1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

506538 inlägg · 4103 ämnen

Truppen 15/16

« · 1667223 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
modomille: Har inte kommunicerats någon kontraktsförlängning utåt så han har utgående kontrakt nu.
Kommentera

Nikki Nio: man borde förlänga liknar ju sin fader så i spelet.
Kommentera

Victor ville väl ha in brorsan Jesper i laget till nästa säsong, känner inte till honom så jag kan säga hur han är. Ser att han ligger tvåa i Karlskogas poängliga.
Kommentera

hanzon: bra skott som victor men jesper mer teknisk med pucken kanditat till årets snyggaste mål den här säsongen.
Kommentera

modomille: Hur kan du påstå att Pettersson ska vara andra cente Är han så jävla bra att ham kliver rakt in laget! sen har han kontrakt med Modo nästa säsong?
Kommentera

Sirpa: petterson har fått sitt genombrott i år han är också en spelfördelande center och det har vi saknat den här säsongen visst flanagan har vi ju men tror inte att han är tillbaka till 100 procent än tror fast tror ändå att emil är bättre han har gjort 35 poäng den här säsongen och varit bra i pp två nya poäng idag i den spelformen.
Kommentera

Sirpa:Han går direkt in i laget.
Kommentera

hanzon: är det inte över nästa säsong också? Nu måste modo agera förläng med några år!! Skellefteå var intresserad av han också:(
Kommentera

modomille: Hoppas du har rätt! behöver verkligen en center som tillför något!
Kommentera

modomille:Självklart sträcker det sig över nästa säsong också, kan inte tänka mig annat.
Kommentera

hanzon:Har för mig att jag läst att det gäller nästa säsong med
Kommentera

modomille: Himmelfarb och Brunnström platsade inte i leksand. På 20 matcher sammanlagt har de 23 poäng. Dvs de snittade mer än en poäng per match. Det är stor skillnad på allsvenskan och shl.
Pettersson var en bra bit från en poäng per match, så räkna inte med att han skulle vara bättre än flanagan. Snarare tvärtom...

Sedan kan vi givetvis ändå torska för att vi som lag spelar som en påse nötter, men tro inte att någon spelare från allsvenskan ska lyfta oss.
Kommentera

hanzon:Läste nyss pressmedelandet från Modo och det står att det gäller säsongen ut, konstigt?
Kommentera

J F K:

På pappret nej. Å andra sidan är det en kille som är van vid det allsvenska spelet, vill uppåt i karriären och har allt att vinna. 

Spelare som Hossa och Ahnelöv är såklart betydligt bättre än samtliga spelare i Allsvenskan, men för deras del kvittar det ju egentligen om MoDo åker ur eller inte. 

Kommentera

Sven Tuta: Källa?
Kommentera

J F K: om det nu är så att flanagan är bättre än emil då vill jag att man ska para ihop honom med hossa och haataja för att flanagan har ju ett fint spelsinne det såg vi ju senast mot frölunda passningen vid 3-1 målet var ju elegant,fast flanagan måste ha lite mer tid på sig för att hitta dom här passningarna och det kommer han ju få för att spelet går ju ändå lite långsammare i allsvenskan.
Kommentera

Sven Tuta: Jag trodde det var ett nytt pressmeddelande, ja ja får hoppas dom förlänger med honom.
Kommentera

hanzon:Han har ju provat med Modo tidigare under året vid något speluppehåll vill jag minnas. Känns konstigt att bara skriva ett sådant kontrakr som gäller ett fåtal matcher. Är det för att känna på varandra? Sem vet vi inte vad som står i klausulerna. Det är fullt möjligt att det ska ske någon form av förlängning/kontrakt i slutändan. Finns säkert någon härinne som har lite bättre koll på kontraktsskrivandet, och någon teori om detta.
Kommentera

Sven Tuta:

Skulla gissa att man är överrens om ett kontrakt över minst nästa säsong. Men lite beror ju på vilken serie laget spelar i också. Att man inte går ut med detaljer kan ju vara för att inte störa nuvarande trupp, dvs de spelare som inte hört nått kring eventuell förlängning, då är det lättare att kalla detta för "lån", "överskrivning" sedan blir det officiellt efter säsongen när man börjar jobba med nästa års trupp.

Kommentera

Sven Tuta: Känner liten oro att Skellefteå även är intresserad av honom, kanske andra också.
Kommentera

Sven Tuta: tyckte det också är konstigt att det bara är några matcher dom kanske vill se vad han går för först innan dom förlänger med han dom är säkert iallafall muntligt överens om en förlängning.
Kommentera

Rytter:Låter som en trolig förklaring att inte störa truppen. SAIK och varför inte Skoterraggarna ska vara intresserade, de verkar ha hittat guldkrukan vid regnbågens slut.

Men det var någon här som hade en hint om nästa säsong att "ska finnas kanske någon storsponsor" som ska finansiera. Var väl i samband med Foppafirandet. Foppa hade väl sagt något kryptiskt. Någon som vet något mer kring det resonemanget?

Kommentera

Sven Tuta: Kanske Forspro
Kommentera

Bad_Brett: Tyvärr gäller väl det i princip hela spelartruppen, de flesta kontrakt har ju klausuler som gör att spelarna är fria vid nedflyttning.

Det är väl bara de rena Modoiterna som exempelvis Hedman, Påhlsson och Nordgren som har någon emotionell anknytning till Modos öde. Grabbarna från stan som faktiskt håller på laget.

Kommentera

Nikki Nio:

Laget kommer göra vad som krävs för att MoDo ska fortsätta spela i SHL nästa säsong. Oavsett om det är våra MoDoiter eller legosoldater i laget som spelar. 

Kommentera

S-vikaren: Det var inte det som var poängen.
Kommentera

S-vikaren:Det får vi förutsätta (och hoppas), men de som tillhör föreningen på ett eller annat sätt har definitivt ett större krigarhjärta. De rena legoknektarna de bryr sig inte, för de är som en gräshoppssvärm de drar vidare till nästa smörgåsbord.
Kommentera

Nikki Nio:skröder? fast han är ju inte från ö-vik eller närheten men han mer hjärta för laget än till exempel nordgren.
Kommentera

modomille:

Vem är du att avgöra andra personers känslor för sina klubbar? 

Kommentera

S-vikaren:du gjorde det också om du kommer ihåg det,skröder har spelat 9 säsonger här  vad har nordgren gjort för klubben igentligen? han har nog mer hjärta för timrå än modo.

Redigerad kommentar

Kommentera

modomille:

Länka gärna. Vet inte alls vad du kacklar om.

Nordgren är född i Ö-vik och hans moderklubb är MoDo Hockey. Varför är det så viktigt att jämföra personers hjärtan för MoDo? Jag har svårt att tro att du känner Nordgren eller Skröder. Du är ute på djupt vatten nu. 
Båda två har känslor för MoDo. Jag tycker inte att man behöver diskutera djupare än så. 

Kommentera

Vad anser ni behövs för att Modo inte skall hamna utanför slutspelet nästa år (nu förutsätter jag att dom stannar kvar) . Sportchefen Svartvadet stanna eller lämna över? Coach ny eller förlänga med Perra , Ass coacherna Jan-Axel Alavaara, Henrik Gradin avgå eller stanna kvar.
Kommentera

S-vikaren: okej då gör jag inte det.
Kommentera

hanzon: sparka alla dom du säger ta upp två billiga allsvenska ass tränare och sen en bra huvudtränare vet inte vem för tillfället eller låt huvudtränaren bestämma ass tränarna,AF som general manager kanske.
Kommentera

modomille: ta upp två billiga ass tränare låter lite skumt. Ska man inte försöka hitta några man tror på istället för att ta två billiga bara för att de är billiga?
Kommentera

hanzon: Jag menar GM Per Svartvadet, har läst att vissa vill ha in Anders Forsberg som GM.
Kommentera

hanzon: Nu är ju problemet att de knappt har råd att göra en rensning i organisationen igen. Men Svartvadet, Gradin och Alavaraa ska givetvis avgå så snabbt som möjligt. Sedan ska man titta över ledarna i juniorlagen och fråga sig hur väl de kan bygga upp en spelidé och skola juniorerna taktiskt.  Det krävs kompetens och ett jävla hårt jobb från organisationen. De kan inte bara veva med plånboken i tidig ålder och sedan tro att det bara är att skicka upp några i A-laget när tiden väl är kommen. Skellefteås J18-lag spelade samma ishockey våren 2011 som A-laget gjorden när de tog guld några år senare. Av det jag hört och sett får jag intrycket av att Modo slarvat något oerhört och trott att Anders Forsberg ensamt skulle kunna trolla. Denna säsong har det skrytits om hur många juniorer man ställt på isen, men det funkar ju liksom inte så. De behöver sätta upp riktlinjer och krav som spelarna ska tro på till 110% när de anländer till Modo, och det ska inte bara vara tomt snack. 

Sedan kan man fråga sig vilka som är sugna på att ta över Modo. 

Kommentera

Dexter : Jag tycker att Svartvadet ska vara kvar. Möjligen stöttad av A Forsberg. Ledarsidan i övrigt måste man verkligen se över och då inkluderar det fystränarna.
Kommentera

J F K: Ledarna hos juniorerna ska inte införa ett spelsystem. De ska köra samma som alaget. De ska dessutom ställa krav disciplinärt. Det är alldeles för många som tar korkade utvisningar eller som tycker att Modo är så bra att man inte måste följa sin gameplan.
Kommentera

J F K:

Om vi vänder på det. Vad tycker du att Svartvadet har lyckats BRA med? Nu vill jag inte höra undanflykter om hur budgeten ändrades efter att han tillträdde, att vi hade fel tränare på kontrakt redan innan, att Barry Smith hade gjort sig omöjlig i klubben eller att det inte är hans fel att ingen spelare har fått ut maximalt av sin kapacitet.

"Han hade lyckats bra OM INTE..." är inget giltigt skäl till att någon ska sitta kvar. Så säg mig nu, vad tycker du han har lyckats bra med? Tränarfronten? Spelartruppen? Kommunikationen?

Kommentera

Bad_Brett: Ska man säga något positivt så får det iaf bli att Svarten måste lärt sig en läxa och förhoppningsvis utvecklats som GM, får han rätt stöd och om Modo lyckas finna vad som gått snett i analysen efter denna säsong så är det ju inte självklart att han ska gå.
För med handen på hjärtat så är han perfekta GM för Modo om han utvecklas i sin roll.
Kommentera

ULTIMAVICI: Det tror jag också. Han har alla möjligheter att bli en bra sportchef. Att börja om från början nu igen blir nog svårt. Vad gäller jobbet så är han långt ifrån ensam om besluten kring spelare.
Dessutom var han oerhört bakbunden så nu får vi se vad han på riktigt går för kommande år. Att bortse ifrån att han haft klart sämst förutsättningar vore väldigt orättvist.
Kommentera

J F K:

Jag bortser inte från det. Jag förväntade mig inte att han skulle värva ihop ett guldlag.

Men redan på försäsongen klagade folk på att Nättinen såg långsam ut. Att Roche och Flanagan var enormt skadebenägna var inte heller någon nyhet. 

Som du själv skrev förut, INGEN spelare har överpresterat. En sak är att säga att ALLT inte är Svartvadets fel. Det kan jag också skriva under på. Men likväl undrar jag vad han har gjort för bra saker. Vad har blivit bättre med Svartvadet än med Näslund?

Jag kan komma på en grej och det är Djuse som var en smart värvning. 

Kommentera

Bad_Brett:flanagan har väl inte varit så skadebenägen? han värvades ju skadad men inget tidigare det eller nåt.
Kommentera

J F K:När Svarten spelade var han väldigt utåtriktad mot media och gjorde ett bra intryck, men som GM tycker jag att han varit mkt mer "inåtriktad!, dvs dålig kommmunikation med media. Det är mkt hysh hysh och spekulationer. De måste ju läsa och höra vad supporters tycker, men för att lugna skarorna så gör man väldigt lite åt det. Det är alltid locket på. Jag eftersträvar en bättre kommunikation utåt.

Kommentera

Bad_Brett: När Roche värvades var det många som trodde det var en perfekt värvning. Visst lite gammal och så men verkligen stabil PP back. Det gick ju som det gick.
Flanagan förstår jag man trodde på. Han besitter kvalitéer men att han inte kan få ut dom i SHL var ju bittert.
Nättinen har ju ändå varit ok på slutet.

Överlag så är inte värvningarna godkända ändå. Men det är alltid lätt att sitta och säga det i efterhand.

Det jag tycker han ska ha mest kritik för är att det inte lades stora pengar på att värva en riktigt bra 1a center.
Kommentera

Monno:Du får säkert svaret: Tyvärr,dålig ekonomi.
Kommentera

Sven Tuta: 12 spelare har utgående kontrakt, 1 spelare har ett optionsår (Dennis Persson) 9 spelare (av dom en målvakt) med kontrakt + 2 juniorer.  Så det blir en spännande Silly Season sommar även i år. Får hoppas att Emil Pettersson stannar i klubben.
Kommentera

Monno: Flanagan har väl inte åkt på en enda förslitningsskada? En hjärnskakning är liksom inte möjligt att kalkylera med på samma sätt, om han inte haft en lång historia av sådana. Nättinen ska ha cred för att faktiskt ha blivit väldigt mycket bättre under sösongen, även om kanske varit ensam om det.
Kommentera

« · 1667223 · »