1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

514937 inlägg · 4114 ämnen

Silly season

« · 1641642 · » Till forumet

Sv: Silly season

McFire:

Hur var det egentligen med att skriva kontrakt för hela säsongen med spelare: 

bloggar.expressen.se/mrmadhawk/2014/11/26/avslojar-savinainen-pa-vag-till-torpedo/

Allt snack som blev när vi tog in Steen var roligt, men när spelare klart och tydligt fick en out-klausul som man sedan tar bort och går runt på annat sätt är det inte någon som protesterar.

Kommentera

Köpte biljett inför morgondagen i hopp om att det blir lite stämning. Har 80 mil enkel väg så hoppas att även folket i stan börjar sluta upp.
Kommentera

Steken84: Köp, köp, köp! Radeks specialitet är att rädda Västernorrlandslag på dekis ;-)
En annan specialitet är att inte stanna mer än ett par månader i respektive klubb.
Med det sagt tror jag inte han är en karaktär(prisjägare) som ni behöver nu.
Kommentera

ULTIMAVICI: vilken sport hoppas du få se, mma eller hockey?
Kommentera

Lunkan: Är du läskunnig och klarar av att lyssna på intervjuer trots att de är på engelska så borde du också förstå att din fråga idiotförklarar dig.
Kommentera

ULTIMAVICI: Skönt att få det svart på vitt, jag har grubblat ett tag. Idiot alltså, det förklarar en del.
Kommentera

Lunkan: Så lite så!
Var kanske aningen spydigt, men det blir hyffsat tröttsamt att höra samma kommentarer om och om igen, när varken huvudpersonen eller personerna runt omkring antyder att det skulle vara så.
Givetvis skapar Modo denna typer av frågor själva med sitt agerande till viss del, men jag ska inte som supporter stå till svars för Modo, lika lite skall Modo stå till svars för enskilda supportrar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jag tycker att presskonferensen/pressträffen idag med Svartvadet är extremt oproffsig. Det blir nästan löjligt hur han svarar på frågor och påståenden, när man själv kallar till presskonferens bör man väl vara beredd på frågorna? Man har redan innan naturligtvis föreställt sig dessa typer av frågor och vet i stort sett vad man skall svara till och med, men inte Svartvadet inte. Han ser ut som ett jävla frågetecken hela karln och framstår som förvånad pressträffen igenom, vad fan är det frågan om?
Den proffsighet Markus Näslund spred över hela organisationen tog han uppenbarligen med sig när han gick hem också.

Allehanda intervjuar Brashears medtagna polare direkt efter träningen, han uppträder precis som Brashear för övrigt, proffsigt hela intervjun, förklarar att det är bestämt att han skall spela för Modo fram till jul på "tryout" och hoppas under tiden fram till dess visa sig värdig ett kontrakt säsongen ut. Han säger också att han inte är spelklar ännu då inte alla papper (visum) är klara utan att det antagligen tar 5-7 dagar till detta också skall vara klart.

10 minuter efter detta svarar Svartvadet på frågor om detta och uppträder helt obegripligt, "eh jag vet inte blabla" osv.
Vad fan är det som händer egentligen?
Kommentera

McFire: Kan hända är Svartens undvikande, förvånande, intetsägande, svar ett skådespel. - "Vi har värvat en spelare. Whats the deal?"
Kommentera

NuMo: Det hade kunnat vara så, OM han åtminstone sagt att dom värvat honom eller tänkt sig göra det?
Nu talar han om honom som vilken spelare som helst, som inte har med Modo att göra överhuvudtaget. Spelaren själv sa motsatsen 10 minuter innan.
Det hela blir så oproffsigt att det är direkt löjligt.

Om Svartvadet vill att det skall vara "locket på" bör han kanske informera spelaren om det också?
Haha, komiskt, patetiskt.
Kommentera

McFire:Hahaha! Tänkte svara men kom på att jag var för full, så det sket sig.
Kommentera

Jag tror att värvningen är att belysa problemet med hjärnskadorna, på så vis så kanske detta ämne diskuteras mera än tidigare. Jag hoppas inte att han går in och slåss på matcherna, Modo har inte råd att ta en massa onödiga utvisningar.

Värvningen fördöms på alla håll och kanter, med ett undantag....Wikegård hyllar den.

Kommentera

www.eliteprospects.com/player.php?player=15595

Kan Aquino vara nått att ha? Lär vara lite för dyr med tanke på vad man får skulle jag tro?

Kommentera

Monno:Yes, alldeles nyss skrev sportbladet att Donald Brashear är spelklar till i morgon mot Lulingarna!
Kommentera

Åke Westerlind:

Debuterar även Geátan Royer mot Fuleå? Det är ju en händelse som man inte vill missa! Det kan nog gå till historien som en av de mest spännande och meriterade värvningarna någonsin i SHLs historia.

Visst är Donald Brashear ett stort berömt namn, visst, men satan i geátan vilket nyförvärv Svartvadet lyckades med där.

Kommentera

Sven Sewage:

Han är säkerligen en nödlösning ifall, ursäkta mig, NÄR Brashear blir avstängd. 
Kommentera

Fyfan vad jag känner mig nervös inför morgondagens match. Jag kan verkligen inte vara optimistisk men hoppas jag motbevisas! Detta känns som ett sämre nyförvärv än Mike Morisson, om det nu är någon här som inte förträngt det.
Kommentera

Patrik Källstr:

Mike Morrisson värvades för att vara en förstamålvakt.
Donald Brashear är värvad för att tacklas lite.

Det går inte jämföra dessa värvningar. Brashear blir en flipp. Ingen förväntar sig något från honom, därav en flipp. 

Kommentera

S-vikaren: lol, läste Andreas Johanssons kommentar om Brashear

"Har spelat mot Brashear många gånger, när han hoppar in på plan hoppar jag ut" :))
Kommentera

Nu har han inte lyckats komma igång riktigt i Färjestad men Luciano Aquino kanske skulle vara något att testa på tryout, kanske funkar bättre med Modos unga spelare än Färjestads tråkspelare :)
Kommentera

Amitiel: Ja möjligtvis try-out då det är en billig spelare. FBK chansade på en budgetspelare och det gick väl lite som väntat, tror dock inte han kan tillföra något till Modo.
Kommentera

Sven Sewage: Vet att jag gör fel som matar trollet, men ändå.

Royer är verkligen inget förvärv att tro mkt på. Men liks förbannat har han bättre NHL karriär än många av era "superstjärnor" ni skickat på export. :-)
Kommentera

Monno:

Kul att se hur Ledin agerar imorgon när Brashear är på isen. Längtar redan till matchen imorgon, trots att han inte kommer få många minuter så kommer man följa varje skär han tar med spänning.

Kommentera

Stephen Dixon kan vara på väg bort från Luleå, har väl inte dominerat där men får han allt att funka är det en sån center och spelare Modo skulle behöva, fast även om Modo skulle vara intresserade lär väl Luleå aldrig släppa han till Modo.

Redigerad kommentar

Kommentera

Amitiel: Bryter de kontraktet så kan Luleå inte påverka var han spelar. Dixon var riktigt bra när han senast var i Sverige, dock har jag inte följt honom denna säsong så om han varit bättre än statistiken visar så skulle han mycket väl kunna vara ett fynd.
Sedan tror jag inte Luleå har invändningar att släppa honom till en SHL konkurrent om de vill avvakta diskussioner. Vill de friställa kapital är de nog nöjda bara någon tar över kontraktet eller iaf delar av det.

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI: Han verkar ha varit nästan lika vältränad som Hensick. Har vi råd att vänta på att han tränar ikapp? Inte enligt mig...
Kommentera

J F K: Som sagt, ingen koll på vilket skick han är i. Gissningsvis gör han väl comeback i Brynäs och tror heller inte att det är spelaren Svartvadet söker.
Kommentera

ULTIMAVICI: Det vet i fan vad för sorts spelare Svarten söker? Det händer ju ingenting!
Kommentera

Åke Westerlind: Typ Sidney Crosby fast gratis.
Kommentera

Nästa säsong så vore Miloslav Horava en bra återkomst till Modo, hans kontrakt går ut 2015.
Kommentera

hanzon: Njaaaa, ska vi verkligen värva en kille som ligger på 14e plats i poänligan i Tjeckiens andraliga?

Isf är det nog bättre att värva någon som är top 10 i allsvenskan.

Kommentera

Monno:Jag gillade när han spelade i Modo, kan dessutom språket. Jag tror inte att han är  sämre än en spelare från Allsvenskan.
Kommentera

hanzon: Men vi behöver en spelare som är mycket bättre än allsvenskan. Vårt problem som jag ser det är att vi har lite för många hyggliga spelare, men alldeles för få riktigt bra. Med alla juniorer som knackar på dörren så ska vi i princip inte behöva värva den kategorin spelare överhuvudtaget.

Jag kan ha förståelse för att man behåller någon eller några spelare som varit länge i föreningen då jag tycker att det är viktigt, men annars bör de spelare vi tar in verkligen vara de ledande spelarna. Det är därför jag inte gillar Nättinen och Roche som inte varit den typen av spelare för att ta två exempel. Jag kan däremot köpa exempelvis Hedman som kanske inte är en riktigt ledande spelare, men ändå är en "kulturbärare" som Boork skulle sagt.

Kommentera

hanzon: Passar perfekt in i Svartvadets filosofi iallafall.
Kommentera

Blake: Nästa år kommer vi förhoppningsvis ha fler juniorer på kontrakt i A-laget, i och med det kommer det finnas mer pengar till nyförvärv och då ska vi förhoppningsvis inte behöva leta efter den typen av värvningar. Denna säsong ska vi stötta laget i motvind, för kommande säsonger kommer vi kunna skörda frukten av det arbete som startades av Näslund på allvar.
Kommentera

ULTIMAVICI: Vad menar du? Blir det inte automatiskt bättre av att gnälla besinningslöst?
Kommentera

J F K: Jo enligt vissa, sedan är det självklart att det finns punkter att kritisera och diskutera om. Men att spy galla över enskilda personer gagnar varken Modo eller löser några problem.
Kommentera

ULTIMAVICI:

Efter att ha spenderat några dagar och nätter med att uppdatera mig om Allsvenskan genom att se matcher helt enkelt är jag rätt säker på att de SHL lag som hamnar i kvalspel har ett rent helvete framför sig.

Allsvenskan är ett getingbo och många lag kör utav bara helvete, de flesta känner att dom har allt att vinna.

Nä, låt oss undvika kval...

Kommentera

Sawchuk: Många refererar till Finland där det är oerhört svårt att vinna mot högstaligalaget, men där är det tydligen större skillnad mellan serierna.

Jag tycker att SHL-laget med all rätt ska vara favoriter, men som sagt har de saker som talar emot. Man har all press och ångest på sig. Som ett lag som kommer sist i ligan så brukar det ofta vara så att man inte varit det spelförande laget och att då växla om till att just föra spelet kan vara svårt när man mest spelat igelkottsförvar.

Kommentera

Rapperswil i Schweiz går dåligt och ligger klart sist i tabellen.
Innehåller spelare som:
Niklas Persson
Nicklas Danielsson
Johan Fransson
Mikael Johansson
Kanske kan svarten hålla ett getöga öppet
Kommentera

Steken84:Då vore Nicklas Danielsson ett bra val.
Kommentera

hanzon: Självklart vore han önskvärd då han varit bra hos oss tidigare, men jag hade mycket hellre sett en center av klass som kan lyfta offensiven utan att det blir stora luckor bakåt. Vi har Possler, Flanagan och Olofsson, men jag tror att två av dessa med en bra center skulle bli en riktigt bra kedja.

Helst såg jag dock en back. Hedman, lehtivouri och giganten Ahnelöv är riktigt bra. Roche kan jag köpa i backpar med en defensivt skickliga back. Dp gör det ok efter förutsättningarna, men för att stadga upp bakåt behövs mer. Torp har blivit en för stor säkerhetsrisk numera. Ifjol var han också överallt, men då hade vi ett bättre sammantaget försvarsspel, men med röran vi har i år blir det uppenbart att Torps tillkortakommanden skadar oss oerhört.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: Ser Frölunda och de dominerade klart mot saik. Sedan kom en målvaktstavla och 1-0 saik. Varför känns det alltid som att de och Brynäs har överlägset mest tur? Det är dock Frölunda som imponerar, fasen vad bra de börjat.
Kommentera

J F K:

Jag tror inte på tur. Det är inte en slump att det var Possler som gjorde slumpmålet mot FBK. Om man alltid försöker spela sig fram till ett öppet läge innan man går på avslut är det svårt att få turmål med sig.

Kommentera

Bad_Brett:

Men i VF - SAIK är det en hel del tur inblandat. 10-1 i skott till VF men 0-1 i mål. Men fan vad Frölundas spel imponerat så här länge, dom trycker tillbaka SAIK gång på gång men lyckas inte göra mål.

Rolig match i högt tempo.

Kommentera

Rytter: Det är ju bara ett lag på banan då Frölunda är förkrossande överlägsna spelmässigt. Skellefteå är ruggigt utspelade och har väl knappt skjutit ett skott på hela matchen.
Kommentera

J F K:

Ja frölunda imponerar verkligen. Kan vara bland det bättre spelet jag sett ett lag prestera i en match detta år. Vassa offensivt, rörligt snabbt och fint spel samt bra defensiv. Det är sjukt att det står 0-1 i denna match. 

Skellefteå sköt just sitt första skott i andra perioden och har nu totalt 3 skott på mål i denna match.

Kommentera

Rytter: Jösses, 2-0 till Saik. Det speglar verkligen inte matchen, men det kom en reaktion på att Frölunda inte får in pucken. Frölunda måste vara favoriter i slutspelet.
Kommentera

Tror att länken spårat ur den ska handla om Silly season, eller hur?

Kommentera

Nu när han verkar få lämna Kloten så skulle det vara intressant se Micki Dupont i Modo.
Kommentera

« · 1641642 · »