1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

512240 inlägg · 4111 ämnen

Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07

« · 860130 · » Till forumet

Sv: Slaget om Västernorrland, del VII, 18/3 -07
Frisco:

I den match jag ser gjorde Timrå mål för inte så länge sen. Säsongens sista, skulle det visa sig.
Kommentera

actionleif: Och nu gjorde en annan nia mål.
Kommentera

Wayne Gresky: eller?
Kommentera

Wayne Gresky: Nej det var våran nya stjärnback
Kommentera

Efter att nyss ha sett sista matchen i slaget om västernorrland kan jag bara säga yeeeeah!!! även fast jag då redan viste resultatet så var de så spännande att jag blev tvungen att koka en stor panna java.. dett måste vara den absolut jobbigaste och ändå roligaste kvartsfinalserie jag någonsin skådat och jag tror de kommer pratas om slutspelet 2007 i många många år framöver.. sen när svarten avgör i sudden å hela banken lyfter... då reste sig håret på armarna.. haha sjukt fantasiskt.. älska modo!!!
Kommentera

Berka: Är det verkligen ingen som sitter på en digital kopia av matchen? VILL HA!
Kommentera

shinzawai: jag vet faktiskt inte..men jag hoppas nån har spelat in den för den matchen har allt.. helt sjukt att veta utgången å ändå sitta med hjärtat i halsen =)
Kommentera

Berka:

Jag hoppas också att någon har spelat in den, och att någon då gjorde det igår och inte när reprisen gick idag. Fan, de bröt ju när det började bli roligt! Fattar de inte att det man helst vill återuppleva när man ser reprisen är glädjen man kände efter matchen...?
Kommentera

shinzawai: Nämen titta vad jag har: Elitserien.Kvartsfinal.7.Modo.vs.Timra.2007.PDTV.XviD.SWEDiSH-MARiNES.

Och jag har en kratfig upplina dessutom.
Kommentera

73Sjöbba: Åhhhhhhhhhhhhhhhhhh!
Kommentera

73Sjöbba: Äh, den där skräpmatchen. Allra helst förlängningens efter knappt fem minuter. Nedrans dynga.
Kommentera

73Sjöbba: Antingen är du med eller har goda vänner i den releasegruppen med tanke på att den matchen inte ligger ute publikt på någon dupecheck.

Grymt!
Kommentera

qwertas: Fan, du kom på mig, skojade bara. Den finns inte än.
Kommentera

shinzawai: MOHHHUUAAAA  mouhaaaa
Kommentera

shinzawai: Det är lugnt, kommer den bara ut på en publik dupecheck så har du den snart. Jag har det i alla fall.
Kommentera

qwertas: Har du Kvartsfinal #6?

Alla: Ska vi ta och åka ner till Jönköping på fredag? :D
Kommentera

shinzawai: Jag skall till Jönköping, skall ni? :) Fast jag åker UPP till Jönköping, skall ner till Göteborg och jobba ett par dagar. Ni får gärna åka med i bilen bara ni befinner er i Göteborg.
Kommentera

Jag förstår inte alla dessa Modoiter som skryter över att dom vann o Timrå hade ingen chans, det låter iallafall så när "dom" pratar. Jag vet att det är speciellt att slå ut Timrå, det kan inte kännas bättre, inte sant? Men ödmjukhet är inte Modos starka sida. Bara ni inte tar för givet att ni vinner över Hv71 som på eran fråga " Hv71 Skräller". Skräller? Det borde stå Modo skräller, Hv71 kom före i tabellen, inte sant?
Kommentera

shinzawai: Jo, det skulle vara kul å säga HEJSAN! till slipsarna bakom motståndarbåset i Kinnarps. Men vafaan Huskvarna.... Restaurerar de inte bara gamla mopeder där? :P

Men jag kommer att sitta precis bakom "Guldfisken" Mårds på Onsdag oxå! Blub Blub...
Kommentera

dala16:

Om några år har nog även du utvecklat läskunnighet och ett sinne för ironi, håll ut!
Kommentera

scim: haha, visst vet jag vad ironi är men jag tycker ni är lite väl kaxiga! lr vad tycker du, vilka är mest ödmjuka, Timrå eller MoDo? Det vet nog alla svaret på. Timrå skriker inte "hata MoDo" varje match som ni gör fast "hata Timrå" då. Men du kaske förstår vad ödmjukhet är i framtiden du med, håll ut!
Kommentera

dala16: Den första ramsan de 3 första matcherna från Timrå klacken har varit "ni kan dra åt helvete" och då hade inte matchen börjat en enda gång. Så vi snackar hata eller dra åt helvete. Stor skillnad. Rensa bland era egna innan ni hoppar på andra. Finns knäppskallar och rötägg bland alla fans.
Kommentera

MorganaLefaey: Menar så klart de 3 första matcherna i swedbank från Timråfansen.
Kommentera

qwertas: Inte för att det hör hit men du åker nog västerut. Och sista biten till Jönkäping är det alltid nedförsbacke vilket håll man än kommer från:-)
Kommentera

dala16: Kul att se att hyndorna tryggat återväxten.
Kommentera

qwertas: Västerut när du åker tillbaka alltså;-)
Kommentera

dala16:

Dina inlägg är inte värda vidare kommentarer, du har ju uppenbarligen inte bemödat dig att läsa här inne under kvartsfinalserien. Säsongen 07/08 börjar i september, håll ut.
Kommentera

MorganaLefaey: Okej,men det var väll inte hela hallen som gick igång? lr har jag fel där och du rätt som ni modoiter alltid ska ha!? Jag va på sista matchen i SwedBank och där gick hela hallen igng med "Alla vi som hatar Timrå klappar nu" Även matchen innan var det hatar med i ramsorna. Jag kan tycka att det va fel av oss att skriva "ni kan dra åt hellvete" också, men jag tycker att hata är ett starkare ord.
Kommentera

dala16:

Kan du gå och lägga dig, ditt gnäll är tröttsamt. Dina lagtillhörighetssympatisörer håller förmodligen med.
Kommentera

scim: Har du inget och argumentera tillbaks med? Besvikelse.. Men ni får ta och njuta dessa sista matcher som är kvar av eran säsong.

PS. Ni har ingen vidare klack, timråklacken hördes mer igår och det enda som fick drag i arenan i modos ögon var pausmusiken.
Kommentera

dala16:

Äntligen fann du anledningen till varför du skriver här.

Besvikelse.

Godnatt.
Kommentera

dala16:

Jag såg matchen på TV, och där var det i alla fall MoDo-klacken som hördes mest...
Kommentera

Spasm:

Var sitter du då?
I mitt knä eller?

Åtminstone väldigt nära där jag sitter, så mycket kan jag säga i alla fall :)
Kommentera

dala16: Mycke´ å göra grej av?...Så här har det ju alltid varit, å kommer alltid att vara. Hata hit å dit skriker ju alla klackar var och var annan match. Tycker det var en snäll sista klack-match i banken.
Kommentera

dala16: Det med att kunna ta en förlust växer bort på vissa. Jag tror på dig.
Kommentera

Gidde: Jag var där. Jag hörde ingen timråklack.
Kommentera

scim:

Jajjemen! Men försök överrösta bortaklacken nästa gång så att det inte låter som ett lag har hmmamatch varje match!

Godnatt
Kommentera

Gidde: på 4:an. ca 5 m från motståndar plexit...hehe
Kommentera

dala16: Då jag skrev i andra inlägget att det var de 3 första matcherna i swedbank så tror jag inte hela hallen gick igång på det timråfansen skrek. Gällande att hela hallen gick igång och klappade på Alla vi som hatar timrå klappar nu. Kan jag inte svara på då jag var sjuk och inte hörde något sådant på tv. Det jag däremot hörde var som vanligt att en klack hörs mest när deras lag går bra och vise versa. I seriematcherna hade jag hållit med om att eran klack var bättre än modo's i swedbank. Men i slutspelet så har man inte blivit imponerad av livet i swedbank från timråklacken. Likadant har det varit nere hos er. Då ni levt om mer när det varit lika eller ni ledat men även där har man hört modo's klack mer när modo haft matchen. (självklart kan sådant bero på vars microfonen stått för sändningen men då jag inte vet det kan jag bara säga vad som hörts på tv.)

Nu skall jag slagga så orkar inte sitta uppe för att läsa ett svar.
Kommentera

Spasm:

Aha!

Då sitter du på mitt huvud då, eller några meter ovanför :)
Kommentera

dala16: Jag hörde TIK's klack just efter TIK's 0-1 mål, sen högst sporadiskt, bara trumman som Knylan (?) dunkade på.
Sveriges mest överskattade klack. Enligt TIKare helt outstanding.
Kommentera

Spasm: Visst vet jag att det alltid kommer vara en viss stämning mellan dessa lag. Ja, det var inte mycket men hela arenan "sjöng" iallafall det där med hata timrå.

Gidde: Vad jag har hört från alla som såg på tv, även modoiter så var det timråklacken som hördes mest och oftast. Önsketänkande?

Jag drar inte upp det gär pga förlusten, den har jag glömt, jag blickar framåt mot en framgånsrik säsong 07/08
Kommentera

Gidde: Kanon! På onsdag blir det mayhem då. Det fixar du å jag :D
Kommentera

MorganaLefaey: Men jag var där och jag hörde, jag hittar inte på detta, et är fakta.
Kommentera

dala16: Jag menar att det är lika på alla arenor runt om i Sverige. Hur tror du det låter när FBK kommer hit? Eller SAIK? Då kan vi snacka propaganda. Det igår var ju fromt i jämförelse....
Kommentera

Spasm: Jo, jag förstår, och det är en del av sporten!

Men nu ska jag ta mej till sängs.

Godnatt
Kommentera

« · 860130 · »