1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Slaget om Västernorrland 2008 match III av...

« · 1006504 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland 2008 match III av...
250kg kärlek: Ja vi får väll se vad som händer. Men personligen tycker jag inte ens Harald ska behöva säga något åt spelarna inför en sådan här match, utan dom borde mycket väl veta vad som gäller. Men men vi får väll se vad för sida spelarna vaknat på idag.
Kommentera

Salle: Jag kan inte förstå allt detta tjat om den så kallade fajten mellan Lander och Wernblom. Fajten var väll mellan Halh och Wernblom ? Av det jag såg så nudda Wernblom lander lite med handsken på axeln. Men det kanske var en annan som såg fel med. Men så upplevde jag händelsen i alla fall.
Kommentera

Cyklob: Tycker de skulle ha kunnat flyga in Döme som motivator och pådrivare i båset. För det var en av de sakerna som han var bra på förra säsongen, att elda upp stämningen och få med sig de andra spelarna i laget så att de tände till lite extra.

Eller är det "Cara Mia" som fattas som soundtrack?

Nåväl, det känns som att många Timråsupportrar redan tagit ut segern i denna kvartsfinalserie men jag hoppas fortfarande att MoDo kan överraska även om det sett mörkt ut dessa två första matcher.
Kommentera

Cyklob: Då är vi på samma sida. Werna viftade lite med handen och nåt annat har jag inte sagt eller skrivit.
Att sedan vissa tyckte det var ett påhopp på en stackars junior må stå för dom.

Men som sagt det är historia.
Kommentera

Paddan: Ja nog saknas Döme i dessa stunder som pådrivare. Jag hoppas självklart jag med att Modo kan överaska och vinna idag men det ser ganska mörkt ut som du säger. Men ingenting är omöjligt.
Kommentera

Salle: Ja absolut alla har ju rätt till att tycka till osv, men jag tycker att det blivit lite väl mycket liv runt denna händelse som egentligen inte var något att bry sig om överhuvudtaget. Jag förstår om folk reagerar på smällen som Wernblom delade ut på Halh för den var inte den snyggaste. Men händelsen med Lander var ju i stort sett ingenting.
Kommentera

Cyklob: Jag känner mig så laddad inför denna match att jag har tvättid just nu.

Dags att ladda upp med musik
www.youtube.com/watch?v=DWLHSRnVqug&feature=related
Kommentera

Cyklob: Är mycket benägen att hålla med, Jag har inte specialstuderat händelsen men jag gissar att Lander säger nått som får en redan uppretad Wernblom att bli argare ändå. Att pojkvaskern är 16år har inte så mycket med saken att göra då det aldrig vart nånting av händelsen.

Avklarat och ingenting att reta upp sig över alls enligt mig
Kommentera

Salle: Ähh, det kunde vara vem som helst (att det var en junior har blivit förstorat). Wernblom klev in och levererade en handske i ansiktet. Innan det gjorde han sig skyldig till en knytnäve rakt i Hahls ansikte. Det var fult och skulle bestraffas, precis vad som skedde. Handsken i Landers ansikte från Wernbloms sida var rätt osklyldig och som någon var inne på (Werner ville ha med sig fler minuter i utvisningsbåset).Du uttrycker det som: "vifta lite", andra ger en annan bild av det hela. Let it be.
Kommentera

Och för de som inte är på plats och inte har tillgång till Kanal 9 så visas matchen på en sopkvast nära dig.
Kommentera

Kommer Krizan till spel ikväll? Jag fick höra att han inte finns med.
Kommentera

Hawerchuk: Åfan, då kanske man förhoppningsvis slipper att streamningen ligger 40 sekunder efter liveuppdateringen på hockeyligan.se
Kommentera

250kg kärlek: var har du hört det? dom lär nog matcha honom skadad eller ej,man ger han säkert nåt starkt så han inte känner av nån smärta.
Kommentera

fighter: Mycket svårt att tro att Krizan inte kommer till spel. Men det är vad jag hörde.
Kommentera

Så spelar Timander backpar med Victor Heman ikväll...
Kommentera

Gusse: Joo Hedman skall det förstås vara
Kommentera

Gusse: Han får gärna vara Victor Heman ikväll...
Kommentera

Paddan:

18. ÖBERG, Peter29. MOLINDER, Andreas9. WERNBLOM, Magnus 
 4th Line16. FORSBERG, Tobias  

19. TOLSA, Jari20. STEEN, Oscar13. JONASÉN, Marcus 
 3rd Line23. TRIBUNCOVS, Atvars2. WESTIN, Jens 

15. SALOMONSSON, Andreas39. SVARTVADET, Per22. YETMAN, Patrick 
 2nd Line41. HEDMAN, Victor3. TIMANDER, Mattias 

10. SKRÖDER, Per-åge24. SUNDSTRÖM, Niklas79. WARG, Fredrik 
 1st Line5. JONSSON, Hans8. HEDMAN, Oscar 

Goalkeepers60. KRIZAN, Karol  
  30. ZAJKOWSKI, Mikael
Kommentera

Salle: Jasså Timmy kommer till spel endå, det var ju i alla fall en trevlig läsning. Nä det är nu eller aldrig för Modo.
Kommentera

Cyklob: Bara inte de släpper fram han för tidigt igen..
Kommentera

spud: Nä vi får ju lita på att han är återställd. Men i detta läge man hammnat i så chansar man väll fullt ut för att försöka kunna göra något åt situationen. Ikväll gäller det annars får vi nog inrikta oss på en tidig semester i år.
Kommentera

spud: Kan det bli för tidigt när det kanske bara är två matcher kvar. Nu är det bara att köra på, bära eller brista. Tejp och smärtstillande är undermedlen.
Kommentera

spud: En kommentar som jag blir aningen förvånad över. Att den kommer från dig.
Kommentera

Salle: Det är bra 5or idag iad :D spec 1a och andra :)
Kommentera

oscaaaar: Tycker det ser intressant ut och förhoppningvis tar spelarna detta på rätt sätt med och går ut och krigar som aldrig förr. Men det är mycket som ska stämma idag för att vi ska kunna rubba Timrå i den formen som dom är just nu. Men som sagt ingenting är omöjligt.
Kommentera

Cyklob: nej det är klart att inget är omöjligt,men det är våran tur nu.
Kommentera

fighter: Jo jag var inne på dom banorna med långt innan slutspelet. Väljer vi Timrå i år så kommer Timrå gå segrande ur striden pga mer hunger och revnash. Men nog trodde jag att det skulle bli jämna matcher hela vägen ut. Nu var ju iof första matchen ganska jämn men i andra så var det ju bara ett lag på isen. Men ikväll är det lite av vinna försvinna känslan.
Kommentera

Cyklob: ja just därför blir ni livsfarliga ikväll.
Kommentera

fighter: Ja vi får väll hoppas på att du har rätt då :)
Kommentera

Vi får hoppas att vi kan plocka fram samma krafter som Heman ikväll om vi ska lyckas med detta :)

www.youtube.com/watch?v=_KHsD-y7DQU
Kommentera

Har ni ljud på webbsändningen?
Kommentera

Cyklob: jag har haft fel mången gång förr.
Kommentera

Hawerchuk: Jag kollade in där och jag hade då ljud. Fast TV:n är bättre både när det gäller ljud och bild. Dessutom så är dom ju en minut efter eller nåt.
Kommentera

Fan vad jag börjar bli nervös. Var lugnt fram tills att sändningen började men nu är det lite förhöjd puls och magen känns lite orolig.
Kommentera

Salle: Ja, det blir ju en intressant upplevelse att se en hel match utan ljud.
Kommentera

Hawerchuk: Prova med en Shift-F5, eller vad det stod på sidan, för att rensa cache. Eller kolla om du har uppdaterade ljud-codecs för mediaspelare. AC3-codec brukar vara bäst.
Kommentera

Hawerchuk: OJOJOJ vad nära det var där några gånger.

Salle, Svarten, Oscar H och Hasse gjorde en +2 min i BP. Syrgas tack.
Kommentera

Salle: TACK, DET HJÄLPTE MED FILTRET.

Oj.
Kommentera

Hawerchuk: F-TTA!!!

Finjävlarna gör det igen...
Kommentera

Salle: Och, konstigt nog, var Tribuncovs inne på isen igen när det blev ett baklängesmål. Men samtidigt får vi väl vara nöjda med att det än så länge bara är 1-0. Finnfemman radar ju upp chanser på löpande band så fort de kommer in på isen.
Kommentera

Paddan: Salle tabbade sig värre än Tribbe där tycker jag men att han var på isen är ju korrekt.
Kommentera

Paddan: Vilken skillnad i fart från alla runtomkringspelare, dvs. den som inte har puck. Modo blir meningslösa i sitt passningsspel. Nu har vi jagat puck en snart en period. Det blir nog inget initiativ för oss att äga..
Kommentera

NuMo: Tur att Styv är att känna igen åtminstone.
Kommentera

NuMo: Det känns som att de gamla uvarna är blivit förhandlingslamade såhär i slutspelstider. Sparka Hedin!
Kommentera

Paddan: "är blivit", vilken tur att jag inte är utbildad svensklärare.
Kommentera

Paddan: 12-6 i skott.

Werner ärlig och kort i kommentarerna.
Kommentera

Salle: Bara 12-6, det kändes ju som att Timrå hade 12 skott på mål bara i deras första PP. Nä, om man kanske skulle ta och muntra upp sig med kaffe och bulla.
Kommentera

Paddan: ta nåt starkt modo har ju inte en suck.
Kommentera

« · 1006504 · »