1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1689281 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
NuMo: Butler är alltså inte "Welch klar" utan ännu bara "allehanda klar"? Och sen om han presenteras blir han klar. Och när han är här och går på is vår första match är han klar klar. Det är ju klockrent. =)
Kommentera

ivandrago: Du har rätt.
Kommentera

J F K:
Tänkte mer att spelare är inte "klara" förrän de är presenterade, såvida man inte har direkt insyn i klubben. Erik A ansågs ju lika klar en enligt Allehanda om jag inte missminner mig. Kevin Porter var ju en annan spelare som sas vara klar. 

Redigerad kommentar

Kommentera

ivandrago: Butler lät rätt klar om du frågar mig, men du kanske har mer info?
Kommentera

Randy Marsh:
Bobby Butler är en "allehandagrej" om jag inte är fel på det.
Kommentera

modomille:

Det var Bobby Butler? Är det någon som har bekräftat det eller?

Kommentera

modomille: Helt rätt, men en back måste väl in i väntan på Welch, 15 matcher och många poäng att spela om.
Kommentera

Randy Marsh: Det var ju bara en till spelare som skulle in och det var ju Bobby butler.
Kommentera

Silly: 2-3 säsonger? Han är ju bara 30år?
Kommentera

atomragnar:

Dax att ge upp den långa tuffa NHL karriären med långa säsonger Tobias och komma hem och lira 2-3 säsonger i Modo.

Kommentera

Artikeln i Hockeysverige är ganska kul.

Som hur självklart som helst 2 Toppbackar är bättre än 1. >.<.

Kommentera

ivandrago: Jag hade gärna sett Welch i Brynäs nästa säsong, men det gör ju absolut inget om han underpresterar i Modo ;-)
Kommentera

KulaShaker:
Tycker även Bodin gör en Wennerholm "det kan gå bra det kan gå dåligt". Han säger att Welch är bra, men inte så bra som "folk tror" och att han blir bättre med en bra backpartner. Det blir ju svårt att säga emot Bodin på den, bortsett från att det är svårt och veta vad "folk tror".

Welch lär ju göra laget bättre, men ingen tror att SM-guldet är hamn pga honom.

Kommentera

Amitiel: Hittade detta om artistskatt
Kommentera

Sven Tuta:
Har får inte vistas i Sverige, Luleå har jag för mig kom runt det genom att låta spelaren sova i finland eller nåt liknande.  
Kommentera

Han får väl träna med egen tränare eller med något lag som han har bra kontakter inom.

Redigerad kommentar

Kommentera

KulaShaker: Det är klart att Welch säger att Muprhy var den stora anledningen till att han var så bra. Welch, liksom många andra medietränade spelare, försår värdet av att vara ödmjuk.

Sedan har Bodin en poäng i att Welch inte med puck är den stjärna som en del kanske tror. Han var säkerligen bättre i slutspelet för att det tillåts tuffare spel, vilket gör att han under grundserien inte kanske kommer att vara samma jätte.

Dock är jag rätt säker på att Muprhy tjänade en hel del på att spela med Welch också. Han var beroende av en tuffare back som rensade framför mål och hade säkerligen - om han blivit intervjuad av Bodin - sagt att Welch var en stor anledning till hans framgångar. Därmed inte sagt att inte Murphy kan vara den bättre backen, bara att Bodins antagande känns lite naivt.

Kommentera

Sven Tuta: Har för mig att det i alla fall tidigare handlat om var han bott. Det var snack om spelare som skulle bo i Norge, Finland eller Danmark för att spela för FBK/Luleå/Malmö. För Modos del tror jag hur som helst att Welch får hålla igång på egen hand eller eventuellt spela för ett lag i ett annat land innan han ansluter.
Kommentera

Sven Tuta: Lite synpunkter ang Welch
Kommentera

Sven Tuta: Blir det likadant nästa säsong, kommer inte in i laget förrän i slutet på oktober?
Kommentera

Amitiel:Att Welch kommer på ett artistkontrakt, innebär det att han inte får vistas i Sverige och/ eller får träna med Modo? Vad innebär det konkret? Vet du eller någon annan.

Om han inte får träna med klubben hur ska han hålla sig igång.

Kommentera

ivandrago:
Har sett han spela men var i Manitoba och Peoria så var ett bra tag sen nu, minns inte så mycket av han defensivt men hade han varit totalt värdelös och en fara i egen zone borde man väl lagt det på minnet.

Sen spelar det ju även in stor roll vem han spelar med, har dom bra kemi och förstår bra hur den andra reagerar och tänker kan ju en dålig defensiv spelare bli bra mycket bättre med rätt kedjekompis.
Kommentera

J F K:
Särskilt texten på EP får ju tolkas som subjektiv, texten är dessutom från 2009 när han spela i AHL så det kan ju hänt en del sen dess. En EP-scouting kan ju desstutom ge intrycket att han är bra defensivt:)

Skall iaf bli spännande  

Kommentera

ivandrago: Jag tror inte att han är usel defensivt. EP är inte facit och den scoutingen var för övrigt gjord för flera år sedan. Innan han fick pris som bäste back i finska ligan.

Kommentera

Riktigt bra.

Ang Heshka är det någon som sett honom spela? Jag får intrycket av att folk verkar anta att han är dålig defensivt. Hans plus/minus antyder annat. Nu kanske man inte ska hänga upp sig på plus/minus, kan ju vara dålig defensivt ändå.
Kommentera

Sparka Svarten innan det är för sent! ;)

Kommentera

Cyklob:

Det skall bli intressant att höra hans tankar kring sitt val m.m. Och hur han ser på den kommande säsongen.

Men det lär väl dröja ett tag innen någon får en cjans att prata med honom.

Kommentera

J F K: Framförallt Hedman var ju så sent som för två år sen en riktigt stabil SHL back.
Sen om Huras kan övertyga Torp om att det inte är J18 kan spelar i så kanske han är aning mer användbar. Han slute ju iaf. Sliter kan bara på lite mer rätt ställe så.
Kommentera

Wayne Gresky: Absolut. Får vi ihop det och framförallt om Huras verkligen kan styra skutan, så blir det med en back till faktiskt riktigt bra. Vi får inte glömma att Hedman och Torp haft mindre dåliga säsonger tidigare. Att Carlsson och Lindgren har en hel del talang osv...
Kommentera

J F K: Med tanke på att Welch lär ha skapligt hög lön så kan väl leva med ett artistkontrakt om det innebär att man har råd med att värva en till back?
Kommentera

Nucky: Lehtivouri hade inte heller defensiven som sin styrka, men Heshka är en mycket bättre back.
Helt klart obra att Welch är på artistkontrakt, men samtidigt är det en ruskigt bra spelare och som ifjol var flera klasser bättre än Ahnelöv.
Kommentera

leo: Trist? det är åt helvete!
Kommentera

MorganaLefaey: ja, känns verkligen ruggigt tunt. Heshka har vad jag förstått inte defensiven som sin styrka, och samma trupp som ifjol förutom de 2 bästa backarna(Lehti, Ahnelöv)

förstår dock att Svartvadet vänder på slantarna så gott det går, och Welch är verkligen ingen dussinlirare

Kommentera

leo: Får en nästan att tro att det skall dyka upp en back till. Känns riktigt svagt fram till dess Welch dyker upp. Men det är väl önskedrömmar. 
Kommentera

leo: Det gillar jag ej heller. Vi har ej råd att chansa med den backbesättning vi besitter. Welch är Ahnelöv och vi såg ju hur det gick i år, har ej råd att starta med den backbesättning vi har.

Hade hellre sett nån av forwardsen på artist istället då.
Kommentera

Helt fantastisk värvning!

Edit: Smått trist med artistkontrakt dock, missar väl drygt 12 omgångar?

Redigerad kommentar

Kommentera

Amitiel:

Det blev alltså inte Japan, utan Modo till slut. Undra vad som var tungan på vågen? Surströmmingen? Hehe...

Välkommen, Noah!

Kommentera

Welch är nu helt klar och presenterad. Det jag ogillar är att man skrivit artistkontrakt med honom. Känns inge vidare att starta säsongen med den backuppsättning vi har nu.
Kommentera

Då var Welch klar

Och bra med 2 års kontrakt.

Redigerad kommentar

Kommentera

Gunnar Soderholtz: Du behöver nog inte vänta allt för länge. http://www.allehanda.se/ishockey/shl/modo-hockey-klarar-shl-kravet-1?utm_source=sprinkle&utm_medium=widget&utm_content=www.allehanda.se#Ishockey

"När släpper Modo Hockey sina två sista nyförvärv?

– Vi ska ha klart med truppen innan semestern, och jag går på semester i juli. (Charlotte)

Du skickar en passning till Svartvadet alltså?

– Jajjemen, säger Charlotte Gustavsson och skrattar.

Per Svartvadet svarar:

– Jag skulle också vilja ha klart med truppen så fort som möjligt och hoppas att allt sätter sig de närmaste veckorna."

Tror/Hoppas inte Charlotte hintar om nyförvärv innan Juli om det inte faktiskt sker.

Kommentera

Gunnar Soderholtz: och jag har skrivit att om det är viktigt att hemlighålla det. Då kommer det vara viktigt att fortsätta hemlighålla det även efter han presenteras.
Kommentera

Gunnar Soderholtz: Ja, det skall bli roligt.
Kommentera

J F K:

Jag skrev. SKA BLI ROLIGT ATT LÄSA VARFÖR var det så noga att hemlighålla honom som klar! Nu finns inga hinder, att dölja något.

Återigen. OM HAN ÄR KLAR!

Fatta det Mr Besservisser.

Kommentera

J F K:
Troligen för att du inte orkade läsa så noga och var inriktad på kritisera

Redigerad kommentar

Kommentera

Gunnar Soderholtz: Kan du reda ut på vilket sätt? Just nu känns det bara som om du helt enkelt inte har något vettigt argument själv.
Kommentera

Gunnar Soderholtz:

I det här fallet är det väl en rejält skapsinnig analys av JFK; att det verkar orimligt att man skulle presentera en spelare som inte är aktuell för klubben.

Om han däremot är aktuell, eller t.o.m. klar; så spelar det ju igen roll av vilken orsak man valt att inte presentera honom som ett nyförvärv. - Alla skäl är ju legitima.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

ivandrago: Ifrågasätter inte kunskaperna on skatterätt. Jag kanske missförstod dig i din intention. Jag fick för mig att du ifrågasatte mitt inlägg om att han inte kan presenteras nu och att det innebär att vi inte kommer att få veta det senare heller i sådana fall.

Men. Jag måste via Facebook och andra medier läst/hört frågan varför han inte presenterats cirka hundra gånger. Jag har aldrig läst/hört om varför.
Det verkar lite osannolikt att vi plötsligt skulle få reda på varför nu när vi spekulerat i en månad.
Kommentera

Gunnar Soderholtz:
Ultimavici hade något förslag på varför han ev. inte presenterats sök på det.

JFK: upprepar frågorna.... Vad hade jag fel om? Kan du nåt om skatterätt?
Kommentera

J F K:

Som sagt, du verkar yr.

Kommentera

« · 1689281 · »