1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

515519 inlägg · 4114 ämnen

SV: SSK - MODO HOCKEY 2008-10-18

« · 1076952 · » Till forumet

Sv: SV: SSK - MODO HOCKEY 2008-10-18
Saik-luleå 2-1 PP . Lavander 3:e
Kommentera

Wayne Gresky: Det är nog troligt. Men som sagt, vi har tagit 7 av 9 poäng. Börjar vi spela bra kommer vi ta 10 av 9 poäng.
Kommentera

Poffa: Hade du sett matcherna mot Luleå och Frölunda så hade du som vi andra glatt dig åt den enorma förbättringen i dagens match.
Kommentera

Jag såg inte matcherna mot Luleå och Frölunda då jag var på utejobb, men jag såg eftermiddagens o-underhållning. Trots att vi har spelat helt jävla värdelöst så tar vi 7 av 9 poäng på de tre senaste matcherna.

Jag ser en liknelse med guldsäsongen. Vi har inget grundspel, sopigt PP och saknar bredd. Men vi har en förstakedja som levererar och en Svarten som gör ett gott jobb i det tysta. Dessutom har vi en halvskadad Salle. In med Kuusela i början på 2009 och vi vinner SM-guld denna säsong.

Kommentera

Wayne Gresky: Han är helt klart en väldig talang och han har framtiden för sig. Trist att vi förmodligen inte kommer att få se han i modotröjan på många många år efter denna säsong.
Kommentera

NuMo: Samtidigt får man inte glömma att killen är 17 år. Han har rätt att ha vissa brister, träffbilden när han ska skjuta i tidsbrist är en sådan. Med tanke på hur seriös Victor är när det gälleratt bli bättre så är jag ganska övertygad att det bara är en tidsfråga innan han kommer att vara känd för sitt prickskytte.
Kommentera

knaskamilla: Jo de är för att här i stan håller dom flesta på timrå, så de är liksom alltid lite krig mellan timrå supportrar å modo dito =) Förlorar modo ett derby mot tik så kan man inte gå till jobbet dagen därpå.. ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Jag var p åväg att skriva ett gnällinlägg om Victors usla skytte men jag hann inte dit innan han hann göra mål.

Men ibland undrar jag om han inte endara har brytningsfel eller en felhookad klubba. Det borde inte vara möjligt att missa öppna lägen på det sättet han gör annars.

döma -dömde -dömt.

Jätte-dömt och möcke, möcke bra.
Kommentera

Krizan får rätt mycke skit av oss fans, men fakta är att ifjol spelade vi inte bra särskillt ofta men ändå kom vi 3a, nu vill jag inte tillskriva honom allt av det, Men det är ofta som vi kommer undan rätt bra trots en massa hack i spelet.
Kommentera

Berka:

Nä...vad är det där för inställning du har?!
Kommentera

knaskamilla: Det roligaste i rögles match, är väll att deras motståndare fick stryk ;) Lite extra skönt
Kommentera

NuMo: Man börjar fundera på om Bergsåker ska bli en profil fattigare snart.

Vi fick lite bättre fart när Wernblom & co bänkades. Magnus fick sedan komma in och var ytterst delaktig i 2-2 målet. Hoppas Harri såg det vi framför tvn såg.

Kul för Victor att få göra mål, det känns som om han behövde det. Vi har 3 raka segrar trots att vi spelar som krattor, eftersom vi har två tuffa matcher nu så känns det skönt att ha bunkrat upp med lite poäng.

Salle såg för övrigt aningen frustrerad ut över att inte ha det riktiga bettet i åkningen, bett har däremot MZA, han är inte bara först på varje 50-50 puck, han är även först på 40-60. Lite Sid the Kid över honom där faktiskt.

Linjedomarna hade väldigt mycket puck idag, tycker de stod i vägen ett antal gånger för pucken när den skulle läggas ut och in i zon.
Kommentera

NuMo:

Ja, det var ju fint med två poäng. Och kul att Rögle får vinna nu när de är tillbaka i ES igen.
Kommentera

NuMo: Undra om det inte bygdens kultur som man avhandlar "i en Gästbok inte långt från dig"?
Kommentera

Lumber Jack: Han är iofs. bara 17 år va?! så man får väll hoppas att skottet kommer så småningom. Men jag tycker definitivt att hedin borde spela i PP i stället för hållberg för han spelar bara runt pucken tycker jag.
Kommentera

knaskamilla: Då kan hon sluta med de för hedman lossade nästan inte nått ;) däremot så sköt timmy en handfull i PP. Men nu nog om det, de viktiga e att vi tar poäng och att salle har fått igång svarten som nu har 4 ass på 2 matcher
Kommentera

NuMo: Nu närmast är väl framtiden vinter.
Kommentera

Berka: 9 av 10 skott från Victor är fösare, klena dragare. Jag önskar han kunde träna upp ett lite rappare skott.
Kommentera

knaskamilla: Det var otroligt viktiga poäng i alla fall. Jag ser bara att det kan bli bättre, så framtiden är vår.

I övrigt så fick en annan glädjande och viktig seger i dag när gemytliga Rögle återigen vann.

Rögle har en fantastisk ishockeykultur och man har nyss renoverat ishockeyhallen för att kunna erbjuda byggden fortsatt hockey på hög nivå. Det är riktigt viktigt att elitserien kan behålla lagen som värnar om sin byggds hockeytradition.
Kommentera

Berka:

Jag har inte ens sett matchen, jag litar helt på Hockeyligans statistik.
Kommentera

knaskamilla: Tyckte hedman sköt just inget. däremot så bara måste timmy lossat fler skott än hedman. Har du räknat detta eller finns det statistik som du har tillgång till?
Kommentera

Modoante: Övning ger färdighet ;)
Kommentera

Berka:

Det var bara Skröder som sköt mer än Hedman den här matchen... ;)
Kommentera

Berka: viktor problem har ju varit att hans skott har inte varit speciellt välriktade dom har antligen gått ett par meter utanför eller på en motståndare.
Kommentera

Modoante: Helt klart.. Han borde skuta mera, ibland så ska han dra och dribbla för mycket sen blir det inget alls av de. Nä viktor ska lossa mera så kommer puckarna trilla in allt eftersom
Kommentera

Berka: Härligt Kul att Viktor äntligen fick göra mål skönt med två poäng också.
Kommentera

spud: Japp det är klart bra =) sen visar salle klass igen... njutbart.. ;)
Kommentera

Berka: 2p borta mot ssk är jag nöjd med.
Kommentera

Jag som tänkte spy galla över viktor men jag håller tyst nu... 2P =)
Kommentera

spud: Vi tänkte nog lika du och jag ;)
Kommentera

knaskamilla: Haha bra att du håller koll ;)
Kommentera

Berka: SALLEEEEEEEEEEEEEEE
Kommentera

Berka:

Och nu har Hedman skjutit mer än Timmy.
Kommentera

SAAAAAAAALLEEEEEEEEEEEE
Kommentera

Ssk´s målvakt är detenda som håller dom kvar i ledningen.. kom igen nu modo, få in pucken...
Kommentera

Berka:

Hållberg har skjutit lika mycket som Timander hittills idag... ;)
Kommentera

Wayne Gresky: Jag tycker modos backar skuter för lite.. timmy skuter en del men dom andra lossar ju aldrig! Sen tycker jag hedman spelat slarvigt och tagit alltför många felbeslut i mittzon. Nu är det ju bara att tuta och köra i 3:e och förhoppningsvis kunna utjämna och gå om.. Forza modo !!!!
Kommentera

Wayne Gresky: Känns surt, vi ha varit klart bättre men inte satt några lägen! Borde naturligtvis satt någon i 5 mot 3 men med hållberg på backen känns det som 4 mot 3
Kommentera

NuMo: Hållberg ska inte spela PP om han aldrig ens kan fundera på att skjuta, det blir ju alldeles för lättläst. Dessutom slarvar han i passningsspelet. In med Hedin. Sen har vi inget folk på mål heller när backskotten kommer. Skitmål i häcken.
Kommentera

Krizan hamnar med näsan i isen varje gång någon åker runt bakom kassen med pucken.
Kommentera

spud: Vilket oytoligt bedrövligt PP. Man skäms ju nästan. Vad väntar man på? Att alla södertäljespelare plötsligt skall åka och byta eller vad?
Kommentera

NuMo: En liten fråga bara... varför spelar man hållberg i PP när han bara står på blå och passar runt pucken!? Sätt in någon som rör sig ,söker yta och tar skott!
Kommentera

spud: De kallas vilja tror jag bestämnt =)
Kommentera

Ja! På tiden. Bra grävt.
Kommentera

Berka: Gött
Kommentera

JAAAAAA ÄNTLIGEN
Kommentera

NuMo: undra varför i h_vete man dumpar puck ner i zon vid numerärt överläge?? Idiotiskt...
Kommentera

wernblom utvisad för att de slog på honom. Patetiskt.
Kommentera

Wayne Gresky: Sen vete fan vad hållberg gör... törs karn inte skuta direktskott?!
Kommentera

Wayne Gresky: De vet han nog inte själv
Kommentera

« · 1076952 · »