1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1685586 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
Hett rykte om Kyle Cumiskey på Twitter !
Kommentera

ivandrago:
On topic:)

Vad tror ni om Mathias Trettnes. Ser att han har kontrakt men gissar att det kan brytas för SHL. Har inte sett honom, men det kanske kan vara en lösning på både lång och kort sikt, tänker 3 säsonger. Första säsongen som avlastare i 4 linan. Man kanske hoppas på en 15p. Men har ingen erfarenhet av honom, någon som ahr en åsikt. 

Kommentera

Modo4321:

Eftersom vi ändå är off-topic..... Inte helt säkert att han gör det. 

Kommentera

modomille:

lite off topic men ibland undrar jag om wennerholm kollar på matcherna? 

Personligen tycker jag denna match va bland det tråkigaste hittils detta vm och då har jag sett tyskland frankrike. 

bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2015/05/rinne-fixade-mardrom-at-sverige/

Kommentera

Carl Lejonkräk: känns som att man inte vet vart man har Ryssland,ibland är dom tok bra och ibland inte alls bra lite nonchalanta,Finland är stabila i defensiven och har bästa målvakten i Rinne fast deras offensiv är inte lika bra som Rysslands.

Redigerad kommentar

Kommentera

modomille: Finland såklart
Kommentera

Modo4321: svenska domare det förklarar allt,vet inte vad som hade varit bäst att möta mellan Ryssland och Finland.
Kommentera

modomille: Har du noterat att det är svenska domare som dömer så förstår du.
Kommentera

modomille:

Svenska domare, klart dom vill att vi ska få möta finland såklart : )

Kommentera

Steken84: sitter och tittar på Ryssland-Finland Leo komarev åkte ut för en tackling 5+20 för kneeing skrattar ihjäl mig nästan,har Ryssarna mutat domarna? Fin bröst värmare.

Redigerad kommentar

Kommentera

Jakub Nakladal
Kontraktslös.

Rightare som spelar mycket i Tjeckiens vm lag.
Kommentera

Manny:tycker att centrarna och backarna är viktigare än ytterforwardsen,om centrarna är bra så behöver man inte  många "klass ytterforwards" kanske två väldigt bra yttrar.Det är bara att titta på frölunda,deras bästa spelare är centrar,Janmark,Olimp,Lundqvist om man har bra centrar så behövs inte jätte bra yttrar bättre då att lägga pengarna på en till klass center.Nöjer mig med en eller två ytterforwards till helst Butler och Rakshani mellan dom som det har ryktats om.En pp back behövs ju Cumiskey kanske som du säger  fast har aldrig sett han som en riktig "pointman" fast han har andra funktioner,som hans skridskoåkning.

så här hade jag velat att det hade sett ut med dom spelare vi har under  kontrakt och dom som ryktas in.

Butler-NY-Rakshani

Haataja-Ritchie-Olofsson

Skröder-Petterson-Possler

Welch-Cumiskey

Djuse-NY (eller Ahnelöv om han stanna)

Hedman-Carlson.

Kommentera

Steken84: Jag är verkligen emot Fleury. Han är bara en målskytt och bara om han får rätt passningar. Har aldrig varit bra i SHL.
Kommentera

Bara jag som kan tänka mig att värva damien fleury? Han gör många mål i vm mot bra motstånd och är en riktig målskytt och säkert inte väldigt dyr.
Kommentera

Synd att Butler har trasig hälsena, ska visst ta 2-3 månader att läka. Vore väl bra om spelarna är hela när dom skriver på, och är vältränade inför seriestarten.
Kommentera

Enligt hockeypuls så tror de alltså på två backar till + Welch samt en center och 2-3 ytterforwards beroende på Smolenaks vara eller icke vara. 

Känns som att vi då faktiskt kan få en slagkraftig trupp. Butler känns som en kanonvärvning, hoppas på ett två-årskontrakt där.

Typ:

Butler-Ny-Rakshani

Haataja-Ritchie-Macmurchy

Skröder-Pettersson-Olofsson

Possler-X-Nilsson

Skröder/Olofsson och Possler byter ju ev plats på Macmurchy om han kommer överhuvudtaget.

Tänk att sedan få in Cumiskey och Welch på varsitt treårskontrakt. Bästa backparet i serien..

Kommentera

Värst vad bilden utav Erik Andersson har förändrats hos Modosupportrarna, sen han dissade oss för Malmö.
Det är en duktig hockeyspelare som nu väljer spel med brorsan i Malmö. Ingen stjärnspelare men en väldigt bra försvarare som bidrag till SkAIKs framgångar.
En del verkar vara något bittra över den uteblivna värvningen. 

Kommentera

Amitiel: menar det jag också, förstår inte vad hajpen runt honom varit.

Det jag sett av honom har han varit högst medioker, och hur svårt är det att ha bra +\- i Skellefteå?

nej, känns som han hade blivit avslöjad om han kommit hit till Modo

Kommentera

ULTIMAVICI: Okej , tack för inf:ot ! 

Kommentera

Smurfen: Är Butler som tydligen skall vara klar, var det dem diskuterade ang. "Poängkungen"
Kommentera

Smurfen: Bra inslag.
Kommentera

modomille: Själv har jag inge tillgång till ljud så jag har inte sett eller hört något från detta TV-inslag , läste bara överskrift artikeln.

Någon som har sett inslaget och kan ge lite info om vad som sa:s i inslagdet om poängkungen som skall vara klar för Modo ? 

Kommentera

Smurfen:om nu Modo landar han så är det iallafall en top 20 värvning,riktigt bra värvning.
Kommentera

Sv: Truppen 15/16 Kommentera

RagnarLodbrok: kudroc
Kommentera

Amitiel:Du har inte hört något nytt namn nämnas för modo?
Kommentera

Bad_Brett:

Precis det jag menar, Malmö var mer intressant. Lönen skiljer nog inte så mkt.

Kommentera

snowden:
Nog har han bra +/- och kanske det bara är att jag inte synat han tillräckligt och har missat något men jag förstår inte riktigt varför det blivit sånt liv om Andersson.
Kommentera

snowden:

Eller så ville han spela med bror sin, som också ryktades till MoDo. Om Malmö inte hade gått upp, gissar jag att både Erik och Nils hade spelat i MoDo.

Gråter inte direkt över detta. Erik är ändå 33 år och långt ifrån någon stjärnspelare. Hoppas på mer intressanta namn.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Tråkigt. Tyvärr svårt att locka spelare från andra lag i shl till modo om man inte har pengar. Vi är ingen attraktiv klubb direkt. Förutom juniorsidan då.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Den här backen vill jag ha istället!www.eliteprospects.com/player.php?player=5545
Kommentera

hompa90: Klar för Malmö precis, 2års kontrakt
Kommentera

Amitiel: Minns det också därifrån. Inget att hänga upp sig för mycket, i så fall.
Kommentera

ivandrago:
Var inte det i den där fejkade Facebook eller twitter samtalet någon hade med Roche?

Fast kan minnas fel.
Kommentera

ULTIMAVICI: Bra skrivit. Det är sådana inlägg som får mig att föredra hockeysnack före twitter som bara kan innehålla några korta meningar.
Kommentera

Monno: Inget nytt angående E Andersson svårt att tro att han har någon form av out klausul? Har ju tydligen byggt hus i Umeå med så ska väl mycket till om han går till Malmö och spelar med brorsan?
Kommentera

Monno:
Om inte jag minns fel så skall det finnas ett uttalande från Byron att han inte ville vara "ensam" stjärna, dvs spela i ett lag hade flera bra spelare. Borde ju vara så att värvningen av Byron antyder att man har ett bra lag på gång. Å andra sidan sägs det så mkt hit och dit så behöver inte betyda något.  
Kommentera

Modo4321: Det finns så många av dessa skitsidor som "sitter på info" så det är helt tragiskt. Bäst var väl sidan som fanns ifjol som i princip gick via Mrmadhawk och outade sina "bomber" från han sida.
Kommentera

Ska vi dra lite klargörande angående kontrakt och den förmodade anledningen att Modo ännu inte presenterat Welch. Till min hjälp har jag konsulterat en nära vän och jurist som är verkande i Linköping och som ibland involverats i såväl LHC som Åtvidaberg FF.

För att förstå hur komplext det kan se ut så kommer jag här förklara hur det det kan vara utformat.

Först har vi den sedvanliga kontraktsskrivningen där det skall framgå pensionsavsättningar, försäkringar, ekonomiska ersättningar, längd på kontraktet, förmåner m.m

I de flesta fall slutar det här, spelaren är kontrakterad och klar!

När spelare av Welch kaliber kontrakteras är det inte ovanligt att med outklausuler och en "kravlista". Det utformad som ett 2:a kontrakt där Klubben förbinder sig att beta av kravlistan, när detta är gjort signeras kontrakt nr:2, i de fallen framgår det i kontrakt nr:1 att det trots underskrift inte blir gällande förrän kontrakt 2 undertecknats. Finns det en out till tex KHL innan 15:e maj framkommer även detta av kontrakt nr:2

Slutligen i de fall som outklausuler och kravlistor finns, så finns ett kontrakt nr:3 där spelaren inte är tillåten att diskutera med klubbar som inte omfattas av outklausulen, beroende av att man inte skall kunna gå till en konkurrent eller annan liga innan kontrakt nr:2 underskrivits. Kontrakt NR:3 skriva under samtidigt som NR:1

Welch ska ha skrivit under redan i Mars enligt mina källor, så en förklaring kan ligga i att man avvaktar att outklausulen skall sluta gälla.
Kommentera

Modo4321: Lugn... Welch är klar för Modo
Kommentera

Kråkan:

Enligt  så presenteras noah för hv71 denna vecka. 

Kommer bli ruskigt besviken om så är fallet...

Kommentera

ivandrago: Det stämmer! Hade med han bland mina drömvärvningar! Av det jag sett av honom så skulle han definitivt vara en bra värvning. Snabb, skottvillig och med en bra attityd. Skellefteå har ju visat intresse för honom vid ett par tidigare tillfällen och det har ju inte varit något fel på deras transatlantiska värvningar de senaste åren..

Redigerad kommentar

Kommentera

Bad_Brett: Ahh sorry missuppfattade ditt inlägg. Då är vi ju överens. :-)
Kommentera

Förstår ju varför han är favorit bland supporters ☺
Kommentera

Confusius:

Suck, som jag skrev förut så är det där vad han tjänar i NHL. Nu spelade han inte en enda match i NHL förra säsongen och därför är den där summan helt irrelevant.

Det är ungefär som att börja räkna in slutspelsbonusar för spelare i lag som inte går till slutspel.

Det är det som är hela poängen med ett tvåvägskontrakt, att spelaren ifråga _INTE_ får behålla hela lönen ifall han blir nedskickad till AHL.

Redigerad kommentar

Kommentera

ja men är ganska säker på att de är lönen han får om han tar en plats i nhl, han får inte så mycket i lön om han spelar i ahl
Kommentera

"Men han var ju billig"....

Kommentera

Monno:

Det var precis det som var min poäng. Confusius hoppades att han var villig att gå ner i lön och jag konstaterade att det knappast är troligt, eftersom hans AHL-lön är förhållandesvis låg. 

Kommentera

« · 1685586 · »