1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507053 inlägg · 4104 ämnen

Slaget om Västernorrland 2008 match II

« · 1005394 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match II
Imorgon blir det ingen läsning av kvällstidningar för min del=), Vila ordineras.... Klockan 18:30 smäller det på lördag igen. Matchen som är av absoluta nyckelroll denna kvartsfinal. Timrå är ruskigt bra för tillfället (enligt min mening), men med lite flyt kan det vända...
Kommentera

spud: Exakt, du har som vanligt fattat rätt.
Kommentera

henrik: Du menar att ifjol ville ni inte vinna men iår vill ni kanske det, och då kommer ni göra det?
Kommentera

henrik: Jo visst är revnashlusten stor hos Timrå, men i bland så kan det smyga sig in lite väl mycket säkerhet i ett lag :) och det är väll det man får hoppas på. Men jag håller med dig om att den chansen är nog ganska liten men nog finns det några % chanser att så kan det bli :).
Kommentera

spud: Döme gjorde mycket mer saker än att festa som en människa inte ska göra.
Mer säger jag inte, dock så älskade jag han som den hockeyspelare och lagspelar han var.
Kommentera

Cyklob: Du kan nog glömma att Timrå blir bekväma nu då de har 2-0 i matcher. Alla mins nog fjolåret då Timrå hade 3-2 i matcher och skulle avgöra hemma. revagelustan efter den matchen har man väntat så länge efter.
Kommentera

Gigaset: Ja allså Blatny var ju guld värd för modo i fjol samma gäller döme. Och visst jag håller med om att det var rätt av klubben att göra sig av med döme pga det han höll på med vid sidan av isen. Men dom skulle verkligen behövt haft dom 2 nu i den formen dom var i i fjol.
Kommentera

Gigaset: Höll på som han gjorde, menar du festandet då?

Känns som jag skulle vilja se hur en Petrovicky hade blivit i ett slutspel. Dels för att håll krizan om armen och dels hans brytkade ilska.
Kommentera

Cyklob: Ang. Blatny och Döme, jag tror jag är den enda jag känner här i Ö-Vik som försvarat Blatny, tror nog få förstår hur bra han var i defensiven och hur viktig han var för laget.
Samma gäller Döme då man snackar viktig för laget, men det var helt rätt av Modo att göra sig av med han då han höll på som han gjorde.
Kommentera

renen: En otränad Timmy är bättre än ingen Timmy alls. Sedan tror jag bara hans medverkan har stor betydelse. Han är en ledare på isen och i boxplay kommer han kunna göra stor nytta.
Kommentera

Gigaset: Jo jag och min fader som jag såg matchen med idag, var inne på samma spår. Det är ju nu dom rutinerade spelarna måste kliva fram och visa lite jävlar anamma. Tycker mest att det är Viktor som står upp och kämpar och sliter och verkligen försöker visa vägen nu och han är yngst i laget.
Kommentera

Lumber Jack: Det säges att Hållberg spelar å till å med Timmy, men Timmy är väll lite otränad..
Kommentera

Lumber Jack: Det ska nog gå att ordna frågan är ju hur hela dom kommer vara men ställa upp på isen borde dom ju kunna i alla fall :).
Kommentera

Krizan säger : "Får vi tillbaka Timmy vänder vi det här"
Jag förstår inte riktigt hur vi kan se så loj och omotiverade ut.
Det är dags för Susse Salle Svarten Timmy och Hasse att ryta till i omklädningsrummet och visa att vi inte tänker bli utskämda på det här sättet.
Kommentera

Icing-Ove: Jag sa det innan slutspelet jag med gud vad man kommer sakna döme och blatny, folk inser nog inte hur viktiga dom var i fjol :).
Kommentera

Förhoppningsvis kan vi matcha sex elitseriebackar på lördag mot dryga tre idag.
Kommentera

Kan inte Blatny bli andretränare och hänga lite runt laget, det är ju en vinnare.....
Kommentera

Per HApps: Hehe kanske man ska smyga sig in med lite målar färg då och mörka ner den där lite ;)
Kommentera

Cyklob:
Det är därför det hänger en banderoll ovanför ståplats i plywoodhallen, som en påminnelse om att det är inte över förrän man slår näven i kaklet.
Kommentera

EfordeM: Om vi ska hitta något som talar för oss är det väll att vi känns uträknade av alla nu. Timrå är klar för semifinal kommer experterna säga osv, man kan ju även hoppas att det smygit in lite väl mycket självförtroende och säkerhet i timrå som gör att det blir för mycket av det goda :).
Kommentera

Cyklob: Batterierna laddas alltid om (även om det kan kännas lite tungt direkt efter slutsignal) Dock oroar jag mig över MODOs spel, även om det i första matchen blev förlängning och nästan vinst. Dagens match behöver man inte säga så mycket om.. plus att det hela v.10 sett svajjigt ut..

Men som sagt, någon gång måste det väl vända?
Kommentera

Långben: Brukar jag skriva tur ? det var något nytt. Jag brukar alltid erkänna och vara snabb att gratta motståndar supportrarna om deras lag vinner över oss. Men men :)
Kommentera

Långben:

Inte så svårt att köra över ett gäng stenstoder, iofs.
Kommentera

renen: tur som cyklob brukar säga!
Kommentera

Långben: Självklart laddar man om batterierna, alltid trevliga och bra matcher mot Timrå. Men ska Modo överhuvudtaget få vara med och spela hockey på lördag så måste man ju upp 110%, för som timrå spelar nu är det ingenting som stoppar dom.
Kommentera

renen: ladda batterierna å kom igen gubbar!ny match på lördag!
Kommentera

Långben: Två misstag... sen fick ni energi..
Kommentera

Springsteen: Typ.. Men jag tror inte hemma -borta spelar någon större roll i den här kvarten..
Kommentera

renen: 3-0 på lördag så är det god natt !!!!
Kommentera

EfordeM: okey....
Kommentera

renen:Tror inte att ni gör det!Ni hänger ju inte med när Timrå sätter upp farten!faan ni blev ju överkörda i första perren!tuuungt!!!
Kommentera

Långben: Det var han säkert för er del, ni var helt klart bättre idag. Men du kan ju hålla dej till ert eget forum med dessa lite provoserande inlägg
Kommentera

Långben: Ja det förstår jag för eran del :), ni vann ju även helt rättvist med som jag kommenterat nedan och som det känns nu är det väll ingenting som talar för att Modo ska kunna vända på detta.
Kommentera

Långben: ÄÄ va fan vinst på lördag så är vi på scratch
Kommentera

renen: Aha se där, litade iof inte så mycket på det där med armen för jag såg då ingen sådan sitution heller. Hedin får sluta umgås så mycket med Hållberg^^.
Kommentera

Cyklob:satan vad den här segern satt skööönt!:)
Kommentera

Per HApps: Tror han gav upp och gick och letade efter en sopskyffel för att sopa upp resterna av MoDos försvarsspel.
Kommentera

Olle: Ja blir det avstängning för det kommer vi båda att behöva plocka spelare från damlaget om det blir en 7e match. som sagt är Grejjen på Hahl fulare, men att det ska bli avstängning.. knappast.

Så jävla oförberedd kan man inte vara, det är 0,5ggr pengarna på att werner fick en kommentar innan.
Kommentera

Per HApps: Han blev sjuk,influensan.
Kommentera

Cyklob: Förkyld, skulle egentligen inte spela..
Kommentera

Per HApps: Vadd jag hörde var det nån slasing eller vad det var över armen men jag vet inte så mycket. lär väll stå i tidningen snart om inte annat.
Kommentera

EfordeM: Okej då förstår ja
Kommentera

EfordeM:
Vad fasiken hände med Hedin?
Kommentera

Snoop: Jag ursäktar.. sitter och läser tidningen samtidigt som jag skriver. Men den var förvånasvärt lik i alla fall.
Kommentera

Berka: Fan det är ju minst 2 matcher kvar av denna säsong i alla fall :) lika bra att göra det bästa av situationen :D
Kommentera

spud: Instämmer totalt. Det är varje spelares skyldighet att, mer eller mindre, crasha målet i det läget (utan avsikt att skada naturligtvis).

Slaget tog ju inte så farligt men min poäng var att ett slag i ansiktet på en spelare som inte är beredd kan ta riktigt illa och jag tycker mer att det är intentionerna som bör ge ett längre straff än 2+2, mer än resultatet. Tycker att tilltaget är bra mycket mer fult än själva utgången av händelsen.

Nu kanske det inte direkt var jämförbart med exempelvis Domi-Samuelsson grejen och jag bör nog titta på ett par repriser innan jag sitter och propagerar för avstängning just nu. Kanske är ute på lite hal is.
Kommentera

EfordeM: Och du är ju en med koll, de var Mankan Nilsson som puttade omkull Skröder och ingen annan.
Kommentera

Olle: Men Tenkrat tänkte ju inte ens på att bromsa, det är en fördel. Och grattis till vanten nr.1 i elitserien. Riku Hahl, slänger sig som en vante när en spelare nuddar honom. och på wernbloms slag, tar för sig i ansiktet och börjar typ grina, en ny liten fröken i timrå?
Kommentera

Tycho: Det skall jag =) Men nu gott folk ska jag lägga mig å sova för de e ju en dag i morrn( har nån sagt) Men grattisThyco å ni andra timeråiter för en bra match å grattis, till mina modovänner säger jag , upp med hakan de e match pålördag! eeeeeeee gonatt over´n out
Kommentera

spud: Precis, vad käftar TIKARNA om .. Werner och MODO fick sitt straff för incidenten. Han undkom den ju inte precis..

Denna händelse var ju försvånasvärt lik händelsen då Styf sänkte Skröder i andra kvarten, Kom inte ihåg att vi sågade honom eftersom Styf fick sitt straff.
Kommentera

« · 1005394 · »