1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508179 inlägg · 4106 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2006-11-30

« · 794532 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2006-11-30

Frisco: Skön seger med en liten bittersmak. TIKs mål skulle aldrig blivit till. Det var en (ev tom två) hakningar på Modospelare i mittzon innan och sedan sålde sig Hasse lite väl billigt fast man var 2 man hem.

Sen värmde Morrissons 2 fet-tacklingar på Kokko så mycket att dom inte behöver koppla på fjärrvärmen i Arenan förrän imorgon lunch eller så.

Kommentera

Jag tror Timrå kommit lindrigare undan om man ställt upp med de nio man hade på skadelistan.
Kommentera

Bragd-Birger: Tur att du å jag har samma perspektiv på denna match. Slutresultatet spelgar inte matchbilden för 5 öre. Hua Lärking!
Kommentera

Deas: vann Brönäs
Kommentera

Deas: Vann Brönäs?
Kommentera

73Sjöbba: Glöm inte bort domaren, som blåste så fort Timrå hade Modo i brygga. Snyggt rånat, Lärking.
Med bättre skärpa i avsluten och en neutral domare hade siffrorna lätt kunnat blivit de omvända.
Kommentera

Underbar seger!
Kommentera

Poffa: Jag går inte in någon annanstans än där jag hör hemma, men en bild som varit plågsamt frånvarande under förra säsongen vid den här typen av segrar är ju denna, med det rätta hund-sneglandes- upp-mot-husse-perspektivet.

Den påminner mig också om att jag nog borde köpa mig en sådan där Citroën XM med extraljus och vinterdäck inkluderat, snart. 

Kommentera

Poffa: Äh, ni var ju totalt utspelade i 40 min ikväll, men puckuslingen ville lixom inte in i mål.
Kommentera

RTS: Ja det var en skön seger. Annars har jag inga planer på att utnyttja det här mer än att jag kommer att gå omkring och le på jobbet imorgon. Det är bad karma att gotta sig för mycket åt andras olycka.
Kommentera

Gratulationer även från det birgerska pörtet. En riktig klang- och jubelföreställning, på min ära. Hockey är en härlig sport, Modo är ett ännu härligare lag. Nu sover vi alla gott på det här.
Kommentera

Poffa: Gör det ni är bäst på, strö salt ni bara!! Vi reser oss alltid.
Grattis till en välförtjänt seger.
Kommentera

För att citera en smyg-modoit... KÄRLEK!

Gå nu inte in och strö salt i såren, var bättre vinnare än så.

Kommentera

TIKbiff:
Sant, och fattar du inte det är du mer enögd än jaj trodde var möjligt.
Kommentera

TIKbiff: Timrå speplade upp sig på slutet. Men det är ju inte så konstigt när dom är serieledare.
Kommentera

NorrlandsGuld:
Du..med 9 spelare borta så ska ni bara spela ut oss, thats it
Kommentera

Oj oj vilken grymt skön kväll & seger ! Lilla syster vart totalt utspelade av vårat Modo ! Men vilken lektion Modo gav dem i att lira hockey ..
Kommentera

Poffa:
Grattis, finns inte mycket mer att säga.
Man tar inga poäng mot Modo med 9 spelare borta.

Knas: inte långt ifrån ditt 7-2 tips...

Dags att bryta ihop.
Kommentera

Poffa: Trist (för oss) att vi inte kunde bjuda upp till kamp, vi får ta det senare. Dock så undvek vi tvåsiffrigt, lite beroende på att vi blev liiite bättre men mest pga att ni slog av på tempot.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Jag bjuder pa den en kvall som denna. Grattis till en mycket valfortjant seger. Man lurades ju riktigt grovt i lage 1-1, men mytbilden som sa att vi skulle ha skuggan av en chans sprack ju riktgt fort. 7-1 nu, heja..
Kommentera

Dagens color commentary-bonus (som jag i min tur snor från DreamTeams filarkiv): MoDos största seger genom tiderna mot de här förortshundarna är 10-2, från 1964-65. Man måste alltså vinna sista perioden med tre mål för att tangera det.

Nu går jag tillbaka til soffan och tv:n. Jag förblir därmed ovetandes om det här tas upp på webbradion eller ej. :-)
Kommentera

Poffa: Nu tänkte jag väl snarare på IFSH. Men du glömde Niklas Nordgren.
Kommentera

T T: Nej då. Ni har redan fått de vi ville bli av med. Styf, Warg och Tomas Nänzén.
Kommentera

När jag såg rubriken så trodde jag att ni hade lånat ut fler spelare...
Kommentera

Poffa:
Hörru,, det hjälper inte att du neggar, det har jag redan gjort.

Grattis Poffa.
Kommentera

Mot O'Learys och ett underbart hockeymål!

Forza MoDo!
Kommentera

Poffa: Ute på vägen igen...... En härlig Uffelåt.
Kommentera

Wayne Gresky: Men vad ni snackar. Ikväll förlorar MODO, som vanligt då vi spelat ett par bra matcher i rad. Dessutom vill man inom laget inte starta något rykte som gör gällande att de vinner då Poffa inte är på matcherna.

Så, grattis TikBiff, Hälge och de övriga fem vettiga Honhundarna här inne.

Kommentera

Hawerchuk: De där periodsiffrorna skulle jag gilla. Jag tycker Timrå känns som Andreas Vinciguerra idag...
Kommentera

Wayne Gresky: Ikväll känns Timrå mer som Wilander än McEnroe. 3-0(6-2, 6-0, 6-0) i set blir det vilket som.
Kommentera

Gidde: Om matchen inte går till tie-break...
Kommentera

Wayne Gresky:

Jag med, men tennis duger fint det också.
För jag tvivlar på att dom släpper in så många själv, och då skulle det ju innebära vinst :)
Kommentera

Gidde: Jag hoppas på volleyboll!
Kommentera

TIKbiff: Äh, sparkföret var inget vidare där nere. ...i och för sig inte här uppe heller...
Kommentera

Paddan:
Trode malmö redan sparkat honom..
Kommentera

TIKbiff: Jepp, det har vi. Det var busschaufförens fel. Sparka honom!
Kommentera

TIKbiff:

Nja, skulle det osannolika inträffa så kommer vi att skylla på att det var mot-is ;-)
Kommentera

shinzawai:
Har ni kommit på en ursäkt då?
jag menar OM helvetet skulle frysa till is ikväll ;-)
Kommentera

Törs man hoppas på att återigen få se en tennismatch utspelas i Swedbank Arena?!?!?!

Skulle ju sitta som en smäck!!
Kommentera

shinzawai: De återstående kan få drabbas av vinterkräksjuka för min del och tvinga deras P94-lag att ställa upp ikväll. Det är ändå TIKar som tvingas sitta vackert i slutändan, rent principiellt.
Kommentera

TIKbiff: Det är då själva fan att Timråfansen ska få en ursäkt till förlusten som kommer ikväll... :)
Kommentera

Wayne Gresky:
Ja det är ju det som är risken, därför tittar ju nubben oxå på fler tilltänkta nyförvärv, tisdags i finland och tydligen är Tenkrat inte helt avskriven, fast nog tycker jag det verkar vara ett långskott med tanke på hans framfart i Boston.
Kommentera

TIKbiff: Jag måste säga att det verkligen är imponerande att ni plockar så pass mycket poäng med kort manskap. Slutspelsplatsen känns ganska given för er. Det jag skulle oroa mig om jag var timråanhängare var slitaget på de spelare som faktiskt kan spela. Med den hårda belastningen finns risk för ännu mer skador och många trötta spelare när det börjar vankas slutspel.
Kommentera

TIKbiff: Psykologi ja så kan man oxå kalla det. Men känns mer som du i efterhand skall kunna säga "vad var det jag sade" eller "fy fan vad ni e dåliga"...
Kommentera

mok:
Psykologi mok, Psykologi.
Logiskt ska vi inte kunna rubba Modo i övik ikväll med det lag dom kan ställa på isen,
Vi har 8 forwards, plus två juniorer som knappt kommer att få någon istid alls om jag känner Kenta rätt.
Bragd åt Timrå om dom vinner, så illa är det.
Kommentera

mok: Äh, TIKbiff är, precis som westerlind, smygmodoit så han ville ju bara gratulera för att vara säker på att han skulle få vara med om att dela glädjen han också.
Kommentera

« · 794532 · »