1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507780 inlägg · 4106 ämnen

Sitt vackert! (#1, 2006-07)

« · 769551 · » Till forumet

Sv: Sitt vackert! (#1, 2006-07)
Poffa: Nu gjorde du mig ännu mer nyfiken :-)
Kommentera

Red-line: Har du otur kanske du kan få se det någon gång.
Kommentera

Poffa:

Jag skulle vilja beskriva det hela som en fjunig säck med ister. På någotvis både fascinerande och motbjudande, mest det senare då.
Kommentera

Poffa:

Jag tyckte inte alls att det var så tveklöst. I första perioden var vi helt under isen, men 3-1 känns inte som ett rättvist resultat. Men som sagt, det är tydligt att Timrå är bra i år.

Måste hålla med i övrigt också. Äckligt att man inte ska kunna gå på hockey och ha trevligt utan att måsta exponeras för halvnakna tjockisar som visar hela Slåttdals...ja. Riktigt äckligt.

Sen undrar jag om någon Timråsupporter möjligtvis kan förklara klackens två sista ramsor. Den som sjöngs länge som lät som "havet och vi", och så den de sjöng när de inte förstod humorn i "ska ni gå hem nu?". Var de på ett annat språk, eller försvann bara det relevanta på väg upp till oss?
Kommentera

Förresten: MODO Support borde köpa en sådan där trumma som Timråklacken har. Den har alltid överröstat allt annat när de varit upp och sett på hockey här. Lite äckligt nästan, men effektivt.
Kommentera

knaskamilla: Med tanke på att det mycket väl kunde stått 0-5 efter första perioden så tycker jag det var helt rättvist med Timråvinst. De är fullständigt dominanta i 20 minuter och har sedan rätt bra kontroll under resten av matchen.
Kommentera

knaskamilla: Visst var det rättvist. MoDos chanser kändes hemskt uddlösa och vårt PP är inte bra trots målet under det första av dom.

Döme kom tillbaka fort!

Kommentera

scim: Aha, nu tror jag att jag vet vad som hänt i klacken. :-)

Poffa, jag har nog redan sett det några gånger...
Kommentera

Red-line: Stackars dig.
Kommentera

Poffa:

Förvisso. Vi hade tur som kom undan med 1-2 efter första. Men sen... Den där målisen i Timrå måste ha snott Krizans gegga.
Kommentera

knaskamilla: En ny trumma är tydligen beställd ..kommer till lördagsmatchen .

Men visst behöver modo en tung back till hemska tanke om timmy skulle bli skadad.. just nu är det åxå bara två femmor som kan producera frammåt
Kommentera

Gusse:

Frågan är - är det en likadana trumma? För jävlar, vad den där är högljudd... (Har jag redan sagt det, förresten?)
Kommentera

Dream Team: Får man fråga vad det är för skandalrubriker du väntar på?

Timråklacken hördes då inte mer än någon enstaka gång till min plats på sektion 416, och med tanke på att The Reds anses som i princip obefintliga så undrar jag hur pinsam insats er supporterklubb gjorde.

Kommentera

Paddan: Efter påtryckningar från en anonym Bjästabo så tvingas jag till en rättning. Det var givetvis MoDo Support jag menade och inte The Reds. 
Kommentera

mike66:

Såg att du och grabbarna firade friskt nere på byn.

www.cocochristal.nl/sint/sintfoto/sint_step.jpg
Kommentera

På tal om finfrämmandet som sjöng nationalsången, förresten...undrar hur puckot som trummade i Timråklacken tänkte när han slog på trumman då. Omoget att inte kunna låta nationalsången vara.
Kommentera

knaskamilla: om jag inte såg helt fel var det han trummade i början av matchen.
Kommentera

Timråklacken hörde jag typ tre gånger. Alla gånger nidramsor riktade mot Modo och deras supporters. Jag hörde en trumma ibland och några handklappningar. "Inifrån" lät MS helt OK. Jag hatar fortfarande de där skitramsorna som innehåller "så klart" och dylikt, men på det stora hela var det rätt OK drag.

Matchen då? Modo får 2 mål utan chanser, pulveriserar Modo under en 10 minuter efter dessa, jag hinner börja fundera på om det ska bli tvåsiffrigt när Modo helt plötsligt gör 1-2. Andra jämn, tredje helt och hållet till Modo, Timrå var väl inte i Modos zon förrän den 8:e minuten? 2-2 hade jag tyckt varit rättvist sett till hela matchen. Backlund var fantastisk.

Krizan är inte lika bra i år. Han är bra, men inte magisk.

DÖME VAR ÄR DU?!

Om inte Modo vinner på torsdag mot LHC blir det många tomma stolar i SBA om jag känner Ö-viksborna rätt.

God natt!
Kommentera

shinzawai: Var kan man hitta bilder på Timrås tifo....Härlig idé.. annat än att hänga dockor efter E4:an det.
Kommentera

shinzawai: De ramsorna började efter det att ni uppträdde på ett dåligt sätt nere i timrå sista derbyt i fjol..Tyvärr ,men jag tycker att det ska vara lite extra under ett derby. Är det inte så att man i förlusten känner extra agg mot de man mött. Jag kan själv känna så och kände det absolut i den match som Modo vann mot oss. Er klack var långt från några trevliga gubbar då.
Kommentera

henrik: Det lär väll komma så småningom hoppas jag väll.
Kommentera

nectis: själv klart. annars så vore det konstigt. Hur som hellst visst är det lite extra med ett derby...
Kommentera

henrik: Hehe jajjemen.
Kommentera

shinzawai:

Hörde du inte hyllningsramsan Timrå sjöng till sin egna klack? Det var något om mongolid, tror jag.
Kommentera

shinzawai:

På en tiogradig skala.

På planen

Modo - Tikarna 3 - 10

Klackmässigt.

Modo - Hyndorna 1-10
Kommentera

NuMo: Så Timrå klacken var alltså bättre denna match?
Kommentera

nectis: Än vilken match då?
Kommentera

NuMo: Ingen, alltså jag undra om Timrå klacken var bättre en MoDos.
Kommentera

NuMo:

En där de var sämre?
Kommentera

nectis: På vilket sätt var mitt inledningsinlägg svårbegripligt?
Kommentera

nectis: Det har dom väll alltid varit ?, Modo har väll egentligen ingen klack heller blir väll mer att hela publiken i ö-vik lyfter fram laget. Den lilla skara som nu kallar sig modos klack gör dock ett fint jobb men skulle nog behövas 100 till i alla fall för att kunna höras :)
Kommentera

Haha, okej då vet jag
Kommentera

Paddan: Vad jag syftade på var väl hemsidans lilla vinkling/koppling till det numer klassiska "Heart of hockey". Det var ju brännhett material den senaste gången som Timrå "sades" använda sig av samma "bevingade ord"...
Kommentera

NuMo: Måste nog säga att jag tycker att hemmaklacken imponerade på mig, kan nog dessutom påstå att det var ganska jämt mellan varven! Svårbedömt när man står mitt i smeten förvisso...
Kommentera

Strindlund: vet inte om jag håller med dig.stod i modoklacken och jag tycker att vi var riktigt dåliga.
Kommentera

Modoante: Fast ni har aldrig varit bättre än ikväll mot Timrå...
Kommentera

Strindlund: Tyvärr så saknas vissa ingridienser.

Timråklacken var klädda i sina färger. Modoklacken har nästan alla andra lags färger.

Modos trumma låter inte. De blir uttrummade av motståndraklackarna. Detta skedde mot Skellefteå och nu mot timrå.

Modos huvudramsa tycks vara: Ni på sittplats är ni klara! Blir det inget svar, ja då blir det inte mycket mera.
Kommentera

NuMo: Grattis till en jäkligt fin och bra hall. Om den ger valuta för pengarna återstår att se.

Publiktrycket i den kan väl bara bli bättre dock. Klappa med!
Kommentera

JimmyH: Man får tacka för det talet. Men det är ganska svårt att få samma tryck i en sådan stor hall jämte er tex. Däremot så måste jag säga att jag är imponerad av akustiken då man kan sitta vars som hellst i hallen och höra varenda skär, och ljud som kommer nerifrån isen. Men att få ett tryck som ibland en galen uppjagad Kempispublik eller som ni hade i e-on i första matchen mot oss, då modospelarna knappt var på isen kommer nog inte ske.

Kommentera

JimmyH: Har du sett att du kallas för Flubber
Kommentera

actionleif: Han som är så smal och fin ;)
Hellre mätt och fet, än smal och hungrig :)
Kommentera

Dalan: Tråkigt att du inte kan se saker ur objektivitetens båda ögon.
Kommentera

NuMo: Hur Timrås klack ägde Modos vet jag inte hur du får det till då jag inte hörde den, inte ens när Modos var tyst. Jag brukar alltid bli sjukt impad av Timråklacken, det var jag inte någonstans igår. De har aldrig varit så kassa på besök i Ö-vik. North Power var några hundra gånger bättre.

Sen visst var det trumfiasko igår, de hade bland annat fått för sig att flytta trumman längst ner, vilket var lyckat om tanken var att man inte skulle höra den..
Kommentera

Satan i gatan...måste byta tvättmedel, luktar ju Östrand av tvätten efter gårdagen...

Kommentera

Dalan: Äh, det är ju ett känt faktum att småsyskonen oftast vinner derbymatcherna. De tar i lite extra för att slå storebror samtidigt som storebror underskattar det lilla laget. Kom tillbaka när ni har vunnit guld och lirat några finaler. Tills dess kommer ni att vara en liten uppstickare utan riktig hockeykultur.
Kommentera

Uddan: Ja, ni äger allt. Spring iväg nu.
Kommentera

Wayne Gresky: mm hur många guld har Modo? Sen att dom spelat ett antal sm finaler är väl inte mycket å hänga i gran!!!
Kommentera

Uddan: Skönt att se att framgången inte stigit dig åt huvudet.
Kommentera

Uddan: Typiskt en Tallefjant o springa in i andra gästböcker o håna motsåndarfans när man vunnit,det var likadant när ni slog oss.STORT:(
Kommentera

Bissett19: Låt ungarna ha kul nu så länge det varar. Rutinerade fans vet att det är till våren det avgörs och då kommer den hånande att krypa in under sin sten och inte höras av mer.
Kommentera

« · 769551 · »