyvärr verkar SIF skita i att lag i HA, ettan och tvåan tvingas lägga ned. Det är bara glada om de får gå på fina middagar och sola sig i glansen med SHL.
Kommentera

Sv: Silly season
Sigge: hur kommer det sig egentligen att det är så mycket bråk i ledningen och folket runt klubben? Är det enbart pengasjäl eller vad har gjort att det stormar så mycket? Blev nyfiken när jag lyssnade på poddar med Måns och hörde det antydas till bråken.

Synd att de ska ha såna problem med ekonomin. De har trots alla problem i ledning gjort det bra sportsligt.
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: Jag jobbar ibland med en herre som
bor och håller på Mora, han säger att man inte ofta går på hockey som supporter där, det absolut vanligaste är att man sitter hemma i soffan och ser på matcherna och det är väl därför dom har så ynkligt med publik.

Han beskrev det som att man gick på matcherna förr men att det flesta inte gör det längre.

underhållningsvärdet i hallen måste vara riktigt uselt om man inte ens orkar gå på en hemmamatch en lördag under slutspelet.
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: bara två år kvar på HA tv-avtal med tv4. Med tanke på hur populär HA är idag borde det inte vara svårt att förhandla ett nytt betydligt bättre avtal
Kommentera

Sv: Silly season
Specter: Håller helt med om fansen. En av de bättre bortaklackarna jag sett i arenan.
Kommentera

Sv: Silly season
Sigge: Jag förstår inte riktigt varför Mora inte kapar lönebudgeten när de uppenbarligen inte har råd med sina trupper. De verkar ju dessutom ha ganska svårt att få folk till arenan med nuvarande strategi.
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: Mora är en misskött förening med en bråkande styrelse. De vet dessutom hur mycket pengar dom har att röra sig med men går konsekvent över det varje år.

Dom har alla möjligheter att dra ner rejält på spelarbudgeten och onödiga löneposter men undviker det av prestigeskäl
Kommentera

Sv: Silly season
Rödluvan: tråkigt att höra. Mora är en fin klubb med trevliga fans utan hybris (till skillnad mot Falu-Leksingarna).

Bodde i norra Dalarna för runt 10 år sedan, så lyckades se både Anze Kopitar och Bobby Ryan på plats i deras islada. Skaplig klasskillnad mot resterande HA-lirare.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Mora larmar om kritiskt ekonomiskt läge som riskerar klubbens existens i HA. Ligan håller ju på att förlora hela sin identitet om även Mora ska konka. Vilka spelare ska vilja signera där? Samtidigt är det väl inte helt oväntat att en av världens bästa andraligor skulle sjunka i nivå.
Kommentera

Sv: Silly season
Gavelo: Stort grattis till dansken som ska bli far vid årsskiftet. Gör väl oddsen ännu lägre att en förlängning kommer vid oktober-november snöret.
Kommentera

Sv: Silly season
smyl: I våras sade Widebro att säsongens spelarbudget skulle landa någonstans runt plats 8-10 i ligan om han då vid intervjutillfället jämförde med budgetarna från året innan.
Så det du skriver stämmer rätt bra in på det Widebro förutspådde.
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG:
Enligt Svensson ligger MoDos trupp på, grovt räknat, cirkus 53-54 mille; detta med Norlinder inräknad som adderat 1.5-2 mille drygt med sociala - om 140k per månad stämde.

MoDo bör alltså ligga topp 4 i billigast trupper för i år och räknas inte SAIK eller Växjö in i denna så ligger vi verkligen i topp.
Kommentera

Sv: Silly season
det ska bli spännande att se hur norlinder tacklar en förmodad större roll. i frölunda hade han en ganska undanskymd roll och var 5-6 back sett till speltid

i modo gissar jag att önskemålet kommer vara att spela mycket tillsammans med ladue. i ett "första" backpar

en nackdel med insamlingen tror jag är att han kommer få ett mycket kortare rep av många supportrar, dvs att han måste prestera relativt snabbt, och det är ingen garanti med tanke på hur dåliga hans säsonger varit i ahl.
Kommentera

Sv: Silly season
erjo: Aftonbladet har ju sagt att han är klar och alla vet att Aftonbladet alltid har rätt.(Obs kan innehålla spår av ironi)
Kommentera

Sv: Silly season
erjo:
I morgon kommer det säkert en redovisning på typ 700.000 så att fansen blir taggade igen och skickar...
Bra där! 😉👌
Kommentera

Sv: Silly season
BobbyG: Haha nä det är väl sant XD
Fick lite motorstopp i skallen
Kommentera

Sv: Silly season
Byss: han presenteras såklart inte innan miljonen är inne
Kommentera

Sv: Silly season
erjo: Tänker också det! Vore jävigt märkligt annars. Tror ni att han presenteras idag eller under veckan?
Kommentera

« · 2727353 · »