Frontschwein:
Om jag får gissa är både Ottosson och Bengtsson tänkta som extraspelare vid skador el liknande. Då skall ytterliggare 4 fw in alternativt 5 om man inte räknar in Smolenak.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI: Som han verkar spela nu i VM borde det vara fullt möjligt att bli av med honom.
Som Sanny L skrev på twitter, Modo får hoppas han fortsätter spela såhär bra så man slipper honom i truppen till hösten.
hanzon: Du menar Malmö va? ;)
Eller har vi helt plötsligt köpt till oss Nils?
ULTIMAVICI: Tycker Skröder visade väl efter jul (När han bara spelade sporadiskt) att han kan ta rollen att vara en jobbig jävel. Han gjorde ett flertal, "Brashear byten" där han bara åkte in och jagade skiten och tacklade motståndarbackarna.
Hoppas att det är det som har som målsättning, samt att han såklart ska hjälpa till lite frammåt.
Går dom in med förväntningarna att han ska vara en producerande spelare med mkt istid finns det risk att det slutar illa för alla parter.
Skröder ska vara Skröder, men han ska inte behöva vara vår go-to-guy.
ULTIMAVICI:Goit med en förlängning på Skröder tycker jag. Han är säkert sugen på att jaga målrekordet med. Men tycker som du att hoppas verkligen inte han är tänkt till en 1a eller 2a lina. sen får han gärna vara såpass bra att han tar sig in där men i första hand måste tanken vara att han ska lira i en 3e eller 4e lina o vara en "jobbig jävel" som du sa.
hanzon:
Bra. Som jag misstänkte. Hoppas att det blir kemi med en ny center.
ivandrago:
Han lever för mig på det goda ryktet från förr då han vr landslagsmässig.
Som komplementspelare vill jag nog hellre se utvecklingspara spelare. Men jag säger inte nej ifall han platsar.
ivandrago:
Jag tror inte det är så mycket en fråga om kostnad, utan om vad man vill ha.
Det är onödigt att betala lite för nästan ingenting.
Rytter:
Själv tycker jag det skulle vara konstigt om inte Skröder lyckas komma överens om ett vidare kontrakt med Modo.
Däremot så tycker jag nästan att det skulle vara konstigt om Nordgren lyckas göra det.
jämtland:
En av Skröder eller Nordgren kan ta en plats i laget till nästa år. Själv ser jag gärna att det är Skröder då han har en betydligt större uppsida är Nordgren. Vi behöver en bra blandning bland spelarna och erfarenhet är viktigt.
dempa:Suss var väl helt ok innan han la av ;-)
Seg på grillorna, men en blick/känsla som var grym.
Jag kom att tänka på när jag läste följande; se länk
Kanske det är så här, spelarna själva får säga till tidningen att dom är klar för Modo.
ULTIMAVICI:
Kanske man till sist ska få sin önskerubrik i ÖA: "Byron visar var skåpet ska stå"
Nåja, jag väntar med att ropa hej...