1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

504722 inlägg · 4100 ämnen

Södertälje SK - MODO Hockey 2011-08-22

« · 1393223 Till forumet

Södertälje SK - MODO Hockey 2011-08-22
Första matchen för säsongen! Äntligen!

Officiella sidan står tom men Modokollen spekulerar i att laget kan komma att formeras såhär:

Forsberg (Ullmark (troligtvis))

Hersley - Westin
Larsson - Byström
Bohman - Johansson

Axelsson - Ryno - Samuelsson
Madsen - Andersson - Westin
Hedman - Forsberg - Byström
Olofsson - Krüger - Hari

På den officiella twitterkontot kommer ni att kunna följa matchen.
twitter.com/#!/MODO_Hockey

Redigerad kommentar

Kommentera

Sv: Södertälje SK - MODO Hockey 2011-08-22
Nikki Nine: Trodde jag skulle kunna se denna match men det skiter sig verkar det som.
Kommentera

Nikki Nine: Om de nu skulle ha rätt så undrar man ju varför Tellan, Tollefsen, Pöck, Susse, Skröder och Danielsson inte spelar. Är de så givna att man väljer att låta de stanna hemma och lufta 12 juniorer istället?
Kommentera

Poffa: Man vill låta juniorer visa upp sig mot halvdant allsvenskt motstånd, Axelsson är nog med för att Ryno ska kunna visa upp sig med den typen av omgivning han väntas spela i.
Kommentera

InVinoVeritas: Fast att mönstra hela J20 med några enstaka förstärkningar tycker inte jag gör de juniorer som står närmast A-laget, någon rättvisa. Forsberg i målet, med 3 juniorer och de backar som är 5-7:a av seniorerna, lär t ex inte kunna visa upp sin bästa sida.

Samma gäller t ex för Anton Byström och John Westin, som knappast kommer spela den typen av spel de kommer att få göra när det är mer seniorer med.

Jag säger inget om man matchar in några juniorer, men 11-12 st, känns i mesta laget.

Kommentera

Poffa: Jag tycker att det är helt rätt att kolla hur spelarna klarar större roller. Det kommer att bli skador under säsongen då vissa tvingas kliva fram och ta ansvar. Nu får alla som varit med och tränat en chans att visa att de vill ta chansen.
Kommentera

Wayne Gresky: Jag diggar också detta initiativ. Naturligtvis kommer man inte försöka matcha in 12 juniorer, men det är väl kanske nu som det kommer avgöras vilka 3-4 som kommer få en rejäl och ärlig chans i vinter.
Kommentera

Poffa: Är lite NHL-stuk på det hela. När de börjar försäsongsmatcha spelar många utav de spelare som är på gränsen till A-laget eller som tränarna vill ta en extra titt på.
Kommentera

Inför match:

Samuelsson: Blir intressant att se karaktären på spelarna

Idag spelar MODO Hockey sin första match för säsongen. Klockan 17:00 är det nedsläpp i Axa Sports Center i Södertälje.
- Skönt att det drar igång med matcher. Känns att spelarna är sugna att spela, säger headcoach Ulf Samuelsson.

MODO Hockey kliver nu in i en intensiv matchperiod. Sju matcher på 13 dagar är vad som väntar - och Samuelsson ser fram emot att få se spelarna i matchsituationer.
- Framför allt är det intressant att se karaktären på spelarna. De har gjort ett bra jobb under träningarna och nu får vi även se dem i riktiga situationer.

Samuelsson är nöjd med de inledande veckorna på is. Allt har gått enligt den plan man lagt upp.
- Känns som att vi har haft ett bra upplägg. Ser man rent specifikt på ispassen så har vi haft en bra blandning på dem - vi har kört taktiska grejer, vi har haft kampmoment och även en hel del moment där konditionen varit det primära.

Till Södertälje och matchen mot SSK åker MODO Hockey med ett ungt manskap.
- Det är ett ungt och hungrigt lag som kommer till spel. När vi nu matchar så här intensivt så får alla möjligheten att visa upp sig, avslutar Samuelsson.
Kommentera

Frisco: Äntligen drar de igång!

Ssk får revanch ikväll dock!
Kommentera

1-0 till SSK i pp efter drygt 8 min.
Kommentera

Frisco: 2-0 nu. Två mot ett.
Kommentera

Poffa: Många utvisade?;)
Kommentera

Frisco: Nej, inverterade Färjestadsbyten. :-)
Kommentera

19-4 i skott till SSK efter första perioden.
Kommentera

Nikki Nine: Det skulle inte förvåna mig om Nyström på Expressen kommer med någon raffig krönika i kväll, där han kommer påstå hur stora problem Modo kommer få den här säsongen.

Han har ju redan hasplat ur sig vilket enormt jobb Tuffe-Uffe har framför sig och så något obegripligt om att det är unga spelare som måste in i Modo för att laget ska bli bättre.

Vilket stolpskott.

Kommentera

Poffa: Det som är säkert är att folk, oavsett resultatet i matchen, kommer dra allt för många slutsatser. Antingen så har vi väldens bästa juniorer, eller så är inte våra juniorer värda kattskit, eller så vet Uffe inte vad han sysslar med, eller så är han världens bästa coach... ja, du förstår.
Kommentera

Skulle vilja veta hur Anton ser ut i Modomålet.. var målen mål han borde ha tagit, tabbar? Eller var det puckar han släppte in efter två grymma sidledsräddningar?
Kommentera

Nikki Nine:

"Följ premiären på twitter

Är du inte på plats i Södertälje idag så kan du följa MODO Hockeys premiärmatch på twitter.
Matchen kommer att liverapporteras på MODO_Hockey."

- Vad är twitter?
- Hur kommer jag åt twitter?
- Vad menas med "på MODO_Hockey"?

Här har ni anledningen till varför jag inte var eld och lågor när det meddelades att MoDo skulle satsa på twitter. Okunskapen är så ofanligt stor; man utgår helt sonika från att ALLA vet vad twitter är och hur det används, att man inte ens ids lägga ut en hyperlänk.

Jag har sett många hemsidor som har en liten ruta med de senaste twitter-inläggen i, så att man kan få senaste nytt utan att faktiskt behöva besöka twitter. Uppenbarligen är detta för avancerat för ett företag som omsätter över 100 miljoner kronor per år.

Det får mig att tänka på Gordon Ramsay's vanligaste uppmaning till resturanger som har haft det svårt. Istället för att erbjuda 30 mediokra rätter, erbjud tre stycken som är helt suveräna.

Information om MoDo presenteras på ett undermåligt sätt, på en rad olika platser. Ena dagen presenterar de den nya matchtröjan på den officiella hemsidan genom att ladda upp en bild på en hjulbent Jesper Olofsson. Nästa dag laddar de upp filmklipp från isträningen på modobloggen.se. När det sedan är dags för match, uppmanas jag att följa den på twitter, fast givetvis helt utan information om hur jag ska bära mig åt för att hitta dit. Kanske jag ska kolla på Facebook för vidare instruktioner? Eller i kommentarsfältet på YouTube?

Enligt den officiella hemsidan pågår just nu en match mellan Södertälje SK och MoDo Hockey. Jag klickar där och läser "Inga mål gjorda". Kollar jag matchrapporten på twitter verkar det emellertid som att Södertälje leder med 2-0. Vilket stämmer?

Nej, det är så bedrövligt dåligt att jag skäms. Det var illa nog att hemsidan var dåligt uppdaterad, men att börja introducera en massa nya funktioner, utan att ens försöka få ordning på de befintliga problemen är bara sorgligt.
Kommentera

Bad_Brett: Problemet i sig är ju att marknadsavdelningen inte håller måttet. Tyvärr tror jag inte den nuvarande staben/ledningen klarar av att hålla igång tre högklassiga maträtter, utan möjligtvis kan man få till en skaplig dagens, men taskig sallad och kranvatten.

Jag lovar er, skulle ett antal härifrån sätta sig ner och snacka i ett par timmar över några öl så skulle vi i utan några som helst problem ha en bättre arbetsplan för hur marknadsavdelningen ska arbeta, än vad som finns nu.

Kommentera

Poffa: Definitivt efter många öl.
Kommentera

Poffa: Om du tar bort ölen så....
Kommentera

Poffa: Tyvärr är det så. Man var kass redan på kempehallen-tiden och tyvärr så följde hela parodin med till nya lyan. Det finns en person på marknadssidan jag har förtroende för och det är Micke Pettersson. Vad gäller hemsidan och liknande har jag redan givit upp. Den har sedan dag ett präglats av "billigt är godast".
Kommentera

Bad_Brett:

Riktigt bra skrivet! Håller med dig helt. Förhoppningen är väl att det kommer med tiden, d v s först det sportliga sedan media och marknad.
Kommentera

Bad_Brett: Jag är en av dom som inte riktigt har koll på vad twitter e för nått så jag hade gärna sett lite info,länk och bättre engagemang från Modo hockey!
Kommentera

Berka: Skaffade twitter idag..Kommer nog inte att nyttjas speciellt ofta
Kommentera

Detta betyder väl ändå inte att grabbarna på öas liverapporteringar ska sluta rapportera!!!? :(
Kommentera

Bad_Brett: Så detta är alltså anledningen till att det inte skulle vara bra att MODO är på Twitter? Att man presenterar det hela på ett bristfälligt sätt? Kom igen nu.

Jag kan ju bara svara för twitterkontot och bloggen som jag är delaktig i men där är jag helt öppen för förslag hur vi skall göra dessa två kanaler bättre.

Ni som vill är välkommen att maila mig förslag och synpunkter på [email protected]

Jag har börjat lite smått att försöka väva ihop alla kanaler men får inte någon riktig ordning på det hela. Min förhoppning är att alla dessa kanaler skall flyta ihop genom crosspostningar, att man som supporter själv får välja vart man vill följa informationen och inte som du säger datta runt för att hitta den.

Visst hade man kunnat lägga in en twitterfeed på bloggen så hade det varit lättare att följa för alla som nu inte grejar detta med twitter men jag hann inte det på jobbet idag.

Men som sagt, kom jättegärna tillbaka till mig med ett mail angående twitter och bloggen.
Kommentera

Tänk om man fick ta ett helhetsgrepp om Modos varumärke...
Kommentera

nog för att det är viktigare att MoDo fixar till marknadssidan än en träningsmatch men vad står det...

Ja jag är bortom all civilisationen på sätt och vis
Kommentera

Salle: 2-0 till tälje
Kommentera

Gusse: 3-0 nu till Tälje i en kontring.
Kommentera

qwertas: Vi kan nog konstatera att Modo kommer att behöva sina rutinerade gubbar.
Vi får hoppas på lite skador den här säsongen speciellt på backsidan
Kommentera

Gusse: Klart att det inte håller att spela med ett juniorlag. Man ska dock komma ihåg att det här var SSK:s fjärde match för säsongen, medan det var MoDos första. Det har ganska stor betydelse.
Kommentera

Wayne Gresky: Modo kan vara rejält nedtränade. Man spelar med mycket juniorer. Det finns säkert en del saker i spelet som man inte kommit tillrätta med, men som man ändå försöker genomföra trots att resultatet blir sämre. Det finns helt enkelt så ohyggligt många anledningar till att laget inte presterar på topp ännu:)
Kommentera

Wayne Gresky: Absolut är det så! Skall bli intressant att se vad man ställer upp med för lag på onsdag.
Kommentera

J F K: Helt skralt kan man väl påstå att det absolut inte går att dra några som helst växlar efter första matchen med så många borta. Det enda man kan kolla på är väl hur individen sköter sig där ute och enligt uppgift så hade både Henrik Samulesson och Ludvig Byström höjt sig från mängden vilket låter bra.
Kommentera

qwertas: Roligt puckad sista kommentar i artikeln:

"Därmed fick också Södertälje lite revansch för den tunga förlusten i våras. Det var ju Modo som i den sista, avgörande matchen av kvalserien såg till att Södertälje numera spelar i allsvenskan."

Grattis SSK.
Kommentera

NuMo: Hahahaha, ja verkligen. Stort grattis till SSK :)
Kommentera

NuMo: Modo är ju oxå alltid värdelösa på försäsongen!
Kommentera

Är väl bara att konstatera att det var en jävla skitinsats och så glömmer vi väl det. Utöver möjligen detta:

+ Anton Bystrom ser väldigt kapabel ut. Kanske händer det lite för lite i sista tredjedelen, men han är ju en sån där gammal klassisk Modo-center som man lärt sig älska på ren rutin. Han kommer att göra oss gott.
+ Henrik Samuelsson. Vilken unge! Bara att köra honom på tre kedjor från start.
- Eddie Larsson... Men för helvete. Han visar ingenting - INGENTING - som tyder på att han har varken fart, kraft eller huvud för att spela elitserien. Dagens insats förespråkar väl snarare att han inte ens räcker till på allsvensk nivå, men det är väl att ge honom väl mycket skräp efter sextio minuter.

I övrigt räknar jag med att samtliga kan bättre. Keeper-Anton kan få godkänt han också förresten då han gjorde många bra räddningar. Däremot såg väl varken ettan eller trean ut som omöjliga skott.
Ska bli kul att se när Dicken bestämt sig för att ta av sig skridskoskydden också. Gärna innan serien.
Kommentera

« · 1393223