1150x200-modo-header2.png

MoDo Hockey

492375 inlägg · 4084 ämnen

Timrå - MoDo 6/1-07

« · 810971 · » Till forumet


Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
mike66: Bra inlägg, jag håller med.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Frisco: Då får ni börja spela i AS
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Frisco: Ähh, du snackar Coblajja du. Ta en grogg och fäll ner gallret som Movve sa och landa.

Skrik som en örn - ..................
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Per HApps: Bra det. Matcher mot Timrå är de tråkigaste av dem alla. Skulle gärna slippa se Rödörnar i alla framtid.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Per HApps: Den som väntar på nåt gott...

8-1 är gott. :-)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Salle:
Långt till nästa, 2007-02-24 MODO Hockey - Timrå IK
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Per HApps: Amen!

Men vad vet vi... Salles flickor vet tydligen bäst och vi är endast småhandlare i sammanhanget;

Användarnamn Klubb Senaste inne Inlägg
Paddan MoDo Hockey Idag kl. 21:59 17866
Frisco MoDo Hockey Idag kl. 22:26 15803
Poffa MoDo Hockey Idag kl. 19:37 15059
knaskamilla MoDo Hockey Idag kl. 20:33 13974

Ambroo Timrå IK Idag kl. 22:18 5017
Per HApps Timrå IK Idag kl. 22:37 4052
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Per HApps: Jag kan inte annat än att hålla med.

Det enda jag gnällt om är gnället.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Salle:
Vilket djävla gnäll över ett finger hit eller dit. Timråsupportrarna gjorde en Mannström och Modos dito skrek hata Timrå vid ett flertal tillfällen.

Kan det stanna där utan att det för den skull skall bli handgemämng är det väl bra.

Derby är derby med tillhörande stämmning. Fan vad tråkigt om det varit tyst på läktarna.

Bra stämmning, bra match
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Salle: Äh, skönt med lite humor bland all skit.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Per HApps: Hmmmm

www.hockeysnack.com/img/crown.gif FORUMLEDARE
Kommentera


Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Nu börjar det ta sig. Vibbarna från 80 och 90-talsderbyna mot Sundsvall Hockey kommer tillbaka. Härligt. Hoppas att det blir TIK - MODO som får mötas i kvart semi eller varför inte finalspel till våren.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
73Sjöbba: Och på vilken nivå vill du placera ditt senaste inlägg? "Vi gjorde det först" "Vi var här först" "Lek någon annan lek"

Är du inte född 73? För h-e, skaka liv i kroppeländet igen.

Godnatt lillasystror!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
MODOJohan: Först började vi med lillebror och då kommer ni och härmas sedan kör vi med lillasyster och i brist på fantasi så passar ni på och härmas på det också!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo: Varför skulle du annars komma med en defensiv frågeställning om du inte vacklar med din åsikt? Men som sagt, det finns inget logiskt i ditt resonemang så vi lämnar det där innan du gör bort din ännu mer.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Hawerchuk: Icke! Jag säger bara att man inte ska kasta sten i glashus. Tugget hade varit likartat från er sida i vår gb om scenariot hade varit det omvända som jag beskriver.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
MODOJohan: En gång, ingen gång och glöm nu inte att ni trots allt lånat ut 9 poäng till oss den här säsongen...så här långt.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo: Så du erkänner att du bara snackar goja?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Jag måste bara få säga, att har man 8-1 i ryggen (årets utklassning) så spelar det nog ingen större roll om vi lånade ut 3 poäng till lillasyster ikväll. Hörde föresten att Timrås spelare satt och laddade upp med Benke & Co på "stora" torget i Timrå innan lunch. Det bjöds på sprattelvatten.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Hawerchuk: Om vi vänder på det hela då...

Anta att Backlund hade showat i bästa Krizan-stil och att det istället för Warg var Sundström som fått en klubba på samma ställe, men likväl låtit det gått obemärkt förbi... Hur skulle det låta från er sida då?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo:

Vad mina egna säger får stå för dom. Vi vet inte hur klubborna tog så vi kan inte säga ifall de är filmare eller inte. Det är trots att omöjligt att avgöra.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo:

Sen har du ju faktiskt ingen aning om hur hårt klubban tog, var den tog, om den träffade någonting, du vet trots allt ingenting mer än att han fick en klubba vid halsen. Så du kanske borde sluta tro att du vet och anta att eftersom han ligger ner och uppenbarligen har ont så har han ont på riktigt :-)
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo: Fantastiskt. Det där inlägget tror jag vi alla vill höra en empirisk uppställning på. Jag börjar att göra en försök så kan du ge din version.

1. Warg får en klubba i nacken och får inte ont.
2. Krizan får en klubba i nacken och får ont.
3. Att få en klubba i nacken gör inte ont.

Nyktra till.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Nikki: Tja, han är ju enligt vissa av dina egna en liten fjant; "I så fall självdog den där lillfjanten som käkade sarg också, för han låg och grät lika länge som Krizan och skrinnade sedan därifrån med raska skär. Skillnaden?"
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo:

Men det är ju för att Warg är superman medans Krizan bara är en äcklig jävla filmare som borde arkebuseras för att han fick lite ont. Buhu!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Nikki: Svar ja. I en annan sekvens idag så fick även Warg en klubba innanför visiret, men han körde vidare... Märkligt va?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo: App app app. Vi snackar om att ligga ner till synes död för att sedan återuppstå. Det gjorde Timråfjanten lika mycket som Krizan, so put a sock innit!
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo: Är det inte på tiden att du höjer standarden på dina inlägg?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo:

Har du fått ett klubblad innanför hjälmen?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Mododampe: Styf? Pluggar du namn och nummer på fritiden?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai: Jämför själv skillnaden mellan att få ett klubblad innanför hjälmen kontra att dundra i 200 med huvudet före in i sargen... Sen är väl ändå den största skillnaden att Johan Andersson är en man, medans Karol Krizan är nära besläktad med bärplockarna därborta i öststats-land.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai: det är ju Styf vi pratar om den fegaste och ynkligaste spelaren i serien.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai: Nu tycker jag att vi skall sjunga We shall overcome tillsammans.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo: I så fall självdog den där lillfjanten som käkade sarg också, för han låg och grät lika länge som Krizan och skrinnade sedan därifrån med raska skär. Skillnaden?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo: Jag gör som någon annan gjorde tidigare ikväll - jag gör ett citat. Skillnaden är väl att det är av något som jag själv skrivit:

"Äh, det var väl för tur att han (Krizan) kom tillbaka i matchen. Ja, så Timråspelarna fick känna hur skönt det var att sätta ett par enkla mål på honom."
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Hawerchuk: Tja, man var ju nykter i morse, men nu börjar det ordna upp sig...
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Lumber Jack: Väntar mest på vad radiotittaren Dream Team ska skriva i ämnet.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Frisco: Flazhbackz från hur det var för inte zå länge zedan, kanzke?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo: ...........................................
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Hawerchuk:
Grejen är ju att han har rätt, maken till tillfrisknande har jag inte sett sedan Rivaldo fick bollen "nyllet" i vm för några år sedan.
Kan det bero på bra läkekött månne?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Ambroo: Hur mår du?
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Modoante: Filmning är inget man får applåder för...om man inte befinner sig i Milano vill säga. Själv tycker jag att det är ganska spännande att han lyckas självdö av en touch från en klubba för att sen återuppstå och det om nåt skulle väl iofs kunna vara värt en applåd.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Petey21: Håll med dig blev riktigt förbannad när det buades åt Krizan när han låg ner.Men vad kan man vänta sig av en massa lobotomerade timråidioter.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
RTS: Det enda jag fick ut av matchen var att se alla sköna tacklingar av Skröder, Morrison och Jonsson. Resten jobbar jag hårt på att förtränga.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Petey21: Fruktansvärt lågt. Förvånande? Nej.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Om klacken pekade finger eller ej ska jag låta vara osagt, däremot tycker jag det var riktigt lågt och osportsligt av publiken att bua då Krizan fick en klubba i skallen och kravlade sig upp efter en stund. Det hör till god ton att applådera då en skadad spelare reser sig, även en motståndare.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
shinzawai: jo det är väl lätt för mig att tycka att det var en toppmatch för att tik vann, men jag hävdar ändå att det var en underhållande match med riktigt bra tempo. små marginaler avgör.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Frisco: "I övrigt var behållningen från matchen när det skreks "Vi är tillbaka" på läktarna."

Jag tyckte behållningen från matchen var en semafor som hette miiike, vilken semaforerade genomtänkta hockeybudskap till en Selander, men sedan har jag skåprensat en flaska päronkonjakslikörblask och sett Tomáš + Thierry skicka hamnarbetarna ur cupen efterår också, så det hela kan vara en drömbild som aldrig existerade.

Topp 6 fortfarande, det är gott nog.

Natti, gubbar och kärringar.
Kommentera

Sv: Timrå - MoDo 6/1-07
Swordster: Förstår inte direkt vad du vill få fram.... så gör om och gör rätt.

Skrev som sagt att det finns nog på alla ställen och dessutom så visste jag inte om något föranlett denna enskilda persons agerande men att hur man än ser på det hela så är det inte vackert att se sådant i tv.
Kommentera

« · 810971 · »