ULTIMAVICI: Tror du verkligen han kommer kräva så mkt betalt då? Har svårt å se att han flyttar annat än till Norge om det inte blir något med Modo. Men man vet ju aldrig.
Skröder är enligt mig den enda som hållit nivå hela säsongen, ta då att han måste sköta defensiven åt Nyllet och Kempe också då dom tycker det är lite för fint för att dom ska orka jobba hem.
"Petar in ett par baljor då och då" Jo klart ett mål mindre än de som leder skytteligan är ju då och då. Än om det gått tungt på sistone med målskyttet.
Klart vi inte ska betala några 400k för Skröder, men för 100-150k ser jag inte något problem med att åtminstone ha någon med hjärta för klubben kvar. Sparka Påhlsson, Öberg och Nordgren och behåll den spelare som faktiskt tillför någonting anser jag.
Monno: Men vad är det här för naivitets VM?
En hockeyspelare som är på väg mot sitt sista kontrakt som du inte tror kommer vilja mjölka ur det sista? Räkna gärna upp alla andra spelare som mot slutet av sin karriär väljer att tona ner sina lönekrav. :)
Vet däremot några andra som tänkt mjölka det sista som det går ur karriären..
Sven Tuta: Han hade väl gått ned fem kilo under sommaren och var därmed mycket bättre tränad. Dessutom var han ifjol rätt mobbad av Barry Smith också, men i vinter med mycket speltid och i rätt roll är han mycket bra.
Dessutom lär det ha spelat in att han i sex år väntat på blålinjen efter uppspel från Susse till att ifjol förväntas åka mycket mer skridskor.
J F K: Sundström Forsberg och Näslund har aldrig spelat för en marknadsmässig lön, samt att de haft långa NHL karriärer och saknar inte direkt pengar resten av deras liv.
Wallin gjorde ju en katastrof säsong och fick en marknadmässiglön som förvisso var lägre än det han fick när han kom tillbaka från NHL och skrev ett långt kontrakt. Men han grinade ju en hel del innan han skrev på.
Skröder gör en säsong där till och med jag som tidigare ansett att han bör sluta, ger han tummar upp! Han är en av få som kan gå rakryggad hittils i säsongen. Och ni pratar som om han ska ha en lönenivå som är på en nivå där Kristian Forsberg var. Även om han gillar MODO är han i MODO för att de har betalat vad han kan tänka sig spela för. Nu tror ni att han ska skänka bort 100' i månaden för att få spela i MODO?
spud:
Ska vi bygga nytt och växla in nya spelare i laget så måste vi ha kvar lite rutinerade spelare som Skröder, annars riskerar vi i att alltid vara i "ombyggnation".
Skulle vara väldigt nöjd ifall vi inför nästa säsong har en stomme med rutinerade spelare som t.ex Hedman, Torp, Ahnelöv, Skröder, Lethivouri, Öhnerud.
Sedan har vi ett gäng med spelare i mellanskiktet som inte är aktuella för NHL vad jag kan se. Dessa kommer fylla en roll och kan bli del av stomme långsiktigt t.ex Hari, Carlsson, Djuse, Bengtsson (beroende på hur han utvecklas i AIK)
Därefter har vi juniorer som kan bli ledande spelare nästa år, men som troligen drar till NHL snart ifall de fortsätter att utvecklas t.ex Kempe, Possler, Olofsson.
Sedan har vi en grupp med juniorer som ska in och slåss om en plats i laget t.ex Öhman, Grundström och Runesson sedan finns det säker fler som trycker på underifrån.
Som målvakter så satsar vi på Reideborn samt tar upp en keeper från J20 som ska utvecklas udner Masken.
Detta lag borde utgöra en bra grund för nästa år och det man då får sikta in sig på är att värva spets, främst på centerpositionerna och eventuellt en bra ytter samt eventuellt en bra back.
Ifall juniorerna inte klarar att ta en plats så får man söka bredd via stabila spelare i allsvenskan som förmodligen kan göra jobbet till en bra lön. Inte värva utländska breddspelare.
Så skulle jag resonera kring lagbygget nästa år som ett drömscenario och som vår ekonomi borde klara av.
Tack MoDo för lånet av Reidiborn, med honom i laget förut hade vi haft minst 10 poäng mer. Målet han släppte var han totalt skymd på. Återigen stort tack!
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: KHL/Ryssland håller ju på att krascha helt så det kan bli väldigt spännande. Svarten kan bli årtusendets geni genom detta. (Inte för att jag seriöst tror att han förutsett Rysslands ekonomi men ändå)
Som du säger så har deras löner drastiskt sänkts, samt att klubbarna knappt har råd att betala ut lön. Schweiz blir ju ganska mättat då dom har sin importgräns.
Nä kan bli väldigt spännande efter jul vad gäller värvningar.
Citat från Facebook nu på någons sida , detta gäller Modo så klart !
"Kan berätta att en ny tjeck på väg in
spelar i landslaget
bra målgörare har spelat i Sverige tidigare timrå "
Någon här inne som har hört något liknade ??
Rytter: Verka så !
Facebook / Modo Hockey / Börje Westerlind
Redigerad kommentar
Smurfen:
Ja han skulle jag nog inte tacka nej till. Stor ytter som kan producera mål och poäng.
Rytter: Spelar väl i Tjeckiska landslaget nu också eller ?
Född 86 så hyfsad ålder också.
ULTIMAVICI: Okej !
Hoppas att det inte stannar vid ett rykte bara utan att Svarten lyckas knyta han till Modo
Jag skulle inte tacka nej till Smolenak! Bra storlek, hyfsat bra på skridskorna, bra skott... Perfekt för vårt haltande PP... Skulle i så fall vara defensivt som han saknar ett par pusselbitar.
Redigerad kommentar
tror Modo bör värva 2 st forwards för att kunna lämna botten! Ta in smolenak på artistkontrakt sen ta hjälp av externa finansiärer och ta in ytterligare en! Khl rensar snart och det kan dyka upp en och annan lirare på marknaden
Doglas Murray skulle jag inte tacka nej till, speciellt om man får ge DIF fansen näsbränna på köpet!
ULTIMAVICI: Nja, han har lämnat Västerås efter en konflikt med coachen om jag inte misstörstått det. Journalisten ställde en ledande fråga om Conny vill till Modo nu och han sa att det ville han gärna, men att det nog inte blir så:)
Nej, Conny är verkligen inte aktuell för Modo. Brashear hade i alla fall en jäkla karaktär och verkade tillföra en massa mentalt till främst juniorerna. Conny kanske kan användas i preventivt syfte, dvs gör man som honom så blir man inte en elitspelare på den nivå man har potential till.
J F K:
Nja lite mer intresse än så är det från Conny men tvivlar att det är samma intresse från Modos sida fast det är ju inget nytt hans agent kollar ju några gånger per säsong om Modo skulle vara intresserad av honom :)
J F K: Men man blir en jävel på att jonglera med medicinboll..
Nej Conny är inget för oss, och när han lämnar och sportchefen eller tränaren säger att det beror på att han avvikit från de gemensamma regler som satts upp. Då med hans historik så blir man ju orolig..
Rubeln i fritt fall, tappade 10% bara igår(!) totalt över 40% på 2 år.
Räkna med att det kommer brytas en hel del KHL kontrakt framöver.