1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506582 inlägg · 4103 ämnen

Slutspelslutspelstråden

« · 227792 · » Till forumet

Sv: Slutspelslutspelstråden
FreddanVF: Hästskitarena med sittande klappande publik är vad jag upplevt Scandinavium som. Ska jag ljuga? Jag tror säkert att det kan låta högt när 12000 pers klappar i takt. Jag tror även att det kan vara hög stämning under det oranga skalet.
Kommentera

danoj: Dålig förlorare för att det brukar vara hästhoppning i Scandinavium och inte i Kempis? Nej du danoj, det är jag inte.
Kommentera

Frisco: *skrattar* vem ska mogna egentligen. hästskitarena med sittande klappande publik.

Jag kan väl inte hjälpa att vi har 12 000 sköna röda mjuka stolar och ni tio trappsteg som ni får stå på. Förresten ska du nog uppleva ett fullt Scandinavium innan du uttalar dig om våran arena. Den är oslagbar i att låta.
Kommentera

Frisco: klaga inte på våran publik. MoDo publiken är däremot slöa, och ropar enbart Modo två gånger per period, och ni hejar bara på i medgång.
Kommentera

Frisco: klaga inte på våran publik. MoDo publiken är däremot slöa, och ropar enbart Modo två gånger per period, och ni hejar bara på i medgång.
Kommentera

Frisco: Har du inget bättre för dig än att smutskasta vår arena, hur ska man tolka det, dålig förlorare?
Kommentera

FreddanVF: >>>>Men det ska bli skönt och se Modo gå mållösa från fyra raka.

Svenskt uppslagsord
mogen moget mogna adj.
erfaren, klok
motsats omogen
Kommentera

Frisco: Jag tror bestämt du är lite kinkig... Men i år kommer det bli stopp. Ska själv till fjärde kvarten för du vet 12 000 biljetter ryker ju så jäkla fort så det enda jag hann få var till andra hemmamatchen. Men det ska bli skönt och se Modo gå mållösa från fyra raka.
Kommentera

FreddanVF: Jo det är en hästskitarena med klappande, sittande publik.
Ingen betalar väl 100 lappar för att gå på hockey.
Kommentera

Frisco: vad lite publik ni hade idag??trodde klart på fullsatt..
Kommentera

Frisco: Det beror väl på när man tittar. Förra helgen var Scandinavium en konsertarena. Men tittar man på Canal plus och dom sänder från Scandinavium så är det ju en hockeyarena. Bara för att det en vecka om året rids hästar i vårt Kålleseum gör inte det hallen till en hästarena. Appropå publik så har ju Frölunda rekordet med 23 000 fast det var ju på ullevi. Jag såg tre glada grabbar på bortastå i TV. Dom hade det inte trångt och säkert mycket roligare än dom som klädde av sig och står vända mot publiken istället för matchen. Har aldrig riktigt förstått att man betalar 100 lappar för att stirra annat folk i nyllet i 60 minuter.
Kommentera

scim: Jag är lite orolig över att det aldrig kommer att bli inskaffat nåt sånt tillstånd till HHöger. Poffa dricker ju mest Vichy Noveau numera.
Kommentera

FreddanVF: När de brukar visa från Scandinavium på TV så är det mest hästhoppning. Publikrekordet i Kempis är över 10000.
Jag hoppas du inser att en större arena sväljer fler folk. Tex att Råsunda tar fler folk än Skyttis och att Ullevi tar färre folk än Maracanastadion är ganska självklart.
Kommentera

Frisco:

Jag håller helt klart med, den 3 km långa bussfärden var mycket roligare än den ensamma vistelsen i Kempehallen. Bjöd var väl föresten att ta i, de bytlånade med min Pilsner Urquel. Iofs så bjöd de när ölen var slut också, jaja, 1x2.

Château De garagewhiskyn var lite åt likörhållet, den poffa köpa in när han fixat utskänkningstillstånd till H-Höger.
Kommentera

scim: Nöjd och nöjd. Jag vet inte. Nog hade det varit roligare med fler folk på ståplats.

På sittplats har de säkert roligt. Det finns till och med en hockeysnackprofil som tycker att man ska få dricka alkohol på sittplats utan att vakterna ska bry sig medan det ska vara hårdare tag mot drickandet på ståplats.

Hörde även en idag på sittplats som skrek till klacken hur dålig den var. Jag tror han/den måste fundera lite över sin egen livssituation.

Bussen hem från Kempis var bäst. Jag, scim och 2 okända människor som bjöd oss på bästa Château De garagewhiskyn. Om vi drack? Tsssss.....
Kommentera

Frisco: Hahaha hästhoppningsarena? På en slutspelsmatch så tar vi in det som ni skulle ha på en hel kvartsfinalserie så det går inte ens å jämföra. Förresten tog Borgen in 9 000 mot Luleå 1996. Skulle vilja se Kempis ta 9 000.
Kommentera

Frisco:

Ja du är väl nöjd, för du vill ju armbågsutrymme. ;)
Kommentera

knaskamilla: Jag tror ett par till men man vet aldrig. Det kanske bara är att inse att det inte är fler än 4000 pers som vill se hockey i Övik.
Kommentera

Frisco:

Jag gissar på ungefär 4200.
Kommentera

knaskamilla, scim: Publiksnittet i Kempis har alltså varit 3909 denna säsongen fram till dagens match som besöktes av 3901 pers.
Hur många skulle det varit om Canal + inte sänt matchen?
---
Scandinavium är väl en hästhoppningsarena.
Kommentera

knaskamilla: En väldigt vacker bild :)
Kommentera

westerlind:

Det lustiga är att problemet nog var att bilden var gigantisk...
Kommentera

knaskamilla:

Gaah. Jäkla modem! Nåja: kanske bra att bifoga bilden man skriver att man ska bifoga också...
Kommentera

knaskamilla: Vilken liten bild - jag ser den inte.
Kommentera

mgamill: Gonatt, och dröm sött ;)
Kommentera

Ja, för lite folk i Kempis. Men den jävla sanningen är att Övik i befolkning tappat typ 5000 pers (många studenter) på 10 år där många vore potentiella åskådare. Att Timrå går som tåget gör ju inte saken bättre, så de som skriker efter en ny superarena borde se hur verkligheten ser ut först. Vi borde trots detta fylla Kempis, men vi får ju för helvete inte behålla de bästa spelarna mer än 2 år, publiken lessnar.
Modo kommer att plocka fjädrar ändå och nå semi, go'natt!!
Kommentera

scim:

Jo, rollen det spelar i det här fallet är att jag slutat läsa publiksnittet på sistone. Jag var mer intresserad i början av säsongen. Någon annan roll spelar det nog inte.

3909. Det känns konstigt. Läskigt att man är så van vid låga publiksiffror att det känns som ett högt snitt.

Bifogar en bild med anknytning till slutspelet. (Is och klubbor, westerlind!)
Kommentera

scim: Knepigt att det var så stora luckor på sittplats, för en del av de som försökt köpa en sittplats har bemötts med påståendet att alla platser var slutsålda. Många företagsbiljetter som lösts ut men aldrig använts kanske.
Kommentera

danoj:

Det är nog inga problem, Modo utjämnar på måndag.
Kommentera

scim: Modo kommer att få spela inför storpublik på måndag, 12044 själar, hoppas dom inte blir rädda för så mycket folk ;)
Kommentera

knaskamilla:

Vad spelar det för roll vad publiksnittet var tidigare? Och jag tror aldrig det var så lågt som 3600 som du påstod. Hur som helst är det en stor skandal att inte fler sökte sig till Kempehallen.
Kommentera

Paddan:

Ska erkännas att jag faktiskt glodde på en Sollefteåbo ett tag också. Och på den bortre delen av ståplats som faktiskt skrek rätt bra ett tag.
Kommentera

scim:

Du hade rätt. MoDos publiksnitt: 3909. Fast om man går lite längre tillbaka (innan de gick om SSK) låg det på 3800. Jag har inte idats kolla i äldre matchprogram, men det är väl inte helt omöjligt att det varit lägre?
Kommentera

knaskamilla:
Hmm...så du står och glor på tonåriga stockholmare mitt under brinnande slutspelsmatcher, tänk så det kan bli.
Måste vara den alltför stora användningen av modem på senaste tiden som fördärvat dig...
Kommentera

Paddan:

Det kan aldrig bli fel där. Sidensjö Sparbank - bäst i Sverige (nu även med gym).

Huwaligen, andra perioden var så tråkig att det var intressantare att titta på en tonårig Sthlmare som stod med ryggen mot isen när han agerade klackledare. Tråkigt. Jag som fått för mig att VF skulle innebära roliga hockeymatcher...
Kommentera

VAKNA ÖVIK, DET ÄR SLUTSPEL!

Vi hade mer publik i snitt i serien än vad det var idag, en kvartsfinalmatch mot Frölunda. Ska det vara så här så kan vi ju lika gärna spela nästa hemmamatch i MODO-hallen!

Jag skäms!
Kommentera

knaskamilla:
Jaså, blev det kanske något fel med utbetalningen från Sidensjö Sparbank förra gången...

Vad jag älskar när två lag bjuder på härlig offensiv ishockey inför en utsäld ishall, får väl hoppas att just det sker på måndag i varje fall. Trodde ibland att det var någon som kommit åt slowmotionknappen på spelarna.
Nej, nu är det bara att bryta ihop och komma igen, exempelvis med en Colorado-match på Canal+ Zap
Kommentera

Björn VII:
Måste säga att jag är otroligt imponerad av dina frågor.
Det här blir verkligen något att sitta och våndas över.
Kan bara min huvudvärk släppa så kanske jag kommer att kunna få fram några bra svar på frågorna också.
Kommentera

Paddan:

Vad orättvist - i mitt brev stod det "Du kommer inte att kunna fuska dig till finalen, hur mycket pengar du än erbjuder mig."... =(
Kommentera

Paddan:

Det är bara en liten krydda för att piffa upp stämningen för er som svettas, och mig som tvingas vara kreativ en gång per 48:e timme de närmaste veckorna. Dessutom vill man ju kunna erbjuda en tävling med ett distingerat och välartat deltagarklientel i slutändan, se det som en kvalitetsstämpel för att jag inte släpper igenom något patrask här.

Finns risk för att jag personligen rekommenderar vinnaren för medlemskap i den där golfklubben i Augusta, istället för Veckefjärden.

Go...fortZZZzzzzZZZzzz.....
Kommentera

Björn VII:
Hmm...jag förstår inte riktigt den här utslagsfrågan:
"Anteckna på den streckade linjen hur mycket pengar du tycker det är värt att betala för att bli utnämnd till årets vinnare av slutspelstipstävlingen."

Vad är det tänkt att jag ska göra? Ska jag ange kontonummer också eller räcker det med en blank check? utställd på dig?
Kommentera

Så är då den första matchen i vår prestigefyllda tävling avklarad och den, enligt vissa källor, ifjol segerkransprydde poffa tvingas vi i år ta ett tårfyllt farväl av redan i första matchen.

Frisco briljerar på området sittplatshistoria och tar hem segern med den knappa marginalen 9 poäng, tight men odiskutabelt och Ludvika blir den första moderklubbsorten som får representation i semifinal.

Fullständiga detaljer och matchfakta kring den första kvartsfinalen finns nu på min presentation.

Nu hälsar vi två rookies för året välkomna, Paddan och samjo, som båda har arbetat mycket hårt för sina platser i årets tävling och jag har inga som helst tvivel på att dessa expansionsfranchises kommer att bjuda på en smaskig och hård uppgörelse in i det sista.

Enjoy, som sagt!
Kommentera

Tyvärr skötte inte FBK och MIF sitt jobb... dvs att knipa en pinne eller två av motståndarlaget. MODO slutade alltså 7:a trots en klar seger över LHC. Som en liten parentes kan jag nämna att jag inför denna säsong tippade MODO på just en 7:e plats (jag vet fler som gjorde samma sak).

Frölunda kommer bli tufft alltså. Men det roliga i slutspel är ju att "precis allt kan hända". Jag tror inte direkt att Frölunda jublade när de såg namnet "MODO" skina igenom på lappen som Tommy Töpel senare vände. De hade nog hellre bytt med FBK just nu.

Ett annat lag som lottades mot sin "mardrömsmotståndare" var HV 71 som lottades mot DIF. Vill minnas att Lückner betydligt hellre hade velat möta TIK i en kvartsfinal. Djurgården har betydligt större rutin när det gäller slutspel.

Luleå-TIK ser ut att kunna bli en jämn drabbning. Jag tror båda lag har ungefär lika stor chans. Liten fördel till Luleå dock. De är alltid starka och griniga i slutspel. Nu blir det första gången Timrå sätts riktigt under press.

Ska bli spännande att följa kvartsfinalserierna framöver! :)
Kommentera

Någon som vet nåt om Damgaards skada ???
Kommentera

NuMountain:

Ähhh då, jag har en onskefull femårsplan som långsamt syftar till att få alla att bli fogliga trådnavigörer...vänta ni bara! :-)

Nåja, jag får väl komma med fylliga krönikor om tillståndet i tävlingen för att föra tillbaka det hela på rätt spår...då & då. Annars ska vi nog kunna tjatta på i god MoDoitisk tradition och få upp den på trådtoppen...tycker jag nog efter några minuters eftertanke.

ZZZzzzZZZzzzZZZ
Kommentera

Björn VII: Man kanske skall döpa om tråden (Börja om.) Namnet lockar den onoggranne att börja skriva saker i den som låter närbesläktat.
Kommentera

poffa:

Jo, för jag anar nämligen en ny vår för denna gästbok, inkörnings- och etableringsarbetet är redan avklarat - nu är det dags att börja chocka våra trogna läsare...
Kommentera

Björn VII:

Värst vad överdrivet känslig du blivit för detta då. Att skriva i fel trådar är liksom ett av kännetecknen för denna GB.
Kommentera

Björn VII:

F.ö. är detta inte en biljettråd, så jag hoppas att MoDoratorerna tar tag i detta när Kungen från Listerlandet fått sitt svar.
Kommentera

Björn VII: poffa tycker att han vann ifjol. Kan det ligga någon rimlighet i det? Det är troligt verkar det som utan att för den skull utesluta vare sig dig eller Frisco. För visst var väl Frisco med i finalen? Hmm. Med all säkerhet har jag glömt precis hur det slutade ifjol. Det ska bli skoj att se om jag någonsin lyckas dyrka upp arkivet som berättar igen.
Kommentera

« · 227792 · »