1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Silly season

« · 2766834 · » Till forumet

Sv: Silly season
SPOODI: har inga namn men det finns bra "hockeyarbetare" i allsvenskan
Kommentera

Sigge: Framför allt någon som tävlar och ställer krav.
Kommentera

Sigge:

Det var väl en av uppsidorna med Sebbe jämfört med EJK eller AP som hade svårt att färga i det fysiska spelet.

Så där bör det finnas lite sparkapital.
Kommentera

9315: Vi behöver få in någon som vågar spela fysiskt och gå in i närkamper. Det funkar inte att bara ha OP som kan smälla på
Kommentera

Trilske: Nej han vill inte flytta, sitter nog på ett bra kontrakt och trivs i föreningen/staden.
Kommentera

SPOODI:

Synd att komarek har ett sådant stort "symbolvärde" för VIK, känns rätt bortkastad att han ska harva på där.

Han gör varken från eller till i ett VIK som ständigt underpresterar.

Gick väl rykten om att han var ute på marknaden precis innan deadline ifjol men det stämde väl ej.
Kommentera

9315: vilka lag i HA kan tänka sig en vettig spelare då? Känns inte som något jätteintressant där som är rimligt. Skulle typ va pooley från AIK
Kommentera

modo är ute och jagar 2-3 spelare, både i allsvenskan och nordamerika.

kommer inte bli några stjärnor (finns helt enkelt inte), fokus ligger istället på att hitta spelare som höjer laget genom att inte fuska i arbetet så att säga för att på så sätt kunna sätta emot hårdare när andra spelare just fuskar.
Kommentera

Petey21: Ja nästan vad som helst är bättre än det vi har idag😂 nä nu va jag elak
Kommentera

Petey21: Ett till fyrtorn kommer inte hjälpa vår defensiv så länge forwards vägrar backchecka
Kommentera

Petey21: Om vi tycker True är stor och långsam så kommer han upplevas som Salle bredvid Sustr. Nej,tack.
Kommentera

Kanske en stor defensiv tjeckisk försvarsgeneral kan vara en bra investering? Åtminstone tillgänglig på marknaden.
Kommentera

ÖSK_82: hade ju vart mäktigt med som namnen😂
Kommentera

Tarasov: Nu har du blandat ihop korten tror jag.

Det var Super-Mac Mahoney som sköt hårdare än en häst sparkar ;)
Kommentera

Chamez: Kanske kan denna komplettera. Center som gör comeback i SHL? Kris och Panik, vilket radarpar!

www.eliteprospects.com/staff/10397/kris-versteeg
Kommentera

wesslan: lär kosta 5-7 miljoner… så knappast!
Kommentera

9315: Kan detta vara någonting?
Snabb
PP-expert
Kommentera

Confusius: han har kontrakt och jag tog inte bort någon med kontrakt.
Kommentera

Herminator: yes😂
Kommentera

Chamez: Luktar panik värvning?
Kommentera

Tarasov: Denna kan ju inte kosta mycket för Hinken. 33 år. Ingen Center men kanske lite spets framåt

www.eliteprospects.com/player/11849/richard-panik
Kommentera

Confusius:
För att han skjuter lika hårt som en häst sparkar 😂
Kommentera

9315: Varför vill du ha kvar Bernhardt?
Kommentera

Sigge: Beror väl på vad som händer framledes också.
Ser väl inte ljust ut men som Hellkvist sa "Det är dags att sluta tycka synd om sig själv".
Kommentera

9315: Ju mer vi är cementerade i botten desto svårare blir det att få ett bra lag nästa säsong. Dragningskraften till MoDo lär knappast vara större nu än när vi flög fram förra säsongen. Nu är vi kända som ett lag där alla toppspelare floppar och större strykpåse än Oskarshamn
Kommentera

Gavelo: ändå jäkligt intressant backsida nästa säsong om modo nu klarar av det lilla hindret som är i vägen. potentiellt något såhär

sellgren-hägg
norlinder-ladue
winberg-näsen
bernhardt-hallin

schysst att kunna byta ut byström och rundblad mot sellgren och hägg potentiellt.
Kommentera

Törna: Magnituden av att klara kontraktet är enormt, jag hoppas Hinken och Styrelsen inser det.

Hade jag varit hinken så hade jag letat efter en powerforward i dagsläget, inte nödvändigtvis en poängspelare utan en Vela/Kaut typ som gör jobbet i någon av topp kedjorna, vi behöver en spelare som sänder signaler och som går i bräschen, en sådan spelare kan inte vara helt svårt att komma över.

Sedan hade jag lagt allt krut på att försöka få hit 2 spelare efter jul från NHL via kontakter, spelare som är mellan NHL och Ahl men som kan komma lös för ett kortare äventyr med hög ekonomisk utdelning och riktigt framträdande roller för att rädda modos kontrakt.

Det kommer bli dyrt men jag tror nog många företag inom näringslivet och annat i Ångermanland gärna chippar in om det behövs för att stärka upp.

Om det blir HV71 i kval så kommer dom mest troligen att förstärka på en 2-3 poster inför kvalet så det är lika bra för hinken att börja leta spelare.
Kommentera

Gavelo: Hemska tanke.
Kommentera

Rödluvan: Modo har ju länge suktat att få göra som vi gjorde 06/07 och som Timrå 22/23 , nästa säsong om vi spelar i Shl så är jag helt övertygad om att Norlinder, Hägg och Sellgren spelar i Modo om inga NHL eller lukrativa förslag från NL dyker upp.
Spelar vi i As så blir det Norén, Byström och Rundblad ist
Kommentera

jonsson: Saknar Sellgren, men det skulle vara så MoDo att åka ur så fort vi får chansen att bygga ett lag av hemmafostrade spelare. Norris är det väl hejdå till igen om vi åker ur också.
Kommentera

Enigt expressen är vi i förhandlingar med Sellgren inför nästa säsong, men med tanke på att vi ligger där vi ligger så ställer det till det.
Kommentera

Trilske: Vigneault har varit dålig i år, jag hoppas att det beror på att han har dragits med skada och att han kommer tillbaks som sitt bästa jag efter uppehållet.
Kommentera

Wauzsig:

Sen var "sågning" kanske överdrivet men tycker som sagt att det är märkligt att slå fast att vigneault "inte håller måttet" när han inte ens har fått chansen med Riley.

Hela förra säsongen var han cementerat som någon sorts "ankarspelare" i en tredjekedja med walli och södergran och levererade under omständigheterna rätt bra siffror.

Rimligtvis bör man väl para ihop Sam och Riley om man ska kunna jämföra vilken nivå han håller jämfört med Dickinson som spelade 2 säsonger med honom?

Hade fattat ditt utspel om dom fått chansen i SHL redan, men det har dom ju inte.

Och med tanke på den obefintliga kemin i många kedjor och den skrala produktionen från Riley sida är jag rätt säker på att han kommer vara den bästa "fitten" i en kedja med Woods.

Känns förövrigt som att man kan acceptera en tredjelänk som kanske inte känns helt gjuten där med tanke på att det den skrala kemin i övriga kedjor, om de nu skulle visa sig att dessa två "hittar kemi".

Aagaards uppgift kan ju om inte annat bli att hålla sig framme och snappa upp returer runt kassen.
Kommentera

Wauzsig:

Är väl mer din sågning av Vigneault som framstod som helt obegriplig, i synnerhet när du precis dragit en lans för True som inte levt upp till förväntningarna.

Kändes bara totalt ologiskt.
Kommentera

Trilske: Att säga att Dickinson är en bättre spelare är ingen sågning av Vigneault, det är fakta.

Att jämföra True med andra spelare med liknande förutsättningar är knappast att lyfta en lans för honom.

Du bedömer alltså centrar utifrån hur de får Woods att prestera?
Kommentera

Wauzsig: Det är väl en naturlag. När någon lämnar MoDo är dom helt plötsligt ganska mediokra(oavsett hur bra dom var egentligen) härinne. En 'svikare' kan ju aldrig varit bra. Någon begåvad härinne skrev väl att Dickinson var den svaga länken i hans kedja, halleluja att vi har Woods och Aagaard kvar, typ. Tycker dock Sam varit väldigt bra de tidigare åren här, men det är en annan sak
Kommentera

Nucky: Tummen upp på det!
Kommentera

Gavelo: Såg att folk var ute på twitter och svingade där den ena försökte överträffa den andra, trots att dom inte har en jävla aning vad som hänt.

Cancel-kulturen har tyvärr kommit till Sverige också vilket bara är tragiskt.
Låt rättsväsendet ha sin gång och döm personen efter det.
Kommentera

Heyerdal: Nyförvärven Johnsen och Burgess är bra. Levinsson väldigt allround. Laavainen och Martin bra backar. Såg de på Hovet med en djurgårdskompis tidigare i veckan. Levinsson och Laavainen är väl de som skulle kunna kliva in i SHL direkt, kanske även. Burgess, men Johnsen och Martin lär bli bäst på längre sikt. Tror Johnsen kan hålla hög SHL-klass om 2-3 år men inte nu. Martin är en klasspelare men tydligt att han inte har anpassat sig till positionsspelet på stor is än.
Kommentera

Rödluvan: Utlandet är vad jag hade hört från de med insyn. Typ Norge eller Danmark. Sen uppdagades det senaste. Tror han har bränt en hel del broar inom svensk hockey redan innan det - han har inte levt upp till de krav som ställs för att spela på elitnivå.
Kommentera

Heyerdal: Skulle väl vara att man gör en Topping-lösning innan deadline om Mora skulle ligga risigt till. Nån av importerna Burgess eller Linden isåfall
Kommentera

Dexter : apropå MC finns det någon spelare, förutom Modigs, i Mora som sticker ut? De är ju i stort behov av pengar.
Kommentera

KB: Att han hamnade i ÖHF tyckte jag ändå kändes mest som att han ville landa här i Övik. Han har ju som sagt haft några struliga år och att åka utomlands tror jag inte var högsta priot.
Kommentera

Rödluvan: Det var därför han hamnade i ÖHF. Jag spekulerar inte i det som uppmärksammats efter det.
Kommentera

Rödluvan: Varför?
Kommentera

KB: Att hålla igång blir det nog inget mer av. Ingmans karriär är över.
Kommentera

Gavelo: En möjlig anledning finns väl att läsa om på tex flashback..
Kommentera

Gavelo: Han har inväntat anbud från utlandet som jag förstått det. Handlar väl mest om att hålla igång.
Kommentera

Tarasov: Helt off topic
Ser att Ingman spelar för Övik, det känns spontant som varför?, med den kalibern bör han kunna spela betydligt högre upp eller ligger det andra faktorer bakom beslutet att gå ner i ettan?
Kommentera

Dexter : Det var lite olika Ohlsson, MacMaster och Jelisejevski spelade också med Woods och Vigneault
Kommentera

« · 2766834 · »