1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1689811 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16

Sven Tuta: Jag tror att vi kommer att spela ett mer defensivt spel, men med snabba spelvändningar. Ifjol ville vi helst stressa sönder/spela ut alla lag, även om vi inte hade spelarmaterialet för det, Lag som Skellefteå och Växjö som var oerhört taktiskt drillade kunde hur lätt som helst spela förbi oss. Jag tror inte att vi kommer att bjuda på alls lika mycket kommande vinter, men om det räcker för att spöa de bästa lagen återstår verkligen att se.

Vad gäller spöken så kommer det in alldeles för mycket spets och ledarskap för att påverkas så mycket. Jag tror inte att vi kommer att torska matcherna för att vi historiskt ofta gjort det, men givetvis är vi knappast favoriter mot de lag som rimligen bör hamna högre upp i tabellen.

Kommentera

J F K:
9 min in i klippet...
Det verkar som om vi skall pressa över hela banan även denna säsong, iaf om man tolkar Huras. Skillnaden kommer väl ligga i att vi kommer attackera snabbare denna säsong.   

Kommentera

dubblett

Redigerad kommentar

Kommentera

ivandrago: Vilken roll har Markus Näslund nu i Modo?Larry pratar om honom i slutet av intervjun
Kommentera

hanzon:
Refererade nog till förra gången han var aktuell
Kommentera

hanzon:
Bollplank ☺
Kommentera

Amitiel: Intressant intervju med Noah Welch i dagens allehanda. Jag får intrycket att det är en fantastisk lagspelare. Ett föredöme för alla våra unga killar. Jag tror att juniorerna kommer att ha oerhörd nytta av honom och givetvis modo som helhet också.
Kommentera

dempa: Ej samma dräkter som förra säsongen. Läste någonstans att det kommer att presenteras nyadräkter framöver, tror det var i samband med retrotröjetävlingen. Och dessutom är ju Bauer ny leverantör av dräkterna.
Kommentera

Petey21: Låter bra! Av nån anledning gillade jag inte förra dräkterna. Tyckte man kombinerade ihop det gröna och vita fel med det röda. Hade hellre sett en "rip-off" av Vancouvers men såklart röda istället för blå.
Kommentera

dempa: håller med,tycker dräkterna ska likna dom som dom hade säsongen 12/13 lite mer grönt var det på dräkten då.
Kommentera

modomille:

Vem tror ni blir kapten i år? Byron?

Kommentera

snowden: Inte alls omöjligt. Alternativet är väl Hedman?
Kommentera

J F K:

Eller Welch? Även om det inte är optimalt att han inte är med från början.

Kommentera

Bad_Brett: Skröder är min kandidat.
Kommentera

hanzon: Det hoppas jag verkligen inte, han är väl allt annat än ett kaptensämne?
Kommentera

McFire: Jag tror att Skröder skulle varit kapten för länge sedan om han vore rätt material för det. Welch kommer lite för sent för att bli kapten, men oavsett så brukar man inte välja någon helt ny spelare för det. Hedman känner till laget, staden, fansen och har varit med ett tag. Han lär åtminstone bli assisterande.
Kommentera

J F K: Byron C, Hedman A, Torp/Welch A är mina gissningar.
Kommentera

Monno: Ryan Whitney är mitt alternativ. Har varit assisterande i både Penguins och Oilers.
Kommentera

Petey21: Tveksamt att man tar en helt ny spelare och gör denne till kapten. Kanske Huras vill ha en nordamerikan och gör så, men annars ligger Ritchie och Hedman bra till. Torp är nog inte kaptensämne. Uppoffrande på isen, men lite gnällig utanför.
Vi har sjukt många med kompetens att vara kapten och den enda som har facit är väl Huras...
Kommentera

Petey21: Ska jag lägga en önskan så är det Richie C, Hedman A och Possler A.

Tror det är något Possler skulle hantera bra och som skulle som skulle göra honom bra.
Kommentera

Monno: tror det kan bli Ritchie C/Hedman A/Whitney A
Kommentera

Monno:
tror du ligger bra på det. En kille från de utländska, en för de svenska en för de yngre.

Kommentera

Huras har en spelidé att Modo skall checka över hela banan

Så säger väl de flesta tränare men blir ändå lite fundersam

Ett antal tränare har sagt detta men det har bara blivit pannkaka

Går väl bra kanske i den tyska hawaiihockeyn men i Sverige?

Skriver detta mest för att jag hade önskat han sagt nåt annat, känns mest som nåt en tränare måste säga

Hoppas mer själv på en kontringshockey

Vem vet, med detta lag som ser riktigt bra ut kanske det funkar

Vad tror ni?

Kommentera

Ben Perrault: Svårt att säga hur bra detta lag är, tycker jag. Vis av erfarenheten kommer någon av förvärven floppa. Så brukar det alltid vara. Frågan är vem?

Eventuellt ser det ut som laget är delat mellan en riktigt stark topp och spillrorna från fjolårets mycket svaga trupp. Frågan är vad laget klarar - stark press över hela banan, eller som du säger, kontringshockey.

Kanske föredrar jag det förespråkar med kontring och ett mer statistikt försvar.
Kommentera

hellge: Jag tror att det handlar om kontringshockey i stor utsträckning. Man är lite bränd av Anders Forsbergs naiva helplanspress och jag tror att Huras inte alls kommer att köra med samma idé. Hans lag brukar enligt utsagon vara försvarsstarka och jobba väldigt hårt.
Kommentera

http://www.allehanda.se/ishockey/shl/welch-om-prastryktet-och-vad-som-ar-viktigare-an-hockeyn#Ishockey

Präst ryktet var alltså inte sant. Kanske inte jätte oväntat.

Han verkar vara en väldigt trevlig å bra person Welch. Men jag har oerhört svårt för denna sorts dravel... Nåväl, bättre än att han hade haft som passion att råna tanter och skjuta heroin.

Kommentera

J F K:Vi har kanske fått en tränare som kan/har kurage att bänka spelare som inte följer direktiven, eller helt enkelt inte ska spela. Som det var förra säsongen att spelare som underpresterar har störst istid får bara inte förekomma. Dessutom får vi hoppas på att Huras kan kalibrera Torp så han inte springer vilse i egen zon.
Kommentera

Monno:

Måste säga att Adam har ryckt upp sig. Nu är hans artiklar rätt trevliga. För några veckor sedan hade artikeln hetat:

"Welch drömmer om kaptensrollen" eller "Så ska Gud fixa SM-guld åt MoDo".

Kommentera

Bad_Brett: Jo tänkte också på det. Inta samma ledande frågor. Dock lite hoptryckt text, men det kan ju bero på nå strul med webben. 

Rubrikerna är det svårt å veta om han sätter själv? Fast kan allehanda verkligen ha en anställd rubriksättare? Nja?

Kommentera

Monno:

Jag tror han satte dem själv, i och med att det förut alltid gick att se på rubriken om han hade skrivit artikeln. Men det är klart att det kan ha varit en slump. 

Hursomhelst har han blivit mycket bättre och det tycker jag är viktigt uppmärksamma.

Kommentera

Bad_Brett och Monno:

En annan sak som man ofta ser idag är att man skriver exakt samma i ingressen som man kan hitta i övriga texten. För mig blir det en jobbig upprepning. Fast vad vet jag, man kanske gör så nuförtiden. Tjatigt i mina kritiska öron :)

Fast jag tycker nog inte att Adam så pjåkig, trots allt
Kommentera

hellge: Så länge vi slipper läsa allt för mkt från Linus Norberg så....
Kommentera

J F K:
jag tolkar Huras som att vi kommer pressa på och att vi kommer checka rätt så högt iaf enligt intervjun han gav på hemsidan. Skillnaden mot förra säsongen blir väl antagligen att vi kommer gå mer direkt mot mål... Inte så oväntat kanske...
Kommentera

ivandrago: Men den stora skillnaden blir förhoppningsvis att vi håller ihop laget när vi pressar och att vi inte pressar när motståndarna har pucken under 100% kontroll. Just avvägningarna när vi ställetr upp och när vi skulle pressa var verkligen inte bra. Jag tror inte Huras menar att vi ska pressa när motståndarna har pucken under kontroll och hur lätt som helst kan spela sig förbi oss...
Kommentera

J F K:
Blev själv lite fundersam på vad han mena, och håller med dig. Han har säkerligen en tanke med det hela. Förhoppningsvis slipper vi se att förste Fw jagar runt när motståndarbacken tar burskydd, vilket oftast ledde till att motståndarbackarna kunde åka rakt igenom banan med pucken under full kontroll.
Kommentera

Bobby Butler, är han fortfarande aktuell för Modo, eller är han avförd?
Kommentera

hanzon: Han är inte aktuell för MoDo sa Svartvadet in någon av intervjuerna, tror det var till ÖA.
Kommentera

hellge: Mja, han säger så här i ÖA:

"Butler är inte klar för oss, i övrigt tänker jag inte kommentera namn det spekuleras om."

Han kan ju fortfarande vara aktuell och med tanke på hur diffust Svarten uttalat sig under den här våren, det gick ju alldeles utmärkt att tolka honom som att truppen var stängd en dag innan Thomas värvades, så skulle jag nog inte våga luta åt varken ena eller andra hållet i det här läget.

Kommentera

Mano: Sant. Svarten är duktig på flrmulera sig så vi kan tolka på olika sätt ☺
Kommentera

hanzon: Enligt en icke namngiven person med insyn i Modo så ska Butler vara "klar". Kommer tillsammans med Welsh, även han på artistkontrakt. Skall nämnas att personen i fråga var på whiskyfestival och hade fått några innanför västen! 😄
Kommentera

InVinoVeritas: Låter som en ganska rimlig lösning i så fall. Låt oss hoppas att drycken hade framkallat sanning.
Kommentera

Monno: Vadå dravel? Låt karln ha sin tro utan att du ska hålla på och kalla det dravel.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Hmm. Nope.
Kommentera

InVinoVeritas:

Bobby Butler

Antingen är han avskriven eller så har dom skrivit ett artistkontrakt så att han kommer senare.

Det kanske blir en julvärvning, Och att han muntligt är överens med Modo.

Eller så hamnar han SAIK

norran.se/hockeybloggen/thomas-till-modo-oppnar-for-butler-i-aik-415465

Redigerad kommentar

Kommentera

Silly: Ingen värvar en "julvärvning" nu. Antingen är det artist som Welch eller så inte alls.
Kommentera

J F K:

Det var så jag menade också, Att antingen är han avskriven eller så kommer han på ett artiskkontrakt.

Eller så väntar dom med den värvningen till jul. Då han är helt reab.

Kommentera

Silly: Gick hälsenan i april så är han spelbar senast i oktober. Troligen tidigare än så. Aldrig att han inte vill ha kontrakt förrän vid jul.
Kommentera

Monno:
Att bygga en artikel på ett nätrykte om att han valt Modo för att läsa till präst är väl tveksamt. En amerikan som tror på gud är väl inte så sensationellt heller. Samtidigt får man väl förstå att man som journalist måste leverera en artikel då och då... När det gäller "dravlet" så uppfattade jag honom som relativt uppriktig och ser inte att de skadar någon, snarare borgar det för att han sköter sin träning och inte partajar vilket är bra:)

Redigerad kommentar

Kommentera

ivandrago: Han och alla får tro precis vad dom vill. Bara för det behöver jag inte tycka det är vettigt. :-)

Han verkar vara en trevlig typ iaf. Och är nog en bra förebild för många.
Kommentera

Monno:
Du får göra som Soran Ismail:)

Jo som sagt skönt och få in en bra back. ( inte bara en iofs)
Gilla Foppa intervjun oxå... Adam levererar
Kommentera

« · 1689811 · »