Gusse: Ja, det känns inte riktigt som vi har någon riktig rangordning av kedjorna. Styrkan i dagens lag är tvärtom att vi har fyra riktigt bra kedjor där alla kan göra mycket poäng. Det är väl främst när det handlar om PP som det kommer att utkristaleras vilka som Huras anser vara bäst.
Samtidigt gillar jag verkligen markeringen. Wilson har inte varit bra. Djuse har verkligen inte varit bra. Då hamnar de längre ned i hierarkin, fullkomligt djävla oväsentligt vilken potential eller hur mycket det står i lönekuvertet. Förra säsongen spelade Nylander i förstakedjan oavsett hur han gjort.
Redigerad kommentar
ivandrago: Den lokala blaskan skriver ut den sannolikt laguppställningen på hemsidan.
Målvakt: Adam Reideborn (Jonatan Bjurö)
Backpar: Shaun Heshka-Albin Runesson/Ryan Whitney-Jesper Lindgren/Nichlas Torp-Oscar Hedman.
Kedjor: Bobby Butler-Maxim Lapierre-Carl Grundström/Victor Olofsson-Byron Ritchie-Bill Thomas/Juha-Pekka Haataja-Emil Pettersson-Per-Åge Skröder/Ludvig Nilsson-Kyle Wilson-Gustav Possler.
Extraforward: Axel Ottosson.
Extraback: Någon av Emil Djuse och Dennis Persson.
Intressant att man ställer Djuse på sidan om. Nog för att det är logiskt sett till försäsongen, men killen har så mycket potential egentligen. Synd bara att han drabbats av fullständig hybris och spelar så sjukt svårt hela tiden. Dessutom pinchar han urskiljningslöst
Jag har haft dålig koll på försäsongen, hur vi ställt upp, vilka formationer som funkat bra osv.
Finns det någon enhet/formation som är "klar" inför morgondagens match, som ni ser det? Hur skulle ni vilja ställa upp laget?
hur tror ni Peter Öberg står sig i allsvenskan? Var ju iallafall en helt ok/bra poänggörare i Västrås men det var några säsonger sedan, tror ni han har kvar dom kvalitéerna?
jag antar att han kommer att hamna i en offensiv roll och helt enkelt ersätta skadade Johnson rakt av, vilket då skulle betyda center mellan Pelle Hallin och talangen Jonthan Dahlen.
Redigerad kommentar
A Erkén: Fast han är ju duktig med pucken. Bra på hitta passningar m.m. Och gjorde en jäkla massa poäng.
Problemet är ju att han är horribel defensivt. Men han är ung så förhoppningsvis kan han slipa till det nu i Timrå. =)
Vad tycker ni om att Albin Carlsson och Peter Öberg lånas ut till Timrå? Det blev officiellt nyss!!!
Jag tror det är helt rätt beslut om det är så att Modo inte kan erbjuda så mycket istid, speciellt för carlsson. Just Albin Carlsson är jag lite besviken över. När jag såg honom för två säsonger sedan tyckte jag han såg otroligt lugn och smart ut med pucken, men den senaste säsongen och försäsongen har inte antytt på någon vidare utveckling för hans del. Jag minns att man inför förra året tippade albin carlsson som modos genombrottsman. Jag hoppas han kan spela bra i Timbrå och kanske återvända senare, med ett bra självförtroende som alla i förra årets trupp kan ha förlorat. Om det är något vi behöver(förutom en stabilare målvakt) är det några stabila och trygga backpar, låt våra forwards göra poängen.
S-vikaren: Läste intervjun med Skröder:
Gillar du tränare som skriker och snackar mycket?
– Gör de det så visar de hur mycket de brinner för det här. Och då smittar det av sig till spelarna på ett lättare sätt. Det blir mycket mer temperatur.
De skulle följt upp med. "Hur ställer du dig till tränare som står med händerna i byxfickorna eller armarna i kors och tittar rakt ned på bänken utan att säga ett ord till spelare?"
J F K:
Heshka och Wilson kan jag skriva under på men inte Thomas. Tycker han jobbar hårt och varit bra i bägge delarna av planen, har fått gjort en del mål samt varit med och skapat framåt. Visst han han inte varit lysande i de två sista matcherna men det är det inte många i laget som varit.
Tycker ändå han har sett betydligt bättre ut än både Heshka och Wilson. Den jag är mest besviken på så här långt av nyförvärven är faktiskt Wilson, började bra i första matchen med Skröder och Thomas men sedan har han bara blivit sämre istället för bättre.
Hoppas bara det beror på försäsong annars blir det jobbigt ifall en tänkt center för våra toppkedjor inte håller måttet.
Heshka är svår att veta vart man har, han blandar bra grejer och fina uppspel och lösningar med riktigt enkla misstag samt att han ibland ser ut som han går in på 50% i närkamperna.
Får verkligen hoppas att dessa spelare höjer sig ett och två snäpp nu när vi ska börja spela om poäng.
Monno: Med tanke på att han varit ruggigt bra på försäsongen så köper jag verkligen inte det resonemanget. Tvärtom verkar han grymt taggad. Då har jag efter försäsongen kännt mig mer frågande till Heshka, Wilson och Thomas.
Sedan är försäsong just försäsong.
modomille: Du är medveten om att Heshka vann pris för finska ligans bästa back för ett par år sedan. Det är en back som alltså var i parietet med Salmela, dvs en fysisk back som både är duktig offensivt och defensivt.
Nu är jag också medveten om att han verkligen inte motsvarat de förväntningarna under försäsongen, men det har å andra sidan rätt då andra spelare gjort. Visst, Whitney har varit helt galet bra om vi jämför dessa båda, men jag både tror och hoppas att vi kommer att ha väldigt mycket nytta av Heshka.
Läser på twitter att både Huras och Whitney har varit förbannade på träningen över dåligt fokus i power play träningen. Huras hade slagit omkull några vattenflaskor och Whitney hade skrikit och slagit klubban i långsargen.
Gillar att det visas känslor när något är dåligt , men samtidigt så känns det som det varit många träningar där det varit dåligt fokus. Bör man vara orolig?
Redigerad kommentar
Många tippar Heshka som årets flopp. Har bara sett ett par av försäsongsmatcherna, men har han varit så dålig eller grundar ni det på något annat?
Carl Lejonkräk: Jo, räknar du Huras som spelare håller jag verkligen med om att han floppar. Jag tror inte ens att han får spela en enda minut.
Jag tycker helt enkelt inte att man kan lista in tränare i sammanhanget flipp eller flopp så. Då skulle jag valt Alavaara, men det är så mycket svårare att bedöma in tränarnas insatser. Vissa på forumet tycker fortfarande att det var tokfel att sparka AF, medan jag anser att det var ett måste.
Om ni inte skapat ett lag så gör gärna de
Hockeysnack->modoboken
kostar inget
Harry Luras:
Genombrott: Grundström
Flipp: Wilson
Flopp: Reideborn, tyvärr
Poängkung: Butler
Lämnar först: Bjurö (lånas ut)
Blake:
1.Olofsson
2.Butler
3.Reideborn
4.Butler igen
5.Bjurö(blir 3.e målis när man köper ny keeper)
Harry Luras:
1. Runesson
2. Butler
3. Wilson
4. Lapierre
5. Persson. Någon back ryker iaf.
Redigerad kommentar
Harry Luras:
Genombrott - Grundström
Flipp - Olofsson
Flopp - Heshka
Poängkung - Thomas