1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

508318 inlägg · 4106 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2006-11-30

« · 794532 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2006-11-30

Frisco: Skön seger med en liten bittersmak. TIKs mål skulle aldrig blivit till. Det var en (ev tom två) hakningar på Modospelare i mittzon innan och sedan sålde sig Hasse lite väl billigt fast man var 2 man hem.

Sen värmde Morrissons 2 fet-tacklingar på Kokko så mycket att dom inte behöver koppla på fjärrvärmen i Arenan förrän imorgon lunch eller så.

Kommentera

TIKbiff:

Jo jag vet att ni saknar 9 spelare .. Men det känns som att Modo skulle ha vunnit ändå fast era 9 skadade spelare hade varit tillgängliga ! Förresten var Hedström med i kväll ?
Kommentera

NorrlandsGuld: Lägg ner. Njut i det tysta.
Kommentera

NorrlandsGuld: "Mera salt barra" som vägverket säger!
Kommentera

Frisco: Jaqcues Chirac tutar upp och ner för Champs Elysées med sin nya C6:a, hela natten.

www.auto-motor-und-sport.de/sixcms/media.php/23/01_450.65711.jpg

Joförresten, jag skulle offentligen vilja påstå att jag är beredd att svälja de sista resterna av min tveksamhet mot Justin Morisson med valfritt tillbehör. Fiskrens, lapskojs - you name it, men förvänta er inga bildbevis på det hela. 

Kommentera

Bragd-Birger: Ha ha skyll förlusten på Lärking du .. Men de flesta som kan hockey ser ju att timrå spelarna inte han med i svängarna när Modo trampade igång ! Och du när var Modo i brygga denna match ?
Kommentera

Bragd-Birger: Jag tänker inte dra för stora växlar av matchen med tanke på timrås skadesituation och modos effektiva start.

Uttalandet "med bättre skärpa i avsluten och en neutral domare hade siffrorna lätt kunnat bli de omvända" är dock skrattretande.
Kommentera

NorrlandsGuld: Hedström kan kanske börja bli en gnutta sliten, 12 matcher på 17 dagar med en speltid på 25min/match säger kanske en del.
Kommentera

NorrlandsGuld: Jag ser att det lyser men ingen är hemma.
Kommentera

NorrlandsGuld: Ironi... Slå upp det.
Kommentera

NorrlandsGuld: Det finns ett ord som heter "ironi" som ibland av hockeyälskare använder när det är som tyngst.
Tror nog att Birger mfl inser att 8-1 är talande siffror.
Kommentera

"Masken" analyserar dagens omgång[url=www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,944436,00.html]i Aftonbladet[/url]

"Kul att se Modos Micke ”duracell 1 ” Pettersson och Oscar ”duracell 2 ” Steen också börjar hitta målet, det är dom värda efter allt slit dom gör. "

"Glödhet!
Säger bara Hasse Jonsson…. Vilken dragning på blå och vilket smör pass till Skröders 7-1 mål. – Jag trodde inte Hasse hade det i sig… men än kan gubben."

Kommentera

TIKbiff:

Äh, skyll på att ni hade nio spelare borta...tss. Men jag förstår inte hur matchen kunde sluta 8-1, när jag analyserade den efter första perioden kom jag fram till att slutresultatet skulle bli 15-3. Undrar om 5-2 i skott i andra perioden kan ha bidragit?
Kommentera

Salle: Visst var det stiligt, men ärligt talat så är det väl inte så svårt att runda en kona med betongfötter (Strålman)?
Kommentera

Salle: Själv tycker jag att Susses klackning av pucken var något av matchens delikatess, ja plus Morrisons klockrena tacklingar som gjorde så det sjöng i sargen.
Kommentera

knaskamilla: Sen ville ju inte MoDo göra fler mål. För varför skulle dom annars satt in Hella i 5mot3-läget i slutminuterna. ;-)
Kommentera

Salle:

De kanske lyssnade på ditt "ikväll gör Hella mål"-tjat?
Kommentera

knaskamilla: Ja fast hade Backlund vågat stå kvar hade jag nog fått rätt. Säger väl mest om Backlunds insats dock.

Kommentera

Ambroo: Strålman säger du. Brittish Airways säger jag.
Kommentera

knaskamilla: Det går såklart inte att ha några ursäkter för eventuella förulster. Inte heller förluster med nästan tvåsiffrigt. Då är man inte bättre än så, helt enkelt. Dock så kan det onekligen rätt så omfattande skadeläget för vår del sägas vara en förklaring till varför det spel man presterar (eller ska vi säga icke-presterar ikväll?) ser ut på det ena eller det andra sättet. Ett MoDo som kommer med ett par segrar i rad mot ett Timrå som inte haft riktigt samma flyt i vare sig spel eller i rätt matchning av spelatruppen den senate tiden. Vi kan väl säga att ni åkte åttor, utan att överdriva det hela nämnvärt mycket. Ni hade mycket mer energi och fart under grillorna. Tog vi ens av skydden ikväll? Det kändes så långa stunder.
Kommentera

knaskamilla: Jag hoppades ju på volleyboll när alla andra pratade tennis och efter första så var ju tempot på målskyttet det rätta!
Dock måste jag erkänna att mitt tips före match 138-0 var lite väl optimistiskt.
Kommentera

Dream Team: Det är bättre att förlora en match med 8-1 och vinna två med 2-1 än att ta ut sig fullständigt i alla och förlora alla med 2-3. Tycker inte ni behöver gräva ner er särskilt mycket över denna förlust i er nuvarande situation.
Kommentera

Salle: Så du tror att det var Backlund som själv avgjorde huruvida han skulle stå kvar i kassen ikväll?Det handlade nog inte alls om att han inte "vågade" något. Vad hade han kvar att bevisa? "Ska jag kunna släppa in fem mål även i period två?".. kanske hade kunnat vara en tankegång förstås.
Kommentera

Frisco: Vem är den där Britt och varför flyger hon?

Nä, nu kanske man skulle ta och göra sig en tunnbrödmacka med kalvsylta och rödbetssallad och ett glas julmust som en liten segerbonus. För på lördag blir det ju gammalt uppvärmt kaffe och en taskig Molinfilm. 

Kommentera

Wayne Gresky: Exakt så är det. Hur kul hade det känts att tappa matchen med säg ett par minuter kvar och sedan släppa en i öppen kasse? Nej, dessutom så är vi enligt statistiken fortfarande det bästa laget i elitserien.
Kommentera

Ambroo:

ok ok sorry ! Men det blir lätt så här efter en sådan seger .. Och visst skulle ni ha gjort en bättre match om ni haft en ordinarie trupp !
Kommentera

Dream Team: Det har ni inte länge till. Let's face it, ni får vara nöjda om ni kommer topp 4.
Kommentera

Wayne Gresky: Det är vi säkert. För egen del är jag nöjd om vi kommer bland de åtta första.

Vilken placering för MoDo´s del skulle du känna dig nöjd med?
Kommentera

Dream Team: Allting där vi slipper möta Färjestad alltför tidigt i slutspelet. Skulle kännas tungt mentalt att möta er också. Före serien tippade jag oss som trea, det känns väl ganska realistiskt om vi kan hålla oss friska.
Kommentera

Någon som har koll på när MODO senast gjorde åtta eller fler mål på hemmaplan? Jag vet att man vann med 10-2 eller så mot AIK(med Skopac i laget) typ 94 eller 95. Har MODO sedan dess gjort så här många på hemmaplan? 9-0 mot Luleå var på bortaplan
Kommentera

Wayne Gresky: Timrå sjuder ju av friskhetstecken för tillfället. Men en skadefri trupp hos oss så vet man väl aldrig var det hade kunnat leda nånstans. Dock så känns det som att vi i det läget borde ha kunnat placera oss bland topp-3, topp-4. Som lande ligger nu så är det en bonus om vi kommer på den övre halvan. Och nej, hockey är inte rättvist. Det har jag heller aldrig påstått.
Kommentera

Martin S:

10-2 mot AIK, en av mina första hockeyminnen. Det var när Foppa hade återvänt hem och Antos fick sitt genombrott med tre (?) mål i samma match.

Var det inte 8-4 vi krossade MIF med?
Kommentera

knaskamilla: Det stämmer att Antos gjorde sina tre första mål i MODO i den matchen. Visst spelade Foppa fram till alla tre?
Kommentera

Martin S:

Jajjemen. Han gjorde ett själv också. Eller om det var två? Tror Antos passade iaf.

Matchen efter har jag för mig att Antos gjorde ett mål i.
Kommentera

Paddan:

Frölunda släppte bara in 6 mål däruppe. Innebär det att Timrå, om möjligt, var ännu sämre än vad Frölunda var?
Kommentera

Dream Team: Tror nog att ni hade haft god möjlighet att plocka hem serien om ni fått vara helt skadefria. Sen har ju ni lite tunnare trupp än de andra topplagen. Det känns tom som om vi har en något bredare trupp än vad ni har. Bygger man ett lag på ett fåtal stjärnor så bli man väldigt skadekänslig. Sen har ju oturen verkligen grinat er i ansiktet, inte bara när det gäller skador utan även om man kollar på hur det gick med Tenkrat.
Kommentera

Danne_l: Nejdå, Timrå har i varje fall lyckats vinna över MoDo. Det är mer än vad ni lyckats med. Så ni får nog fortsätta att stinka ett tag till ;)
Kommentera

Danne_l: Tro mig, det är inte möjligt att spela sämre än vad vi gjorde ikväll. Om nu det är till någon tröst.
Kommentera

Martin S:

En snabb koll på facit visar att vi vann mot Västerås hemma med 9-1 samma säsong som vi vann mot MIF hemma med 8-4.
Kommentera

Dream Team: Skador hit och skador dit, det är aldrig roligt. Men det intressanta är att se den skillnad i inställning till hockey man har i Timrå jämfört med MoDo. Skulle MoDo ha en låååång skadelista, vilket vi har haft, så fyller man på med juniorer. I Timrå låter man truppen vara ihålig och avbytarbänken tom medan Nubben drar till Finland för att värva ett halvdussin finnar eller så.

Hur kan man från styrande håll godta att Kenta inte ens försöker spela in någon J-20 spelare under sådana förhållanden? Det är ju inte så att man krigar för överlevnad eller en slutspelsplats. Timrå är ju trots allt serieledare och idag hade det varit ett ypperligt läge att avlasta första linan, ett par mål till i röven hade inte betytt ett skit. Istället riskerar man än fler skador när nyckelspelarna får slita hund i en match man på tidigt stadie visste var helt förlorad. Mycket märklig hockeyfilosofi.
Kommentera

Paddan: Imorgon är det J20 klockan 19.00. Vi ses väl i arenan då?

I övrigt var det nån uppe på 401 som satt och snickrade på en ny ramsa i Paddanklass under dagens match. Det enda resultatet blev nåt i stil med: [Pråppa-pråppaganda] eller [PRÅPPPPA ganda]. Svårt att höra vad han/hon sa. Men det lät nog lite småroligt/lustigt. Tänk vad folk hittar på.

God natt

Zz zzZ Zzz z zZZ zz
www.sportforum.se/sport/images/personer/frisco/28.gif
Kommentera

Frisco: Vi får väl se om jag tar mig in efter morgondagens skrivande av jobbansökningar och något julgodisbak.
Kommentera

Frisco: Hörde jag rätt eller försökte klacken sig på att omvandla "Mrs Robinson" till en hyllningsramsa till Justin? Sedan är det ett evinnerligt tjatande om att "ställa sig upp" från klacken.
Kommentera

Paddan:

Håller med!
Jag vill sitta ner och se på hockey, förutom möjligtvis sista 2 minuterna.

Dessutom blir ju knappast dom bakom mig så glad om jag ställer mig upp!

Lite sunt förnuft får man ju använda, än om man står på ståplats! ;-)
Kommentera

Lumber Jack: Gör som Modo, utnyttja läget och var skadeglad.
Kommentera

MTV träffade Hedin efter matchen, intervjuen ligger ute på officiella.
Kommentera

Fan vad roligt NI fick ikväll då, era jävla banjodårar! :) Allvarligt talat, en så här klar förlust kan jag ta hur lätt som helst - desto värre känns det efter en 4-3-torsk i sudden mot ett skitlag som Brynäs... Till skillnad från de flesta TIK-fans så uppskattar jag MoDo. Om vi skulle tvingas till ett snabbt uttåg ur slutspelet, så hoppas jag att NI försvarar länets färger. Timrå IK förblir mitt lag in i evigheten, men två gånger i elitseriens historia har jag blivit glad å en SM-vinnares räkning: MoDo 1979 och Luleå 1996...
Kommentera

DJ Hemp:

Du är en god människa! ;-)

Sov så gott nu, det tänker jag göra! :)
Kommentera

NuMo: Din förlorade lekamen från dödens väntrum........

eine kleine lärjungen.... Prost mein korthårige individen

Kommentera

DJ Hemp: Du är bäst Hempen! Urforuming som du är.
Kommentera

« · 794532 · »