NuMo:
Nu såg jag var jag kunde göra det :-) Tack för hjälpen!
Redigerad kommentar
modomille: Nu börjar det likna något. Kanske man åka till Växjö med kunder och se hockey i vinter, utan att skämmas öronen av sig på hemvägen. Vart Nordgren får plats har jag svårt att se. Måste vara bättre att satsa på ungdom i 3/4 linan.
Nordgren har inte kontrakt för nästa säsong enligt hemsidan. Kanske på väg bort, annars borde det skrivits någon form av kontrakt med honom.
J F K: Nej, det gör jag inte riktigt heller. Vi har tre spelskickliga centrar, Ritchie och Wilson, sen Pettersson som såg lovande ut de få matcherna han spelade för oss förra säsongen. Var väldigt nöjd när vi förlängde med Skröder och med en duktig playmaker vet vi alla vad Skröder kan åstadkomma.
Ja, en back till (helst två) och en FW så känns det riktigt bra! Vi kan ställa upp med tre riktigt bra kedjor och har bredd samt extra center i Thomas. Det som kanske saknas är tyngd..
Picard från Ingolstadt kanske vore en fin backförstärkning.
Redigerad kommentar
hanzon: det hoppas jag. Längesen man hade så många anledningar att vara optimisk inför en säsong som denna.
Butler Wilson Thomas
Olofsson/Possler Ritchie Haataja
Två kedjor av hög klass om alla värvningar slår ut väl!
Redigerad kommentar
modomille: hade nog valt Butler men eftersom han dras med en skada som det kan vara lite frågetecken över som gör att han missar stora delar av försäsongen som jag försttåt det så väljer jag nog Thomas även fast jag inte sett han lika mycket. Hossa är ju en oerhört spelare för SHL om han är motiverad och i form men blev ändå inte alltför imponerad när han var här i vinter. Hade nog valt Thomas i nuläget men hoppas på Butler också!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
modomille:
Eller så bröt man med honom för att i stället behålla Hossa som bevisligen trivs och funkar bra med Wilson ...! :-)
modomille: Jag tror knappast att Modo får några pengar, men man slipper nog betala en massa. Nu tror jag inte att det är relevant just för Butler, men vi får se.
Lustigt att man på sagobladet annonserar att "utan journalister så kan vad som helst bli sant". För mig känns det som om vad som helst kan bli sant på allehanda, så jag begriper inte reklamen...
MorganaLefaey:
...och ingen Bill Thomas i Brynäs som det verkar
www.gd.se/ishockey/shl/bengtzen-det-ar-helt-taget-ur-luften#Ishockey
Redigerad kommentar