1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Slaget om Västernorrland 2008 match III av...

« · 1006367 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match III av...
Salle: Precis, jag har lagt ner detta. Tänk om MODOJohan kunde lägga ner den eventuella utvisning som förelåg då Svarten tappade sin klubba. Ungefär samma sak.
Kommentera

250kg kärlek: Galler? Asterix och Obelix?
Sluta tjata om juniorer och galler. På isen är alla lika.
Kommentera

Bergius: God dag snöboll. Men allvarligt hur snyggt är det att bli utburen med bår och åka ambulans till sjukhuset?
Kommentera

jZo:

Eller så lämnar ni era praoelever hemma om dom blir så ledsna av en smäll. Jag försvarar inte det Werner gjorde men att påpeka att det var en junior är väl irrelevant
Kommentera

250kg kärlek: Jag tycker inte att det var utvisning heller. Läs,
Kommentera

Jaså, är det ny match igen idag? Ja, då är väl eländet över snart då.
Kommentera

knaskamilla: Kamilla vad kul att se din positiva inställning. Du behöver bara vänta i fyra matcher till innan eländet är över ;)
Kommentera

Frisco: Jajaja, galler och annat tingeltangel är oväsentligt. Jag kanske fokuserade på fel saker.

Werner gav sig först på en Timrå-spelare på ett mycket fult sätt. Sedan drog Werner vidare och gav sig på ytterligare en Timråspelare. Svartvadet tappade sin klubba. Werner fick 2+2 men skulle igentligen haft livstid. Svartvadet fick inget med sig. Thats life.

Men att fortsätta älta detta till dödagar lär inte hjälpa. Hoppas Harald fokuserar på rätt saker. Att han släppt den eventuella klubba som hölls fast. Annars blir det återigen en tung afton om man bär Modo-emblemet.
Kommentera

knaskamilla: Kul? Tragiskt att se dravlet. Vuxna människor skriver om stackars 16-åriga hockeyungdomar allt för att sänka nivån i gästboken. Tragiskt att se. Hockeyn då? Verkar ointressant.
Kommentera

MODOJohan: MODO behöver erat stöd,inte en jävla massa bortförklaringar
på en massa smågrejor,kom ihåg förra årets kvart klackspark i mål sen raka vägen till SM-guld inte faan klagade vi på detta , må bästa laget gå vidare, denna gång hoppas jag vi d.v.s Timrå går vidare???
Kommentera

250kg kärlek:

Livstid på Wernblom? :)
Får man fråga vad du anser om tacklingar i ryggen, dödsstraff?
Kommentera

Frisco: Men att läsa en massa snyfthistorier om hur dålig domaren var i den första matchen är okej? Jag förstår inte ditt resonemang riktigt.
Kommentera

Perkan: Vad har jag för bortförklaring, och till vad bortförklarar jag mig?
Kommentera

Frisco:

Ja, okej, det var väl tragiskt jag menade. Jag tror att hockeyn blir en tragisk tillställning också, men skulle ändå hellre se diskussioner om den.
Kommentera

yaqop: Jag gör allt för att landa på en nivå så alla som läser förstår jämförelsen. Livstid på Werner hade varit lika rättvist som utvisning då Svarten förlorade sin klubba.
Kommentera

250kg kärlek: Det har varit en debatt om nivåerna i gästböckerna den senaste tiden. Och att nämna för 78:e gången att 11-åriga alagsspelare borde vara en fredad zon på hockeyplanen gör det bara fånigt.
Kommentera

Frisco:

Eller, för den delen, att fortfarande älta saker som hände i eller i samband med match I i matchtråden för match III. Jag tycker att MoDos gb borde vara en fredad zon på HS.
Kommentera

250kg kärlek: Och jag förstår inte ditt.

Är du här i officiella orsaker, som forumledare, eller vill du bara sänka MoDo-boken till Timrå-gbns genom att hetsa folk till nonens inlägg.

Att sedan vissa inte släppt de redan spelade matcherna och älter det tycker jag också är trist. Men jag börjar inte trolla med dom. Det är det nog många som gör ändå.
Kommentera

Kom igen, Heja MODO! Let us open a can of whoop ass ikväll!
Kommentera

Salle: När jag skriver i en gästbok gör jag det som vilken annan som helst. Jag har inga som helst fördelar för att jag är forumledare. Skulle det vara så hoppas jag att någon sätter ner foten och ryter ifrån.

Om jag dragit ner Modoboken till en nivå som du anser vara förkastlig och som du likställer med Timrås beklagar jag det. Det var inte alls min avsikt.

Jag är en vanlig dödlig som har rätt till en åsikt men även rätt att bemöta åsikter som andra har som jag tycker är fel.

Det är kvartsfinal, det är match mellan Timrå och Modo. Jag är otroligt upprymd. Om inte du känner samma sak är det upp till dig. Jag är upprymd, laddad och otroligt fokuserad.
Kommentera

250kg kärlek: Dåså...

Jo jag är laddad och nervös. Det är j-t mycket som står på spel.
Om jag kunde så hade jag velat ge MoDo-spelarna lite (allt) av det fokus jag kan uppbringa men istället så ofokuserar jag så mycket jag kan.

Lycka till men jag hoppas ni får stryk med uddamål eller kanske en tvåmåls dylik efter mål i öppen kasse (Krizan kanske). Allt för att plocka ner er så många pinnhål som möjligt.
Kommentera

250kg kärlek:
Hoppas att det går undan och smäller bra ikväll, som i denna video. Kunde han resa på sig så borde Modo kunna det också....
Kommentera

Salle och icing: Jag tycker det är kul om supportrar kan föra en vettig diskussion mellan varandra. Självklart förstår jag att det är lättare att föra en diskussion i framgång än nederlag. Just nu är det fördel Timrå.

Lite orolig blev jag när några som varit med sedan begynnelsen associerar min forumledarroll med mitt sätt att uttrycka mig. Så är det absolut inte.

Jag tror på Timråseger ikväll. Timrå fortsätter på den inslagna vägen och Modo fortsätter att visa håglöshet och brist på handlingskraft. Tyvärr tror jag att de i Modos organsisation som valde Timrå i kvarten valde fel. Det finns många aspekter när man väljer sin kvartsfinalmotståndare. Men hur man, när man har kvartsfinalserien 2007 i färskt minne kan välja samma motståndare igen är för mig en gåta. Flerdelen nöjda spelare möter ett lag som har revansch, hämnd att utkräva. Det kan bara sluta på ett sätt.
Dessutom består Timrålaget inte av några duvungar direkt... trots ett par gallerförsedda juniorer som Frisco så väl förklarat för mig.
Kommentera

250kg kärlek: Ibland kan det psykiska övertaget vara nog så stark som revanchlustan. Modo har fått spö av FBK ett antal gånger i slutspelet, trots revanchlusta.
Kommentera

shinzawai: Jodå, jag vet. Men matcher mellan Modo och Timrå betyder mer än vad matcher mellan Fbk och Modo någonsin kommer att betyda.

Lillebror, storebror, alkoholister (samt andra ord som modereras så fort de skrivs).

Det är mycket känslor som sätt i gungning när Timrå möter Modo eller vice versa.
Kommentera

250kg kärlek: Det är inga känslor alls. Det är bara kvalificerat skitsnack.
Kommentera

Frisco: Hehe. Jag är aldrig så laddad som när Timrå möter Modo. Om du gäspar, så okej. ;o)
Kommentera

250kg kärlek: Det är just såna saker som att du är aldrig så laddad som när Timrå möter Modo som gör det hela så tragiskt. Och det kanske även förklarar en hel del.
Kommentera

ALLA!:

Du återgår vi till matchen. Nivåerna i de olika gästböckerna är olika, vi skiter i det nu. Debattera matchen, debattera supportarar antagonism som har med matchen att göra. Men håll er ifrån gästböckernas modereringsnivå. Timrågästbokens öppna förakt mot Modoiter går säkert bra att debattera i tikgästboken. Här raderas den.
Kommentera

Frisco: Vad är så tragiskt med det? Förklara gärna så kanske jag kan förändra mig.
Kommentera

250kg kärlek: När människor inte längre är sig själva tycker jag att det är tragiskt.
Kommentera

Frisco: Du menar när man rycks med och lever upp till det som händer?. I så fall kommer jag inte att kunna förändra mig.
Kommentera

shinzawai:

Fast i det här läget måste det väl ändå vara så att Timrå har både det psykiska övertaget och revanschlustan?
Kommentera

knaskamilla: Jo, men de hade inte det när vi valde dem.
Kommentera

shinzawai:

Aha, du tänker så. Jaja. Åker vi ut mot Timrå hade vi ändå åkt ut mot något annat lag, antingen i kvarten eller semin.
Kommentera

Salle: Förmodligen var det nog som så att Wernbloms tackling på Hahl som i första läget mycket riktigt bestraffades med en 2-minutare, gjorde att Lander ville stå upp och försvara sin lagkamrat. Självklart hade det kunnat irritera vilken annan spelare som helst. Hade det varit en petnoga domare skulle säkerligen Landers "käftning" kunnat resulterat i en helt vansinnig tvåa det med. Wernblom försökte alldeles säkert på klassiskt vis få med sig en motståndare iut  det läget. Skönt att det inte lönade sig den gången.
Kommentera

Dream Team: Du, dream team? spelar ni in film i E.ON arena? eftersom Hajl är så duktig på att filma xD
Kommentera

Dream Team: "Skönt att det inte lönade sig den gången"

Ställningen 1-5. Mindre än 3 minuter kvar. Näääääää.
Kommentera

Frisco: Jag är en vän av ordning. Resultatet i matchen hade för mig inte spelat någon som helst roll.
Kommentera

Dream Team: Bra sätt att "stå upp" genom att komma från avbytarbåset och börja käfta med en spelare som redan är utvisad och på väg emot utv.båset. Fast det är ju inte första gången en gallerförsedd yngling velat visa sig på styva linan.
Samuel Påhlsson var j-t duktig på att sticka in näsan där den inte borde.
Kommentera

Dream Team: Vän av ordning? Nej du, här får vi inte kommentera sånt för Modoratorerna. Men jag håller inte med dig.
Kommentera

Bitterheten är hård hos vissa ser jag. Konstigt va folk i allmänhet saknar självinsikt och själkritik (sträcker sig långt utanför Timrå och Övik iofs).

Själv har jag inga problem med folk som står på sig för felaktiga domslut om man sen kan rannsaka sig själv och dessutom se om man hade rätt. Hade man det så fortsätter man hålla på sin sak, hade man fel så kan man vara människa nog till att säga att i stridens hetta så upplevde jag situationen som så och mitt beteende vart därefter. Alla supportrar är färgade, det är därför man är supporter.
Kommentera

Dream Team: Du motsäger dig lite väl mycket för att vara vän av ordning.
Kommentera

Jaha då var det 3 timmar kvar till nedsläpp då. Får hoppas på att spelarna börjat inse att det är slutspel och går ut och gör en bra match idag.
Kommentera

Cyklob: För fortsatt spänning vinner Modo matchen ikväll. Vinst för Timrå så ser det mörkt ut, till och med från Timrå-håll.

Tips: Förlängning, sedan vette sjutton vem som tar det.

Lycka till alla Modo-supportrar. Må bästa lag vinna.
Kommentera

Salle: På väg från avbytarbåset? På väg mot utvisningsbåset? Både Anton Lander och Magnus-Pääjärvi Svensson hade varit inne i samma byte som Riku Hahl när detta hände. Så nej, Lander kom inte från nåt avbytarbås där inte. Dessutom stod han placerad nära det egna målet i den situation som uppstod med Wernblom. Men utvisningsbåsen kanske är placerade helt annorlunda uppe hos er?
Kommentera

250kg kärlek: Ja för våran del så är det ju bara seger som gäller om man ska vara med överhuvudtaget i denna kvartsfinal. Men vi får se vad det blir för match ikväll.
Kommentera

Cyklob: Osannolikt att Modo gör en lika dålig match som den i tisdags. Det måste finnas mycket som den gode Harald påvisat som höjer laget Modo flera nivåer. I kväll blir det stenhårt, typ som den första matchen.

Som vanligt är domarinsatsen oerhört viktig. Modo har ett grymt PP, och lär behöva en del sådana för att besegra Timrå. Låt matchen bli het, ta uppenbara utvisningar, skit i resten. Det är mitt råd.

Pulsen stegrar för var minut som går. Det är match, det är derby, Timrå möter Huga.
Kommentera

250kg kärlek: En bra summering, tycker jag.
Kommentera

Dream Team: Jag fokuserade på fajten och när den var över så kom Lander åkande (ifrån samma håll som avb.båset) emot Werna som hade kurs från bakom mål emot utv.båset. Så jag antog att Lander hade kommit ut på isen. Hur som haver så var han aldrig nära "fajten". Men det är historia.
Kommentera

« · 1006367 · »