1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1689281 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
NuMo: Butler är alltså inte "Welch klar" utan ännu bara "allehanda klar"? Och sen om han presenteras blir han klar. Och när han är här och går på is vår första match är han klar klar. Det är ju klockrent. =)
Kommentera

monno:
Enligt min åsikt är inte spelare klara förrän de är presenterade, allt annat blir spekulationer.
Mer el mindre välgrundade.

Redigerad kommentar

Kommentera

ivandrago: Men är dom verkligen klara när dom är presenterade då? Lex Nilson? ;)
Kommentera

Monno:
Iofs;) men såvitt jag minns är det ett sånt fall i Sverige på 20 år, så det får nog betraktas som en ovanlighet;)
Kommentera

Och där bryter Modo med Smolenak
Kommentera

Amitiel: CHOCKEN!
Kommentera

Monno: Inget nytt om Nordgren ännu
Kommentera

ivandrago: Taffe var väl klar för Lhc och bröt kontraktet första gången?
Kommentera

J F K:
Just det. Men det fallet skilde sig väl något från Modos fall, det låg familjeskäl bakom om jag inte minns fel. I Modos fall vart det väl så att man presenterade spelaren innan alla detaljer i kontraktet var klara.  
Kommentera

Amitiel: Vågar man hoppas på 2 forwards som kommer in då. 
Har 12 forwards om man räknar in Axelsson, Bengtsson och Grundström. Och vet inte om enbart Butler får en att bli lugnare över truppen.  
Kommentera

MorganaLefaey:

...och ingen Bill Thomas i Brynäs som det verkar

www.gd.se/ishockey/shl/bengtzen-det-ar-helt-taget-ur-luften#Ishockey

Kommentera

hellge: kan anledningen varför Butler inte har presenterats (om han nu är klar) vara att Modo var tvungna att bryta med Smolenak för att ha råd med Butler,eller får Modo några pengar om dom bryter ett kontrakt?
Kommentera

modomille: Jag tror knappast att Modo får några pengar, men man slipper nog betala en massa. Nu tror jag inte att det är relevant just för Butler, men vi får se.

Lustigt att man på sagobladet annonserar att "utan journalister så kan vad som helst bli sant". För mig känns det som om vad som helst kan bli sant på allehanda, så jag begriper inte reklamen...

Kommentera

modomille:

Eller så bröt man med honom för att i stället behålla Hossa som bevisligen trivs och funkar bra med Wilson ...! :-)

Kommentera

Silly: det hade varit änubättre :),Hossa var riktigt bra när han ville och Wilson hade ju bra kemi med Hossa i Dinamo Riga.
Kommentera

Enligt Aftonbladet så är Bill Thomas klar för Modo.

Redigerad kommentar

Kommentera

modomille: Aftonbladet avslöjar att Thomas ska vara klar!
Om ni på HS fick välja vilken av spelarna ni hade viljat värva/behållit i Modo vilken skulle det bli då?
Butler
Thomas
Eller Hossa.
Kommentera

Bill Thomas klar för MODO enligt sportbladet. Känns ju även det som en väldigt bra värvning på förhand. En back och en till forward nu så har vi en riktigt bra trupp även om vi inte lär få det första. Synd att Welch ansluter i slutet i oktober bara. Men det ser mer lovande ut än på många år!

Redigerad kommentar

Kommentera

modomille:

Lika bra köra Butler / Wilson / Thomas som första kedja ☺
Kommentera

Amitiel: På förhand oerhört mycket bättre än fjolårets förstakedja. Dessutom med Haataja och Pettersson i andra. Det ser helt enkelt tryggare ut.
BZ hade rätt i fallet Thomas, dvs han skulle inte till brynäs:)
Kommentera

modomille: Nu snuvade vi Brynäs på ännu en spelare.
Kommentera

modomille: hade nog valt Butler men eftersom han dras med en skada som det kan vara lite frågetecken över som gör att han missar stora delar av försäsongen som jag försttåt det så väljer jag nog Thomas även fast jag inte sett han lika mycket. Hossa är ju en oerhört spelare för SHL om han är motiverad och i form men blev ändå inte alltför imponerad när han var här i vinter. Hade nog valt Thomas i nuläget men hoppas på Butler också!

Redigerad kommentar

Kommentera

leo: håller med.
Kommentera

leo: Får för mig att även Butler ansluter, men jag kan också ha fel.
Kommentera

hanzon: Modo bekräftar nu på hemsidan också.
Bra
Kommentera

hanzon: det hoppas jag. Längesen man hade så många anledningar att vara optimisk inför en säsong som denna.

Butler Wilson Thomas

Olofsson/Possler Ritchie Haataja

Två kedjor av hög klass om alla värvningar slår ut väl!

Redigerad kommentar

Kommentera

leo: Det som känns tragiskt är att Welch missar 15 matcher
Kommentera

leo: Räkna inte bort skröder. Jag kan tänka mig att om han sommartränar riktigt bra och slipper tänka på mammans sjukdom/bortgång så kan han vara ett nyförvärv. Dessutom kanske han äntligen får lite puckar att jobba med.
Samtidigt kan han och Possler mycket väl fungera grymt i en tredjekedja...
Kommentera

J F K:
Håller med Skröder -Ritchie- Possler kan blir riktigt bra, även Emil P som center mellan Possler och Skröder blir bra
Kommentera

ULTIMAVICI:
Känns som om truppen är någorlunda på plats nu, någon back till och det är riktigt bra tycker jag. Det verkar som om vi får 3 bra kedjor  

Thomas - Wilson
Hataaja - Emil
Skröder - Ritchie

En ganska bra bas tkr iaf jag, till det några intressanta spelare som Possler, Olofsson, Ottosson och Grundström.... 
Kommentera

ULTIMAVICI: Är Ryan Whitney på väg till er?
Kommentera

KulaShaker: tror inte det,tror det bara ska in en till forward och det är troligtvis Bobby butler.
Kommentera

ivandrago: Det är dax för Possler att leverera i år. Olofsson tror ja för för klen än. Gissar att han behöver göra som bror sin och kliva ner en nivå så han verkligen för producera och ta ansvar på senior nivå.

Grundström tror jag kommer göra succé. Men likt typ ALLA andra juniorer kommer ha gå ned sig eftersom säsongen lider.

Vet inte vad jag ville säga med det här inlägget riktigt... att vi har väldigt bra komplement näst våra toppar?

Redigerad kommentar

Kommentera

modomille: Kul att du fick så mkt skit i Brynäsboken när du sa att du vet att Thomas inte hamnar i Brynäsboken. Också värvar vi honom. :-P

Lite som när Lejonkräket är här och hänger iofs...
Kommentera

Monno: är väl bra på att gissa haha;)
Kommentera

Vad sägs om att ta in en back, typ Ryan Whitney?
Kommentera

Monno:
Kör på med inlägg:) håller med ang Possler Olofsson. Men tror att vi denna säsong har råd att låta Olofsson utvecklas eftersom övriga Fw är såpass bra. Om Olofsson får spela i andra PP, så kam han nog göra nåt vettigt med en 10-15 min per match
Kommentera

Ja, en back till (helst två) och en FW så känns det riktigt bra! Vi kan ställa upp med tre riktigt bra kedjor och har bredd samt extra center i Thomas. Det som kanske saknas är tyngd..

Picard från Ingolstadt kanske vore en fin backförstärkning.

Kommentera

Manny: En back till är ett måste sedan tycker jag man kan ge nordgren ett kontrakt tror inte han skulle göra bort sig om han fick chansen att spela i en topp kedja. För ska vi värva något nu är det en back som ska in.
Kommentera

Cyklob: vi har nog inte någon plats för Nordgren i nån av toppkedjorna.
Kommentera

J F K: Nej, det gör jag inte riktigt heller. Vi har tre spelskickliga centrar, Ritchie och Wilson, sen Pettersson som såg lovande ut de få matcherna han spelade för oss förra säsongen. Var väldigt nöjd när vi förlängde med Skröder och med en duktig playmaker vet vi alla vad Skröder kan åstadkomma.

Kommentera

modomille: Nu börjar det likna något. Kanske man åka till Växjö med kunder och se hockey i vinter, utan att skämmas öronen av sig på hemvägen. Vart Nordgren får plats har jag svårt att se. Måste vara bättre att satsa på ungdom i 3/4 linan.

Nordgren har inte kontrakt för nästa säsong enligt hemsidan. Kanske på väg bort, annars borde det skrivits någon form av kontrakt med honom.

Kommentera

Sven Tuta:

Han kanske kånas ut till TIK?

Kommentera

Silly:

Lånas ut skulle det vara :-)

Kommentera

Silly: det går att redigera sitt inlägg i fem minuter.

Kommentera

NuMo:

Nu såg jag var jag kunde göra det :-) Tack för hjälpen!

Redigerad kommentar

Kommentera

Vilka värvningar!

Har ni som vill sparka svarten något att säga? Har ni ändrat er?
Kommentera

spud: App app app! Lugna dig tills dom presterat på isen nu. Vi har väl inte glömt Hensick? ;)
Kommentera

Bör ju komma en ytterforward till. Eftersom man gjorde sig av med Smolenak.
Kommentera

« · 1689281 · »