1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

507752 inlägg · 4105 ämnen

Tingsryds AIF - MoDo Hockey 2023-03-03

« · 2485382 · » Till forumet

Sv: Tingsryds AIF - MoDo Hockey 2023-03-03
Bad_Brett: De är sylvassa i kontringar, men jag tycker att de inte är lika fysiska som ifjol. Schilkey är som Woods ifjol, innan nu Woods byggt upp sig i somras.
Deras andra med Fourtier är ruskiga på spelvändningar, så man får inte tappa folk högt upp.
Kommentera

Rödluvan: hur tänker du nu?
Kommentera

19MoDo21: Vi kommer förlora på onsdag samtidigt som Löven tar tre poäng. Det är inte ens svårt att se komma.
Kommentera

Ben Perrault: MoDo går in i slutspelet med en Big Dick!
Kommentera

Icing-Ove: Big dick in the Woods?
Kommentera

Bad_Brett: har funderat på om umegård är en löveninfiltratör. Men då hade han väl inte passat så där fint.
Kanske dags att han byter efternamn till öviksgård.
Kommentera

3 ass på Halloran, kul!
Kommentera

Rödluvan: pm:a mig lottoraden för imorrn, du verkar veta
Kommentera

Ben Perrault: Jag menar självklart när serien är över. Löven behövde förlora ikväll för att vi skulle ha chans.
Kommentera

Rödluvan: SSK saknar Videll och vi är seriens bästa hemmalag. Jag synar.
Kommentera

5e nollan för Guden! Ge mannen sitt kinderägg nu!
Kommentera

J F K: Haha kanske bättre i tredje. Men det är en sjukt välförtjänt vinst för löven. Spänningen fortsätter!
Kommentera

JoJo2613: givetvis ingen riktig värdemätare men känns ändå som vi steppat upp
Kommentera

Rödluvan: Guden håller nollan och vi fortsätter leda serien, som vi gjort sedan omgång 4. Men alltid ska nån gnälla, givetvis får du göra det, men hur orkar man vara så oerhört genomnegativ?
Kommentera

J F K: Nåt som är säkert när vi möter SSK är att det blir målsnålt, Svårt att komma igenom SSK igelkottsförsvar samtidigt som vi är stark defensivt med
Kommentera

mightyquinn: Misstänker att VIK är tredje laget på raken som tycker att domarna borta mot Löven är sjukt partiska. Synd vi inte fick höra Paananen om den.
Kommentera

J F K: Har inte varit solklart på senaste. Men kämpar hårt för att jinxa nu, ska ju faktiskt vara på plats.
Kommentera

Rödluvan: Åh va trött
Kommentera

Confusius: Ja bara en sån sak. Otrolig glad för det. Synd om Södergran dock…
Kommentera

J F K: Du har helt rätt. Hockeyallsvenskan har en konspiration att hjälpa löven.
Kommentera

mightyquinn: Ni borde ha denna låt som intro :o
Kommentera

Rödluvan: Jag tror det är väldigt nyttigt för Modo att det är kamp in på mållinjen men håller löven som favoriter till serien. De är helt enkelt en klass bättre just nu.
Kommentera

Ben Perrault:
Ja när vi hade problem så hade vi inget kommit ifrån en bortaturne med 6p. Känns som vi får lite lätta mål.
Kul match på onsdag.
Kommentera

Rödluvan: Topp 2 klart iallafall. Tar vi 2 eller 3 pinnar mot SSK nästa så har vi allt i egna händer inför Karlskoga som inte har mer än äran att spela för då de kommer komma 6:a.
Kommentera

mightyquinn: Vet inte vad du har för konspirationsteorier. Både Garpenlöv och Bogren var väldigt kritiska. Om du inte kan hantera sådan kritik blir det jobbigt.
Kommentera

Tarasov: Vart var Folin idag?
Kommentera

Rödluvan: Vi har två riktigt tuffa matcher kvar, Löven har en!

Det positiva är väl att båda våra är på hemmaplan.
Kommentera

Tre sköna å många kassar🥳🥳🥳
Kommentera

Statler: Ingen vet. Förhoppningsvis får vi veta lite senare på ÖA eller så.
Kommentera

Rödluvan: näe rödluvan. Inga såna alibi-kommentarer. Våga hoppas på ditt lag istället som faktiskt leder serien. Och sen får du helt enkelt ta att dom förlorar ibland, utan att ropa varg....
Kommentera

J F K: Absolut. Förlorande tränare är ofta kritiska. Även löven har klagat på domarna. Men det du insinuerar är ju ändå att löven har fördel av domarna? Eller missförstår jag?
Kommentera

Marrdin: Vill bara inte bli besviken.
Kommentera

J F K:

Skönt att Halloran börjar varva upp och får utdelning. 6p på tre senaste matcherna.

Tycker alltid det händer nått runt honom i offensiv zon. Väldigt duktig på att vända bort sin markering och få till skott på mål.

Även Woods har ju fått bra utdelning sett till poäng. Vissa studer glimtar han till och man ser den gamla Woods, men han har minst en växel till.
Kommentera

Greenwolper: Tar för givet att Löven med sin effektivitet tar 6 poäng.
Vilket betyder att vi måste ta 5, gör vi det?
Kommentera

Rytter: Klasspelare. Inte lätt för honom och Brickley att komma in och passa in direkt. De tuggar sig in sakta och säkert.
Kommentera

Confusius: Vi kommer ta 6 fina poäng till veckan!
Kommentera

Confusius:
En match i taget
Kommentera

Rödluvan: haha du håller på modo men vill inte bli besviken? Hur lever du ens efter degradering en?
Kommentera

Confusius: SSK lär väl göra 2 självmål på helt osannolika studsar så att IF Icing kan backa hem och slå icing och kontra hela matchen.
Kommentera

Confusius: Vi är garanterat sämst tvåa, gott nog, men Löven har SSK borta sista, så känns bra. Mindre bra att du överger Cmore, vilket innbär att jag är den ende som betalar fullt ut för att garanterat kunna se MoDo, huga
Kommentera

Zource: En annan köpte box för 390 kr och har 34 000 kanaler för 19$ om året :)
Kommentera

grimiss: Hmmm, vill man bli besviken? Jag är van med att bli besviken men det är inte som att jag vill bli det? Och jag är ung, så var inte intresserad när vi degraderades.
Kommentera

Denna match idag var ett friskhetstecken på att Modo har det bara de kuggar i och KÖR.. Såg där i mittperioden när puckarna studsade rätt och 50/50 puckarna var Modos så kunde tingsryd inte ens få ut pucken ur defensivzon.. 5 boxplay och 0 insläppta är fanimig godkänt i min bok.
Kommentera

STORT TACK!!! att ni slog Tingsryds
Kommentera

JoakimE: Hade jag fått spela hade jag också kuggat i och KÖRT! Mördat alla motståndare! Sven är nog en som bara väntar på att få kötta... Jag gillar hockey!
Kommentera

Rödluvan: Haha du är väl rätt ung om jag inte minns fel!? Du kommer att få inse att hela livet är en enda berg och dal bana.
Kommentera

Icing-Ove: Vi får inte heller glömma att vi säkrat topp 2 iallafall. Mora är 7 p efter nu med två matcher kvar. Att komma trea och möta Karlskoga i en kvartsfinal hade minst sagt varit en mardröm. Förlust idag och vi hade endast varit 4 p före med två tuffa matcher kvar att spela. GO MoDo!
Kommentera

Rödluvan: det är som att sätta sig in en bergochdalbana men sen lägga i handbromsen. Alltså dagens ungdomar.....
Kommentera

« · 2485382 · »