1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

511811 inlägg · 4110 ämnen

Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07

« · 859531 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Martin S: Iof kan man stå ut med lite hackande en dag som denna ;)
Kommentera

Känns så underbart! vilken moral grabbarna visar när de lyckas vända 2-3 i matcher till avancemang..
Kommentera

Martin S: Den hade precis lagt sig. Men leendet är brett och troligen kvar imorrn bitti trots att det är måndag.
Kommentera

Martin S: Hm, jag får inte ens igång det.
Kommentera

Hawerchuk: hade problem jag med i början men väntade någon minut sedan startade den. Men verkar vara någon överbelastning eller något på servern där klippen läggs upp.
Kommentera

Cyklob: Redan semfinaltryck. :)
Kommentera

Hawerchuk: Äsch... ni fattar.
Kommentera

Hawerchuk: Vrålet när Svarten gör mål är något av det mäktigaste jag hört. Helt otroligt vilket jubel. Taket måste lättat...
Kommentera

Hawerchuk: Absolut :D
Kommentera

Cyklob: Ett tips. Högerklicka i spelaren och välj Zoom/Fullscreen och tryck sedan på Paus. Då ser du hur den blåa nedladdningsstaplen skata men säkert blir längre. Vänta tills den är borta och filmen är helt nedladdad. Då kan du se den om och om och om och om igen.

Jublet och den skakiga filmningen efter målet kan man inte se för lite av...
Kommentera

Jaha, äntligen hemma igen efter en fantastisk hockeykvell hemma i Valvet. Färdigläst för en stund i Modos gb och jag vill passa på att ge en eloge till de Timråfans som sporsligt nog kommer in och gratulerar oss, även fast jag förstår att det tar emot för vissa.

Nu till något ännu roligare. Ångestläsning i tik-gästboken, innan timrås mindre belevade har hunnit hem från sin resa, en viktig erfarenhet rikare. Jag antar att någon typ av moderering i den här gästboken kan bli aktuell förr eller senare.
Kommentera

Martin S:

Du skulle inte kunna lägga upp klippet på Youtube eller liknande?
För det går verkligen JÄTTE segt på officiella.
Kommentera

Salle: Nice tack för tipset. Ska bli otroligt roligt att njuta av detta :D
Kommentera

Mixery: Jag pratar med producenten imorgon och hör om han kan lägga ut den på youtube istället. De senaste intervjuerna har vi lagt ut på tuben men denna ligger inte där ännu så vitt jag vet.
Kommentera

Härliga tider, strålande tider! Vilken insats grabbarna gör i afton. I period fyra visade MoDo att man ville vinna. Timrå blev allt slöare efter som tiden gick och slutligen lyste bristen på rutin igenom och ängslan gjorde Tikarna lama. Dock inte lama som en ur patrasket trodde sig vara konverterad till. Så jävla pinsamt!

nnteam.free.fr/vodk/pics/lama.jpg

Det var något poetiskt över segern.
Kommentera

Fr o m denna dag kommer jag hata MoDo's fans mest av alla fans i elitserien.

När man stog där efter målet i sudden och det hade 'lugnat' ner sig lite och 70-80 av oss som reste dit gått ut så står det ca 1500 MoDoiter runt om våran lilla klack och skriker "Hata Timrå", "Så går det till när man krossar Timrå" osv osv. Läktaren ovanför, hela kortsidan, halva långsidorna skriker det. T.o.m. de lite äldre åskådarna gör det (som man trodde skulle ha mer IQ), jag hade tagit i hand med supportrarna och önskat lycka till men uppför man sig sådär så är man inte VÄRD det!
Kommentera

Norden_AN: Man kan ju undra vad som är värre, att skrika trams eller att kasta saker? Man ser en hel del avslöjande grejer på TV...
Kommentera

Norden_AN: What goes around, comes around. Det var ju meningslöst att skandera "Hela hallen". Och hade inte lamadjuret i eran klack varit där så kanske det varit lugnare.
Kommentera

Norden_AN:

Vi skrek "Så går det till när vi krossar lillebror". Men jag förstår att det är synonymt för dig.
Kommentera

Norden_AN: Att spotta på sittplatspubliken eller kasta trumpinnarna är så klart mycket, mycket bättre?
Kommentera

Poffa:

Det var tydligen vårt eget fel.
Kommentera

Hawerchuk: haha...ja du....det var många år sen jag var med om att någon kastade in matchprogram på planen i Timrå. Nu första som händer efter att man kommer 17 minuter in i 1:a perioden till hallen är att om Vimmelborg dömde ej eran väg så kom det plötsligt 2 st flygande program på plan.

Eller menar du kanske incidenten på kortsidan?
Kommentera

Poffa: Dom sakerna hände utan vidare va? Personerna som gjorde det får stå för sig själva....nu var det alla som hängde på och rackade ner på våran lilla skara på 30 pers som var kvar.
Kommentera

Norden_AN: För om ni hade vunnit hade ni inte skrikit en endaste liten nidramsa?

Ta och sopa framför egen dörr först, sedan kan du ta två valium och komma tillbaka till hösten.
Kommentera

Norden_AN: När eran "supporterpolis" (släkt med personerna eller?) tycker att det är ett ok agerande av den självutnämnde "humanisten" att stå och spotta på folk kan ni gott ha det som grupp. Sug på förlusten, bitch.

Suuuug!
Kommentera

Fy fan vad skönt!

Sen fick man prata med Wayne Gresky och Mats Eström i baren också. Stort.

...och på vägen ut Poffa, Salle och Scim, även det stort.

Dessutom fick jag äran att köra hem vår trummis Moström till Corner One.
Kommentera

Orkar inte ödsla mer av min dyrbara tid på dåliga vinnare som man inte kan ta i hand efter en sådan jämn matchserie.

Hoppas ni blir smiskade av HV, vilket fallet kommer bli. Stackars MoDo som har folk som er som supportrar.

Ses till hösten!

Som ett tecken på att jag inte är allt för sur på erat och vårat(?) agerande så tackar jag för en jämn matchserie.
Kommentera

hellge: ...samt drog en missad checking to the head på shinzawai på väg tillbaka in i arenan. ;)
Kommentera

shinzawai:

Haha, det tar man en kväll som denna va?

Det var alldeles gaaalet på ståplats efter Svartens mål. En magisk kväll. Man vill inte att den ska ta slut bara.
Kommentera

hellge: Jag tog några bilder efter slutsignalen.

wayne-gresky.magix.net/

Ljudet på som vanligt!

Undrar om timråboken vill använda den första som banner?
Kommentera

hellge: Härligt att träffas, speciellt en sådan här alldeles, fantastiskt, underbar dag!

Tack till klacken på 401 för att ni ville se mej vinka!

Knaskamilla: Kul att träffa dej också, hoppas du får varm korv nästa match.

Tack Wayne för en trevlig resa och superbra sällskap!

Tack MoDo för att jag får sova gott på Örnen, strax ovanför Ann i natt!

I morgon blir det matchtröja på jobbet hela dagen lång!

I morgon, som övrigt just slog om till i dag, ska jag rätta till bilen efter en sönderslagen lykta (av mej själv) och en påkörning bakifrån (av en annan) strax före Ö-vik på vägen upp. Lite smällar får man ju tåla när man har gått till SEMI-FINAL!!!

Kommentera

Wayne Gresky:

Waow!

...och vilken musik, Smashin Pumpkins, mums, videon till denna är fantastiskt. Något för 3 från 1-tråden kanske.

Ytterst trevliga bilder
Kommentera

Mats Edström:

Det får vi göra om. Gidde kan knappast tvätta varje match heller.
Kommentera

Mats Edström: Tack själv Mats, det var ett sant nöje.

Kul att träffas Hellge, det var lite som att träffa kungen, 401:orna kul att träffa er också, tack shinzawai för bra bilder, tack Hawerchuk för bra musiksmak , sen vill jag tacka bisterfinnen för distansfirandet efter slutsignalen och tack MoDo för att ni klarade av det här, till sist vill jag tacka Timrå för att ni bjöd på så bra matcher i den roligaste kvartsfinalserien någonsin.
Kommentera

hellge: Gidde får nog vackert stanna hemma ett tag till. Två matcher i rad har han tippat MoDo-förlust med 2-6 och se hur det har gått! Tvättstugan är historia nu...

Svartvadet är för skön! Först säger han i intervjun strax före match att det är lite tjatitgt med det här med hundrade målet och vad gör han sen???

Hänger den högt!!!

Undra om man ska försöka sova nån timme innan det är dags att dra sig till arbetet???
Kommentera

Wayne Gresky: KUNG SLIDE!! WOW

Vilken afton!! Helt j:a sagolikt, trots dålig start, statistiskt sett SKULLE ju TIK vunnit då, men trender är ju till för att brytas!
O Hasse J i Boxplay, så skrattretande han ibland stod o tog pucken med handen, sopade iväg till TIK's egen hörna!
Många KUNGAR ikväll.
TACK Icing-Ove för Din WooDoo!!
TACK o GONATT!!! Laddning inför Onsdan, äta o Dricka rätt (inte bara en korv, Knas!)
ZZZZZZZZZzzzzzzZZZZzzZZzzzZzzzZZ!
Kommentera

Härliga rader tidigare av Jens Näsman i Allehandan på internet.

"Båda spelarna finns helt klart med bland de presumtiva matchhjältar vi kan tänka oss när den här högdramtiska matchserien till slut skall avgöras.

Men det finns förstås fler.

Modo:s Per Svartvadet har gjort 99 mål i Modo-dressen och har lovat att det 100:e skulle komma just idag."

Svarten levererar vad han lovar.
Kommentera

God natt...underbara hockeysöndag!

Kommentera

Olle (balle) Friberg:

Du kan få suga av våra trummpinnar när du vill! Nu när du har kastat bort en av dina egna!

Skit ner er lillasyster! (ni är inte ens värd att användas versal)
Ni kommer alltid för bli sådan!
Kommentera

modomartin: Den där satt där den skulle.
Kommentera

modomartin: Lev i din bubbla att ni ska vara nån typ av storasyster. Det vet du mkt väl att ni inte är. Kunde lika vara du o ditt lag som satt utslagen nu. Sudden i sjunde avgörande kunde slutat åt vilket håll som helst.
Kommentera

Grattis modo till segern. Ni var bättre den här matchen så det var inget snack om saken. Lycka till i fortsättningen!
Kommentera

Hassebo:
Vem är det som egentligen lever i sin bubbla?

Gå o lägg er lillasystrar...
Detta var det närmsta ni någonsing kommer att komma!
Kommentera

"Vem hade du unnat att göra det avgörande målet om inte du hade fått göra det?
– Ingen! Jag unnar inte någon annan den känslan!
– Jag sa faktiskt till grabbarna innan vi gick ut, att ska ni avgöra nu så får ni göra det snabbt, annars gör jag det. Och de fick ju ett par byten på sig, men sen tyckte jag att det fick räcka."

"Avslutningsvis: vem har lagets bästa slutspelsskägg?
– Ja, här i Modo har vi ju väntat till slutspelet med att odla slutspelsskägg, och inte börjat i oktober som vissa andra..."

Mer godbitar i länken.
Kommentera

modomartin: Den där satt där den skulle.
Kommentera

Knylan:
För din del så gjorde den väl tyvärr det:D
Kommentera

Hawerchuk: Somnade med ett fett leende på soffan och vaknade nyss och leendet satt kvar. Inte blev det mindre av din länk heller.

[bild]allehanda.se/artikelbilder/2007/11/b_25033.jpg[/bild]
Kommentera

Mats Edström: Grattis till Semifinalplatsen....ÄNTLIGEN är det över...eller nåt..Lycka till i er jakt på guldet.
Kommentera

modomartin: Ditt svar visar verkligen att du verkligen är pojken i plastbubblan...
Kommentera

« · 859531 · »