1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1685127 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
Cyklob: Jag hoppas ju lite att Byron är värvad som 2e center. Inte för att jag inte tror att han duger men det vore mumma med en riktigt bra center till.

Det är ju helt sjukt att Byron spelade kvalserie sist han var här. Ja menar, jämför det laget med det vi hade i år. (Vet de va jämnare men ändå)
Kommentera

modomille:

Nej, men nu skall han spela i elitserien. Det är skillnad.

Kommentera

Härligt med en vinnarskalle i laget, grattis Modo
Kommentera

Gunnar Soderholtz: Ritchie är garanterat värvad som första center och en spetsvärvning.
Kommentera

Gunnar Soderholtz: Skitsnack, med Byron får vi in moral, vinnarskalle och jävlar anamma. Han kommer bidra till att laget plockar poäng oavsett om han hamnar i poängprotokollet eller ej.
Kommentera

Gunnar Soderholtz: tycker du 43 poäng på 50 matcher i NLA är dåligt ?
Kommentera

Amitiel: Det är väl kanske skaderisken man kan vara lite orolig över. Som sagt 38 år kroppen är väl kanske inte det bästa skick på. Men självklart är han värvad som spets kan inte tänka mig något annat.
Kommentera

Gunnar Soderholtz:
Ja 222 poäng på 231 matcher bara skriker over the hill och absolut inte som en spetsvärvning.

Redigerad kommentar

Kommentera

Då kan vi förvänta oss en till presentation imorgon då eller? Charlotte lovade att släppa ett namn när hon kom hem och inte ikväll :).

Riktigt kul med Ritchie men nu hoppas vi på en till imorgon.
Kommentera

Hälge: Bra!
Kommentera

Hälge:

Han är väl lite för gammal va? Nästan 40 och over the hill. Bara att hoppas detta blir bra och att det inte anses vara spetsvärvning.

Kommentera

Väldigt nöjd med att Ritchie återvänder! Välkommen tillbaka!
Kommentera

Hälge:Härligt, en riktigt bra värvning, dessutom på två år.

Ok Charlotte, du är förlåten ;-)

Kommentera

Amitiel:Får hoppas att det inte är alternativ tre ;-)
Kommentera

J F K: Menar inte att hon ska välja spelare. Dock kan hon mkt väl bestämma hur och när man ska gå ut med värvningar.
Och att hon har koll på sina anställda lön och avtal utgår jag från. Sen kanske hon inte borde utforma dom direkt.

N
Och nu verkar hon landat då Lord Byron blev klar!
Kommentera

Monno: Det är exakt det jag är rädd för. Jag skippa vilja ha det att hon ser till att Svartvadet har en så stor budget som möjligt att jobba med. Det sportsliga har hon NOLL kompetens för, så låt bli det.
Kommentera

J F K: Vist kan det vara så. Men i slutändan är hos Svartvadets chef.
Hon ansvarar ju över vad Svarten gör i slutändan.
Vilket gör att hon nog har rätt bra koll på hur det ligger till med spelare.
Kommentera

Sven Tuta:
Ja kan ju varit så att spelaren av någon anledning velat att dom skulle vänta och nu har gett sitt okej att dom kan gå ut med det, kan vara en spelare som just blivit klar och skrivit på under kvällen så finns väl en del olika.

Eller så har dom bara hållit på namnet helt i onödan för skojs skull.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sven Tuta:Vilket fall som helst, spännande. Är det Byron?
Kommentera

Amitiel: På samma sätt som jag tycker att Trollsås skulle hållit sig borta från sporten tycker jag att Charlotte ska göra det. Har hört en del rykten om att hon blandat sig i alldeles för mycket. Hennes uppgift är framförallt marknadsbiten och ekonomi.
Kommentera

Hälge:Mycket märkligt beteende. "Lovar att släppa ett namn". Vad har varit anledningen till att namnen har hållits hemligt? När man helt plötsligt kan "bara så där" släppa ett namn. Någon som vet svaret?
Kommentera

J F K:
Måste hon ha något med det att göra för att gå ut med ett namn ? Så länge det är helt klart och okej med alla inblandade så spelar det väl ingen roll om Svartvadet eller hon går ut med namnet.

Är väl bara roligt om dom gör det på något annat sätt än ett enkelt tråkigt pm. ☺

Redigerad kommentar

Kommentera

Amitiel: Vad exakt har hon med det sportsliga att göra????
Kommentera

Då har i alla fall Charlotte lovat oss 1 namn när hon kommit hem igen.
Kommentera

S-vikaren:
Hänger inte riktigt med på vad du menar med "ja".  

Kommentera

ivandrago:

Ja.

Kommentera

S-vikaren:
Ok.
Kommentera

ivandrago:

Man vann sista matchen mot Luleå.

Kommentera

Rytter:
De förlorade alla matcher tror jag  

Kommentera

J F K:

Visst var modo ganska värdelösa på försäsongen den säsong man tog guld senast? Har för mig något om en stor förlust mot björklöven, men det kanske var fel säsong jag tänker på. 

Kommentera

J F K:
Tillmäter heller inte t-matcherna någon större betydelse. Iofs så blir man orolig om laget åker på storstryk hela tiden och försvaret ser virrigt ut.  

Kommentera

ivandrago: Skellefteå vann väl serien och sm rätt lätt de två föregående säsongerna utan att spela Nordic tråffy. Det där med vilka man möter är i mina ögon rätt irrelevant och inte alls lika viktigt som hur träningen bedrivs.
Kommentera

Frontschwein:
Beror inte det på att många lag var upptagna att Nordic Trophy? Så man får möta det som blir över.  

Kommentera

ivandrago:

personligen hoppas jag på att man lägger lite mer krut även under försäsongen på att spela fler och vettigare matcher.

De flesta andra konkurrenter möter likvärdiga lag och verkar ganska taggade när säsongen drar igång. Modo å andra sidan har en djupt rotad tradition att gå på is en månad senare än de flesta andra, och då mot lag som Björklöven, Sundsvall och Timrå..
Kommentera

jeensen:
Tror att Huras kommer bidra till att komma tillrätta med attityden. Slappt vet jag inte om det varit men det finns lite förlorarmentalitet i väggarna. Jag tror att Näslund jobbade med att få bort den, det verkar även som om Svartvadet är medveten om att den skall jobbas bort. Sedan är det väl inte det enklaste och få bort, det rimliga målet är att vi i första hand skall bli ett mittenlag i serien.  
Kommentera

Ja då kan vi räkna bort Tobias Viklund
Kommentera

hanzon:

Bauer är bättre än Easton. Tycker personligen att Bauer och CCM är helt outstanding på utrustnings och klubbfronten. De enda märke som just nu kan mäta sig på klubbsidan är Warrior med sin QR1 

CCM´s nya linje skydd tar hockeyutrustningen in i rymdåldern. Deras ribcore klubba är också fantastisk. På skridskosidan leder Bauer utvecklingen kan jag tycka.

Jag tror att spelarna uppskattar bytet till Bauer otroligt mycket.

Kommentera

ivandrago: Sant, men tror du inte man kan komma undan ganska billigt med en kille som Brashear han borde väl knappast få så mycket mer erbjudanden? Och tvingas han till hårdträning tror jag han kan bli väl värd slantarna.

Och självklart är det inte bara det som spelar in men problemet är väl att hela föreningen haft en attityd och inställning som inte funkar tror han kan bidra till att ändra den slappa inställningen.

Redigerad kommentar

Kommentera

jeensen:
Gissar att man kan hitta spelare som är villiga att fylla hans roll, frågan är till vilket pris och om det är värt det. Rent hockeymässigt såg man glimtar då och då, men tycker inte han har fysiken och jämnheten som krävs för att leverera på SHL nivå.

Tror knappast att den senaste säsongens resultat beror på att vi inte hade någon som kunde ta DBs roll. 
Kommentera

ivandrago:Han visade i kvalet att han har hockeyn kvar isig låt han hårdträna och vara med från start så kommer han med garanti att göra succé även locka mycket folk till arenan. Problemet är ju att ingen är villig att ta den rollen han fyller ifall någon hade gjort det så hade nog inte senaste säsongerna sett ut som dom gjort. petpetpetpetpetpet.
Kommentera

Sven Tuta:Njä inte tar jag illa upp. Mer bara att jag kanske inte tycker just hans mage har med hans kompetens att lära ut/Instruera(?) hockey att göra. Blir lite mobbingtendenser att tracka ner på en person på något sin inte alls har med hur man är som ledare och person att göra.

Att man kan klaga på en nonchalant uppsyn med tugummi tuggandet m.m. är en annan femma.

Gradin är nog trotts sin mage bättre på att SPELA hockey än många (majoriteten) på detta forum.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sven Tuta:
Hade Gradin varit fystränare så tycker jag man hade kunnat klaga men den roll han har tycker jag fysiken spelar mindre roll och kunskap är viktigare.
Kommentera

Monno: Jag tycker att tränarna ska ha en bättre form än vad han med flera visar upp. Men, tar du illa upp så ber jag om ursäkt.

Jag håller med dig om Melin.

Kommentera

jeensen:
Jag tycker inte DB, skall ha nytt kontrakt. Vill man ha en "hårding" i laget måste det finnas andra som kanske kan ta den rollen och spela hockey på SHL nivå.  

Kommentera

Sven Tuta: Inte för att jag vet hur kompetent Gradin är, men att hela tiden anspela på hans vikt som att det skulle ha någon betydelse?

Roger Melin är ju inget fysfenomen direkt men man kan ju inte klaga på att han är en dålig tränare för det.

Kommentera

Petey21:Varför inte ta ned han i båset. Han inger mer respekt och pondus än "Airbag" Gradin
Kommentera

jeensen: Jag vill definitivt ha kvar Brashear. En riktig ledare och pådrivare, som kan ta trafiken framför mål i power play, och dessutom en riktig publikfavorit som skapar rubriker och lockar folk till matcherna.
Kommentera

« · 1685127 · »