1150x200-modo-header2-kopiera.webp

Truppen 15/16

« · 1696923 · » Till forumet

Sv: Truppen 15/16
J F K: Sjukt förvånad över att det blev offside. Det var ju bara en meter på brynässpelaren.
Kommentera

J F K: Där har ni er svaghet. Målvakterna. Undrar om Svartvadet letar en riktigt stabil förstekeeper?
Kommentera

Gusse: tyvärr inte omöjligt:(
Är väldigt orolig för våra målvakter.
Kommentera

J F K: Så mycket kan väl ändå inte Masken ha betytt för våra målvakter?

Redigerad kommentar

Kommentera

Gusse: Tror inte det, men det ser inte bra ut. Modo har varit klart bättre de senaste minuterna spelmässigt, men en kontring när Djuse gått bom och den andre backen jag inte såg vem det var bjuder på målet. Brynäs får helt enkelt så djävla billiga mål.
Kommentera

Modo är sämst på defensiva blå och i egen zon. Så in i helvete dåligt så det inte är sant. Pinsamt är ordet.
Är på matchen i hudik och skäms över skiten.
Kommentera

Steken84: Det känns som om Modo spelare för spelare är väldigt mycket bättre. Modo skapar många fler klara chanser, men det gäller att sätta dem också.

Brynäs är klasser sämre än jag väntat mig.
Kommentera

J F K: löjligt.. 2 skitmål som Starky ger bort, Brynäs mål har inte varit skitmål. Bra färgad du😂 1-3 till 4-3 är INTE imponerande av Modo
Kommentera

J F K:

Det var Whitney som var den andra backen. Tyvärr var det väldigt svårt spelat av Lapierre i offensiv zon, som gör att brynäs kan vända snabbt, sedan hamnar Djuse på mellanhand när han försöker vinna tillbaka pucken men jobbar ikapp bra, Whitney står på mellanhand där måste han ju ta bort passet, Djuse och Reideborn har ju den andra ifall han måste gå på skott.

Allt är som vanligt, målen är inte pga massivt spelövertag hos motståndarna utan rejält slarv från vår sida.

Kommentera

J F K: men vi bjuder på galet mycket. Torp, Djuse med flera tillåts spela som djävla nybörjare med passningar som inte håller ens allsvensk klass.

Ska vi spela såhär fruktansvärt dåligt försvarsspel och har en målvakt som kastar in puckar blir det jobbigt, även om vi skapar väldigt mycket chanser framåt.
Kommentera

Jesse:

Imponerande att en gamling som dig skriver som en 17-åring.

Kommentera

Jesse: Nej, definitivt bjuder vi på fyra skitmål. Jag vet inte hur vi ska komma tillrätta med sådant.
Kommentera

J F K:

En annan skillnad är att vi inte utnyttjar motståndarnas misstag tillräckligt ofta. Pudas, Zanetti och Porseland har ju alla gett oss ett par fina chanser här i andra som vi misslyckats att utnyttja.

Kommentera

Rytter: Ja, men vi ska inte bjuda på sådana saker som vi gör ideligen.
För första gången på ett tag skapar vi i alla fall många målchanser.

Brynäs "en bra start" kan vara det värsta skitsnacket genom tiderna för att mjölka kommunen på pengar. Räckte det inte med att kommunen köpte ett gym som inte ens byggdes?
Kommentera

J F K: Att vi är klasser sämre än du väntat dig men ändå klassen bättre än modo, säger en hel del om ditt lag.
Kommentera

Zappaholic: Ja, vi har bedrövligt försvarsspel och två dåliga målvakter. Nu borde vi ändå varit i ledningen, men...
Kommentera

J F K: Ungefär som vårt museum som iofs blev av men knappast kostade några miljoner...

Verkar som att defensiven är sådär alltså?
Kommentera

J F K: Är du så här enögd eller larvar du dig bara?
Kommentera

Zappaholic: När du skriver klasser bättre än Modo så är det ändå så att den uttalade Experten so erkänner att han håller på Brynäs tyckte Modo var bättre. Skönt att se att du är nyanserad.
Kommentera

J F K: När skrev jag att vi var klasser bättre än Modo?

Kommentera

J F K: Ser reprisen. Det är två solklara offside bakom Brynäs målchanser. Vad är det för tomtar som dömer. Det är ju minst en meters offside vi pratar om...
Kommentera

Det enda vi kan konstatera är att modo gör många misstag och att Brynäs utnyttjar det bra. Man kan även säga att modos forechecking har fungerat riktigt dåligt. Brynäs flyttar pucken riktigt bra under press
Kommentera

Steken84: offensivt ser det ok ut, men defensivt är det katastrof.
Återigen ett gratismål.
Kommentera

Hahaha vad håller Djuse på med??????? Återigen ett fett misstag
Kommentera

Steken84: som vanligt alltså. Modo är de enda som egentligen skapar chanser, men reideborn och Djuse kastar in puckar.
Kommentera

J F K: fy fan. Med en riktig målvakt så skulle vi fann knappt släppt in ett enda mål ikväll
Vibbar aldrig någonsin haft ett sämre målvaktspar inför säsongen.
Kommentera

Tror det är dags att plocka in en ny målvakt tyvärr, även om vi gör misstag så känns det inte som om dom 2 vi har just nu skulle rädda en badboll :/.

Sedan har jag sagt tidigare med om att man tog en otroligt stor risk med att inte ha Welch här från start det kan bli väldigt dyr köpt.

Men vi måste ju endå se positivt på mycket med framåt är det ju en hel del att plussa på. 

Kommentera

J F K: 3-6 och det är bara ni som skapar chanser. Hahahahaha...nej, vänta. HAHAHAHAHAHA. 

Antar att ni dominerade mot SAIK också. 

Kommentera

J F K: Skyll för fa.. Inte på keepern
Kommentera

J F K: Mot Karlskrona kanske...
Kommentera

Zappaholic: Nej. Saik var helt överlägsna. Där var vi fullständigt chanslösa och 3-7 var smickrande för oss. Det vargjakt motsatsen till den här matchen.
Kommentera

Jesse: Inte enbart keeperns fel men nog skulle en normal målvakt tagit minst 3 av målen alla gånger. Men försvarspelet finns ju inte för fem öre.
Kommentera

Cyklob: Håller med
Kommentera

Cyklob: så är det. Med ullmark kanske det skulle släppt in ett eller max två mål, men försvarsspelet är horribelt.
Kommentera

Forsberg 1978: Tyvärr så lär det knappast bli bättre över en natt. Kan ta många omgångar innan dom får ordning på försvaret. Frågan är då hur långt efter vi ligger. Svarten måste börja kolla målvakter, även om Reideborn måste få några omgångar på sig.

Har längtat till att säsongen skall starta, förstör inte det nu Modo

Kommentera

J F K: Tiden efter Krizan fram till vi spelade kvalserien var en rätt dyater tid vad gäller målvakter...
Kommentera

Forsberg 1978: Kanske skönt för Modo att vi inte hann få med Salmela.. 😂
Kommentera

J F K: Problemet är ju att försvarsspelet blir så otroligt lidande av att man inte har en målvakt man kan lita på heller. Om det är något Svarten skulle kunnat göra bättre denna silly så var det att värva in en rutinerad keeper. Hellre kunde han skippat att tex värva en av alla anfallarna och satsat på en keeper.
Kommentera

Gusse: tyvärr är det som jag pratat om gällande försvarsspelet. Det är lika uselt som förra säsongens när dessutom målvaktsspelet är mycket sämre än ifjol så ser det fördjävligt ut.
Kommentera

J F K: Det enda positiva jämfört med Brynäs är att våra spelare i alla fall inte är gjorda av papier mache.
Kommentera

J F K: Tycker Brynäs visat sett över två matcher att de är bättre än Modo. Skickligare lag helt enkelt. MEN - det är bara träningsmatcher, vi får se hur det går i serien. Lycka till! 
Kommentera

Cyklob: Inget ont om Helin. Men att tappa Masken var en jävla blunder. Nu har vi 2st orutinerad målvakter tillsammans med en orutinerad målvaktstränare.
Det kan visa sig bli lite för mkt orutin. Reideborn skulle ju helst steppa upp iaf ett steg sen i fjol.
Spontant verkar det inte skett.
Kommentera

honken21: Det tycker jag verkligen inte. Skellefteå var skickligare, men Brynäs är ett väldigt svagt lag som vi verkligen borde vinna emot.
Kommentera

J F K: Sen att du tycker Brynäs är sämre än du väntat dig, vet inte vad du väntat dig i så fall? Själv tycker jag Brynäs är klart bättre både på pappret och sett till spelet, som det sett ut hittills. Men man kan ju tycka olika.
Kommentera

"Där väger man så klart lätt som Brynässpelare."
Kommentera

S-vikaren: Jo, Harman följt Brynäs ett par säsonger vet man att inget lag kastar sig så ofta som dem.
Kommentera

J F K: Väldigt svagt... Känns som du bara kastar ur dig desperationer nu. Ska jag vara helt ärlig så tror jag er icke-framgång beror på att ni inte har ett lag, en lagkänsla. Ni har skrapat ihop ett gäng transatlanter. Men vi får se, det kanske lyckas i längden. 
Kommentera

Monno: Kan bara hålla med, som jag skrev tidigare så skulle Svartvadet plockat in en rutinerad keeper. Reideborn är tyvärr ingen förstamålvakt dock är han en bra backup. Men Bjurö värvningen förstod jag aldrig i mina ögon kunde man lika gärna satsat på en junior keeper. Men jag hoppas Svartvadet sett det de flesta sett under denna försäsong och agerar tidigt och inte som i fjol där man väntade tills man var i stortsett avhängda.
Kommentera

honken21: undrar om jag sett ett mer tydligt offside i målgården än det där. Brynäs spelare står i knät på reideborn.
Nåja, med det där hade i alla fall inte släppts till med riktiga domare.
Kommentera

honken21:

Ja, transatlanter är individualister. Dom kan inte spela som ett lag. Bra poäng där, du. Du har rätt.

Kommentera

« · 1696923 · »