1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1686872 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16

J F K:
Tror du spelare i ett visst åldersspann hade vägrat komma till Modo? Regler fanns och vi hade kontrakt. Nu vet jag inte vad ni andra anser men själv tror jag Lööv hade kunnat tillföra mkt. Det hade varit en annan sak om det gällt Hägg. 

Kommentera

ivandrago: Ja, det var en väldigt tydlig indikation från agenter och juniorer att man då funderat en extra gång innan man valt Modo. Men du kanske vet bättre än så?

Jag hade jättegärna sett Lööv i Modo jag också. Dock inte till vilket pris som helst.
Kommentera

J F K:
Nej kan inget om agentvärlden. Men nu är gjort gjort så vi lever med det.  
Kommentera

JFK:
Kan inget var väl kanske lite fel, är hyfsat insatt i de juridiska bitarna, men har inte själv kontakt med någon agent.  
Kommentera

Shaun Heshka klar för Modo.
Kommentera

Smartin:

Kul. Ett nyförvärv.

Och så det viktigaste. Hoppas han var billig. ;)

Kommentera

SHAUN HESHKA  Canada

BIRTHYEAR 1985-07-30 BIRTHPLACE http://www.eliteprosp...e=Melville, SK, CAN">Melville, SK, CAN
AGE 29 NATION Canada
POSITION D SHOOTS R
HEIGHT 186 cm / 6'1" WEIGHT 95 kg / 209 lbs
CONTRACT 14/15

A physical defenseman, Heshka has a good shot and some nice offensive ability. Posesses good hockey sense. Competes hard.
On the downside, he isn't great in his own end. Can make some mistakes with the puck.
- Erik K. Piri, EP (2009)

- See more at: http://www.eliteprosp...uic3U.dpuf

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo: Hmm. Fick med lite länkar och skit i den inklistringen, men men..

Redigerad kommentar

Kommentera

NuMo:

Känns intressant. In med Welch också så har vi ett klart backpar av hög SHL kvalitet.

Kommentera

Rytter: Känns helt klart som en intressant spelare. 30 poäng i KHL 2013-14 är ju inte fy skam.

Ganska bastant herre också på 95kg. Dålig i egen zon står det men har i regel + säsonger ändå?

NuMo: Jag tror inte han var billig. ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Rytter:

Får man hoppas på både Picard och Welch eller är det för mycket?
Känns som att vi verkligen skulle behöva två bra backar till för att det ska kännas hyfsat tryggt!
Kommentera

NuMo:

Tror mycket på den här killen. Efter att ha YouTube-scoutat lite snabbt, ser han ut att vara både tuff och pucksäker. Högerskytt också, blir nog perfekt i powerplay.

Vidare känns det lovande att han har spelat i flera riktigt bra klubbar. Blev utsedd till finska ligans bästa back och har därefter gjort riktigt bra ifrån sig i KHL.

Perfekt ålder dessutom. Bra Svarten!

Kommentera

Rytter: Inget är givet innan man ser hur en spelare presterar i den omgivning han kommer till, men detta är en värvning som har potential att bli hur j@vla bra som helst.
Drömvärvning som bara Foppa och Svarten kunnat tro var möjlig att värva in.
Kommentera

Ha, Heshka har jag tittat på några gånger på eliteprospects men inte riktigt vågat hoppats på. Hans EP beskrivning är jävligt intressant, bortsett från det om den defensiva biten, men den är skriven 2009 så. Hårt spelande back med offensiva kvalitéer. Hoppas bara att Welch verkligen är klar också så har vi nog ett av SHLs absolut tuffaste och bästa backpar.

Tror jag har rätt som är optimistisk inför kommande säsong!

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI:Jösses, här händer det grejer. Tysta leken är över. Bra jobbat Svarten.
Kommentera

leo:Är det så att vi får vänta på Welch tills efter den 15 Juni när NHL fönstret stängs?
Kommentera

hanzon:Heshka ser intressant ut. Bra ålder,storlek, högerskytt, bra stats.

Heshken bra värvning på förhand! :)

Kommentera

Sven Tuta: snart börjar tysta leken igen ;)... Bra värvning svarten! Tror att det här kommer bli bra :)
Kommentera

modomille: Kanske det, många som klagar på att det är mycket shhhhh shhhh över Modos Silly season, själv älskar jag det!
Byron Ritchhhhie
Noah Welchhhhh
Shhhaun Heshhhhka
Kommentera

ULTIMAVICI: det tar ett tag innan en ny värvning fast det viktiga är ju att det är bra värvningar! :)
Kommentera

modomille: I Admiral förra säsongen så skrapade Heshka ihop 35 matcher. 13 poäng och +1 (Heshka på plats 10 i lagets plus/minus av 34 spelare)

Bäste back i Admiral rent poängmässigt var Jan Kolar 56 matcher. 23 poäng och +23.

www.eliteprospects.com/team.php?year0=2015&status=stats&team=15082

Ak Bars, där Heska började fjolårssäsongen, tog sig till final men förlorade. Heska hade en liten dipp poängmässigt så troligtvis beslöt sig för att göra sig av med honom till Admiral där Heskas poängsnitt gick upp igen. Admiral som för övrigt inte kom till slutspel. 

Kommer Welch nu bara så har vi nog fått oss ett fint packpar i dessa två herrar. Kul!

Kommentera

hanzon: jag har ingen aning, men det ska ju vara klart så bara hoppas att han kan presenteras snart.

Kommentera

leo:

Shaun Heshka var väl aktuell för Modo redan då Freddan var sportchef? Bra värvning hur som helst.

Kommentera

S-vikaren: 2008 eller 2009 så ryckte Modo i honom, sedan har jag ingen aning om substansen i de rykten som då figurerade.
Kommentera

ULTIMAVICI: vad tror ni kommer hända med Hossa? Jag hade velat behållit han nu när vi har en bra center och förhoppnings en till bättre center,fast han är nog för dyr....
Kommentera

modomille: Med den inställning han visade behovet han inte bemöda sig med att spela för oss nå mer kan jag tycka. Tycker han var för långsam på rören också tyvärr.
Kommentera

Monno: tror att Huras kan ändra med hans inställning,det var nog inställningens fel att han inte var snabb på skrillerna eller presterade bättre för man såg ibland hans klass.
Kommentera

Amerikanska talangen Auston Matthews ryktas eventuellt till SHL även om schweiziska ZSC Lions verkar ligga närmast till just nu. Kan Modo vara ett alternativ för honom? Kan han vara ett alternativ för Modo? Visserligen bara 17 år men verkar vara extremt talangfull och om han ändå ryktas till SHL, varför inte?

Kommentera

Petey21: tror inte att han är ett alternativ för Modo.många klubbar kommer vara intresserade av han som Frölunda och som du säger ZSZ lions. Matthews vill nog välja en klubb som är ett topplag och kan få en hög lön sen en plats i andra eller första kedjan,jag ser inte att han kommer välja Modo,vi hade haft en chans om Anders fortfarande var tränare fast det är han inte och det är bra,vi behöver satsa på våra egna juniorer.

Redigerad kommentar

Kommentera

modomille: Det som skulle kunna tala för oss är att vi har en nordamerikansk coach. Jag är inte säker på att Anders Forsberg smäller högre.
Nu vill jag inte ha en så ung junior för det pris han lär kunna kräva.
Kommentera

J F K: håller med.
Kommentera

modomille: Något nytt om AF? Skulle inte han bestämma sig tills nu?
Kommentera

J F K:
Vilket prisspann är det på honom?
Kommentera

ivandrago: Troligtvis är det inga stora summor, när han draftats och fått sitt rookiekontrakt så får man nog tillbaka ung. det man lagt ut. Killen vill till Europa och spela seniorhockey för att utbilda sig som hockeyspelare. Problemet ligger i vad han/agenten kräver, gör man ett handslag med agenten där man lovar att ge killen plats i en topp 2 lina med speltid därefter och sedan märker det självklara att en 17-åring trots talang får det svårt att bidra på isen.(otroligt få 17-åringar som klarar det, även om undantag finns.) då ställs man inför att stjälpa laget eller komma på onåd med spelaren och agenten vilket dels skapar en prikär situation och dels skadar klubbens rykte.
Vill inte att Modo utsätter sig själva för den risken, vi har egna talanger som slåss varje dag för att få chansen, ska vi då värva in juniorer från Nordamerika som tar dessa platser så sjunker vår attraktionskraft att värva in talanger till hockeygym.
Kommentera

Vi behöver ju en center till. Får man drömma lite kanske Handzus vore något.

Trotts hans tveksamma status lär han ändå vara rätt dyr. Och han känns som en rätt stor chansning om han håller mer än 20-30matcher...

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8683

http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2015/05/26/har-spelat-over-1-000-nhl-matcher-nu-ar-han-sugen-pa-sverige/

(Lite av fantasivärning, men ändå)

Kommentera

Monno: om han håller sig hel en säsong så skulle han göra 40 poäng i NHL så han kan ju spela men sen är han 38 år och vi har också redan gubben  Ritchie..såå vi behöver inte en till.

Redigerad kommentar

Kommentera

ULTIMAVICI:
Nej är inte i det läget att vi kan kosta på oss det.
Kommentera

Monno: Njaa. vi har ett stort glapp mellan åldrarna 21-28 på forwardsidan, vilket blir 21-32år om Smolenak lämnar. 

Men som marknaden ser ut så kanske vi får nöja oss med 38+ 

Kommentera

Blake: Jo, Handzus vore en häftig värvning. Men tror varken den är realistisk eller ens särkilt bra för oss. Att han sen beskrivs som dålig på rören på EP gör ju inte saken bättre.

Men det vore en häftig värvning. =)

Iofs har vi ju redan värvat Brashear, så när det kommer till häftiga värvningar toppar vi SHL genom tiderna. (Räknar inte med med HA och Div 1 då.)

Kommentera

Monno: Vi kan aldrig slå värvningen av Krutov, men i SHL/Elitserien så.
Kommentera

Nu när HV71 står utan tränare, kommer då AF att presenteras snart?
Kommentera

Sven Tuta: Verkar ska bli Appelgren tydligen.
Kommentera

Henrik Tallinder skulle man väl kunna hugga på, kan väl inte vara så farligt dyr.     En jätte i defensiven och ett fysisk monster. Ett kontrakt på 2 år kanske.

Skulle vara en kanon värvning!

Kommentera

Henrik Tallinder skulle man väl kunna hugga på, kan väl inte vara så farligt dyr.     En jätte i defensiven och ett fysiskt monster. Ett kontrakt på 2 år kanske. Skulle vara en kanon värvning!

Kommentera

Silly:
Hoppas jag verkligen att man inte gör, en av Sveriges mest överskattade spelare.
Kommentera

Silly: Hedman har väl sagt att han troligen tänker spela resten av sin kariär i NHL. Så han kan vi nog glömma.
Kommentera

Amitiel: Henrik Tallinder överskattad? Möjligtvis är han slut som toppspelare men överskattad är han knappast.
Kommentera

Tja.. vargör inte, Han kanske skulle få Smolanek att börja blomstra igen. kan vara en bra lekkamrat för honom.

Kommentera

Silly: exakt! men lär vara dyr.. Någon mer en jag som vill se Teemu Laine i Modo?

www.eliteprospects.com/player.php?player=3183

Kommentera

« · 1686872 · »