Sawchuk:
Han tror att han är Paul Coffey nu. Som jag skrev tidigare är bland det värsta som kan hända att han faktiskt lyckas i offensiven.
Rytter:
Vi blir för avvaktande i OT, ungefär som om det finns något att förlora.
Monno:
Det är otroligt, men Torp höll faktiskt på att gå bort sig igen i förlängningen. Hyllade Ahnelöv såg ut som att han redan är på väg till duschen.
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Jodå! Nylander, Olofsson, Skröder!
Redigerad kommentar
Bad_Brett:
Skröder duger inte som straffskytt. Han skall vara spontan.
Steken84:
Låt Brashear lägga alla straffar.
J F K:
Man kanske inte skall klaga på straffarna för mycket för om de hade gått in så hade man ju varit nöjd. men jag tycker det är på tok för mycket finlir. Fjams!
Redigerad kommentar
Sawchuk:
Kör dom alltid samma repris på A.F´s intervjuver???
NuMo: Konstigt att alla 3 väljer att dribbla på en så liten och följsam målvakt som PW.
Skott hade jag valt.
spud:
Ja, det indikerar att det inte finns så mycket tanke bakom. Eller så var det precis tvärtom. Att de tänkte att det var bra att dribbla. En felaktid slutsats bevisligen.
NuMo:
Stor humor när man inser att Nylander, Kempe och Olofsson snart försvinner i fem matcher, och ersätts med... Bengtsson och förhoppningsvis Flanagan, som var iskall redan innan skadan.
Man måste ju göra någonting! Göra förändringar i båset, värva nya spelare, byta ut GM, vad som helst. Är det på fullaste allvar någon som tror att detta juniorlag som släpper till 45-50 skott per match, helt plötsligt ska bli en vinnarmaskin?
Bad_Brett:
Det blir kval. Vi är för dåliga.
Sawchuk:
Linköping tog in Kent McDonell ifjol, som var klubblös efter följande säsong:
2012-13 | Karlskrona | Allsvenskan | 38 | 6 | 10 | 16 | 64 | -18 |
Det gick rätt hyfsat i LHC dock:
2013-14 | Linköping | SHL | 26 | 13 | 6 | 19 | 14 | 3 |
Det går inte att konstant dra snyfthistorier om att pengarna inte räcker till. Till och med Björn Svensson blev en stor injektion när MoDo var i brygga. Men Svartvadet fortsätter med samma MoDo-floskler om hur det är en ekonomisk fråga och att de inte ska stressa eftersom det är så viktigt att "hitta rätt". Ja, det låter ju väldigt bra. Förmodar att det var därför det dröjde till juni innan de skrev kontrakt med Nättinen och till augusti innan Roche blev klar.
Med tanke på hur många duktiga juniorer MoDo kan fylla på laget med, är det helt häpnadsväckande hur laget kan vara så uselt.
ULTIMAVICI:
Finns en hel del intressanta namn som jag inte skulle tacka nej till:
Janis Sprukts, Kurtis Foster, Ruslan Fedetenko, Colby Armstrong, Alexander Frolov... Tusan, be Foppa slå en pling till Svatos och ge honom try-out!
Jag inser att vissa av spelarna jag räknar upp säkerligen är skadade eller väntar på ett saftigt erbjudande. Men gör NÅGONTING. Det behöver inte kosta skjortan!
Redigerad kommentar
ULTIMAVICI:
Bra där, Peter Andersson. Jag var ett stort frågetecken när FBK började plocka in en massa tröga huvudjägare i ett läge då det skulle bli nolltolerans mot huvudtacklingar. Dum som jag var, insåg jag inte att nolltoleransen enbart gäller andra lag.
ULTIMAVICI: www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/shl/farjestad/article19973785.ab
Det här är ju skandal av stora mått!
" Det borde ha varit utvisning, för det är inte en ren tackling. Men den tar inte i huvudet, den tar på arm, bröst och axelkåpan."
Och Haris näsa och mun blöder bara av sig själv då menar han?
Men det som stör mig mest, hur fan kan man undgå att se att han hoppar in tacklingen? ABs kassa reportrar tar ju inte ens upp den frågan med honom.
Verkar som NuMo var rätt ute, man får hoppa in tacklingar idag.
Monno:
Ja, tyvärr är det så.
Beskedet från domarbasen och DN denna säsong är att:
1. Det är ok att tackla någon i huvudet om det är lågt.
2. Det är ok att hoppa in tacklingar mot huvudet.
Redigerad kommentar
Jag trodde Svartvadet skulle imponera som Sportchef men han är hitils den sämsta Sportchef modo haft så länge jag följt dom totalt misslyckat och sedan kan han ej reparera eftersom han sagt redan innan säsongen startade att vi skulle värva en forward till och inget har hänt. Jag lider med grabbarna i laget dom gör sitt bästa men det räcker ej till. Nu verkar det ju som att vi får med oss minst 1 poäng. Men nu får fan herr Svartvadet börja agera snart tappar vi som sagt kanske 3 av våra bästa spelare för stunden.