Mora IK

45275 inlägg · 1668 ämnen

Silly Season inför 05/06

« · 562830 · » Till forumet

Sv: Silly Season inför 05/06
Metal Guru:
men är inte det ett steg i rätt riktning då ? ;->
Kommentera

Metal Guru: Det är nog sant... Låt oss då hoppas att hockeykulturen är bättre i Mora än i Leksand.
Kommentera

GävleLasse:
Nej, ni har ju faktiskt en avdankad Moring denna gång...
;0)
Kommentera

AH: Och allting mynnade ut i att Simons fick hybris och chockhöjde seriebiljetterna till den här säsongen...

Vi får se om stödet blir lika stort den här säsongen. Det känns lite som att Mora har gått å fått storhetsvansinne. Ödmjukhet ÄR dygd...

Nu finns det "vissa" brynäsare som gått och fått storhetsvansinne och pratar i tungor om SM guld...

Det är bara att nicka och le åt dessa. Men samtidigt skall vi nog konstatera att det är lika bra att ta Brynäs trupp på allvar. Att dra en massa paralleller från föregående säsong går inte. Det är nya spelare, nya miljöer, nya spelidéer och framför allt, Ny tränare, ingen gammal avdankad leksing vid rodret.

Det är en lång säsong och mycket kan hända.
Kommentera

Poffa:
Har en svag förnimmelse av att trätobröderna är inne i fel bok och orerar.
Kommentera

Poffa:
Normalt sätt brukar jag inte lägga mig i sånna här diskussioner , men blir så satans less när besserwissrar som knappt sett spelarna sågar dom utan det gått en enda match i grundserien än .... det som intressant är väll ställningen efter 50 omgångar men jag kanske missuppfattat det jag
Kommentera

Det är en så härligt hög nivå här inne för tillfället.

"- Min pappa är starkare än din!"
"- Nähä! Min pappa är starkare och smartare än din!"

Kommentera

Db_04:
haha ni lecksingar är jävligt roliga ni , med lite mera istid klassar ni bröderna steen som årets värvningar i svensk hockey och klagar på poäng skörden på Aarnio som är en roll spelare som kommer göra nå grymt mycket nytta när han kommer jaga skiten ur era backar , stå parkerad konstant framför er målvakt och döda massa utvisningar
Kommentera

Db_04: Jag kallar dom för sämre än era.
Kommentera

zeb: Ja Brynäs är absolut ett av lagen som kommer att få de allra tuffast.

Nyförvärven talar för sig själv (Stigsson kallar du våra nyförvärv allsvenska medelmåttor va säger du då om Brynäs nya?) Mattias Månsson,Jörgen Sundqvist , Jonas Almtorp ,Martin Öhrstedt från allsvenskan ....Henrik Bergfors från div 1 laget Botkyrka (spelade dock i någon amerikansk liga före) ,Lars -Erik Spets från Norge ,Antti Aarnio från finska mästarna (mäktade me hela 5 poäng på 61 matcher) + Nicklas Bäckström från juniorerna
Kommentera

83 Liljegren: oj vad kaxiga Brynäsarna är , ta och kom ner på jorden,I år måste väl ni få probliem att hänga kvar ,med det laget , gammla avdankade gubbar med molin i spetsen,
Kommentera

83 Liljegren:

Jag tror knappast att något elitserielag skulle tackat nej till Marian. Sedan tror jag inte att han blev värvad enbart av sportsliga skäl heller för det gick väldigt bra ändå. Det här handlar om affärer, marknadsföring, biljettförsäljning och ett led i etableringen. Under några dagar efter det att Marian Hossa blev klar låg Moras matcher, både hemma och borta, etta bland Ticnets alla objekt. Ingen här kommer att glömma att en av de mest sevärda spelarna någonsin spelat i vår klubb. Han gjorde definitivt det han skulle.
Kommentera

mr big: Fortsätter du så här kan din tjänst i FMMA sitta löst.
Kommentera

83 Liljegren:

Absolut, säkert en egen leverantör också.
Men nu får jag nog passa mej för maffian har rätt så hårda metoder:D
Kommentera

83 Liljegren:

Måste kännas väldigt tryggt med en kärna som har en snitt ålder på 31år..
Kommentera

mr big: Han har säkert bra hårprodukter...
Kommentera

83 Liljegren:

Nä undrar om han vågar sig ut när det är storm:D :D :D
Kommentera

mr big: Och han kallas inte Luggen för intet heller... :D
Kommentera

83 Liljegren:

Han kallas väll inte don simons för intet:D
Kommentera

mr big: Jaså, har ni också en spelarmaffia eller är det vaktmästaren?
Kommentera

83 Liljegren:

Nja efter som det finns de som får spela fast än dom inte platsar så vet jag inte, det är ju inte alltid tränaren som får bestämma, enl, va jag hört..
Kommentera

Metal Guru: Ja den scoutingen var ingen höjdare, men i samma veva värvades också Phillips, som visade sig vara en klippa! Starkt jobbat Sundlöv!
Kommentera

83 Liljegren:
Nej, Don Simons tyckte att han inte skulle sticka ut allt för mycket, därav Marian-värvningen. Sticka ut fick istället Sundlöf göra, då han i samma veva viftade med ett nyss signat papper med Arnassons spretiga och något efterfeta handstil på.
Kommentera

mr big: Okej men borde inte Don Simons förutsett det och inte värvat honom om han nu är så övermäktig?
Kommentera

Db_04:

Jajjemen..
Kommentera

83 Liljegren: Marian är den äldre.....
Kommentera

83 Liljegren:

Ja , men när han kom så förlitade sig "Nästan" alla andra spelare på att hossa skulle göra det, men när han inte var på isen så sjönk det så det var sjukt.
Kommentera

mr big: Nu vet inte jag vem som är Marian av dom, men den äldre gjorde betydligt fler poäng än den yngre i alla fall...
Kommentera

83 Liljegren:

Nä där håller jag inte med dej riktigt för det var när marian hossa kom som det gick snett för då blev spelet mycket sämre helt plötsligt.
när hossa kom så slutade de andra att ta sitt ansvar ute på isen och hockey är ju som bekant en lagsport.
Kommentera

mr big: Hossa den äldre om jag inte minns fel... Ja men det gjorde vi också, trots vår sämsta säsong någonsin!
Kommentera

MrAce: Ni kan ha hur våta drömmar om era gamla lockoutspelare ni vill, men det räddar inte kvar er i Elitserien... kanske är det så att just det faktum att ni gick upp en division stigit er åt huvudet? Glöm inte var ni kom ifrån...
Kommentera

Anders i Budum:
Nää jag har inte mer koll än någon annan i NHL biten som följt det närma i över 15 år .. det är jag övertygad att alla här har gjort så
Kommentera

83 Liljegren:

Vem lämnade mora?
Bortsett från lilja som fick gå när skutan redan börjat sjunka, men uppryckningen kom ju.
vi säkrade ju kontraktet eller hur.
Kommentera

MrAce: Du kommer väl ihåg hur det gick förra säsongen? När grabbarna började lämna Mora sjönk ni som en sten...
Kommentera

MrAce: Vi Brynäsare har inte gett upp, till skillnad mot er trupp finns stommen i laget från förra säsongen kvar. Alla nyckelspelare förnyade sina kontrakt. Sedan kan det komma en bra NHL-back, det är det Sundlöv letar efter, men gör det inte det ser det väldigt bra ut ändå.

Första moring som kanske finns kvar i er trupp är Bergkvist på plats 6 i interna poängligan, en bit efter toppen. Första Brynäsare som INTE finns kvar i truppen hittar du på plats nr 10, Jonas Soling, m.a.o. dom 9 bästa i interna poängligan finns kvar, hur många andra lag har det så? :D
Kommentera

83 Liljegren: Hockeycentralen är ingen bra sida.....killen som har den trampar i klaveret minst 3-4 gånger per vecka i hockeymagasinets forum.
Kommentera

83 Liljegren:

Varför ge upp? iofs ska det väl väldigt mkt till, men ge upp? aldrig..

Men ni Brynäsare har väl gett upp för längesen, ni lär väl ändå inte kunna locka några nyförvärv fö.utom norskar och spelare från allsvenskan.
Kommentera

Db_04: Och den anser jag är pålitlig. Hockeycentralen gällde Luleås finne.
Kommentera

83 Liljegren: sidan Warhawk har upp dygnet runt är www.tsn.ca/nhl/
Kommentera

Db_04: Det är från hockeycentralen...
Kommentera

MrAce: Sundlöv har gjort ett kanonjobb med dom resurser han har.
Kommentera

Anders i Budum: Att döma av Warhawks aktiva skrivande i NHL-avdelningen så har han mer koll på den ligan än t.ex. jag som inte är intresserad av den har. Hur mycket koll Jan Simons än har kan han omöjligt få över Horcoff. Det är bara att inse att det är kört. Sluta drömma!
Kommentera

Portello: inge fel iatt ha drömmar i dag är det Orszagh som ni ska ha :)
Kommentera

Db_04: i synnerhets Luleås avdelning....
Kommentera

MrAce: Svenskafans är ju inte direkt den mest stabila källan man kan ha dessutom :)
Kommentera

83 Liljegren:

Mhmm tror man på det som står på SvFans så är det väl så då, Luleå är väl de enda som är så pass dumma om att skriva om det i artiklar.. Inte undra på att dom blir blåsta på samtliga nyförvärv dom skriver om också!

Ja Sundlöv har väl inte riktigt förstått det där med att värva spelare än riktigt, så vi får väl hoppas att "luggen" är effektivare när det gäller den frågan.
Kommentera

83 Liljegren: Tror nog inte de bara är Luleå som vill ha Santala
Kommentera

mr big: Nej nej knappast! Jag håller mig någolunda till fakta...hade lite fel angående hur pass restricted en restricted free agent var...de erkänner jag
Kommentera

83 Liljegren: Det kallas för humor. Vet inte om ni har sånt i Gävle? ;-)
Kommentera

83 Liljegren: ..Warhawk har väl inte mer koll på nåt än någon annan här? ..nä du, den enda som har koll är Jan Simons!
Kommentera

« · 562830 · »