Roligt att det finns statistik på Swehockey, men den sa ju inte mkt. Läste någon som skrev att Heshka var inne på 5mål bakåt.
Enligt Swehockey var det bara Reideborn som var inne på nå baklängesmål.. Stackarn, inte konstigt vi släppte in 7st!
J F K: Men...
När jag sett denna: www.modohockey.se/artikel/68892/
Då blir jag ändå lite mer hoppfull. Jag fullständigt älskar att höra Huras. Han kryssar i alla checkboxar på en sådan tränare jag vill ha i Modo på sättet han pratar och analyserar.
Upp till bevis hur det fungerar också.
ivandrago: Jag tycker egentligen inte det ser ut som om det är fel på själva spelidén utan hur man utför den.
Jag vet inte hur många gånger spelare kunnat tackla motståndare, framförallt när man var i numerärt överläge. Ett exempel är när Possler och en back åker mot en ensam Skellefteåspelare. Possler som är först vänder ifrån killen cirka en meter ifrån, när han bara MÅSTE ta den spelaren så vår back kan gå på pucken. Det var så kopiöst många tillfällen där vi inte fullföljer situationerna.
I egen zon så åker en back ut mot puckförande forward. Motståndaren släpper pucken och samma microsekund så sänger vår back av. Tyvärr blir den killen då direkt spelbar igen. Istället kan backen helst fullfölja och sätta in en tackling, men det kan räcka med att i alla fall fortsätta hålla markeringen.
Det blir helt enkelt en djävla hönsgård där efter ett tag alla modospelarna börjar jaga pucken. Då man inte har en riktig markering blir det alltid en eller ett par motståndare fria, vilket kanske inte hade gjort lika jäkla mycket om inte motståndarna är skickligare på att släppa pucken och röra sig än vad vi är på att jaga.
Det känns inte som om Huras är någon extremt engagerad snubbe. Han ser inte ut som Bäckman (när denne hade glöden, dvs innan incidenten -98). Bäckman var engagerad, han sopade till en spelare som gjort någonting bra med en rejäl smäll. Han skrek och levde rövare osv.
Därför tycker jag att man MÅSTE ha andretränare som kompletterar Huras. Hade han varit engagerad så kan man ha en lite mer distanserad andretränare. Är han nu ganska avvaktande så måste någon annan tända lågorna.
Skellefteå har hel/halvidioten Bert Robertsson, men de har också Klockare som är lugnare än Christina Lugn på valium. De kompletterar varandra. Vi har i princip tre identiska killar med armarna i kors/i fickan.
MorganaLefaey:
En sak som är positivt så här långt är att alla lag fortfarande står på 0p.
Nej nog vill man se att defensiven sitter bättre mot Brynäs så man kan se fram emot första matchen för säsongen.
Redigerad kommentar
J F K:
Sa aldrig att han var bra, men det är svårt att såga honom när spelare får stå omarkerade i slottet och trycka dit pucken, eller när man får stå och peta in puckar i öppet mål och ingen försöker flytta på en.
Nej det är främst försvaret som ska ha kritik för att vi släpper in 7 mål idag.
Tycker det är roligt med alla som förväntade sig att vi skulle vara lika samman spelade som Skellefteå vid den här tiden, dom har i stort sett samma lag som föra säsongen, vi har väl nästan 3 nya kedjor.
Nog görs det en del misstag men ser bra mycket bättre ut än föra säsongen och man ser framsteg för varje match även om dom är små.
Vi har ju nog inget slås om guldet lag än, men undvika kval kommer vi nog göra och får man bara behålla dom spelare man har på kontrakt även nästa säsong och bygga vidare på det så kan vi nog bli riktigt farliga nästa säsong.
Redigerad kommentar
Jesse:
Är du så jävla gammal som du ser ut på din profilbild? Trodde du var max 17 år.
Jaha vad ska man säga efter denna match?
-Dålig första period, bra andra (bättre än SAIK här tycker jag), sedan värdelös tredje.
-Försvarsspelet var stundtals lika virrigt som förra året. Ingen aggresivitet, taskig markering och slarv. Detta måste man jobba på rejält.
-Jag får svårt att såga Reideborn trots att han släpper 7 mål för han får ingen hjälp alls.
-Vi fick inte alls i ordning på vårt PP idag.
Det man kan ta med sig:
-Tekningarna, vi kommer inte ligga sist i dessa stats iaf
-Maxim Lapierre, kommer bli nyttig. Stor, stark, bra speed. Tekar bra.
-Butter, snabb, teknisk grymt skott. Lurade bort Svensson fullständigt i friläge. Hade kunnat göra 1-2 mål till, hade ett stenhårt skott i stolpen. Ifall han inte vinner målligan i laget innebär det troligen att vi har en till spelare i laget som ligger runt 20mål.
-Grundström - Lapierre - Butler, enda enhet som fungerade. Gjorde alla 3 mål och var ständigt ett hot offensivt.
-Våra uppspel är betydligt snabbare än tidigare, vi vänder spelet bra och kommer snabbare till anfall jämfört med tidigare år. Butlers friläge är ett bra exempel, gjorde vi ens ett mål på friläge förra året?
Vi behöver verkligen Welch i laget, behöver en rejäl defensiv back som ger stabilitet och kan ta minuter från t.ex Torp.
Är lite orolig för Wilson, tycker han idag igen är den sämsta av våra namnkunniga nyförvärv bland forwards. Han måste upp några snäpp så han kan leda en kedja.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Ben Perrault:
Jag tänker inte klaga på Reideborn idag, han får ju noll hjälp på målen. Första målen är ju rena avslut i slottet. Är inte hans fel att det står 3-7.
Jesse:
Ameriansk, svensk, norsk spelar ingen roll, men kan inte säga att reideborn gör något större intryck
Jesse:
Varför värvade ni en finsk back? Skulle ni inte tagit en junior istället? Dra till brynäsboken och gnäll över detta istället.
J F K: Ja det låter ju inge vidare det där. Just för att det är exakt samma problem som vi hade ifjol.
Vi har en bättre offensiv i år men vad hjälper det om man släpper in 5-6mål?