Sven Sewage:
Löven är Löven. det enda laget vi i klacken tycker är okej att hata :P
1. jag försöker styra mina samtal med honom här på HS till saker som syftar till hockey. inte nå jävla 5 årigt groll som ni håller på med.
2. har lärt mig lägga dövörat till för att 1. de handlar om att reta Dig. 2. helt enkelt orkar jag inte bry mig. han får tro på sina sanningar bäst fan han vill (vissa är även för närvarande fakta). visst. jag skulle kunna skälla på honom för det som handlar om rena spekulationer men vad ger det?
3. ger inget att hata. och för övrigt ser jag inte Luleå som mer än en lite extra het rival(jämfört med övriga SHL). Skell vs Lule kommer aldrig i mina ögon vara ett riktigt derby och således behöver jag inte hata nån av deras supportrar.
BGJ:
Då har du i alla fall upplevt några riktiga derbyn mot Löven. Så länge du inte är trevlig mot något lövensvin har du min respekt, men din trevlighet mot substitutgnetäcklen och dess Bagdad Bob sargutgeneral ligger långt över min personliga gräns för anständigt beteende för en AIKare.
Farbror Barbro:
Alltså, Luleå har passerat skamgränsen kvartsfinal två gånger detta årtusende. Båda dessa gånger stötte de på alfahundpatrull i Skellefteå AIK. Kommer du ihåg hur det gick? :-) Jag tror det blev 8 raka segrar eller något liknande... hihihi
Deras två största framgångar detta årtusende var alltså desa två totalkrossar.
Därför tror jag att de känner sig sådär skamsna, tomma, smutsiga (redan nu inför matchen) likt när han ligger där på britsen. De kommer att känna sig ännu värre efter ikväll. Nu har man inte bara två skoningslösa gruppvåldtäkter som de två mest positiva händelserna sedan 2001, utan man är i fritt fall mot bottenträsket där man tampas mot MoDo om vem som är sämst i norrland. Allsvenskan är snart en realitet.
"Ett enastående vinnarlag" skriver vissa... hihihihi! "Ett ihopköpt förlorarlag" skriver andra. "Överlägset bäst i Europa" skriver vissa... hihihihihi! "Snart sämre än Björklöven" skriver andra.
Farbror Barbro: Jag ser bara ingen poäng med pajkasting!
Men kvällens match kan nog bli mer jämn än man tror, är det nåt lag luleå taggar till mot så är oss.
Ska bli riktigt roligt att se Oskar i kväll han kommer nog att försöka köra skiten ur lules backar och de bord dra med hela laget!
Sven Sewage: Ja om man ska dra slutsatser från de senaste matcherna så lutar det åt kross...men...MEN...som jag brukar säga till dom på jobbet...lugnast att vara ödmjuk innan match...det är efteråt man kan var ett svin(ifall det blir seger)...annar liknar det "crash and burn"!
För skulle det bli torsk likförb. eller tillåmed oavgjort i full tid + extra poäng så ser det bara jävulskt korkat ut ifall man varit helvetiskt stor i käften innan match. Dessutom just för att det är vad som dom flesta uttrycker sig ett "derby" så har det hänt mer än en gång att motståndar målisen stått på huvudet och därmed "ridå"!
Sven Sewage:
har långvarigt hejat på skellefteå aik. sedan grundskolan. Men med tanke på att man bodde i Jörn så hade man inte möjlighet att ta sig in. när jag sedermera flyttade till stan så hade jag försörjningsstöd i ett antal år. gick sporadiskt på hockey från och med runt 2004 ungefär efter det fick jag blodad tand och försökte ta mig på hockeyn så ofta jag bara hade råd.. flertalet gånger lånade jag pengar samma dag som hemma match var för att kunna se matchen på plats. trots dålig ekonomi. sedan 6 säsonger tillbaka har jag haft säsongskort varje år. har missat 5 hemmamatcher senaste 6 säsongerna(inkl Slutspel). jag har i stort sett varit på de flesta supporterresorna till lule. några även söderut. var på Alla finalmatcherna mot lule och var på guldmatchen nere i Karlstad i våras. Det var en lång resa men väl värd den. Men låt säga att sedan vi gick upp så har jag mer eller mindre varit bofast på västra oavsett ekonomisk situation...
Farbror Barbro:
Ditt "Patienten"-inlägg... bullseye!
Nog undrar man allt lite hur de inför Fredagskrossen känner sig uppe i ingenmansland. Känslomässigt alltså, på riktigt?
Jag tror att det är ungefär så här:
Skamsna. Smutsiga. Avtrubbade.
Från filmens värd så skulle jag kunna tänka mig att det ungefär är på samma sätt som han känner sig i American History X när han ligger där på britsen på sjukan efter duschrumsincidenten.
Du som har vart med ett tag har ju upplevt derbysjöslag mot Löven, och vet hur ett riktigt derby är. Krig, och ingen har då skrivit på Genevekonventionen där om man säger så.
Nog har man försökt hetsa lite för att skapa lite rivalitet och känslor, men det är inte samma sak. Det är för enkelt, motståndet är för dåligt, för vekt, för mjukt, för svagt. Det är inte ens spännande. Löven kunde då bjuda upp till dans i alla fall.
Knegare:
tack för att du samtalar normalt. För första gången.
Sökte på Stefano som alltså utger sig för att vara Skellefteå AIK-supporter, och hittade dessa poster (två av tre):
Kom på efter att jag postat mitt inlägg att jag inte bara skulle ha riktat min uppmaning enbart till dig, utan till alla som skriver här inklusive mig själv. Om vi sedan skulle försöka tillämpa dem så gott vi förmår i vår mellanmänskliga kommunikation IRL skulle kanske världen se lite annorlunda ut.
Efter premiärtorsken mot Luleå:
Attans oxå! Vi kommer igen. Kul att se lite positiva omdömen om Luleås spel från dig Sewage!
En fråga:
Vem har sen tjatat om IRL i flera poster under sin riktiga signatur - in real life?
Mystiken tätnar, vem kan ligga bakom signaturen Stefano?
Själv har jag ju som bekant anammat "Attans också", och kör själv med den numera. För den uppmärksamme.
Det som är jävligt störande är inte gnabb, andra signaturer, retsamma maniska inlägg, lögner etc. Det är att på blodigt allvar anklaga andra för att skriva under andra signaturer, som att det liksom vore jordens undergång om någon gjorde det, och sen göra det själv. Att sitta och snyfta över dittan och dattan om hatinlägg och hatpredikan, och sen vara 2-3 snäpp värre själv. Försöka skapa något slags drev. Exakt samma stil som på SF.
Så agerar endast en person med väldigt låg integritet.
Jag är definitivt inte oskyldig själv, och skulle aldrig utge mig för att vara det. Men jag har i alla fall lite integritet.
Näe, nu vart det lite för seriöst för mitt tycke. Snyft snyft, fiolmusik, kopiera och klistra blev det också ;-)
Farbror Barbro:
Jag tror nog att vi kan utgå från att alla nya signaturer som hetsar mot mig kommer från honom.
Vad var det du skrev på SF:
"... ska ha en eloge för att han kämpar mot en av de största psykopaterna på internet"... eller något liknande?
Allihopa:
förbered er på snyfthistorier dör fiolerna åker fram, lååånga inlägg, och klippa klistra.
Sen ifall någon låtsas vara mig under någon annan ny signatur, fast utan finess och fantasi, då är det inte jag!
Farbror Barbro:
Jösses Barbro, kan inte sluta skratta åt alla de här hjonen!
Tack för supporten, sitter och filar på några julsånger åt dig.
schizofrent riksmongo med evig dumstrut:
Ja helt plötsligt är man hundra olika personer här på HS. Stefano (som för övrigt verkar avsky mig), Tom (som uppenbarligen är någon annan), Farbror Barbro som har vart min wing man i flera år + en hel radda med andra signaturer som jag aldrig ens sett ett inlägg av?
Men jag ska erkänna en grej. Det var jag som skrev som Slobodan. Jag tänkte att ingen annan kunde missförstå att det var jag när jag drog in n Birger (som körde ismaskinen i Luleå under guldåret i mitt lilla kåseri). Dessutom var ju det namnet i ropet (se artikeln). Det gick inte att missförstå?
www.dn.se/nyheter/sverige/nagon-bytte-namn-pa-23-arig-man/
Jag har själv några misstänksamma signaturer att rapportera. Nån "Djurgårdare" reggade sig och postade en hatkommentar riktat mot mig. Klockan 3.30am. Sen försvann han. Man undrar ju vem det kunde ha vart? hihihihi! Forsberg-1978 är också klart misstänksam, har inte sett ett enda hockey eller Brynäsrelaterat inlägg från honom, snarare verkar lite obsessed med att hata mig.
På SF var det en kille som skrev under flera hundra olika signaturer. Han var dock lätt att urskilja. Alla inlägg var tråkiga, långa, utan fantasit och finess, fulla med hat. Mycket klippa och klistra. Skvaller, meningslöst skit utan humor. Vem tror ni att det var? hihihihi!
Det skulle inte förvåna om han nu låtsas vara mig under en massa hatiska försök under AIK-flagg?
Jag har ju hela tiden sagt samma sak:
vi har att göra med ett fullblodsmongo ända ut i fingerspetsarna! Tiden får utvisa om jag hade rätt eller fel. Men det finns en anledning till att jag kallat honom för Bagdad Bob i flera års tid, och det är för att han har haft 100% fel varenda gång (och därmed har jag då haft rätt).
Sven Sewage: Ska du inte logga in med Farbror Barbro och svara dig själv snart!
WEIRD!!!
Monno:
Hör har du något att diskutera:
De tilltnkta lösningarna har du här:
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17943
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=9094
hihihihihi!
Rytter:
Om du läser vad jag skriver så ser du att jag tycker att regeln att man inte får skriva korttids är fel. Jag tycker att klubbarna ska få skriva vilka kontrakt de vill, när de vill. Det är väl upp till varje sportchef hur han vill skirva kontrakt? Dessutom är det bevisligen helt omöjligt att kontrollera, efterleva och reglera. Det är ju väldigt tydligt nu.
När det var NHL-lockout så vet jag att konkurrensverket gick in och förtydligade lagen för klubbarna. Klubbarna i SHL gick då ihop och gjorde en tyst överenskommelse att inte värva några spelare från NHL. Ni bröt sedan mot denna överrenskommelse. Det var synnerligen osportsligt, betydligt mer osportsligt än Salos manöver.
Vidare tycker jag inte att Gävle riktigt är norrland, även om staden ligger norr om dalälven. Jag tycker inte heller att Leksand är "södra Sverige" heller, även om det ligger söder om dalälven. Dessa ligger i gråzonen för mig, även om jag såklart är medveten om den officiella klassifieringen.
Jag får sluta med att önska er lycka till i resten av serien. Ni har ju som bekant en riktig demontränare, och sen nu har ni ju köpt in storspelaren den 38årige Geátan Royer... kan bli riktigt bra detta för er! hihihihi
Sven Sewage:
Du säger ju själv att du endast utger dig för att vara ett troll för att ge igen på Luleå-Sven, och att du i själva verket är seriös.
Om ditt senaste inlägg var ett av de seriösa vet jag inte, men det innehöll ju inte personangrepp iaf. Dock visar du ju en sak, du kan inte mycket om hockey och det regelverk som är uppsatt.
"Att nu Leksand tar in en finne på korttids, det har jag inga som helst problem med. Om Leksand nu vill ha en spelare i början av säsongen och betala dyrt för denna "oviktiga" period... låt dem göra det! "
Problemet är att dom inte kan göra det då bryter dom mog reglerna lika mycket som Modo, Frölunda och Brynäs gjorde tidigare. Han hade dessutom en out-klausul i sitt kontrakt som Salo var tvungen att skriva bort när media fick nys om det.
Du får gärna tycka att det är en löjlig regel och tycka att Gävle inte ligger i norrland, men bara så du vet så är det fel.
"Leksand borde få köpa in vem de vill, när de vill, hur de vill - för sina egna pengar. Men inte när det är lock-out och klubbarna kommit överrens om detta."
Följer du hockey eller trollar du bara här? SHL förbjöd inte NHL-spelare, det kunde dom inte göra. Kolla upp vad konkurrensverket tyckte om detta. Det SHL gjorde var att hänvisa till regelverket att korttidskontrakt är förbjudna, spelare ska skriva kontrakt för hela säsongen, men med undantaget att man får ersätta en skadad spelare. Det var precis detta Modo och Frölunda utnyttjade, Steen spelade inte en match när våra skadade spelare var tillbaka.
Sven Sewage: bloggar.aftonbladet.se/wennerholm/2014/11/skellefteanhlfiasko/
Här har du något att disskutera med dig själv. =)
Farbror Barbro:
Det här med att gå all-in på anfallsspel = osannolika flipperspel... det tycker jag personligen inte är en så bra idé. Men tur att man kan tycka olika.
Ser nu att Leksand ska kastas ut för att de är osportsliga. Samt att de fuskat med skattepengar, pengar som vi alla betalat in.
Jag ska då kort behandla dessa två frågor.
Osportslighet...
Under den senaste NHL lock-outen, så kommer alla svenska klubbar överrens om att SHL inte ska bli ett träningsläger för NHL-spelare, att våra killar ska stå tillbaka i utvecklingen för att några NHL-killar ska komma i form, och det tycker jag är sunt. MoDo och Frölunda bröt mot denna överenskommelse, och det var svagt. Dåligt, och de borde ha blivit straffade för det.
Att nu Leksand tar in en finne på korttids, det har jag inga som helst problem med. Om Leksand nu vill ha en spelare i början av säsongen och betala dyrt för denna "oviktiga" period... låt dem göra det! En synnerligen dum regel, som dessutom är i princip omöjlig att efterleva och kontrollera då hockeyspelare är människor och inte handelsvara. Det är inte osportsligt i min bok. Leksand borde få köpa in vem de vill, när de vill, hur de vill - för sina egna pengar. Men inte när det är lock-out och klubbarna kommit överrens om detta.
Något som däremot känns synnerligen osportsligt, det är nuvarande CHL. Det ska alltså vara något slags Champions League. Vissa lag kvalificerar sig endast genom att ha köpt sig en plats. Det är fel. Man kan köpa sig spelare, visst, men all slags kvalifikation som inte är grundad på sportsliga grunder är väldigt osportslig i min bok. Vidare "äger" vissa klubbar, medlemmar i den hemliga köpeklubben alltså, denna turnering. Det är också fel. En sådan potentiellt värdefull klubbturnering bör givetvis ägas av Europeiska hockeyförbunden, eller ligorna. Förstår man inte det, förstår man inte vad ordet sportslighet egentligen betyder.
Våra skattepengar...
alltså helt allvarligt. Har man den svenska staten som sin största och enda storsponsor, då ska man fan inte komma och prata om skattepengar hit och dit. Man snackar om en halv miljon i bortmyglade skatter, samtidigt har man själv myglat in hundratals miljoner från den svenska statens skattekista. Ett riktigt riktigt pinsamt argument för alla människor som besitter någon slags heder och intellektuell integritet.
Farbror Barbro:
var inte så sträng mot Lemmiöx, han är bara en liten rumpnisse och förstår inte bättre.
Håller med om det du skriver om Lehtonen, att han ser bättre ut och har mer fart under rören. Men han är inte i sitt prime. Resten ser jävligt bra ut, tycker även att Aho och A Lundberg ser bättre och bättre ut. Zackrisson har vart bland isens främsta i varenda match i flera veckor nu. Även Schremp ser bättre ut. Det brukar ta tid för utomsocknes spelare att vänja sig vid vår grymma sovjetiska fysträning, men benen ser rappare ut nu på dessa herrar. Widing har sett rapp ut hela tiden och jobbar hårt, men han får inte till det offensivt. Mentalt för honom tror jag.
Jaja... när vi spelade mot Sönderjyske i början av sässen och gick på halvfart men ändå lekte... då tänkte man inte "men helvittes vad bra vi är" eller "vi är nog bäst i Europa just nu"... nej!
Man tänkte "kul för de danskarna amatörerna att få spela mot oss, och kul för grabbarna att få lira en träningsmatch istället för att bli plågade av Thomson". Har man några som helst perspektiv och hockeykunskaper så går man inte i en sådan fälla.
Vinner man sedan mot ett Leksand som är HELT under isen med 8-0 efter att skottstatistiken slutar 35-30, där alltså 7!!! mål är de mest osannolika flipperspelen någonsin, blindpass som studsar in, självmål etc, då är man inte heller "ett enastående vinnargäng". Då har man bonnröta.
Barbro, har du någonsin sett så många fula turmål i en och samma match? Kolla länken!
M.Lemiux:
Vaffö? Vaffö? Vaffö göru på detta vise?
Vaffö? Vaffö? Vaffö skrivu på detta vise?
Riktigt skön seger. Stabilt rakt igenom, även om vi faktsiskt har lite flyt med en hel del domslut. Men vi är det klart bättre laget.
Vi har bra balans i femmorna nu tycker jag. Widing/Lundberg/Petterström gör en riktigt tung grovjobbarkedja, de tre andra kedjorna är grymt spelskickliga och skulle alla kunna vara en förstafemma. Skellefteåstyle. Zackrisson grym igen, har vart ruggigt bra sista veckorna. Kul. Kabanov, vilken lirare. Adam Pettersson är otroligt stark i kroppen och näst intill omöjlig att ta av pucken. Calof, årets fynd, av troligtvis hockeyvärldens bäste sportchef. Det är väl bara Lehtonen det inte riktigt stämmer för, men Mikko har en uppgående formkurva och besitter en hög kapacitet när fysen och timingen är i kapp. Han har ju som bekant åkt på en svår benskada, så det kan ta ett tag för han att komma ikapp.
Sen till nånting helt annat:
Attans, attans, attans, attans också! Många attans blir det, nöter nästan ut de tangenterna.
På Fredag kan det bli ett femte ATTANS också. Det ska bli spännande. Vi har ju så fina minnen från Kööp Arena. Tänker på när Tim Erixon kysser klubbmärket, samt när Jimmie kysser pokalen mm.
Farbror Barbro eller ska jag säga Sven Sewage?!
Tja, du Herr Sewage har ju försökt prata, eller rättare sagt ljuga, hockey ibland men har alltid blivit tillrättaanvisat av någon på detta forum oavsett om det är från Luleå, MoDo, Timrå, Färjestad, Frölunda och t.om från dina "egna" och blivit totalt ägd varje gång då tillrättaanvisarna presenterat fakta mot dina lögner så blir det inte så svårt.
Men som den klassiska mytoman du är så är alla andra, som givervis vet bättre, onda och du snäll å god eftersom du givetvis vet bäst...må så va att alla andra tycker precis tvärtom, det är ju trots allt inte du som har fel utan det är den övriga världen som inte förstått din kompetens.
BGJ:
håll i hatten nu Big Guy... MoDo har gjort klart med en ny riktig storspelare som ska förstärka laget i bottenstriden!
GAÉTAN ROYER!!!
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17943
Satan i gaétan vilken bra lirare det verkar vara!
hihihihihi!
Jag kan inte tolka alla dessa roliga, ja rent utav komiska, nyheter på annat sätt än att MoDo redan givit upp allt hopp att hänga kvar i SHL. Man förbereder sig på allsvenskan, men först ska man i alla fall dela ut ett par blåmärken. Sen kan dessa killar säkert tänka sig att stanna i klubben även efter en degradering, men troligtvis håller de en division ett eller två klass, inte allsvenska klass...
Redigerad kommentar
Farbror Barbro:
Ja, MoDo skjuter verkligen sig själva i foten genom värvningen av Donald. Gnet- Luleå har ju mycket större chans att vinna utan ärkemongot Ledin och taliban-Janne på isen.
Men mitt tips är att matchen slutar 0-0, med skottstatistiken 12-12 efter 4 perioder.
ULTIMAVICI:
Näe, det stämmer inte.
Du är däremot ett schizofrent riksmongo med evig dumstrut.
Farbror Barbro:
Om nu Luleå och/eller MoDo lirar kvalserien och åker ur, då kan det ju bli läge att slå ihop föreningarna. Vet inte om du läste det tidigare förslaget som jag lade fram?
Namnförslaget är... trumvirvel... Gr0k0-M0D0
Vänligen notera att alla bokstaven o har bytts ut mot siffrorna 0, det passar liksom bättre!
Som klubbmärke kunde de merga MoDos tummen upp med Luleås hyena. Riktigt fint och passande, eller vad tycker du?
Farbror Barbro:
Vad tycker du om MoDos värvning av Brashear?
Jag tycker att det är en riktigt rolig värvning, hihihihihi! 42 år gammal, men tempostark och snabb som få! :-)
Det känns lite som en 14-åring som spelar Eastside Hockey Manager. Ooooj, Brashear är ledig på free transfer, det skulle vara coolt att ha honom i sitt lag!
Men nog förstår man hur Foppa tänkte där. MoDo har ju så många stjärnor i laget som behöver skydd! Skydd i kvalserien! hihihihihi
ULTIMAVICI:
Jag tror att du menar "multipel personlighetsstörning" och inte schizofreni? Sen riksmongo?
Om vi säger såhär då:
Om jag är samma person som Farbro Barbro, då är jag ett schizofrent riksmongo som sitter här med en dumstrut i all evighet. Om Barbro är en annan person, då är det faktiskt du som är ett schizofrent riksmongo med dumstrut.
Som vanligt är jag den som skriver sanningen, och den mörka sidan-drevet och deras medlöpare har fel. Som vanligt.
Sven Sewage:
Du är allt för gullig med dina alter egon...på det vis inläggen skrivs är identiska. Du är lätt att läsa.
Zappaholic:
Tråkigt att höra om din mamma. Menade givetvis inget illa utan det var bara en random ge-tillbaka förolämpning efter ditt taffliga försök att förolämpa mig, och skulle naturligtvis inte skrivit så om jag vetat. Ber uppriktig om ursäkt. :-(
Men Farbror Barbro är en annan person än mig.
Farbror Barbro:
Man får tacka för de värmande orden Barbro.
Om jag skulle beskriva hösten här på hockeysnack så skulle jag nog skildra det som att ensammen försöka försvara regionens enda kunskapens träd ute på en öde ö, omringad av en gigantisk bisvärm av orcher, rumpnissar och diverse medlöpare till den mörka sidan. En svår uppgift på papperet, javisst, men betänk att en ensammen jedikrigare lätt kan plocka ner en hel bataljon med gnetklonrobotar. Men nu har jag fått förstärkning av självaste vapenbrodern Farbror Barbro och det är jag givetvis väldigt glad och tacksam över! :-)
Man måste ju försvara sitt revir från mörkerkrafterna, absolut! Nu är ju vårt revir ganska så maffigt, från Umeå ända upp till treriksröset, förrutom den östra lilla orch-fläcken som i folkmun brukar kallas för ingenmansland, samt de mer förorenade och mindre hallonluktande delarna av Piteå då. Så alla vaktförstärkningar mottages hjärtligt.
Hur hittade du hit? Jag gjorde det med google. Google är fantastiskt! Pröva till exempel att i sökrutan skriva in "tråkig hockey" och se vilket tredje ord som ploppar upp? Det funkar t om med bara "tråkig ho" sen fylles resten i automatiskt. Själv sökte jag på "fanatiskt fullblodsmongo ända ut i fingerspetsarna" och hamnade direkt på gnetlagets sida här på hockeysnack när jag klickade på den första länken.
Denna hockeysäsong har alla möjligheter till att bli en mycket rolig och minnesvärd sådan. Tänker nu inte bara på ett långt och spännande slutspel i vanlig ordning, utan nu tror och hoppas jag även på en riktig kvalserieduell om vem som ska vara sämst i norrland. Då blir det helt klart läge att utrusta sig med både popcorn och dubbla näsdukar för att skydda kläderna vid de värsta fnitteranfallen.
Sen det här med melodier och singalongtexter... är det för tidigt att dra igång ett jultema nu i November redan? Vad tror du?
Snubblade på denna krönika av den eminente Robert Pettersson på hockeysverige. I mitt tycke Sveriges i särklass bäste hockeyskribent.
Det jag tycker är det bästa med Robban, förrutom att han är en väldigt underhållande skribent och att han besitter extremt mycket kunskap, är hans integritet. Han skriver vad han tycker och kör sitt race. På nersidan är att han är lite för mycket ryssofil för min smak, samt hans dumdryga stil ibland. Nu kanske jag inte är rätt person att uttala mig om det senare, men då är jag inte en riktig person utan bara ett internettroll! :-)
http://www.hockeysverige.se/robert-pettersson/2014/11/24/lulea-ar-overlagset-bast-i-europa/
Jag skulle vilja flika in en rad till Robbans kommentar:
hihihihihihihihihi!
Alltså helt allvarligt, självinsikt verkar inte direkt finnas i överflöd uppe i ingenmansland! Eller är Osten ironisk?
Gillar i alla fall skarpt att Robban drar till med denna rad:
Därför fastnade jag för Norrbottens-Kurirens intervju med sportchefen Bagd… Lars ”Osten” Bergström där han förklarar att lösningen inte ligger i att värva.
hihihihihi! Mitt i prick av Robban!
Näe, nu väntar jag allt på ett harang av förolämpningar från rumpnissar, femtekolonnare och diverse andra bottenstridsskribenter som förklarar hur urblåst och dum i huvudet är.
Jösses! Man vinner mot Nottingham och några andra blåbärsgäng, talanglösa gnuggare som Fabricius gör hattrick, och sen tror de på riktigt att de är bra?
"Vi är överlägset bästa lag i Europa"... hihihihihi! Helt i klass med: "Luleå är ett enastående vinnargäng"... hihihihihi! :-)