NHL

14673 inlägg · 804 ämnen

Nattens matcher

« · 84589 Till forumet


Nattens matcher
Än så länge står det Senators - Flyers 1 - 1. Mål av Alfie. En riktig rökare i PP.

Maple Leafs - Islanders står just nu 2 - 0.

Sitter och lyssnar på matchen mellan Senators och Flyers. Detta är något bättre kommentatorer än TV 3 och Fyrans pinsamma nissar.
Kommentera

Sv: Nattens matcher
poffa:Om Senators lyckas vinna över Flyers i natt så kan Kim Jonsson bli spelklar till Vm vilket jag skulle bli nöjd med!

Fast att Mats Sundin är skadad tror jag inte Maple Leafs kommer få några större problem med att slå ut Islanders.I Islanders borde Kenny Jönsson få en Vm plats och kanske för Mats Lindgren men Dick Tärnström är det inte ens nån idé att tänka på!
Kommentera

Sv: Nattens matcher
Nike89:

Att frigöra VM-spelare är inte mitt mål. VM känns sååå kallt. Det är på andra sidan Atlanten man har sitt hockeyintresse just nu.
Kommentera

Sv: Nattens matcher
poffa:Jepp jag kan hålla med dig om det faktist.Det mesta av mitt hockeyintresse finns även det där borta i Nordamerika men jag kollar också för VM så jag bryr mig tex om vilka svenskar som åker ur Slutspelet och om dom ska ha plats i VM truppen osv.


Ps,Det är nog bara vi två som är aktiva nu poffa!
Kommentera

Sv: Nattens matcher
Nike89:

Dessutom anser jag att man inte skall få anmäla spelare efter att turneringen börjat.

Säg att Vacouver åker ur, Nazzy, Sedin X 2 och Öhlund kommer till VM. De spelare som spelat de första tre matcherna i VM riskerar nu att få se resten av VM från läktaren. Helt fel enligt mig.
Kommentera

Sv: Nattens matcher
Min favoritback har nu reducerat för Islanders. Jag talar naturligtvis om... Adrian Aucoin. Vilken back.
Kommentera

Sv: Nattens matcher
Han blev fråntagen målet och fick därför en assist istället.

Men kolla in speltiden. Efter två perioder har han 18 byten och 21:59 i speltid.
Kommentera

Sv: Nattens matcher
poffa:

Äre nå hockey på c+ ikväll eller? (Jag orkar inte dra igång gammhärk dekodern bara för att kolla :-) )
Kommentera

Sv: Nattens matcher
scim:

Nää, he ä int nå änhåäll i natt. Ba på internet. I morrn äne hockey på den däringa zap-kanalen.

Så du har som MODO-it i berusat tillstånd talat hockey med en fd TIK-are i Lövens hemstad? Jag är imponerad. Vad skulle man inte ge för att få höra det samtalet.
Kommentera

Sv: Nattens matcher
Martin Havlat skickade just Philadelphia ur Stanley Cup Playoffs. Han gjorde 2-1 i PP i den första OT-perioden. Alfredsson fick assist. Han var 1+1 i matchen.

Toronto slog Islanders med 6-3 trots att kapten Sundin saknades.

Nattens tredje match mellan Sharks och Coyotes står 0 - 0 efter 9 minuter i första.
Kommentera

Sv: Nattens matcher
Bortsett från att Kim Johnsson blev klar för VM, så var detta en ur svensk VM-vinkel den sämsta NHL-natten på bra länge nu!

Jönsson drog på sig en hjärnskakning medan Toronto med Höglund, Renberg och kanske också Sundin tog ledningen med 3-2 i matcher..
San José slog ut Phoenix som har Teppo Numminen som kommer förstärka Finland enormt, medans vi kan glömma Sundström och Norström..

Dessutom är det kört med Alfredsson och Arvedsson..
Det är väl bara att invänta vilka vi får hem, Vancouver eller Detroit-spelarna.. hoppas förstås på Vancouverlirarna, Sedinarna, Näslund och Öhlund slår tio gånger högre än Lidström och Holmström helt klart..
Kommentera

Sv: Nattens matcher
Apropå avsaknaden av VM-hysteri.

Tror många av de s.k. hockeyfreaksen (mig inberäknad) följer NHL med större intresse än VM just nu. Själv såg jag Tre Kronors match mot Österrike igår och den var bra i en period (3-0), sedan behövde inte Sverige göra mer än att spela av matchen.

Men när fler NHL-spelare ansluter och VM drar ihop sig till slutspel så tror jag att fler kommer bry sig. Bara det faktum att Micke Nylander själv ringde upp Hedberg och frågade ifall han fick komma tyder på att spelarna själva faktiskt tar den här turneringen på allvar. Och till skillnad från OS tror jag nu också de lärt sig att det är i slutspelet man ska vara bäst (som Kanada var). Därför den något avslagna matchen mot Österrike igår.

Sverige behöver dock minst två backar till. Tomas Johansson var riktigt dålig igår. Det märks att han inte klarar internationellt spel. Och detta var "bara" Österrike. Det kommer tuffare motstånd. Kim Jonsson, Öhlund och ev Norström skulle sitta fint. Pierre Hedin klarade sig utmärkt igår. Jag tror han och Tomas Rhodin kan känna sig säkra på att inte bli petade av tillkomna NHL-proffs. Däremot lär nämnde Johansson samt frölundabackparet inte känna sig säkra på spel i kvarten.

Finland och Tjeckien ser just nu ut att få kanonförstärkningar till VM. Phoenix utslagna och Devils en match ifrån...
Detta ser inte jag som något dåligt för Sverige utan istället bra för VM. Jag ser fram emot slutspelet i VM OCH i NHL. Synd för svenskarna Sundin, Renberg och Jönsson. Men jag gläds för Alfredsson. Ottawa har förtjänat sitt avancemang till andra omgången. De har imponerat stort mot Philly. 2 insläppta mål på 5(!) matcher. Lalime och Affe har varit de bästa spelarna. Lalime hade innan nattens match en räddningsprocent på över 99%. Ett insläppt mål på över 100 skott. Helt sjukt. Snacka om kollektiv kollaps hos Philadelphia med alla dess stjärnor.
Kommentera

Sv: Nattens matcher
samjo:

Ja Flyers är för mig en stor gåta. Deras offensiv är massiv! Roenick, Oates, Primeau, Recchi, LeClair, Gagne. Och sen backar som McGillis, Desjardins och Johnsson... Går det att misslyckas? Tydligen.
Kommentera

Sv: Nattens matcher
Jahaja, Detroit gör två mål i samma numerära underläge, nu i ledning med 4-2.
Kommentera

Sv: Nattens matcher
Nu är Detroit klar för kvartsfinal efter nattens seger över Vancouver med 6-4,I den matchen gjorde Henrik Sedin två mål Daniel Sedin en assist Marcus Näslund en assist Niklas Lidström ett mål och Tomas Holmström två assister.

Och Los Angeles vann sin match i natt mot Colorado med 3-1 så nästa match blir en rysare kan jag lova!

Och Carolina är också klar för Kvartsfinal efter nattens seger över New Jersey med 1-0

Och Boston-Montreal slutade med seger till Montreal med 2-1
Och Montreal leder där med 3-2 i matcher.
Kommentera

Sv: Nattens matcher
Det är ju f-n skandal att New Jersey Devils blev utslagna att ett gäng farmare... det borde ju kunna bättre...
Kommentera

Sv: Nattens matcher
Det har hittills bjudits på två "skrällar" i årets NHL-slutspel. Den största skrällen är givetvis att Philadelphia åkte ut och på det förnedrande sättet de gjorde det på! (Läste att Kanada ska förstärka med 2st spelare från laget. Jag tror det var McGillis och Williams. Bra förstärkningar. Hoppas även att Kim Johnsson tackar ja till Sverige. Tomas "säkerhetsrisken" Johansson behövs ersättas snarast möjligt!!)

Den andra "skrällen" är att Carolina slog ut Devils. Men det är för mig en inte särskilt stor skräll. Devils har inte varit lika bra i år. Det var dock en jämn serie, där två matcher gick till förlängning, och Carolina vann båda. Rutinerade Ron Francis är guld värd i Carolina. Sedan klev ju f.d. back-up målisen i Tampa Bay fram och storspelade de två sista matcherna.

Jag tror även att det blir minst en "skräll" till. Jag har själv tippat att Montreal skulle vinna över Boston (vilket jag tror många inte alls tippat). Jag tror Montreal har chans att bli årets överraskningslag i slutspelet. Har tidigare tippat Colorado - Montreal i Stanley Cup finalen. Det är fortfarande en möjlig tanke men det ser svårare ut nu när Kings har 3-3 i matcher och Foppa småskadad (eller t.o.m. allvarligt??). Los Angeles kan mycket väl vinna den sjunde matchen inatt. Få lag i ligan har en A-kedja som kan mäta sig med Palffy, Allison, Deadmarsch, och Potvin spelar alltid bra mot Colorado i slutspel. För Colorado krävs att Sakic och Roy gör en toppmatch om det ska bli vidare avancemang.

OM Colorado skulle åka ut. Kommer Foppa till VM då???
Då skulle vi snacka uppsving för Hockey-VM här hemma :)
Kommentera

« · 84589