ivandrago:
On topic:)
Vad tror ni om Mathias Trettnes. Ser att han har kontrakt men gissar att det kan brytas för SHL. Har inte sett honom, men det kanske kan vara en lösning på både lång och kort sikt, tänker 3 säsonger. Första säsongen som avlastare i 4 linan. Man kanske hoppas på en 15p. Men har ingen erfarenhet av honom, någon som ahr en åsikt.
Modo4321:
Eftersom vi ändå är off-topic..... Inte helt säkert att han gör det.
modomille:
lite off topic men ibland undrar jag om wennerholm kollar på matcherna?
Personligen tycker jag denna match va bland det tråkigaste hittils detta vm och då har jag sett tyskland frankrike.
bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2015/05/rinne-fixade-mardrom-at-sverige/
Redigerad kommentar
modomille:
Svenska domare, klart dom vill att vi ska få möta finland såklart : )
Redigerad kommentar
Manny:tycker att centrarna och backarna är viktigare än ytterforwardsen,om centrarna är bra så behöver man inte många "klass ytterforwards" kanske två väldigt bra yttrar.Det är bara att titta på frölunda,deras bästa spelare är centrar,Janmark,Olimp,Lundqvist om man har bra centrar så behövs inte jätte bra yttrar bättre då att lägga pengarna på en till
klass center.Nöjer mig med en eller två ytterforwards till helst Butler och Rakshani mellan dom som det har ryktats om.En pp back behövs ju Cumiskey kanske som du säger fast har aldrig sett han som en riktig "pointman" fast han har andra funktioner,som hans skridskoåkning.
så här hade jag velat att det hade sett ut med dom spelare vi har under kontrakt och dom som ryktas in.
Butler-NY-Rakshani
Haataja-Ritchie-Olofsson
Skröder-Petterson-Possler
Welch-Cumiskey
Djuse-NY (eller Ahnelöv om han stanna)
Hedman-Carlson.
Enligt hockeypuls så tror de alltså på två backar till + Welch samt en center och 2-3 ytterforwards beroende på Smolenaks vara eller icke vara.
Känns som att vi då faktiskt kan få en slagkraftig trupp. Butler känns som en kanonvärvning, hoppas på ett två-årskontrakt där.
Typ:
Butler-Ny-Rakshani
Haataja-Ritchie-Macmurchy
Skröder-Pettersson-Olofsson
Possler-X-Nilsson
Skröder/Olofsson och Possler byter ju ev plats på Macmurchy om han kommer överhuvudtaget.
Tänk att sedan få in Cumiskey och Welch på varsitt treårskontrakt. Bästa backparet i serien..
Värst vad bilden utav Erik Andersson har förändrats hos Modosupportrarna, sen han dissade oss för Malmö.
Det är en duktig hockeyspelare som nu väljer spel med brorsan i Malmö. Ingen stjärnspelare men en väldigt bra försvarare som bidrag till SkAIKs framgångar.
En del verkar vara något bittra över den uteblivna värvningen.
Amitiel: menar det jag också, förstår inte vad hajpen runt honom varit.
Det jag sett av honom har han varit högst medioker, och hur svårt är det att ha bra +\- i Skellefteå?
nej, känns som han hade blivit avslöjad om han kommit hit till Modo
modomille: Själv har jag inge tillgång till ljud så jag har inte sett eller hört något från detta TV-inslag , läste bara överskrift artikeln.
Någon som har sett inslaget och kan ge lite info om vad som sa:s i inslagdet om poängkungen som skall vara klar för Modo ?
RagnarLodbrok: Från ÖA : www.allehanda.se/ishockey/shl/tv-han-ar-klar-for-modo
Bad_Brett:
Precis det jag menar, Malmö var mer intressant. Lönen skiljer nog inte så mkt.
snowden:
Eller så ville han spela med bror sin, som också ryktades till MoDo. Om Malmö inte hade gått upp, gissar jag att både Erik och Nils hade spelat i MoDo.
Gråter inte direkt över detta. Erik är ändå 33 år och långt ifrån någon stjärnspelare. Hoppas på mer intressanta namn.
Redigerad kommentar
Confusius:
Suck, som jag skrev förut så är det där vad han tjänar i NHL. Nu spelade han inte en enda match i NHL förra säsongen och därför är den där summan helt irrelevant.
Det är ungefär som att börja räkna in slutspelsbonusar för spelare i lag som inte går till slutspel.
Det är det som är hela poängen med ett tvåvägskontrakt, att spelaren ifråga _INTE_ får behålla hela lönen ifall han blir nedskickad till AHL.
Redigerad kommentar
Monno:
Det var precis det som var min poäng. Confusius hoppades att han var villig att gå ner i lön och jag konstaterade att det knappast är troligt, eftersom hans AHL-lön är förhållandesvis låg.