1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511837 inlägg · 4110 ämnen

Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07

« · 859434 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
scim: Fy faan, sånt här är inte hälsosamt. Fast samtidigt överjävligt kul. Ont i halsen, kunde knappt sitta still i bussen av adrenalinkicken och glädjen... samtidigt kändes det märkligt tomt. Helt enkelt oerhört konstigt.
Kommentera

Apropå relaterat så är Frisco just nu i TIMRÅ.

Apropå relaterat så fick jag ett annat telefonsamtal från en norrgående bil strax norr om Bjästa som säger att plutmunnarna från tikare.se kommer att få åka i 60 km/h-karavan bakom plogbil ner mot TIMRÅ. Det kanske man ska ha när man hivar sina trumpinnar över mot den andra klacken efter slutsignal?

Från El Macos älskling som "casual Knylan" via "Kaspari Barota-Knylan" till retard-Knylan på ett par år. Starkt jobbat, det måste vara de bra vibrationerna som gör det.
Kommentera

Ett jättegrattis till MoDo nu gäller det bara att ta sig samman och inte bara slå HV för de har säkert ett finger med från ovan där så det gäller ju att ta i !
Kommentera

Jaaa där satt den ..kommer inte kunna sova inatt ..men det äre värt ..

Känns rätt att möta Hv åxå eftersom dom åxå spelat sju matcher ..
Kommentera

Gusse: Vi bröt den förbannade kvartsfinalsjukan, kan vara mentalt viktigt..
Kommentera

renen:

Vi bröt en sjuttonmatcherssvit också...
Kommentera

Gusse: Ståpälsen vill inte lägga sig... Funkar hårgele???

[url=svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/player.jsp?d=65939&a=785840]Sportnytts reportage om matchen[/url]
Kommentera

Grattis MoDo och lycka till i semin! Håll länsfärgerna högt då...

Några reflektioner:

- Kändes som att MoDo var något vassare idag
- MoDos tunga stjärnor klev fram när det behövdes som mest
- Kändes som att huvudena på MoDo var lite kallare och benen något piggare sista 30 minuterna av matchen
- Sett över sju matcher tror jag att de flesta bedömare är eniga om att Timrå var det bättre laget. Och det sistnämnda var inte en partsinlaga. Men vad hjälper det när historieböckerna skrivs...

Tack och hej för den här säsongen! Och som sagt lycka till. Vägen är öppen för er till final - HV tar ni. Vi hade nog ändå inte rått på FBK
Kommentera

Salle: Vem är Mattias Warg?
Kommentera

Paddan: Någon släkting till Bert-Åke :)?
Kommentera

Paddan: har du ingen koll på spelarna menar du...

Det är väl han som får en armbåge i huvudet i en enl vissa helt schysst tackling som en "hård" en hoppar in. 

:-)
Kommentera

Salle: Härligt att höra att våran triggning av "Vad, vad, vad var det..." är med i bakgrunden på intervjun med Svarten.
Kommentera

Poffa:

Haha. "Du hör ju, det är bra stämning fast matchen är slut redan"...som om det var lika bra stämning någon gång innan Svarten satte sitt mål och vi blev klara för semifinal... ;)
Kommentera

Den här förlusten rankar jag som den värsta i mitt liv. Två ganska likvärdiga lag, där det bättre gick vidare. Bra lag, har tur. Och trots att jag verkligen hatar modo mer än jag någonsin skulle kunna beskriva med ord, så viker jag mig och säger att allt talar för att det blir final för modo. Det känns i hela kroppen, och ärligt talat unnar jag de få vettiga supportrar i modo (för att gå in på knaskamillas linje) den finalen. En final, där man kanske skulle kunna visa att man inte är en evig tvåa.

Grattis, och lycka till i fortsättningen.
Kommentera

VILKEN FANTASTISK KVARTSFINALSERIE!

Och världens coolaste kapten fick rättvist avgöra med sitt hundrade mål i Mododressen. Kan det bli bättre?
Kommentera

Vad, vad, vad var det? :-)
Kommentera

Salle:

Låt oss inte glömma "kiitos, kiitos" Kuusela. Tycker att han såg het ut idag. Blatny också, för den delen. Är de månne sådana där som behöver ett slutspel och lite spänning för att verkligen komma igång...?
Kommentera

Grattis till segern i denna jämna serie

JAG ÄR INTE BITTER.................
Kommentera

Salle: Fan, jag blev nervös när jag såg tvbilderna till och med, men efter en sergerwhsiky nu så känns det lite bättre.
Kommentera

AM: Jo En stor liten Whisky och en Pilsner har fått ner pulsen till normalare nivåer. Men jag måste nog ta en av var till för att vara riktigt säker.

Skål ta mig f-n!!!!
Kommentera

The Real MTV ligger ute nu...
Kommentera

Martin S: Fan vilket jubel det var. Osså passningen till OSS på läktaren.

Ståpälsen är tillbaka...
Kommentera

Martin S: Kanon :D, men det hackar som bara den för mig, är det en dålig server eller något där ni lägger upp klippen ?.
Kommentera

Salle: Tillbaka? Den har väl aldrig lämnat..
Kommentera

Cyklob: Märkte också att det hackar ganska mycket idag. Vet inte varför, måste fråga min producent :)
Kommentera

Martin S: Iof kan man stå ut med lite hackande en dag som denna ;)
Kommentera

Känns så underbart! vilken moral grabbarna visar när de lyckas vända 2-3 i matcher till avancemang..
Kommentera

Martin S: Den hade precis lagt sig. Men leendet är brett och troligen kvar imorrn bitti trots att det är måndag.
Kommentera

Martin S: Hm, jag får inte ens igång det.
Kommentera

Hawerchuk: hade problem jag med i början men väntade någon minut sedan startade den. Men verkar vara någon överbelastning eller något på servern där klippen läggs upp.
Kommentera

Cyklob: Redan semfinaltryck. :)
Kommentera

Hawerchuk: Äsch... ni fattar.
Kommentera

Hawerchuk: Vrålet när Svarten gör mål är något av det mäktigaste jag hört. Helt otroligt vilket jubel. Taket måste lättat...
Kommentera

Hawerchuk: Absolut :D
Kommentera

Cyklob: Ett tips. Högerklicka i spelaren och välj Zoom/Fullscreen och tryck sedan på Paus. Då ser du hur den blåa nedladdningsstaplen skata men säkert blir längre. Vänta tills den är borta och filmen är helt nedladdad. Då kan du se den om och om och om och om igen.

Jublet och den skakiga filmningen efter målet kan man inte se för lite av...
Kommentera

Jaha, äntligen hemma igen efter en fantastisk hockeykvell hemma i Valvet. Färdigläst för en stund i Modos gb och jag vill passa på att ge en eloge till de Timråfans som sporsligt nog kommer in och gratulerar oss, även fast jag förstår att det tar emot för vissa.

Nu till något ännu roligare. Ångestläsning i tik-gästboken, innan timrås mindre belevade har hunnit hem från sin resa, en viktig erfarenhet rikare. Jag antar att någon typ av moderering i den här gästboken kan bli aktuell förr eller senare.
Kommentera

Martin S:

Du skulle inte kunna lägga upp klippet på Youtube eller liknande?
För det går verkligen JÄTTE segt på officiella.
Kommentera

Salle: Nice tack för tipset. Ska bli otroligt roligt att njuta av detta :D
Kommentera

Mixery: Jag pratar med producenten imorgon och hör om han kan lägga ut den på youtube istället. De senaste intervjuerna har vi lagt ut på tuben men denna ligger inte där ännu så vitt jag vet.
Kommentera

Härliga tider, strålande tider! Vilken insats grabbarna gör i afton. I period fyra visade MoDo att man ville vinna. Timrå blev allt slöare efter som tiden gick och slutligen lyste bristen på rutin igenom och ängslan gjorde Tikarna lama. Dock inte lama som en ur patrasket trodde sig vara konverterad till. Så jävla pinsamt!

nnteam.free.fr/vodk/pics/lama.jpg

Det var något poetiskt över segern.
Kommentera

Fr o m denna dag kommer jag hata MoDo's fans mest av alla fans i elitserien.

När man stog där efter målet i sudden och det hade 'lugnat' ner sig lite och 70-80 av oss som reste dit gått ut så står det ca 1500 MoDoiter runt om våran lilla klack och skriker "Hata Timrå", "Så går det till när man krossar Timrå" osv osv. Läktaren ovanför, hela kortsidan, halva långsidorna skriker det. T.o.m. de lite äldre åskådarna gör det (som man trodde skulle ha mer IQ), jag hade tagit i hand med supportrarna och önskat lycka till men uppför man sig sådär så är man inte VÄRD det!
Kommentera

Norden_AN: Man kan ju undra vad som är värre, att skrika trams eller att kasta saker? Man ser en hel del avslöjande grejer på TV...
Kommentera

Norden_AN: What goes around, comes around. Det var ju meningslöst att skandera "Hela hallen". Och hade inte lamadjuret i eran klack varit där så kanske det varit lugnare.
Kommentera

Norden_AN:

Vi skrek "Så går det till när vi krossar lillebror". Men jag förstår att det är synonymt för dig.
Kommentera

Norden_AN: Att spotta på sittplatspubliken eller kasta trumpinnarna är så klart mycket, mycket bättre?
Kommentera

Poffa:

Det var tydligen vårt eget fel.
Kommentera

Hawerchuk: haha...ja du....det var många år sen jag var med om att någon kastade in matchprogram på planen i Timrå. Nu första som händer efter att man kommer 17 minuter in i 1:a perioden till hallen är att om Vimmelborg dömde ej eran väg så kom det plötsligt 2 st flygande program på plan.

Eller menar du kanske incidenten på kortsidan?
Kommentera

Poffa: Dom sakerna hände utan vidare va? Personerna som gjorde det får stå för sig själva....nu var det alla som hängde på och rackade ner på våran lilla skara på 30 pers som var kvar.
Kommentera

« · 859434 · »