1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507179 inlägg · 4105 ämnen

Silly Season säsongen 07/08

« · 970614 Till forumet

Sv: Silly Season säsongen 07/08
Salle: Framförallt första Europe är riktigt bra faktiskt, en låt av Eddie Meduza finns med. Bara en sån sak. Fast dom är ju från Upplands Väsby och ordet Väsby är som bekant ingen vacker MoDo-historia. Men förhoppningsvis skriver Peter "Hela Foten" Forsberg på, och då slipper vi tänka tillbaks på sånna fadäser och kan bara se framåt. (Åsså slipper jag skriva krystade trådräddningar...)
Kommentera

Det kan nog hända grejer dom sista dagarna innan deadline...
Kommentera

Lumber Jack: Få se nu... näää... inte kan det väl... tja varför inte... Det är alltså så att du äger minst en Michael Bolton-skiva, erkänn nu!
Kommentera

Paddan:

Snackar vi bara pudelfrissor här?
Eller nja, Bolton har ju inte så mycket till frissa numera, men i tidernas begynnelse så...
Kommentera

Gidde: Apropå frisyrer, tro om Lars Jansson var hårdrockare eller syntare? Nä, han var säkert ett stort fan av Samantha Fox och Sabrina och andra musikmjölkkossor.
Kommentera

Paddan:

Jamen, vem var inte fan av (deras videos) ?? :-P

Hmm, snacka om att vara en aning utanför trådens ämne...
Kommentera

Gidde: Det är väl en tolkningsfråga...

Men, okej då. En sak jag undrar är hur länge Zacke kommer att vara nöjd att vara med som båsdörrsöppnare i ett elitserielag. Något säger mig att han inte kommer att finnas med i planerna inför nästa säsong utan att man hellre försöker att kontraktera Svedberg som andremålvakt.
Kommentera

Paddan:

Exactemente!!
Vi diskuterade faktiskt precis det där under lunchen.
Han har alltså fått spela ÄNNU mindre denna säsong, vilket man nästan inte trodde kunde vara möjligt..

Nä, han finns knappast kvar nästa säsong.
Kommentera

Gidde: Fast, det är klart, med den tur vi har med spelare som lämnar oss så blir han väl näste svenske supermålvakt. Konstigt nog klarade jag av att skriva det där utan att börja gapskratta.
Kommentera

Sedan så undrar jag hur man gör för att värva någon form av grundspel. Följer det med om man exempelvis kontrakterar Johan Tornberg? Jag förmodar att grundspelet var något som kom bort i flytten när Lückner lämnade Mora.
Kommentera

Paddan: Zacke har nog insett att han aldrig blir en ordinarie ES-målvakt och har därmed funnit sig i sin lott. Bra träning och bra lön, sedan blir det Boden igen.
Kommentera

Lumber Jack: ....eller Piteå.
Kommentera

Lumber Jack: Han kommer ju aldrig ha en chans om han heller aldrig får spela! När han spelade i superallsvenskan va han dominant bland målvakterna så vist har han potential... Men för varje år han bara får stå vid båsdörren så minskar ju hans chanser..
Kommentera

Frisco: vrf kan han inte gå till Skövde IK?
Kommentera

Berka: Han har ju fått sina chanser men han har inte varit bra när han har fått chansen.
Kommentera

Modoante: Är Zajkowski Polsk?
Kommentera

källan: Polskt.
Kommentera

källan: Zajkowski är född i Polen, har polska föräldrar (eller åtminstone polsk mamma) men han har vuxit upp i Själevad och är svensk medborgare.
Kommentera

Mikael Uhlin: stämmer det att Peter Öberg är skadad?
Kommentera

« · 970614