1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Slaget om Västernorrland 2008 match I

« · 1003868 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match I
shinzawai: Nu skulle jag kunna kontra med saker som kastats av eran publik. Det har hänt och kommer hända från bägge håll, speciellt när man medvetet provocerar varandra. Då får man räkna med nån typ av motreaktion. Att kasta saker är inte acceptabelt men jag kan förstå känslan bakom.

Men att säga att vi är bättre eller sämre än modos supportrar gällande att kasta saker känns som fabricering.

Men egentligen borde jag inte svara dig... då får man juh bara en massa konstiga svar tillbaks man måste dementera... ;P
Kommentera

shinzawai: Ja, ifjol fick jag en massa grejjer kastat över mig i er arena. Så det är nog inte bara några hos oss som beter sig så.
Dessutom har ni börjat kasta puckar på varandra o på barn dessutom.
Detta måste få ett slut!
Kommentera

shinzawai:

Mitt svar till dig blev tydligen bort modererat, får se om en mer censurerad version får stå kvar.

Jag tycker inte du är rätt person att uttala dig om vad jag ska skriva och inte skriva.
Kommentera

Hahl Bundy: Bah! Vad har Timrå för facit på bortaplan i år? Fågel eller fisk?
Kommentera

Väl mött imorgon.
Jag hoppas på en härligt intensiv drabbning där vi står som segrare till slut.
Kommentera

Tycho: Kanske hade mer att göra med Timråfansens kastarm? Det kastas trumpinnar i Ö-vik, och igår kastades det tydligen burkar, snusdosor och annat lösgods på Modoiter. Skandal. Hoppas man slipper sånt på lördag.
Kommentera

knaskamilla: Tunneln används alltid när domarna ska av isen. Så det hade ingenting med hans inkompitens att göra...
Kommentera

Wayne Gresky:

533 – HAKNING - Hooking
a) En spelare som hindrar eller försöker hindra en motståndare genom att haka honom
med sin klubba skall ådömas:
- Mindre straffet

534 – HINDRA SPELARE – Interference
a) En spelare som hindrar eller försöker hindra en motståndare som inte är i besittning av
pucken skall ådömas:
- Mindre straffet

Funkar rätt bra på Svartvadet annars. Han har inget med klubban mellan Johan Anderssons ben att göra.

Dessutom som det brukar sägas, en spelare är alltid ansvarig för sin egen klubba.
Kommentera

El Maco:

Tackar! Jag märkte i förlängningen att det faktiskt gick att sitta ner och se matchen trots att jag hade ståplats. Väldigt glest med folk.

För övrigt vågade inte Sjöberg lämna isen förrän de hade dragit ut en sådan där tunnel åt honom. Undrar om han insåg att han inte hade varit klockren.
Kommentera

Simmalugnt: "Du menar snubben gladeligen skulle ställa sig på alla fyra för Foppa?"

Nu får du skärpa dig. Diskutera med dina egna om du uttrycka dig på det där rännstenssättet.
Kommentera

Simmalugnt: Regelboken är ganska klar med vad som gäller:

"532 – FASTHÅLLING AV KLUBBAN – Holding the stick
En spelare som håller fast en motståndares klubba med sina händer eller på något annat sätt skall ådömas:
- Mindre straffet"

Det som inträffade faller absolut inom ramen för "på något annat sätt".
Färdigdiskuterat om den saken. Next question!
Kommentera

Wayne Gresky:

Wennerholms krönika? Du menar snubben gladeligen skulle ställa sig på alla fyra för Foppa? Ja han är ju jävligt objektiv.

Det är väl inte Sjöbergs fel att Svartvadet har så svaga handleder att han inte kan hålla i klubban.
Kommentera

diffe: Varför skriver ni samma inlägg gång på gång på gång på gång på gång? Har ni inget nytt att tillföra diskussionen så ska ni sluta spamma gästboken. Angående straffsituationen så reddes den saken ut redan igårkväll - Läs inläggen från igår. Angående domarens bedömning, läs Wennerholms krönika. Vill ni delta i diskussion, gör det på en gång, inte ett dygn efteråt när saker och ting redan är utagerade.
Kommentera

diffe: Tycker du att din kommentar nedan är objektiv?
Kommentera

Det har varit mycket gnäll kring 2-2 målet, om hurvida Johan slet klubbanär händerna på "perra".

Då kan man undra vad gör "perras" klubba mellan bena på Johan Ansersson???
"Perra" ska vara glad att det inte blev en utvisning på honom.

Kom igen nu var inte så färgade... Det var väl en större skandal att det inte blev straff när P Hedin fäller Hahl..
Kommentera

Bergius: Har Sjöberg dömt färdigt för säsongen så ser jag det som tillräcklig upprättelse. Allt annat är ett hån mot sporten.
Kommentera

spud: Tydligen kommer ni bli tilldömda segern i efterhand. Era inlägg har fått hockeyligan att reagera och alla är eniga. MoDo blev rånade på segern.
Kommentera

Men däremot begriper jag mig inte alls på Timrås så kallade supportrar.
5 653 personer var här. Det var den klart sämsta publiksiffran på de fyra möten lagen haft här denna säsong.
Det är lika obegripligt som värdelöst.
Kommentera

Dryparen: Ja erat minne är ju lika bra som en blind domare.

Du skulle ju kunna ta och titta i er bok och se vilka kommentarer som domaren får efter era förluster.
Kommentera

Vad skönt med en domare som inte faller för erat eviga gnällande. Ni hinner säkert gnälla till er några domslut innan matchserien är över, eran trupp består ju av spelare som är bra på sånt. Har det varit mer stake i domarna skulle dom inte acceptera att en par tre spelare från er åker efter honom och gnälla efter varenda avblåsning.
Kommentera

shinzawai: "Hedin ska inte utvisas för att Hahl eller vem det nu var snubblar över honom när han ligger."

Då skulle väl Kalle K inte utvisas för att Werner åker över hans klubba heller dårå? 1-1 med andra ord. Det jämnar ut sig så att säga.
Kommentera

shinzawai: Helt rätt, det var ingen straff!
Kommentera

Tycho: Det enda han har fel om är straffen, men det kommer han att stryka när han sett reprisen.
Kommentera

shinzawai: Det är lugnt, jag har redan mailat han att han har fel... ;P

Han har säkert inte rullat situationen fram och tillbaks som vi alla har gjort. Han gick ut med den analysen direkt efter matchen igår. Tror inte han precis kan ändra infallsvinkel i sin artikel. Det ska bli intressant att se om han svarar på mitt mail med länken från SVT.
Det ska bli intressant att se han förklara hur Johan slet klubban ur Svartvadets hand när det tydligt syns att han håller i sin egen klubba med båda händerna... Han kanske slet med sitt tredje ben... ;P
Men som vanligt får man väl inte svar från de i maktposition...
Kommentera

Paddan: Visst är det målet som gör situationen så speciell, dock är det en massa lägen där det INTE blir mål på grund av en utvisningssituation. Det borde väl vara lika avgörande. Sällan lika diskuterad dock...
Kommentera

Robban: Tre missade domslut skulle jag påstå, alla i slutet på matchen, och alla med solklar Timråfavör.

1. 2-2 borde aldrig fått komma till. Holdning the stick.
2. Hedin ska inte utvisas för att Hahl eller vem det nu var snubblar över honom när han ligger.
3. Salles handled är tydligen starkare än hela Hahl. Nog kan man ta Salle för hakning men då får man gärna ta Hahl för diving också.

1 ger 2-2 och 2+3 ger 5 mot 3 och avgörande.

Nog fan får man gnälla på det. Det är tom naturligt.
Kommentera

Robban: "Vad är det som gör denna situation så speciell dårå?"
Hmm, skulle väl kanske kunna vara att till skillnad från de situationer som han tydligen släppte så resulterade denna situation i ett baklängesmål. Fast det är ju bara vad jag tror.
Kommentera

shinzawai: Hahahaha!!!! Jaja................. Ett missat domslut och Modo förlorar matchen. Lysande analys. Han släppte flera sådana situationer genom hela matchen. Vad är det som gör denna situation så speciell dårå?
Gnäll på du.
Kommentera

Robban: Ett tillägg: även om Svartvadet nu medvetet placerade klubban där så håller Timråspelaren kvar den och därmed är det utvisning på båda, och då ska spelet blåsas av och inget mål. Kontentan kvarstår - målet borde inte fått komma till.
Kommentera

Robban: Om Timråkillen kliver över klubban så anser jag inte att det ska rendera i utvisning till exempel. Gå och fira med polarna i busskuren nu istället för att trolla här med idioti.
Kommentera

Robban: Och det är omöjligt att den hamnade där av naturliga skäl i en tekning? Suck.
Kommentera

Vart än Svartens klubba var så var den där den inte ska vara. Skulle Sjöberg blåst för utvisning så skulle Svarten åkt på den. Sluta gnäll och och kom igen.
Kommentera

Wayne Gresky: Refererar bara till den situation där någon fick en burk kastad mot sig. Den Modoiten provocerade iaf Timråklacken. Klart jag trodde det var du efter det du skrev om att få burkar kastad på sig.
Om det inte var du så ber jag om ursäkt, annars står jag för det jag skrev!

Appropå att gnugga i varandras ansikte är det nog inge bättre i Modoklacken... Ge och ta på dagisnivå hos vissa i båda lag...
Kommentera

shinzawai: Jag tycker helt klart att han är dålig åt båda håll. Det säger jag inget om. Dock tycker jag att Modo får lite mer fördel av det i 56 minuter. Kanske 55-45% i Modofördel.
Sista 4 + förlängningen går tombolan 80-20 till Timrå... Inget snack om saken. Som jag även skrev skulle jag varit stortokig på Sjöberg om det hänt Timrå...

Svartvadensituationen lämnar jag därrhän, där kommer vi aldrig vara överrens. Dock kan jag säga att jag förstår att Svartvadet blir förbannad när man ser situationen. Han ser inte vart klubban sitter fast, bara att han inte får med den.
Tacka för att han blir förbannad.
Kommentera

Tycho: Lägg ned nu och var lite rutinerad. Jag hånar inga motståndarsupportrar i periodpauser. Ska jag håna er så gör jag det när ni är utslagna. Ni har tillräckligt mycket losermentalitet själva utan att någon måste gnugga det i ansiktet på er hela tiden. Man blir faktiskt lite ledsen när man ser den osäkerhet och det taskiga självförtroende som många timråsupporters utstrålar.

De där modofjortisarna som tydligen lyckades reta upp några av er ger jag inte mycket för. Förhoppningsvis mognar de i framtiden.

Som regerande mästare så bryter man inte direkt ihop efter en förlust i match ett, på bortaplan, i en kvartfinal. Sorry!
Kommentera

Tycho: Jag tänker inte lägga mig i, och har inte läst mer än era två senaste inlägg. Dock måste jag ge Wayne medhåll på att ditt inlägg om matchen och domaren verkligen är lite roligt =)
Kommentera

Tycho: Oväntat att du ska skelar i din matchanalys. Han var värdelös åt båda håll i 2,5 period, sen blir han skev. Självklart ska 2-2 inte få komma och självklart är det inte ens utvisning på Hedin när han ligger på isen och Timråspelaren snubblar på honom när han ska förbi.

Sen vill jag bara passa till den som menar att Svartvadet får skylla sig själv som "sticker in klubban mellan benen". Det kan inte vara så att klubban hamnade där av andra skäl än "nu jävlar ska jag haka dig i pungen, din fjant".

Vidare på ämnet Svartvadet så är han en av de mest respekterade lagkaptenerna av domarna och har även vunnit "Rinkens Riddare" om jag inte misstar mig, så skärpning på området "Svartvadet gnäller mest i ES!".

Bragd-Birger: Heder åt ditt inlägg. Du gör mig förvirrad när du ena dagen trollar med haltande hjärnceller och sedan briljerar med ödmjukhet och klarsynthet. Lånade du ut din användare eller har du en mänsklig sida? ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Det brukar vara svårt att kommentera sin egen dumhet...
Kommentera

Tycho: Det där var ett för idiotiskt inlägg för att ens kommentera. Du lyckas fantastiskt nog med att ha fel på precis varje punkt. En sann bedrift! Men jag kan inte direkt påstå att jag förväntade mig något annat från din skrumphjärna.
Kommentera

Wayne Gresky: Är du så dum så att du provocerar Timråklacken när du går förbi så kanske du får skylla dig själv!
Så otroligt skönt att vi vann så att din käft blev blev tyst. Hoppas de led hela vägen hem till Ö-vik.

Domaren var dålig åt båda håll, det måste juh även du se! Håller med Wennerholm när han säger att det är en tombola i Sjöbergs huvud. Tycker över 56 minuter första minuterna rullar tombolan mer Modos väg än Timrås. Sen är det bara så att vi uttnyttjar de tombolabollar han ger oss. Jag hade varit stortokig om samma sak hade hänt oss, men frågan är om det hade varit match fortfarande om alla utvisningar han missade skulle ha tagits för. Då tror jag att det hade runnit iväg åt Timråhåll.
Kommentera

Jävla gnäll på domaren, att Modospelaren släpper klubban så snabbt efter att han stoppat den mellan benen på Timråspelaren får han ju skylla sig själv. Vi får tacka Modospelaren för kvitteringen.....
Kommentera

karol var jävligt bra!
Kommentera

okej idag vann vi, men håll med om att det är underbart att slutspelet är igång.
Alla åsikter här i hockeysnack och stämning på matcherna är underbara.
Kanske att allt som sägs och görs inte är helt genomtänkt, men det hör väll till ett härligt slutspel.
Ser annars redan fram mot torsdag kväll synd bara att det är en onödig onsdag där emellan.
Kommentera

Wayne Gresky: Hmmm långt kvar. Bäst av 26!
Kommentera

El Maco: HS-Cupen, vem bryr sig om den när man toppar tabellen i lyckoträffens högstadivision? ;)
Kommentera

Wayne Gresky: är du lite bitter och besviken? Du kommer nog över att du åkte ur HS-cupen på vetgirigt.
Kommentera

åsså vann vi ju...skitkul!!!
Kommentera

« · 1003868 · »