1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Timrå - MoDo 15/1

« · 374553 · » Till forumet

Sv: Timrå - MoDo 15/1
NuMo: ja du får se det såp i din värld;) godnatt..
Kommentera

willysson: tackligar i ryggen intill sargen kan leda till allvaliga och ska inte försvaras.
Kommentera

Poffa: kommer inte ihåg den om jag ska vara ärlig...
Kommentera

Men lugna ner er.

Så hemsk var inte tacklingen. Jag har sett betydligt värre som inte ens gett utvisning. Sedan att Enström får ett felskär innan gör saken värre och det vore olyckligt att Sveriges kanske intressantaste A-Junior skadad.

Crippe fick matchstraff, vilket är straff nog och ni fick 5 minuters gratis PowerPlay som gav er bra chans att komma in i matchen igen.
Kommentera

Poffa: du är inte dum och du vet vadjag menar så du behöver inte märka ord... man kan först uppfatta den som ojuste, men jag tycker inte att den är det på reprisen... men accepterar en 5 minutare... men ingen avstängning....
Kommentera

willysson: Ibland blir det fel och då får man stå sitt kast. Blir det ingen avstängning så klagar inte jag, blir det en avstängning så är det ett bevis på att du är ett kretin. Inget mer med det. Gå och lägg dig nu.
Kommentera

willysson:

Tacklingen som en Timråspelare fick i förra årets slutspel mot Frölunda, hur ser du på den då?
Kommentera

Nu går vi vidare,olyckligt det som har hänt.

Oscar Hedman 17 år tänk et han om tre fyra år.
Kommentera

willysson:

Så Crippe skall alltså få en utvisning (du skrev inte längden på den) för att den tagit illa, inte för att det är en ojuste tackling?
Kommentera

auricom:

Nja det finns de som säger det men vi vet inte hur länge han blir borta. Och Modo har absolut inte råd med fler backar på skadelistan.
Kommentera

modoante: då ska tacklingar förbjudas då??? eftersom att du kan bli förlamad då med??? Tycker inte att det ska bli en avstängning för att fysiskt spel hör till idroten, och ibland kan det gå fel och det får man nog acceptera...
Kommentera

jenza: konstaterade de inte att det var en stukning av tummen?
Kommentera

auricom:

Hur illa det tog vet vi inte ännu. Men tacklingen var feg och vidrig.
Kommentera

willysson: ta och tänk efter om om Enström inte haft sån tur att han bara skadade fingret han hade kunnat bli förlamad.det är ju sådana situationer som kan leda till alvaliga skador därför så måste det vara hårda straff för sådant.
Kommentera

Poffa: det ska inte vara enavstängning tycker jag... sedan att dommaren tar en utvisning eller så kan jag acceptera då han ser att den tagit illa och så... Crippe ska spela nästa match tycker jag...
Kommentera

Man kan väl bara skatta sig glad åt att den inte tog värre än den gjorde.
Kommentera

willysson:

Vad borde det bli då? Bara så vi vet vad du anser är err lämpligt straff för situationen.
Kommentera

Lumber Jack: Tacklingen??? den ska han göra tycker jag... synd att den tar illa bara...
Kommentera

modoante: jag försvarar den för att jag tycker att det händer...och det ska inte bli avstängning tycker jag...
Kommentera

65Selander:

Jo, så kan det också vara.
Kommentera

Poffa:
Det behöver väl inte vara domaren heller om jag inte har fel, kan inte någon ur motståndarlaget också komma in med en anmälan?

Rätta mig om jag har fel!
Kommentera

willysson: jag förstår inte hur du kan försvara en vårdslös tackling i ryggen om någon modospelare agerade likadant så hade jag inte försvarat det.
Kommentera

willysson:

Du anser alltså att det inte var så smart gjort, med tanke på vad du svarar alltså.
Kommentera

scim: haha, ja annars vore han nåt annat ser du;)
Kommentera

Poffa:
Den var inte snygg,,,,crippe är ju inte känd för att vara "buse" men han kom helt fel, ingenting att säga om det, skulle han få någon match så skulle inte jag skrika iaf.
Kommentera

Swordster:

Det kan visst bli avstängning, t ex om domaren efter att ha kollat på sekvensen och ansett den vara värd en ytterligare koll så kan han anmäla händelsen till förbundet.
Kommentera

knaskamilla: så kan det vara, men det spelar ingen roll om jag känner honom... hade inte reagerat om det vore micke pettersson i leksand heller som gjorde det...

Man får tacklar i ishockey, annars kan manb spela bandy... sedan tycker jag att det är syndatt det tar illa,men så kan det vara..
Kommentera

willysson:

Om det varit en MODO-it som gjort det, så hade jag med lätthet accepterat ett par matcher. Jag är inte blåögd vad det gäller sådant.
Kommentera

willysson:

Spelar han i elitserien för att han är smart?
Kommentera

Lumber Jack: Det kan inte bli avstängnig pga att han "bara" fick Game misscounduct.

Och jag tyckte på plats att det var hårt med matchstraff. Och från en kort snutt på internet kan man inte avgöra någonting. Man kan kan få vad som helst att se ut som ett mord med rätt vinkel och slowmotion.

2 min helt ok, 2 + 10 kanske men 5 + 20 mycket tveksamt.

Vi fick se en mycket värre tackling i ryggen, då på Yared, senast mot Luleå och på den blev det inte ens utvisning för då hade Kuben redan stoppat ned pipan för den matchen.
Kommentera

willysson:

Haha. Du känner LJ personligen också då, eftersom du vet att han är mindre smart än den där...Christian? Förresten kan du knappast komma och säga att du är objektiv om du till och med KÄNNER spelaren i fråga...
Kommentera

Poffa: det är nog tamejfan så... kolla det igen och tänk att det skulle vara tvärtom... skulle det bli samma liv...knappast...
Kommentera

Lumber Jack: det varju ett moget uttalande det;) jag känner den mannen personligen och kan nog tala om att han är en skvätt smartare än du iallafall.. kanske därför han spelar i elitserien i ishockey och inte sitterframför en dator och är expert???
Kommentera

willysson:

Det var ett så pass genomtänkt handlande av Söderström som man kan begära av en begåvad människa som honom.
Kommentera

willysson:

Pröva att vara objektiv själv någon gång. Livekommentatorerna fördömde tacklingen, flera av era egna skribenter här på SpS gör likadant. En sundsvallsbo som är Tikare ut i fingerspetsarna gjorde likadant.

Men det är klart. Det är du som är objektiv och alla vi andra är subjektiva gnällspikar.
Kommentera

Poffa:

Det är isåfall ett beteende som jag är helt omedveten om ;)
Kommentera

willysson:

[url=www.ifsandvikarna.net/scim/tackling.mpg]Titta och se själv[/url]

(Obs, mpeg2-format)
Kommentera

Poffa: Tycker ni så är det synd om er... fattar inte, kan bara vara Modo i hela världen som inte kan vara ens lite objektiv.... jaja, lev i er bubbla ni... knappast en avstängning ... och sedan ska jag kolla på det igen, och känna vart jag har min egen rygg,...
Kommentera

scim:

"Nu skall jag laga mat", "jag funderar på att gå och laga mat" osv osv.
Kommentera

willysson: Därför att det som Söderström sysslade med hör inte hemma på en hockeyrink och kan sluta med allvaliga skador.
Kommentera

willysson:

Tacklingen är axel mot rygg. Det är ingenting att snacka om.
Kommentera

willysson: Lägg ner nu.
Kommentera

scim:

Ja, det är också sant. Jag försökte få ungarna att förstå att errare var lätt att förstå eftersom det låter som error, och humanum eftersom det låter som human, men...de hade nog inte kommit så långt i engelskan än.
Kommentera

modoante: haha du måste skoja!!! berätta varför???
Kommentera

Poffa:

Tjatar jag alltid om att laga mat? Vart är den maten om jag får fråga?
Kommentera

willysson: tacklingen var ju ful och farlig kunde ju ha gått jävligt illa.avstängning 2-3 matcher lagomt.
Kommentera

knaskamilla:

Alla ord är väl lättöversatta om man redan kan dom?
Kommentera

Poffa: berätta för mig då varför den var ful... du kan inte säga att han tacklade honom i ryggen iallafall.. Isåfall är det nog blindkäpp som gäller...
Kommentera

willysson:

Ta av dig cyklopen nu!
Kommentera

Salle:

Ja, men det var väl ungefär det jag skrev? ;)
Kommentera

« · 374553 · »