renen:
Hade lagen bytt målvkater hade MoDo vunnit stort, det är jag övertygad om.
renen:
Varför ska han bry sig då ingen annan verkar göra det heller.
renen:
Dags att låta Sockan stå, Tellqvist är ju helt ur slag.
Ännu ett bevis på att motivation slår klass, eller det kanske är så att motivation är klass.
Visst har Växjö tur också men hade Ritola och dom andra gjort sitt jobb istället för att glida och titta på skulle det aldrig hänt.
Monno:
Årets mest uppenbara sidledspassning och Tellqvist är inte i närheten av att hinna med.
spud:
Vad gör Tellqvist på tvåan egentligen? Skottet går ju klockrent i kortsargen, det finns inte en chans att den glider bakom mål där.
Redigerad kommentar
Monno:
Var han så jävla trött kanske han skulle bytt tidigare.
Redigerad kommentar
J F K:
Ser mest ut som det är Schremp som är trött. Han orkade bara ta ett skär då Kallio bröt in. Bänka både Skinner och Schremp. Förlorar hellre med junisar på isen än med överbetalda skithögar.
Redigerad kommentar
Monno:
Skinner skulle få en karta, en kanot och ett metspö.
Sawchuk:
Är fan trångt som en sardinburk i Växjös slott.
Borde fan vara förbjudet att spela så tråkig hockey. Att bara spela på att lyfta ut puckar i mittzon och chansa på kontringar.
Handbollslandslaget körde med gurkburk, Växjö med sardinburk.
Vi hamnar så jäkla djupt i deras zon att vi tvingas slå in stängda dörrar för att göra mål.
Bad_Brett:
Tyvärr känns det så.
Synd på en så enormt viktig match i jakten på slutspelet.
Sawchuk:
Det går inte att vinna en sådan här match. Jag får Brynäs '99-vibbar. Allt studsar Växjös väg.
J F K:
Han spelar då inte, det är fan inte sant alltså. Sen sätta in Kfopp när vi behöver göra mål är ett stort jävla skämt.
Sawchuk:
Strongt av Danielsson att spela vidare med hjärnskakning...
yngwie: Självklart kan jag inte garantera att han fick huvudvärk. Han faller på isen på ett sätt så det inte ser ut som om han tar emot sig, dock inte bakåt vilket brukar vara anledning till smällar mot huvudet. Han ser inte ut att ha ont någonstans i kroppen, utan snarare drar han ihop ögonen och ser lite tagen ut. Det tillsammans med att han inte spelade en sekund efter smällen får mig att tro att det rör sig om någonting annat än att han tappade luften.
Sawchuk:
Men vad fan sätter man in KFopp istället för Danielsson? Varför inte Hari t.ex?
J F K:
Du har spelat hockey men känner inte till att smällen inte behöver ta i huvudet för att man ska få huvudvärk och hjärnskakning?
yngwie: Man får och borde nog acceptera att vissa händelser går att se på mer än ett sätt.
J F K:
Hur vet du att han fick huvudvärk?
J F K:
Du kanske inte har spelat hockey men det är inte bara då tacklingen tar i huvudet man får huvudvärk, faktum är att den största delen av hjärnskakningarrna kommer då man biter ihop käken, därav tandskyddet. dessutom slår han huvudet i isen då han ramlar.
Får gratulera till din övermänskliga syn.
Redigerad kommentar
J F K:
"Man har ett djävla ansvar att inte tackla så"
Man har också ansvar som spelare att inte sätta sig i riktigt farliga situationer och skydda sig själv ute på isen. Tycker som sagt att det ser ut som att Danielsson vrider sig konstigt in i situationen och det är mer en olycka att han får axelskyddet i ansiktet än att det skulle vara en medveten satsning mot huvudet.
Men som sagt jag vill gärna se repriser på den, för just nu är det bara som jag minns situationen.
Redigerad kommentar
J F K:
Nej du, köper verkligen inte att det där är en solkar femma.
Bad_Brett:
Vunnit stort?
Vi får ju knappt fram ett skott på mål. Man ska inte spela hockey på det här viset mot Växjö. Man måste slå dom med deras egen medicin, locka upp dom och spelvänd. Korta anfall med många och snabba avslut