Monno: Visst är det så. Ahnelöv är liksom ljuset i mörkret tillsammans med Djuse och Lehtivouri. Dennis Persson är liksom Hedman helt ok, speciellt sett till lönebiten hos DP. De två gigantiska besvikelserna är Torp och Roche.
Att sedan de yngsta backarna blandar ordentligt är inte mer än väntat. Frågan är bara varför vi spelar Roche och Torp så mycket? Torp har ju match på match slagit katastrofala indianare, missat markeringar och tokrusat bort sig. Ska man behålla någon trovärdighet i lagledningen så tycker jag att man måste bänka Torp!
J F K:
Jag tycker överlag att det är bra att Anders har filosofin att spelare ska våga göra det som de är bra på, vilket givetvis kommer leda till en del misstag. Problemet är att denna trygghet har skapat en miljö där spelarna, huvudsakligen Torp, gör saker som de INTE är bra på.
Misstag som kommer som en följd av att man dribblar som siste man eller tokrusar mot en motståndare som kommer med fart, skall inte accepteras. Denna typ av misstag kan inte förklaras med dåligt självförtroende eller formsvackor, utan handlar enbart om nonchalans, vilket är något som aldrig ska tolereras.
Det är populärt att sätta små barn i "time-out" när de är olydiga; Ett slags disciplinär åtgärd där barnet får sitta still på en stol i några minuter, alltmedan föräldern förklarar vilka fel som har begåtts. Ska det då verkligen vara omöjligt att sätta Nichlas Torp i time-out när han har varit olydig?
ULTIMAVICI:
Varför tror du det? Han säger ju klart och tydligt att han är redo för SHL.
Bad_Brett: Jo, det verkar bygga på att alla spelare ska känna sig trygga. Man blir inte bänkad för ett misstag, utan man får chansen att bygga upp självförtroendet. Mycket bra det, men jag tycker att man missar en del väsentliga bitar. Det finns inget kravställande på spelarna verkar det som. Vill inte Kempe jobba hem, ja då är det ändå bra. Vill Nylander lägga allt krut offensivt eller att Roche vill slå sina jättesvåra passningar mellan benen så är även det helt ok. Sedan pratar man om misstag i omklädningsrummet i väldigt generella termer.
Handlar det om barn så mår barn bra av att ha tydliga riktlinjer och jag tror även att våra spelare ska ha det kravet på sig. I Skellefteå fanns Bert som mer eller mindre sket i vad Anders sade och ställde de kraven. Jobbade man inte hårt så skrek Bert. Ignorerade man sin markering så skrek Bert.?
(Sedan är väl Bert mer eller mindre galen också, men det är en annan sak. Utspelet senast om brist på respekt på isen från den andre killen känns patetiskt med tanke på att Robertsson mer eller mindre själv erkänt sig skrika diverse saker till olika motståndarspelare. Inget lag är lika signifikativt för dubbelmoral som SAIK för tillfället).
Smurfen:
Det blir inte Luleå. Agenten Jon Wärn säger att man är "långt ifrån varandra".
ULTIMAVICI: Jo att han var klar för en SHL klubb såg jag , men var har det stått om att agenten har sagt att det inte blir Luleå eftersom dom var långt ifrån varandra.
Det var det jag undrade över
Smurfen:
Snarare "Just nu känns inte Luleå väldigt hett." Mindes lite fel.
www.nsd.se/sport/agenten-just-nu-kanns-inte-lulea-valdigt-hett-8976356.aspx
S-vikaren: Okej , Tack !
Har mycket svårt att se Modo skulle vara den som vann dragkampen om han , tänkte han lär väl vara riktig dyr!
kollar på löven-AIK på viaplay, Lucas Sandström och Kim Karlsson i löven är verkligen ruskigt bra. Inte alls förvånad om någon av dem eller båda 2 spelar i shl nösta säsong.
vill minnas att Modo försökt värvà Karlsson tidigare.
popcorn:
Det hoppas jag inte. Verkligen inte Karlsson. Skridskoåkningen är enda styrkan.
Mano: Men alltså, hur mycket pengar har SAIK egentligen tänkt att spendera den här säsongen? Visst, man kanske redan nu börjat räkna in serievinstpengarna i budgeten men känns väl ändå lite kaka på kaka att ta in Pesonen?
Hade varit kul att få honom till Modo men är det inte dags att förstärka defensiven istället?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Steken84: Smått oroande att vi inte har några pengar kvar. Även när juniorerna kommer tillbaka från JVM så känns materialet inte gott nog.
Som någon skrev på twitter (glömt bort vem) så behöver modo ha ett snitt på 1.6p framöver för att komma ovanför poängen som krävdes förra säsongen för att slippa kval. Det är typ ett snitt som Örebro hållit så här långt. Nu är det inte säkert att det behövs så många poäng denna säsong. Men samtidigt så är det inte så troligt att 1 spelare kommer göra så stor skillnad.
Det är nästan så att man börjar tro att man medvetet gått med så billig trupp som möjligt för att dagen innan värvningsstopp värva in en hel formation inför bäst av 7 i kvalet och på så sätt spara så många månadslöner som möjligt.
Amitiel: Helt sjukt ! Hur mycket pengar har dom igentligen ???
Lär väl debutera mot Modo och gör väl succe då med 2-3 mål !
Smurfen:
Jadu enligt rykten så var Luleå med och slogs om han rätt länge men då tog Skellefteå till sina hemliga förhandlings knepp och vann :)
Så nog tror jag det kostat rätt fint.
Redigerad kommentar
Amitiel:Finns det något lag man minst önskar mer framgång än just SAIK nu , trots att jag har min särbo som är ........... ja just det SAIKare !
Men tyvärr så känns det som om att Le Mat bucklan hamnar där i Schtaaaaan denna säsong också !
modomille: Det tror jag också.
Modo lär väl hamna längst ned. VArför spela med en fullständigt iskall Ullmark? Varför checkar vi förresten bakom motståndarnas mål när de bara kan spela förbi och därmed slippa toppen i vårt styrspel?
Redigerad kommentar
Ett helt seriöst förslag, ta in Micke Sundell från Ö-vik hockey som ny tränare, det är han som slitit som j18 och j20 tränare och förädlat alla talanger vi har i truppen idag, och Micke har ett sjujävla temprament och kan tända till ordentligt om någon spelare inte gör sitt jobb på isen.
Om det nu är så illa ekonomiskt att man inte har råd att plocka in en ny tränare och göra sig av med Anders Forsberg så känns det här som en genomförbar lösning, Micke är fortfarande involverad i hockeygymnasiet och frågan är om han inte redan är avlönad av MoDo Hockey pga. det.
Lyft upp Wernblom istället för Hinken och flytta ner Hinken till J-20 igen, sätt Anders Forsberg på första bästa plan till färäöarna för att scouta nya talanger tills dess att han självmant säger upp sig.
Hungriga vargar jagar bäst.
Redigerad kommentar
Salle: Höken har jag under väldigt många år hört mindre bra saker om, men då det är rykten kanske man borde hålla sig borta från den biten.
Styf däremot kände jag direkt att det kan vara helt rätt person. Nackdelen med honom är att han är gammal back, vilket gör att om man skeppar Hinken har två backar som andretränare när man egentligen vill ha en av varje. Kanske ett mindre problem...
Djuse imponerar på mig! Rörligt offensivt spel där han verkligen tar för sig. Samtidigt som han spelar förståndigt defensivt. ( Nåja han är ju i Modo så behöver ju inte bara särskilt förståndigt egentligen. )
Roche är en total besvikelse. Visst att han är skadad, men han får ju inte ut någonting offensivt alls. Trodde verkligen han skulle bidra mer.
Nättinen är ju en flopp men det var väl inte jätte oväntat heller.