1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1684720 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
jeensen: Absolut inte!! Det hade varit riktigt bra! Göra sina minuter i pp.. Hans attityd är guld värd, och han tacklas som en tjur och skjuter som en häst sparkar! Svar JA
Kommentera

Är det bara jag som vill ha kvar Brashear en säsong till om han inte är allt för dyr?:o
Kommentera

Frontschwein:
Om jag får gissa är både Ottosson och Bengtsson tänkta som extraspelare vid skador el liknande. Då skall ytterliggare 4 fw in alternativt 5 om man inte räknar in Smolenak. 

Kommentera

Frontschwein: Ja nog behövs det spets.
Kommentera

ULTIMAVICI: får hoppas på tre-fyra spets till på det där iså fall. Annars är det handlöst kval till våren igen. Åt helvete för mycket juniorer igen.

sen att gradin får sitta kvar är en gåta?? huvudtränaren måste väl för fasen få välja sin compadre själv?
Kommentera

hanzon: ja,jag tycker det iallafall klubborna,kraftfullare klubbor med ett lite större blad.

Redigerad kommentar

Kommentera

modomille:Nu blir det Bauer, är dom bättre tro?
Kommentera

hanzon:tror att anledningen att vissa inte levererade så bra var därför att man hade easton klubbor med ett så litet blad ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Monno:Ursäkta skrev fel, naturligtvis ska det vara Malmö.
Kommentera

ULTIMAVICI: Som han verkar spela nu i VM borde det vara fullt möjligt att bli av med honom.

Som Sanny L skrev på twitter, Modo får hoppas han fortsätter spela såhär bra så man slipper honom i truppen till hösten.

Kommentera

hanzon: Du menar Malmö va? ;)

Eller har vi helt plötsligt köpt till oss Nils?

Kommentera

Det framgick tidigare att Erik Andersson ryktades till Modo, nu så ser jag att han ryktas till Modo! kanske dom lockar med att brorsan spelar där?
Kommentera

ULTIMAVICI:okej.

Kommentera

modomille: Att Smolenak bänkades i kvalet hade inte enbart med spelet att göra, vad som sägs är att han efter en konfrontation gick bananas och är därmed inte välkommen att dra på sig dressen igen.
Kommentera

ULTIMAVICI:hade hoppats på att Smolenak stannar om han skärper sig då kan han leverera,jag tror att Kevin porter är helt klar också han spelar slutspel i ahl nu.
Kommentera

Spelare som ska vara klara. Jo jag räknar in Welch och Ritchie då jag är 99,999% säker på att det är de 2 som ännu inte presenterats. Welch kan möjligtvis ha en out mot KHL men kontraktet ska vara underskrivet sedan länge och HV71 ryktena är bullshit.

Blake: Målvakter
37 Adam Reideborn
45 Jonatan Bjurö
Backar
15 Albin Runesson
22 Albin Carlson
29 Dennis Persson
38 Nichlas Torp
41 Oscar Hedman
57 Emil Djuse
? Noah Welch

Forwards
Patrik Karlkvist
10 Per-Åge Skröder
12 Victor Olofsson
14 Emil Pettersson
27 Peter Öberg
31 Gustav Possler
34 Christopher Bengtsson
36 Axel Ottosson
40 Ludvig Nilsson
70 Radek Smolenak (Spelar inte i Modo till hösten)
72 Juha-Pekka Haataja
? Byron Ritchie

Ledare
Larry Huras
Jan-Axel Alavaara
Henrik Gradin
Magnus Helin
Kommentera

ULTIMAVICI: 3e lina och ett hot i PP. Hoppas jag på! Ja osså får han gärna vara Skröder och irritera framför mål.
Kommentera

jämtland: Får hoppas det inte är så.. Tror det är spelare från ahl eller spelare från vm.
Kommentera

ULTIMAVICI: Får väl hoppas att han var billig. Undrar om skröder var en av de två som svartvadet låg i slutförhandling med? Är nordgren den andre kanske....
Kommentera

ULTIMAVICI: Tycker Skröder visade väl efter jul (När han bara spelade sporadiskt) att han kan ta rollen att vara en jobbig jävel. Han gjorde ett flertal, "Brashear byten" där han bara åkte in och jagade skiten och tacklade motståndarbackarna.

Hoppas att det är det som har som målsättning, samt att han såklart ska hjälpa till lite frammåt.
Går dom in med förväntningarna att han ska vara en producerande spelare med mkt istid finns det risk att det slutar illa för alla parter.

Skröder ska vara Skröder, men han ska inte behöva vara vår go-to-guy.

Kommentera

ULTIMAVICI:Goit med en förlängning på Skröder tycker jag. Han är säkert sugen på att jaga målrekordet med. Men tycker som du att hoppas verkligen inte han är tänkt till en 1a eller 2a lina. sen får han gärna vara såpass bra att han tar sig in där men i första hand måste tanken vara att han ska lira i en 3e eller 4e lina o vara en "jobbig jävel" som du sa.

Kommentera

hanzon: YES!! Bra Perra!
Kommentera

NuMo: Låt detta falla väl ut... Skröder ser jag som möjlig att använda som en jobbig jävel i en 3:e lina framöver. Är han tänkt till att producera så är Svartvadet på svag is.
Kommentera

hanzon:

Bra. Som jag misstänkte. Hoppas att det blir kemi med en ny center.

Kommentera

Modo förlänger med Skröder i 2 år
Kommentera

Sven Tuta: hah tror inte alla hänger här 24/7 finns annat att göra med;) men du har ju fått ditt svar iaf.
Kommentera

Sven Tuta:
Ja satt i ett möte så chansa på att det inte skulle vara populärt sitta surfa på mobilen just då ☺
Kommentera

Amitiel: dvs allt som vi redan vet. Samma nyheter om och om igen.
Kommentera

Amitiel: Ha ha, 2,5 t efter jag ställer frågan
Tack ändå
Kommentera

Sven Tuta:

Albin Runesson, Axel Ottosson, Linus Sandin, Erik Flood och Kristian Jakobsson

Enligt hemsidan ☺
Kommentera

Sven Tuta:
Gissar att Grundatröm ligger bra på det
Kommentera

Amitiel: Kommer det att skrivas flera A- lagskontrakt med junisar?
Om ja, vilka tror du?
Kommentera

ivandrago:

Han lever för mig på det goda ryktet från förr då han vr landslagsmässig.

Som komplementspelare vill jag nog hellre se utvecklingspara spelare. Men jag säger inte nej ifall han platsar.

Kommentera

NuMo:
Det är sant. Men jag tror att Nordgren har nåt att tillföra. I mitt tycke gjorde han en hyfsad säsong, kanske inget och bygga laget kring men ok som komplement
Kommentera

NuMo: Svartvadet ser gärna skröder och nordgren i laget men de har inte fått något bud. Ska man tolka det så innebär väl det att man väntar på besked från andra spelare därefter ge bud till nordgren och skröder beroende på hur mycket stålars det finns kvar.
Kommentera

ivandrago:

Jag tror inte det är så mycket en fråga om kostnad, utan om vad man vill ha.

Det är onödigt att betala lite för nästan ingenting.

Kommentera

NuMo:
Om Skröder vill ha 90k månad och Nordgren 40k så kan det ju bli så att det blir Nordgren.
Kommentera

Rytter:

Själv tycker jag det skulle vara konstigt om inte Skröder lyckas komma överens om ett vidare kontrakt med Modo.

Däremot så tycker jag nästan att det skulle vara konstigt om Nordgren lyckas göra det.

Kommentera

jämtland:

En av Skröder eller Nordgren kan ta en plats i laget till nästa år. Själv ser jag gärna att det är Skröder då han har en betydligt större uppsida är Nordgren. Vi behöver en bra blandning bland spelarna och erfarenhet är viktigt.

Kommentera

Blake: Ja både nordgren och påhlsson har väl inte heller varit så dåliga i sin glans dagar. Skulle nog hävda att båda stod för en del kvalitet när de var som bäst. Sen att de inte "åldrades" med värdighet är en annan sak det innebär ju inte att de inte platsade i Modo. Jag är den förste att skriva under på att man ska ha modet att bryta med spelare innan de dalar.
Kommentera

jämtland:Jagr, vilken "gubbe" :-)
Kommentera

jämtland: Nordgren, Påhlsson......
Kommentera

Amitiel: Visst är det så samtidigt så är många utav spelarna som spelar tills de är 35-40  sällan några dussinlirare. Susse,Mange Johansson m.fl.
Kommentera

Amitiel: Beror helt på vilken spelartyp man är, hur kroppen svarar på träning, spelfilosofi, vilken roll man får osv osv
Kommentera

dempa:
Med rätt motivation och bra träning så är det inga problem spela till 40+ fast med svenskars syn på det är det väl 30 som gränsen går.
Kommentera

dempa:Suss var väl helt ok innan han la av ;-)

Seg på grillorna, men en blick/känsla som var grym.

Kommentera

ULTIMAVICI: Såg det, typiskt. Kändes som en bra värvning annars.
Kommentera

Håller verkligen Byron 2015/2016?
Rätt gammal nu va.. Kanske många har rosa glasögon på sedan han var här sist. Jag är försiktigt skeptisk.
Kommentera

Jag kom att tänka på när jag läste följande; se länk

Kanske det är så här, spelarna själva får säga till tidningen att dom är klar för Modo.

Kommentera

ULTIMAVICI:

Kanske man till sist ska få sin önskerubrik i ÖA: "Byron visar var skåpet ska stå"

Nåja, jag väntar med att ropa hej... 

Kommentera

« · 1684720 · »