1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511365 inlägg · 4110 ämnen

Slaget om Västernorrland, del V, 20070314

« · 855999 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del V, 20070314
Alfred Awful: Jag saknar Salle. Fy FAN vad jag saknar Salle.
Kommentera

scim: Rätt starkt att sluta trea då med tanke på det.
Kommentera

scim: Jag förstår. Kan det vara så att ert offensiva spel är allt för beroende av Niklas Sundström? Morrison saknas väl förstås också i den kedjan.
Kommentera

shinzawai:
Äh, en individualist hit eller dit hade inte gjort någon märkbar skillnad, åtminstone inte idag.
Kommentera

Ambroo:
Vi har starka indvidualister i laget. Ni som inte följt laget så noga denna säsong har ju förskonats de ständiga skitmatcherna mot lag som Mora, Malmö och Linköping...matcher som oftast slutat i 3 poäng för Modo.
Kommentera

Dream Team:

Visst är vi beroende av en Sundström i toppform, han är ju vår helt klart starkast lysande stjärna.
Kommentera

Ambroo: Jag kastar inte pärlor för svin.
Kommentera

shinzawai: Jo visst, men jag kan inte komma ifrån att jag aldrig har sett ett så här pass (lockout-fylleslaget borträknat) meriterat MoDo-lag bete sig så energilöst och lätt söndercheckat.

Jag har försökt slå dövörat till om att Harald har matchat Susse för hårt i BP, medan han knappt använt Micke P, jag har försökt arbeta upp en tro på att han var intresserad av att läsa sina motståndare.

Men vad får man för det? Ett tyst och grimaserande murm...

Nä, jag ska sluta innan jag målar in mig i ett hörn, men om MoDos sportsliga ledning gör det rätta och sparkar mr. Lealös redan i sommar så lovar jag att köpa ett ständigt medlemskap till förste MoDoit på HS som anmäler sig.

Inte för att det ligger någon risk i det, som PerHApps en gång i tiden tänkte.
Kommentera

scim: Det var rätt korkat att välja Timrå när vi generellt har svårt för lag som spelar grishockey. Vi passar mycket bättre mot spelande lag. Men det har ju varit en spännande matchserie hittills och upplösningen kvarstår. Vi lär nog få se ett riktigt revanschsuget MoDo på fredag.
Kommentera

Wayne Gresky:

Man borde varit revenchsugna idag.
Kommentera

Wayne Gresky: Personligen tror jag fortfarande att det kommer att gå till sju matcher. Jag hoppas av förståeliga skäl att jag har fel dock.
Kommentera

Wayne Gresky: modo har ju aldrig sen 1979 varit bra lag när dom varit favorit tippade så varför skulle man vara de iår.. trist
Kommentera

scim: Sant, men det kändes som om de åkte och vilade sig andra halvan av matchen idag.
Kommentera

Wayne Gresky:

Vi satt och spekulerade en liten aning idag om ifall det hade varit smartare att välja Luleå...men säg såhär: hade vi gjort det hade de inte förlorat med 4-0 i matcher. Förmodligen hade de spelat sin bästa hockey på länge och slagit ut oss efter en sisådär sex-sju matcher.

Matchen idag var tragisk att se. Såg ut som att de hade glömt bort att det är bra att ha ett fungerande försvarsspel även om man tänker satsa på att gå till anfall.

Han som trummade i Timråklacken var också tragisk. Moget att trumma ENBART för att förstöra andra klackens ramsor...eller? Få se nu...undrar varför det bara är en enda trummis i hela landet som beter sig så?

Till er vettiga Timråiter (ni är egentligen tillräckligt få för att räkna upp, men jag vill inte riskera att glömma bort någon): Grattis till segern.
Kommentera

F.ö. intressant att Modo gör sina bästa matcher i den här matchserien på bortaplan.
Kommentera

Detta är en synnerligen svårbedömd matchserie. Jag ska inte sticka under stolen med att jag mår som en prins och dricker av whiskey sorter som jag annars sparar till mina barns födelse. Men i vilket fall:

- MoDo har fantastisk spets
- Timrå måste ha världens bästa fjärde femma
- MoDo har några av Sveriges bästa backar
- Timrå har en läskig jämnhet i kedjorna
- Timrå känns starkare och fysiskt bättre tränade.
- MoDo som om de har någotmer spets
- Givetvis finns inte Sundströms och Svartvadets like, men Hedström och Co känns som om de är skapta för slutspel
- etc etc

I vilket fall...vad ni än tycker. Jag tror inte hemmaplan, tvärtemot vad alla sagt, spelar nån roll i denna match serie. Därmed är det ny match, 0-0 och inget självklart nästa match. Däremot, om jag vore er, tror jag att ni måste ta näsblodet, spotta snuset, tugga gruset, etc etc. Annars blir ni uppätna på samma sätt som LHC blev för tre år sedan.
Underskatta ALDRIG ett Timrå i slutspel, så lovar vi att aldrig underskatta MoDos talang!

Ikväll skålar jag dock i llöjligt dyr Whiskey för en synnerligen välförtjänt utspelning i Swedbank - av sällan skådat slag

Det måste ni i alla fall hålla med om. Inte ofta ni är utspelade hemma?
Kommentera

Wayne Gresky: Grishockey????????????? Sluta. Du är ju en smart killa. Är det nått ingen i Sverige beskyller TIK för så är det väl det. Fula, dumma, feta, lata, fan vet vad....men grishockey?????????????
Kommentera

lincoln:

Bästa backar? Vad har du sett för matcher? Vi har Enström.
Kommentera

lincoln: jag håller med faktiskt... timrå läste sönder modos klena försök till anfall och vinner därmed välförtjänt.. iofs. har de varit modos signum sen 70 talet... "sämst när de gäller"
Kommentera

knaskamilla: Ta en grogg och lägg dig och vila. Det är en ny dag i morgon, och en ny match på fredag!
Kommentera

lincoln:

Killen är lite lessen i ögat och kinkig just nu..
Men det känns som den killen inte kan speciellt mycket om hockey..
Kommentera

lincoln: Inte så ofta nuförtiden men 1-12 mot Färjestad, var det 1992? måste ha varit värre även om jag missade den matchen.
Kommentera

scim: hmm
Var det inte det jag sa??? De där två unga backarna var, fram till idag, bland det ruggigaste jag sett. En av dem åker ju in puckar i zoon som han vill

TIKs backar är den svaga punkten. Vi har fyra makalöst jämna kedjor, men max tre-fyra bra backar
Kommentera

Wayne Gresky: aj då...kan nog stämma
vi hade en 0-9 mot SSKK innan vi sopade rent i kvalserien.
Kommentera

lincoln: Vi hade en 1-12, 0-9 back-to-back där också, undar om inte båda var mot HV? Den säsongen var man glad att vi klarade kontraktet...
Kommentera

scim: Så här hemkommen från matchen så kan man inte annat än förundras.

- Att man kan bli så j-a "överraskad" över motståndarnas spelstil när
  dom spelat på samma sätt i flera säsonger.
- Att man gång efter annan INTE klarar av att räkna in motståndarna i
  försvarszon och lämna dom helt öppna.
- Att man INTE kan fokusera sin energi på rätt saker och istället åka på
  10-minutare i var och varann match.

Det är bara att buga söderut och tacka för uppvisningen ikväll. Hoppas ni kommer på återbesök på söndag.
Kommentera

knaskamilla: Andra klacken?
Kommentera

knaskamilla: I så fall gjorde Timråklackens trummis det bra angående förstöra era ramsor.
För ni hördes inte ett dugg.
Timråklacken dominerade TOTALT.
Kommentera

Salle: Det var ju inte första gången den här säsongen heller. Matcher mot Brynäs och Luleå har sett ungefär likadana ut.
Kommentera

Röda Tallen: Kan ni bara två ramsor? Blev lite enformigt i längden...
Kommentera

Wayne Gresky: Aaaarghhhhhhh.

Låter som nått från vår ökenvandring med CRIF borta eller Clemensnäs på neutral plan....
Kommentera

Bergius:

Hemmaklacken, du vet. Ännu mer tragiskt blir det hela om man betänker att Timrås klack ganska lätt med bara sina röster och en juste ramsa skulle ha kunnat krossa MoDos klack, alltså: helt onödigt att fjanttrumma.
Kommentera

knaskamilla: Jag ska på inga sätt varken försöka förklara eller försvara det ev. tragiska beteendet som bortaklackens trummis hade för sig. Men jag blir ändå lite nyfiken hur du menar. På vilket sätt var det han förstörde för hemmaklacken menar du? Var det genom att konsekvent trumma i otakt så att ni kom av er, eller var det för att trumman lät högre, eller var det något annat?
Kommentera

Whatever...

Kan bara säga (NÖJD SOM FAN....DET KAN JAG INTE FÖRNEKA):

Hemma plan är inget värt i denna serie. Lagen ör för jämna, avstånden för korta och prestigen för stor.

Det blir stenhårt på fredag, men vad som än händer är detta en klassisk matchserie som man blir stolt av att se!!!
Kommentera

Dream Team: TV!
Kommentera

Salle: Det intressanta är att, vad jag förstår så har väl Melinder ryckt in som extra ögon på läktaren för att hålla ordning på backspelet. ...och det är under samma period som backspelet helt gått i stå. Allt tänkande överhuvudtaget i defensiv zon verkar inte alls fungera. Det verkar precis som att man glömt allt, dessutom verkar man tro att man kan vinna matcherna genom att stå still och spela hockey.
Kommentera

Wayne Gresky:

Få se...de har ju den där "tjalalalala...haaaavet och viii"...sen har de några ramsor som låter likadant som alla andra lags ramsor fast med Timrå i stället för andra lag...sen sjöng de ett tag den där visan om rövare i Kamomilla stad, den är ju lite söt. Så nog kan de minst tre-fyra i alla fall.
Kommentera

lincoln: Okey, okey, du vinner! Men jag tror nästan att vi satte rekord i flest matcher i elitserien utan seger där, 17 st i rad men avslutade säsongen med att krossa Västerås borta med 8-0 och därmed bryta trenden.
Kommentera

knaskamilla: För min del så är det bättre med 2-4 ramsor som låter än ingen ramsa alls.
Kommentera

Dream Team:

Förstörde för hemmaklacken vet jag inte om han gjorde, det är möjligt att de inte stördes av det, men det var väldigt tydligt att han trummade bara för att överrösta sådant som inte kom från Timråklacken. Hur? Tja...tänk dig att du har en trumma...tänk dig att du hör något du inte vill höra...tänk dig att du då trummar på trumman enbart för att dränka det ljudet. Ungefär så. Som sagt. Att överrösta med ramsor hade varit både enkelt och moget...
Kommentera

Ja vad ska man säga, kan faktiskt inte låta bli att imponeras av timrås lagmaskin. Jag sa redan innan denna matchserie att Timrå kommer stå som segrare med 4-2 i matcher, och det är ju mycket möjligt att så blir fallet om inte nu Modo kommer på något drastiskt och vinner nere i E-on på fredag. Det tar faktiskt emot att säga detta, men det är dagens sanning och det är att Timrå har mer att ge i en semifinal änn Modo. Anledningen till att det är så att Timrå har 4 kedjor som kan spela hockey, och det märks knappt någon skillnad om det är första eller fjärde som är inne och spelar för dom. Medans Modo denna säsong levt enligt mig lite för mycket på förstakedjan enbart. Modo saknar inte spetts direkt man saknar mer jämnheten över fyra kedjor.

Men änn är inte säsongen slut och det kan mycket väl bli en sjunde avgörande i Ö-vik på söndag. Men då gäller det att alla kedjor kliver fram i Modo och drar sitt strå till boet.

Annars så kunde jag inte låta bli att spekulera om vad som kommer ske i Modo inför nästa säsong. Ecke vart ju intervjuad av canal + och på frågan om kontraktsläget och hur det ser ut inför nästa säsong svarade han. Att det lär bli en del back byten samt forwards byten. Ska bli spännande att se vad som händer där med.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är möjligt, men nu verkade inte som att Timråspelarna blev så där oerhört uttråkade av vad man nu fick höra genomgående under två perioder. Det är väl dom du ska fråga. Vad du ev. tycker spelar nog mindre roll.
Kommentera

Ramsor hit å ramsor dit!!! timrå höll låda å modos höll käf_ trist att enbart höra timråklacken som trummade på.. nu får vi i modoklacken höjja oss till fredagen å köra så de ryker
Kommentera

Hälge:

Det är det för mig också (i alla fall om det inte är ramsor som nedvärderar t.ex. homosexuella).
Kommentera

knaskamilla: Tja det är ju bättre än era: Modo klapp klapp klapp och Kämpa Modo Klapp klapp klapp.

Det är väl de enda ramsor man hört från er.
Kommentera

Wayne Gresky: Ett trendbrott är ett trendbrott.

Hoppas bara att ni inte får inspiration av det uttalandet nu...???!!!

Fan att jag aldrig kan hålla käft ;=)))
Kommentera

Röda Tallen: orka sitta å dömma ut oss i våran egen bok...
Kommentera

Dream Team: Vad jag tycker i det här sammanhanget kvittar fullständigt. Men er klack är ganska fantasilös för att vara så stor och hängiven. Det var mer en notering. Därmed inte sagt att MoDos skulle vara bättre. När det gäller klackar har jag mer erfarenhet från fotbollen.
Kommentera

knaskamilla: Okej. Samtidigt är det kanske såhär. Som bortaklack i en arena som rymmer mer än 7000 åskådare så är du ruggigt beroende av hur ditt lag uppträder. Hamnar man i underläge med ett par mål så är det kört direkt. Så är det. I det läget hade jag mycket väl kunna förstå om man försökte utnyttja det faktum att man ev. hade en trumma som kunde överrösta iaf en liten del av hemmapubliken. Nu var den här matchen inte alls sån, utan bortalaget hade väl kontroll på det mesta under period två och tre. I det läget så är det såklart ännu roligare att stå i bortaklacken och trumma, klappa, eller skrika, eller vad det nu är man tycker om att göra där.

Men de här "händelserna" inträffade väl när matchen fortfarande var jämn, eller? Att man då försöker "få övertag" genom att trumma högre tycker inte jag låter så konstigt. Inte alls faktiskt.
Kommentera

Wayne Gresky: Det bästa sättet att skapa tryck är att mala på ett bra tag med samma rasma, istället för att köra 30 sek eller 1 min och byta till en ny hela tiden.
Kommentera

« · 855999 · »