Bragd-Birger:
4 - 6 eller 6 - 4 på bortaplan är ju samma sak det begriper vilket pucko som helst :)
knaskamilla:
Varför står hemmalagets siffror först? kanske för att man skall säga dom först. Jag säger inte jämt 4 - 6 men det händer och jag ser inget fel i det. Ex om Modo möter Leksand i Ejendals så kan man säga att Bortalaget vann md 4 - 6. Inget som helst fel i det.
Redigerad kommentar
Huge:
Hur läser man upp sportresultat i TV? säger man Leksand - Modo 3 - 5 eller bortalaget Modo vann med 5 - 3 ?
Jag vet :)
Redigerad kommentar
Huge:
Jag säger så här. Den dagen Leksand slår Brynäs med 5 - 3 kan vi fortsätta diskutera :)
Cyklob: Gissningsvis kostar han enorma pengar och jag ser inte någon anledning till att satsa så mycket pengar på en spelare som är på nedgående. Då ser jag hellre att man satsar de pengarna på en spelare som är yngre och bättre, sådana borde det finnas många av nu när NHL och AHL rensat rejält i sin trupper.
Själv hoppas jag på en ersättare till Cook, han tillför inte så mycket offensivt som jag hoppats på. Nu har jag inte koll på de senaste ryktena borta i NHL/AHL men Ville Koistinen har ju sagts vara free agent. Han skulle gärna få ersätta Cook.
Om du inte vill uppfattas som ett pucko föreslår jag att du istället snajdar till det med ett korrekt: 'Leksand vann med 6 - 4 på bortaplan'.