1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1689588 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
Amitiel:Vart har du läst det? Eller vet du bara ;-)
Kommentera

Tydligen ska vi bli idrottsaktiebolag också om dom får som dom vill :)

Kommentera

Bad_Brett: Otroligt vad dyra spelarkontrakt vi måste ha suttit på förra säsongen. Kan Haataja och Skröder leverera igen så kan det bli topp sex placering. Eller svävar jag för högt på molnen?
Kommentera

NuMo:

Men herrejösses! Nyp mig i armen! Detta är ju den coolaste värvning sedan Forsberg och Näslund skrev på. 

Det här borde göra susen för publiksiffrorna!

Kommentera

leo:

HAHAHAHAHA! Hihihi.

"Sparka Hedin!", sa vi förr i tin.

Hohoho!

Kommentera

Jaha, helt sjuk värvning på förhand. Fantastiskt jobbat Svartvadet! En forward till så är truppen nästintill perfekt, men i vilket fall så är truppen långt över mina förväntingar så här långt även om jag var optimisk inför nästa säsong.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

Gusse: Sjukt intressant lag, detta. Huras får bra förutsättningar. Lika pessimistisk som man var förra sommaren, nästan lika optimistisk blir man nu. Svartvadet, hmm... ska du lyckas tysta oss alla, kanske.
Kommentera

AntonB: laget är bra,längtar efter nedsläpp nu :)
Kommentera

Amitiel:Jösses, snacka om metamorfos sen förra säsongen. Ikväll slår vi ifrån brandvarnaren och tar fram den rökiga och häller upp. Sen drömmer vi om nedsläpp.
Kommentera

AntonB:

haha fan vad sjukt :) Iår blir det slutspel igen.

Kommentera

Amitiel: Fan nu börjar man nästan längta till nedsläpp. Ser bra ut nu..
Kommentera

Var bra start :)

Redigerad kommentar

Kommentera

Satan i gatan, nu händer det grejer!  

Ryan Whitney klar!

Kommentera

Modo4321: Hjälpligt. Jag har lite svårt att se varför människor som betalar mindre för biljetterna ska få de bästa platserna i arenan, typ. Dessutom är det den sektion som brukar ställa till med mest skit.

Sedan får de gärna ha en egen avdelning med toalett och bar.

Kommentera

Tycker faktiskt det är bra att dom även tänker på bortasupportrarna. Därmed tror jag att vi kommer få se mer bortafans till nästa säsong vilket bara är possitivt :)

Redigerad kommentar

Kommentera

hanzon: Nej. Det var en sak med att ha Brashear som ytterforward, men en stor och långsam kille som Murray kan vi inte ha på backen. Kom ihåg att han knappt platsade i djurgården när de spelade i allsvenskan. Han lär vara usel i SHL.
Kommentera

Douglas Murray på try-out kan var värt att testa.
Kommentera

J F K:
I kombination med att "bombandet" gått sådär på sistone:) 
Kommentera

Monno: Dessutom verkar han vara lite gnällig om man ska tro tidningsartiklar. (Jag har verkligen inget större förtroende för journalister, men ingen rök utan eld brukar det heta). Sammantaget så är det verkligen inte en spelare jag vill ha till Modo under några som helst omständigheter.
Kommentera

Silly: Synd att det går så fruktansvärt sakta för honom nu för tiden... Njä Petrasek vill vi inte ha tycker jag. Han är vad man skulle kunna kalla för "slut som artist", tyvärr.
Kommentera

Silly:

Eller David kanske har en brinnande revanshlust.

Det skar sig med Andreas

Då har vi en bomb från blå i PP

Kör en try på honom..

Kommentera

McFire:

Kör ett korttidskontrakt på Salmela.

Han får väl pay-back lite och vara lite billig :-)

Kommentera

Mano: Det ser jag däremot inte som troligt. Han har ju "testats" i Modo under två säsonger nu, man vet väl ganska EXAKT var man har honom? 

Jag syftade på en try out för att ersätta Welch de första 13-17 matcherna, en back dvs. 
Kommentera

McFire: Skulle kunna vara Nordgren som får köra ett try out också på försässen.
Kommentera

McFire:

Bra att modo lärt sig läxan att inte bara plocka över transatlanter från nordamerika som inte spelat i europa. Fördel att dom har spelat/spelar i europa.

Redigerad kommentar

Kommentera

hanzon: Efter att ha läst intervjun så gissar jag att man signar Niklas Nordgren över nästa säsong och en back på "try-out" som sedan lämnar när Welch ansluter. 
Kommentera

hanzon: Otroligt svårt att tro att truppen är klar. Vi snackar 13 forwards om man räknar in Ottosson, Olofsson, Bengtsson, Grundström vilka varit utlånade, oprövade, begränsat med speltid osv. 

Men man vet aldrig. Dock tror jag nog på ett någorlunda namn till framåt och kanske en leksandslösning bakåt (helårs som rivs pga personliga skäl när Welch kommer). :)

Kommentera

Så här säger bl.a annat Svartvadet "– Butler är inte klar för oss, i övrigt tänker jag inte kommentera namn det spekuleras om. Jag skulle säga att truppen är klar och den känns väldigt bra."

Så då kanske vi får räkna bort Butler.

Kommentera

Sven Tuta: Iofs så var Nordgren tongivande på slutet av säsongen. Men när man mer eller mindre räknat in Butler i truppen så skulle enbart Nordgren skapa viss besvikelse. 
Men samtidigt så uppstod väl ryktet om Butler efter att senan skall ha gått av. Så kan mycket väl vara rökridå.
Skulle man få in en nästan gratis Nordgren plus Butler så har man det ruskigt fint. Lite avlastning om någon av de yngre mer orutinerade eller Öberg går ner sig.

Samtidigt så lät det ganska trevligt att höra att man inte stängt dörren för ytterligare en back.  
Kommentera

MorganaLefaey:Oroväckande att det inte blir bekräftat att han lämnar. Håller med dig, skola in junisar istället. Billigare och bättre på sikt. Vi har redan Öberg.
Kommentera

Steken84: Sen kan man ställa sig frågan om Butler är en av dem. 

"Modo har kopplats i hop med poängstarke forwarden Bobby Butler under silly season och enligt uppgifter till Sporten var han högaktuell, men Butler slet av hälsenan i april och då tittade ledningen på andra alternativ." 

www.allehanda.se/sport/ishockey/modo-varvar-rutinerad-forward

Kan vara rörridå. Eller så tror man skadan kanske påverkar kommande säsong och man faktiskt tittar åt annat håll.

Blir Nordgren sista forward in så blir jag en aning besviken. Men till skillnad från förra säsongen så har vi faktiskt något som kan liknas med spets och fortfarande en hel del unga som kan göra bra ifrån sig.  

Kommentera

sargad: Det är minst sagt märkligt men ändock lika återkommande i hela hockeyvärlden. En spelare med dålig karaktär kan värvas och sparkas av flera klubbar i rad, tror man att kulturen inom klubben är så stark att den typen av spelare skall blixtförändras? Mycket märkligt och amatörmässigt.
Kommentera

Frågan man ställer sig är hur en som Smolenak kan 'lura' scouter gång efter annan? Vi gamla avdankade Timråfans säger ju "va var det vi sa" om hans sejour i Modo.
Kommentera

Steken84: Det uttalandet kommer iof från pressmeddelandet, men det är ju å andra sidan så tydligt som det kan bli i dagsläget att det kommer mer.
Kommentera

Svartvadet säger till hockeyexpressen att man letar aktivt efter ytterligare förstärkningar till den nuvarande truppen. Efter att Bill Thomas blev klar
Kommentera

Mano: Då hockey normalt inte sätter hård press på hälsenan så borde Butler kunna spela då säsongen (vart den nu är för honom) börjar. Visst kanske han ligger lite efter träningsmässigt, men beroende på hur bra han skött den detaljen så behöver han faktiskt inte missa någonting alls av säsongen.
Kommentera

J F K: nu när jag läste lite noggrannare så såg jag ju att det är journalisten som beskriver Butler mm,men dom har visst haft kontakt 2012 och det betyder ju att Skellefteå har varit intresserad av Butler och kanske även är det nu,på tal om att Butler är chansvärvning då han är skadad är ju rätt,fast Skellefteå har chansat ibland med värvningar till exempel Mikko Lehtonen.
Kommentera

Monno: Marklund verkar inte heller helt insatt i att Butler är skadad, vilket gör att han väl rätt troligt inte kommer att lira förrän en bra bit in i höst - och i vilken form är han då? En riskvärvning av det slag som jag inte tycker Schtaaan brukar syssla med? Men sure, bra skills på den pojken.
Kommentera

modomille: Nja han spekulerar ju rätt vilt? Är SAIK ute efter Butler är det bara att ge upp honom... Då är det bättre att försöka fixa tillbaka Kabanov. Än om han kanske inte är den ledartyp Svarten verkar leta efter hos alla värvningar just nu.
Kommentera

modomille: Det står ingenting om att SAIK är intresserade av Butler. Det står att journalisten gärna sett Butler i SAIK, men det är en helt annan sak.
Kommentera

spud: Såg på twitter någon som skrev avv Modo inte har en enda forward mellan 21 och 32. Lite ovanligt kan tyckas. :P
Kommentera

Sven Tuta: nu vart jag lite orolig....Skellefteå är visst intresserade av Butler.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sven Tuta: Jag är bara så otroligt less på slentrian klaganden utan någon insikt. Får utslag när personer inte får chansen att göra ett bra jobb, och bruksmentaliteten att man väntar på att nån annan ska ordna allt kul och därefter kan man ev delta.

Om inte vi står upp för vårt lag så försvinner sponsorernas intresse. Varför ska en sponsor lägga in pengar i Modo när supportrarna bara vill komma när det är fest?

Vi har värvat väldigt många äldre och rutinerade, vi har inte plats för en medelmåtta i 4e linan. Och det är där Nordgren skulle få plats. Vi måste ha bättre balans i åldersstrukturen vilket gör det omöjligt i mina ögon att värva honom.
Kommentera

spud:Missförstå mig rätt. Jag hittade inget bättre ord för stunden när jag skrev inlägget. Vad jag menar är att det blir lätt spekulationer och missförstånd när det inte förs en dialog utåt. Givetvis under sillysäsongen visas inga kort utan det är mörkning om och vilka man pratar med. Men ändå så saknas en dialog mot supporters. Den information vi får sker ofta genom Allehandas intervjuer med Svarten. Sen om vi hårddrar det hela så är vi faktisk en form av kund till föreningen (missförstå mig rätt en gång till ;-)) utan oss så stannar hjulen.

I det hela så ser det bra ut på papperet, det var länge sedan vi började säsongen med ett så starkt lag. Det bör väl dessutom komma en back till samt någon fowvard.

Jmf vi mot de andra SHL-lagen så ser vi starka ut mot många av de andra lagen, vi ska fan i mig inte uppleva kvalhockey ett år till.

Vad är din syn på Nordgren?

Kommentera

Sven Tuta:
Tycker själv att "tysta leken" tyder en professionalitet. Man tala i vida ordalag om vad man söker men inte mer än så. 
Kommentera

Sven Tuta: Tro inte för en sekund att Modo kommer överleva om vi supportrar ska ha ett kund perspektiv till vår klubb. För en kund byter produkt så fort man är missnöjd.

Vi måste stå bakom vårt lag ännu mer i motgång än i medgång.

Att vara en god supporter är inte en passiv syssla där man kan stå med händerna i kors och beklaga sig. Det gäller att engagera sig och bidra med det man har. Det är ännu viktigare i ett lag som vårt, där vi inte har förutsättningar som de stora lagen, vi har inte en uppsjö sponsorer på kö och den där "nån annan" som ska stå för pengarna han har dött.
Alla måste bidra.
Kommentera

spud:
Troligen har det skett förändringar i inställningen
Kommentera

spud: Det beror väl på vad han har på gång. Läser vi att Smolenak är klar för en klubb i KHL så kanske spargrisen blev tunn/tom. Oavsett så är jag väldigt glad att han lämnade, för det känns som om han inte passat in i Huras disciplinerade och krävande hockey.
Kommentera

spud: Leker man tysta leken som han gjorde är han väl  betjänt för den kritik han fick utstå. Man måste ha en viss kommunikation ut mot sina
" kunder". Men, visst med facit I hand så sköter han sig.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: ryktet sa att han skulle få högre lön år 2. Tror nog att Smolenak fick en rejäl spargris med sig från Ö-vik.
Kommentera

« · 1689588 · »