J F K:
Tänkte mer att spelare är inte "klara" förrän de är presenterade, såvida man inte har direkt insyn i klubben. Erik A ansågs ju lika klar en enligt Allehanda om jag inte missminner mig. Kevin Porter var ju en annan spelare som sas vara klar.
Redigerad kommentar
modomille:
Det var Bobby Butler? Är det någon som har bekräftat det eller?
atomragnar:
Dax att ge upp den långa tuffa NHL karriären med långa säsonger Tobias och komma hem och lira 2-3 säsonger i Modo.
Artikeln i Hockeysverige är ganska kul.
Som hur självklart som helst 2 Toppbackar är bättre än 1. >.<.
KulaShaker:
Tycker även Bodin gör en Wennerholm "det kan gå bra det kan gå dåligt". Han säger att Welch är bra, men inte så bra som "folk tror" och att han blir bättre med en bra backpartner. Det blir ju svårt att säga emot Bodin på den, bortsett från att det är svårt och veta vad "folk tror".
Welch lär ju göra laget bättre, men ingen tror att SM-guldet är hamn pga honom.
Redigerad kommentar
KulaShaker: Det är klart att Welch säger att Muprhy var den stora anledningen till att han var så bra. Welch, liksom många andra medietränade spelare, försår värdet av att vara ödmjuk.
Sedan har Bodin en poäng i att Welch inte med puck är den stjärna som en del kanske tror. Han var säkerligen bättre i slutspelet för att det tillåts tuffare spel, vilket gör att han under grundserien inte kanske kommer att vara samma jätte.
Dock är jag rätt säker på att Muprhy tjänade en hel del på att spela med Welch också. Han var beroende av en tuffare back som rensade framför mål och hade säkerligen - om han blivit intervjuad av Bodin - sagt att Welch var en stor anledning till hans framgångar. Därmed inte sagt att inte Murphy kan vara den bättre backen, bara att Bodins antagande känns lite naivt.
Amitiel:Att Welch kommer på ett artistkontrakt, innebär det att han inte får vistas i Sverige och/ eller får träna med Modo? Vad innebär det konkret? Vet du eller någon annan.
Om han inte får träna med klubben hur ska han hålla sig igång.
J F K:
Särskilt texten på EP får ju tolkas som subjektiv, texten är dessutom från 2009 när han spela i AHL så det kan ju hänt en del sen dess. En EP-scouting kan ju desstutom ge intrycket att han är bra defensivt:)
Skall iaf bli spännande
ivandrago: Jag tror inte att han är usel defensivt. EP är inte facit och den scoutingen var för övrigt gjord för flera år sedan. Innan han fick pris som bäste back i finska ligan.
Cyklob:
Det skall bli intressant att höra hans tankar kring sitt val m.m. Och hur han ser på den kommande säsongen.
Men det lär väl dröja ett tag innen någon får en cjans att prata med honom.
MorganaLefaey: ja, känns verkligen ruggigt tunt. Heshka har vad jag förstått inte defensiven som sin styrka, och samma trupp som ifjol förutom de 2 bästa backarna(Lehti, Ahnelöv)
förstår dock att Svartvadet vänder på slantarna så gott det går, och Welch är verkligen ingen dussinlirare
Helt fantastisk värvning!
Edit: Smått trist med artistkontrakt dock, missar väl drygt 12 omgångar?
Redigerad kommentar
Amitiel:
Det blev alltså inte Japan, utan Modo till slut. Undra vad som var tungan på vågen? Surströmmingen? Hehe...
Välkommen, Noah!
Gunnar Soderholtz: Du behöver nog inte vänta allt för länge. http://www.allehanda.se/ishockey/shl/modo-hockey-klarar-shl-kravet-1?utm_source=sprinkle&utm_medium=widget&utm_content=www.allehanda.se#Ishockey
"När släpper Modo Hockey sina två sista nyförvärv?
– Vi ska ha klart med truppen innan semestern, och jag går på semester i juli. (Charlotte)
Du skickar en passning till Svartvadet alltså?
– Jajjemen, säger Charlotte Gustavsson och skrattar.
Per Svartvadet svarar:
– Jag skulle också vilja ha klart med truppen så fort som möjligt och hoppas att allt sätter sig de närmaste veckorna."
Tror/Hoppas inte Charlotte hintar om nyförvärv innan Juli om det inte faktiskt sker.
J F K:
Jag skrev. SKA BLI ROLIGT ATT LÄSA VARFÖR var det så noga att hemlighålla honom som klar! Nu finns inga hinder, att dölja något.
Återigen. OM HAN ÄR KLAR!
Fatta det Mr Besservisser.
Redigerad kommentar
Gunnar Soderholtz:
I det här fallet är det väl en rejält skapsinnig analys av JFK; att det verkar orimligt att man skulle presentera en spelare som inte är aktuell för klubben.
Om han däremot är aktuell, eller t.o.m. klar; så spelar det ju igen roll av vilken orsak man valt att inte presentera honom som ett nyförvärv. - Alla skäl är ju legitima.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar