Forsberg 1978:
I min bok är det helt okej att svara på ett personangrepp med ett personangrepp. Sen får folk gärna tycka att jag är urblåst.
Min åsikt är att det faktiskt är enormt svårt att avgöra vad som är ironi och vad som inte är ironi i exemplen nedan.
Tur att alla inte har samma åsikt, speciellt när de andra har fel.
Sven Sewage:
Zappaholic,
Jag mår bra, tack! Hur mår din morsa? Är hon ledsen?
Är du förvånad att folk tycker du är helt urblåst?
Knegare:
Jag må vara ett jävligt irriterande internettroll. Men jag är inte en femtekolonnare i alla fall, En quissling driven av desperat ensamhet.
Sen en sak... sprida ren jävla dynga... menar du helt vanligt dynga nu, eller ironisk dynga? Jag har fortfarande inte fått rätsida på mina frågeställningar om det hela tiden har vart ironi eller inte? Hur som helst är ju detta forum som bekant rätt medie för att sprida dynga, så jag tänkte: varför inte haka på?
Sven Tuta,
det är varken ironi eller humor utan ett subjektivt statement från en riktig norrlänning.
Zappaholic,
Jag mår bra, tack! Hur mår din morsa? Är hon ledsen?
M Lemmiöx,
Jag känner ingen kamratskap med sådana dära små-orcher, de där harmlösa trollen... vad är det nu de heter? Just ja, rumpnissar. Nej, jag känner som sagt ingen kamratsskap med rumpnissar som dig Lemmiöx.
Kul med alla dessa diskussioner om hockey! Heja hockeysnack, let´s go! (Obs! Mitt sista stycke var ironiskt bara så att ni vet!) :-)
Sven Sewage: Låtsas supporta?! Snacka om att kasta sten i glashus...du är då ingen rättmätig supporter av Skellefte AIK...det enda du är...är ett jävligt irriterande internet troll.
Å varför håller man till på Lulesidan beror helt på att det inte i princip finns nån Skellefte kollega som man sunt kan resonera hokky med här.
Okej att man kan vara liite spydig vid segrar...men inte som du håller på å sprida ren jävla dynga...eller du å du...du lider ju av multischizofreni så vem vet igentligen som kommer att svara på detta inlägg.
Sven Sewage:
Tja, nu är ju frågan mer....vem fan känner du nån kamratskap med??? Svaret är att ingen vill det X-D
Zappaholic:
Jag har ett till ironiskt inlägg att rapportera.
Komikern, som jag tidigare missbedömt som avundsjuk missundsam manisk sargutfrälst hatskribent, babblar nu om att våra 13 små REGEL-pojkar inte har framträdande roller i sina NHL-lag än. De flesta kämpar ju faktiskt i AHL.
Det måste ju bara vara ironi? Alltså, gnetlaget Luleå har noll (0!!!), zero, nada, ingen, hockeyspelare med någon slags bakgrund i ingenmansland på hela den nordamerikanska kontinenten.
Tidigare har man gått omkring och tänkt att det måste vara någon med en mycket grav störning som innebär lika mycket självinsikt som en parfyrmerad bajskorv ungefär? Liksom en dvärg som hånar en basketlirare som är point guard för att han bara är 195 cm lång. Man tänker ju då: "men du själv är ju en dvärg".
Men även en parfyrmerad bajskorvsdvärg kan uppenbarligen ha en stor portion ironi. Man lär sig saker varje dag här i livet, och det är man tacksam över. Givetvis borde man tänka: "du var allt en rolig ironisk liten dvärg".
Jag är inte helt säker på femtekolonnaren Knegare dock. Han hejar ju på där i alla lägen, inte helt säker att han har den mentala kapaciteten att förstå att det har vart ironi hela tiden? Kanske förstår han inte ens att han dissar föreningen som han låtsas supporta?
Tror du Zappaholic att Knegare förstår att komikern hela tiden har vart ironisk, eller är sanningen att han bara är väldigt ensammen där i inlandet och desperat gör vad som helst för att känna något slags kamratskap?
Zappaholic:
Jag förstår inte var jag trasslar in mig? Det är faktiskt jättesvårt att avgöra vilka statements som är ironiska. Att det var tur att vi vann igår är ju inte alls ett mer extremt exempel än något av de andra?
Exemplen jag gav nedan är faktaexempel på mycket fula överfall av gnetspelare med en hyena på bröstet, alla inom ett år.
Det måste ju bara vara ironiskt att skriva att våra killar spelar fult när de åker ut för tripping, hakning och interference? Tycker inte du det?
Eller tycker du att Luleå är ett enastående vinnargäng? hihihihi, det dryper verkligen av ironi och sarkastiskt humor över det citatet.
Sven Sewage:
Jag har en till:
* Skellefteå AIK spelar fult, fulare än Luleå?
Det måste ju bara vara ironi?
Fernholm har inte spelat en minut, och karriären är hotad (se klippet) efter säsongens fulaste överfall.
tv.aftonbladet.se/webbtv/sport/ishockey/hockeystudion/article57719.ab
Hedman i Luleåtröjan släckte ju ifjol AIK-junioren Fredrik Anderbergs karriär.
Hur mår Fredric nu?
– Han har problem att umgås med kompisar och kan knappt gå utomhus tio minuter innan han tvingas vända hem igen. Han har legat i pojkrummet i höstmörkret.
www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/allsvenskan/aik/article18263237.ab
Sen har vi då "småsakerna" som leder till avstängningar men inte leder till avslutad karriär, såsom taliban-Jannes försök att skilja Bellemares huvud från hans kropp samt Chris Abbots som attackerar pungkulorna på Beach vid TVÅ fillfällen under samma match. Taliban-Janne fick ju en kraftig avstängning. Allt detta inom ett års tid.
Det måste således vara ironiskt att komikern sitter och skriver ocm Skellefteå AIKs fulspel. Visst är även det ironiskt?
Zappaholic:
Jag brukar aldrig ha problem med ironi, men jag hade det nu.
Och nu har jag blivit ännu mer förvirrad. Är det ironi, eller inte?
* Skellefteå AIK hade tur igår som vann?
* Semi- och finalserien mellan gnetlaget och oss var jämn?
* Luleå var inte tråkiga under Rönken?
* Luleå är ett mer anrikt lag än Skellefteå AIK?
* Luleå är ett enastående vinnargäng?
Det är faktiskt helt omöjligt att avgöra ifall något av ovan inte är ironi!
Jag vet att du inte är så förtjust i mig, men tänkt nu helt objektivt i sakfrågan. Är det ironi eller inte?
Som bevis har komikern vid flera tillfällen postat en tabell från mitten av 70-talet trots att vi spelat hockey på absolut högsta nivå sedan 1943, och alla vet ju att deras klubb bildades 1977 från en hopslagning av några byalag.
Jag tror nog f-n att det är ironi än då när jag tänker efter... det måste ju bara vara ironi, eller? Kan du reda ut det?
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Jag glömde givetvis det bästa exemplet: Luleå, vilket enastående vinnargäng!
Det är ju faktiskt ett riktigt roligt ironiskt statement eftersom de är sådana förbannade förlorare att man nästan inte trodde att det var möjligt, det vilar liksom någon slags "sämst när det gäller som mest"-förbannelse att över dem.
Men jag har nog missbedömt snubben litegrann, han är en ironiskt humorkung! hihihihi
Rytter:
Jag gillar Anders Forsbergs nya taktik: att hålla nere siffrorna.
Det kan bära riktigt långt för er. Ifall Ullmark fortsätter att storspela likt han gjorde ikväll och ifall motståndaren fortsätter att dra fem skott i kryssribban per match som vi gjorde ikväll, då har ni chans på poäng mot de sämre lagen i serien i alla fall.
Zappaholic:
Ahhh, okej det var ironi. Att det var tur att vi vann ikväll.
Att Luleå är lika anrika som Skellefteå. Att semifinalserien och finalserien var ganska jämn. Att Luleå inte alls spelade en väldigt tråkig hockey under Rönken. Att Skellefteå inte skulle bli ett topplag. Listan skulle kunna göras hur lång som helst.
Allt var alltså ironi.
Jag har nog vart lite bakom flötet. Jag har ju i flera år suttit framför skärmen och fnittrat åt dessa totalt hjärndöda påståenderna som så uppenbart var totalt fel och lögnaktiga, precis som den senaste att det var tur att vi vann när vem som helst kunde se att så inte var fallet. Precis som alla andra påståenden ovan. De är ju alla uppenbart fel. Fast nu lärde jag mig något, det var ironi!
Inget snack ikväll, totalt jävla överlägsna.
I Skellefteå AIK vill jag framhäva alla spelare som var de 20 bästa på isen. MoDo vill jag framhäva, Scott Målramén (ny från Luleå) som står för hela 5 stycken fina räddningar.
Inte ens det mest enögde, maniske, misundsamma, psykotiske Bagdad Bob skulle kunna påstå att 3-1 är ett orättvist eller tursamt resultat efter 2 spelade perioder. Trodde man?
45-10 i skott på mål, 63-16 i skott emot mål, 3 skott i målramen, ett totalt felaktigt bortdömt mål efter ett misstag av domaren som blåser för tidigt. "Skellefteå skulle kunna ha lett med en 6-7 mål" påstår Sanny Lindström.
Jösses vilka okunniga fåntrattar som finns, som dessutom fabulerar om att hockey börjades spela på mitten av 70-talet.
Historielösa hatpredikare som precis som sitt lag är en sån enormt stor förlorare att man tycker riktigt riktigt synd om stackaren.
Attans, attans, attans också!
Matchen påminner om den mot Djurgårn. Vi dominerar spelet å det grövsta, men pucken vill inte in. 1-0 kunde lika gärna ha vart 5-0. Det man är orolig för det är att demontränaren Anders Forsberg, som ensammen ligger bakom Skellefteå AIKs framgång, totalförändrar matchbilden genom sin matchcoachning. Vårt spel har verkligen havererat sen han lämnade.
Den här matchen påminner en hel del om seminal och finalserien mot Luleå häromåren. TOTALDOMINANS!
tala om enastående vinnargäng!
HIHIHIHIHIHIHI!
Nu åkte näsduken fram, tårarna sprutade!
Alltså, förbi skamgränsen kvartsfinal två gånger på ett årtusende, och BÅDA dessa gånger skämmer man ut sig för hela hockeysverige och åker på jättetorsk mot värsta rivalen som man då har 8!!! raka slutspelsförluster mot.
Men kul att man kan tycka olika. En del tycker att en tiger är ett enastående och vackert rovdjur medans andra föredrar smutsiga asätande hyenor.
Kul också att man kan tycka olika vad fult spel är. En del tycker att fult spel det är den defensive backen Sevc som står för många fasthållnignar, hakningar osv. Andra tycker att det är att släcka karriärer genom fula överfall såsom hopparmbågstackla folk i huvudet, blindside tackla juniorer i skallen som tredjegubbe (uppdraget lyckades i detta fall, karriären var över), försöka hugga huvudet av folk genom att crosschecka kollegor i nacken efter avblåsning, satsa på att försöka hacka sönder pungkulorna på samma motståndare flera gånger samma match mm.
Smaken är som baken! Men det är liksom lite svårt att allvarligt resonera med ett lags supporter när de har en kille som Per Ledin som assisterande kapten. Det säger faktiskt det mesta om det laget.
Ja här har vi den. Hyenornas imponerande slutspelshistorik detta årtusende! hihihi
Alltså förbi kvartfinal två gånger på ett årtusende, och både dessa gånger åker de på storpisk mot Skellefteå AIK.
Därför är man de facto ett riktigt förlorarlag.
Sen Linus Omark... en duktig spelare så klart, men ooooj vilken svag karaktär han har. Plockar sina individuella poäng mot de sämre lagen, men direkt det blir viktiga matcher försvinner han. Kickad från NHL. Poängkung i Schweiz tills det blir slutspel, då bänkas han. Viker ner sig stup i kvarten.
Sen när han går till Luleå... Inför sluttampen ligger gnetlaget i toppen av tabellen, och Linus kommer in och tar stooor plats. Laget radar upp förluster och missar topp fyra. Omark spelar fem matcher för hyenorna i grundserien, och det blir 5 raka förluster!
I slutspelet lyckas man gneta till sig två vinster mot Växjö, men man åker sin vana trogen ut direkt i kvartsfinal.
Linus facit i Luleå blir alltså 11 matcher, och 9 förluster!
Men indivduellt ramlar poängen in. Det är ju det viktiga för Omark.
Sådana spelare är inte mycket att hänga i julgranen om man säger så...
Det var dagens faktakoll. Svaren är:
a) ett riktigt förlorargäng
b) en individuellt skicklig spelare med svag karaktär som diggar att torska hockeymatcher så länge de egna poängen trillar in
Tung förlust då vi är det bättre laget, men Hanses bestämmer sig för att släppa in alla skott emot mål i slutet. Djurgården kämpar men har svårt att skapa någonting förrutom när bi bjuder på dumma utvisningar. Inte ett helt rättvist resultat. Men vi tar poäng. Vi ligger i toppen, och har ingen panik.
Det skulle helt klart kännas värre ifall man var inblandad i en thriller i botten av tabellen, eller i fritt fall mot den. Då är det kanske lite fel läge att vara kaxig, trodde man? Räddningsplanket borde vara att kvalet inte blir mot de bästa allsvenska lagen, utan mot de sämre. Men med tanke på vissa lags slutspelshistorik och förmåga att vara toksämst när det gäller som mest... ja, jag skulle då vara orolig ifall jag hade oturen att födas in i en gnetförlorarklubb med fobi att vinna viktiga matcher. Nog måste man födas in i det, ingen kan frivilligt välja att hålla på ett sådant ondskefullt gnetspelande köpegäng?
Stabilt att plocka tre pinnar mot ett bra Örebro trots att spelet inte riktigt stämmer, och kul för Hanses att göra en riktigt bra match inför hemmapubliken.
Omark-effekten verkar nu ha spridit sig till hela gnetlaget som verkar ha prickat in slutspelsformen redan i november. Jösses vilket förlorargäng! Grizzly verkar också ha prickat slutspelsformen i KHL, och läcker som vanligt som ett såll. Lassanatinen visste ju vi sen tidigare att han var kass, och Bodenkillen Daniel Larsson som verkligen hatar Luleå är inget att hänga i julgranen med eller utan sina hatkänslor mot anti-laget han representerar för pengarnas skull.
MoDo fortsätter på den inslagna vägen och åker på storstryk, trots demontränaren Forsberg som ensammen låg bakom Skellefteå AIKs framgångar. Eller? Man förlorar skottstatistiken med 51-12, det är verkligen en bedrift! Nu verkar Leksand ha vaknat till liv, och Färjestad har som väntat börjat sin klättring. Även Brynäs plockar poäng, även om motståndet såklart inte var det bästa.
En rafflande strid i botten av tabellen. Vem ska bli sämst i norrland? Tipset ligger givetvis på MoDo, men hyenorna verkar vilja blanda sig i duellen på allvar nu! Om en av dessa två lag åker ur kanske Gr0k0-M0D0 äntligen blir verklighet?
Tom:
Ja ser nu en massa blabb om Linus Omark som tydligen är en av världens bästa hockeyspelare. Man märkte ju verkligen "Omark-effekten" i slutet av förra säsongen och i slutspelet! hihihihihi
Lite orättvist mot Linus kanske. Om du tog Sidney Crosby till ingenmansland, tvingade honom att dunka sarg ut och sen jaga sargutpucken i sina 10 sekunder långa byten, och sen ifall han mot alla odds fick tag i pucken då var det bara att ta röda, dumpa, och sen byta, ja då skulle inte heller Crosby vara bra. Sidney skulle säkert bli deprimerad, som så många innan honom. "Sociala orsaker" tillslut.
Halkade in på kurirens hockeyblogg och såg då att de hade gjort en intervju med Johan Fransson. Fastnade mest för detta svar:
Som Johan Franssons hyllning till Skellefteå, året då Luleå förlorade finalen.
- Som hockeyspelare vill man aldrig erkänna det här egentligen, men med lite distans till matcherna är det bara att konstatera att de var mycket bättre än oss och förtjänade att vinna. Vi hade ett skicklig lag och hade också kunnat ta hem det, men Skellefteå var fruktansvärt bra. Hela laget. Jag har nog aldrig mött ett bättre klubblag.
Sista meningen är rätt bra erkännande med tanke på att han spelat mot ex Salavat Yulaev med lirare som Radulov och Thoresen och Avangard Omsk med Jagr och Cervenka och Lokomotiv Jaroslav med fd lirare som Demitra och Vasicek.
I SHL lirade han ju bland annat lockoutsäsongen med en del hyfsade lirare och lag
Tog säkert emot för honom att säga med tanke på ett speciellt Luleåfansen nog inte gillar att läsa det. Och SPECIELLT inte från Luleåfansen här inne, som många hävdar att de finns tonvis med shl-lag som varit bättre.
Jag undrar vem jag tror mer på ?Johan, som trots allt, SPELAT mott dessa lag eller alla "läktarexperter"/"tv-tittar-experter" =)
Johan, du har nyss bevisat att man kan vara klok även fast man är Norrbottning !=)
Ja, helt plötsligt så är man 100 olika individer på alla dessa hockeyforum runtom i landet. Jag måste nog vara den enda som tycker att det är dåligt att hemmapubliken skanderar "låt han dö, låt han dö" när en idrottsman ligger allvarligt skadad på isen? Japp!
Luleå har vart duktiga på att utbilda målvakter, bättre än oss. Dessutom har Luleå vart bättre på att köpa in sargutfrälsta gnuggare, samt att vika ner sig i slutspelet.
Jag tror att det hänger ihop. Man dunkar pucken sarg ut och åker efter i blindo, den enda som utvecklas blir då målvakten som får rädda hedern i laget. Tror att det är mycket det som gör att målvakterna är bra, laget har ju inget eget spel och målvakten får mycket att göra, och så har det vart under hela gnetlagets korta klubbhistoria.
Luleå får beröm över hur bra de hanterar den nya icingregeln, hybridicing. Ja, gnetkungarna har verkligen sarg-ut och icing i blodet, jag är inte förvånad att man är bra på icing.
Forsberg 1978:
Bra, då är vi två stycken totalt då som inte tycker att det är ett okej beteende att en hel klack skanderar "låt han dö. låt han dö" när någon ligger allvarligt skadad på isen, och tar avstånd från detta. Bra.
Du sårar inte mig, och jag ber om ursäkt för att mitt tidigare inlägg höll sådan låg klass. Det var dåligt skrivet om mig, okänsligt, i ett försök att vara rolig. Men det blev fel.
Nu blev det en jobbig förlust för oss ikväll. Två raka försluster, och det känns tungt.
Däremot hade det känns ännu tyngre ifall jag supportrade Sveriges i särklass största förlorarlag som fastnat i permanent mediaskugga förrutom när diciplinnämnden medelade strafflängden efter alla dessa fula överfall med pungattacker, hopptacklingar emot huvudet, skallkrossningar och försök till halshuggningar. Ett lag som endast passerat skamgränsen kvartsfinal två gånger detta årtusende, och båda dessa gånger åkte man på storstryk mot värsta rivalen och man har stortorskat 8 raka matcher. Man har inga anor, inga egna spelare utan tokköper in på rea frå allsvenskan och jordens alla hörn, och sen har man inget eget spel utan mixar sargutdunkarmedley med den allra mest primitivdestruktiva icinggnethockeyn. Oooooj ad tungt det skulle vara!
Forsberg 1978:
Hej, vad tycker du om att skandera "låt han dö, låt han dö" när en idrottsman ligger allvarligt skadad på isen?
Det hände något liknande härom året när Örebrospelaren Lidhagen låg medvetslös med hjärtstillestånd i bortamatchen mot Bofors. Då var det en jättestor skandal, men tyvärr verkar detta tilltag av orch-klacken hamnat i mediaskugga liksom allt annat som berör gnetlaget, tyvärr. Nu var inte Fernholms tillstånd livshotande, men Fernholm har som sagt inte spelat en minut efter årets fulaste överfall.
Forsberg 1978:
Ahhh, okej, då ser jag. Ytterliggare ett nyreggat fans som med första inlägg kritiserar mig. Troligtvis samma som med "Djurgårdaren" som sen försvann, och ett hundratal andra engångsinläggskribenter på SF.
Vidrig människa, det får man lägga till CVt då. Rasist. Nazist. Breivikhyllare. 68-åring som förtjänar att dö. Inavlad. Pedofil. Köper horor i Thailand. Listan börjar bli lång! Tur att man inte är känslig :-)
Till sakfrågan då så var det ett dåligt inlägg av mig, där jag försökte vara rolig. Det slog inte så väl ut, då det inte var roligt alls. Dåligt inlägg av mig.
Om vi då däremot tar det med dubbla måttstockar igen. Forsberg står för säsongens solklart fulaste överfall, och Fernholm ligger utslagen på isen. Luleåklacken skanderar "låt han dö, låt han dö" när han ligger på isen. Det tycker jag är väldigt ett vidrigt beteende.
Till saken hör även att Fernholm inte spelat en match efter överfallet, och hans karriär är i fara. Veckan efter hopptacklar Dixon Färjestad egna produkt Anton Grundel i huvudet, hjärnskakning och matchstraff. Luleåklacken skanderar då "köp en ny, köp en ny". Väldigt vidrigt beteende. Nu har jag inte sett någon inspelning då Abbot i matchen efter åker på matchstraff då han försöker kastrera Kyle Beach i Salzburg två gånger om och åker på matchstraff, men säkert jublade hemmapubliken även över dessa fula tilltag.
Det har jag tagit upp. Ingen annan anser att det är ett vidrigt beteende. Tvärtom. Bagdad Bob, lill-orchen Lemmiöx, femtekolonnaren Knegare och resten av hjärngänget tycker nog att det är ett jättebra beteende? Kanske var det mitt fel att orch-människorna beter sig så illa, eller så var det nog Fahlmans fel. Sen var det någon som hotade Sofia OO på norran en gång i tiden, och sen spelar de flesta av de 13 små REGEL-pojkarna i AHL, så det rättfärdigar detta beteende. Ja, så var det. Skriver man sedan 20 hatpredikande inlägg per dag på 20 000 tecken, ja då är det nog sanningen. Japp!
Forsberg 1978:
Jag menade inte att du skrivit detta, men andra skribenter här på HS skriver sådant stup i kvarten. Har inte sett några protester av dig i dessa fall, därav att jag tycker att du har dubbla måttstockar.
Det börjar drar ihop sig för CHL. Hemma i vår borg är vi grymt svårslagna, men vi måste vara ödmjuka inför uppgiften. JYP var riktigt bra första matchen och höll definitivt SHL-klass tycker jag. In med Svensson i mål bara, då tror jag att vi har goda chanser.
Också kul att ha Lehtonen tillbaka efter skada, det var en mycket ful bentackling han åkte på borta mot danskarna. 7-8 veckor har han vart borta totalt då, 3-4 veckor mer än vad Karin Rundblad sa när hon förutspådde 4-5.
En skribent som jag brukar referera till som Bagdad Bob (eftersom han alltid har fel i sina raljerande ondskefulla fantasier) hävdade då det hände att det inte var någonting, utan bara ett litet blåmärke, och att Karin Rundblad ljög. Jag sade då att vi får vänta och se, jag trodde att det var en ganska allvarlig skada - motsatsen till vad Bagdad Bob sade. Och ännu en gång hade jag rätt, ungefär den hundrade i raden tippar jag. Jag kommer att fortsätta att avslöja lögnerna, kanske lägga in lite fniss som vanligt när de så uppenbart är uppenbara psykotiska fantasifoster. Sen får man se facit efteråt, som vanligt.
Kul som sagt att Mikko är tillbaka i laget, men vi som är supporters av Sveriges bästa lag gör nog bäst i att ge snipern ett par veckors startsträcka. Som tur är har vi ett dussin andra snipers som kan hänga ett par kassar under tiden.
Jag trodde faktiskt att hockeysnack handlade om att hålla en så låg nivå man bara kunde? Väldigt dubbla måttstockar av dig. Här har du några exempel:
* Hot om stryk
* Önska livet ur en annan skribent
* Åldersrasism
* Nedsättande skriverier om homosexuella
* Håna personer som är inavlade och handikappade
Var har jag skrivit något utav detta??? Nä just ingenstans!
Som hockeykåt var det ändå en riktigt skön helg trots att Sveriges bästa lag Skellefteå AIK är spel lediga. Tre Kronor-lagen har ju lirat, och där finns det som vanligt massvis av AIKare.
Supertalangen Axel Holmström imponerar stort och hänger två kassar i juniorkronorna. Det är sannerligen inte lätt att ta en plats hos de svenska mästarna, men Axel har gjort just detta och ska ha en stor eloge för sitt spel denna säsong. Kommer garanterat att lira i Detroit inom två år från nu.
Skelleftepajken Jimmie Ericsson nätar två gånger mot Tjeckien. Snacka om matchvinnare! Södertäljekillen Linus Klasen spelandes i Schweiz ska också nämnas för sina grymma straffar.
Sebastian Aho, ordinarie hos serieledarna och regerande mästarna, vinner hela poängligan i juniorkronornas landslagsliga. Från backplats! Oerhört imponerande, hoppas nu bara att han kan föra över detta spel till Skellefteå AIK där han inte sett så säker ut under de sista matcherna. Men vilken offensiv talang Skellefteåprodukten har!
Forsberg 1978:
Det kanske var lite smaklöst att skämta om någon som faktsikt är avliden, men poängen var ju inte detta utan bilden i expressen på Ostens lookalike. Han är ju faktsikt ganska lik, och man har ju sett en hel del random nyhetsflöden postas på gnetlagets sida med de mest långsökta kopplingarna. Tidigare har han ju skrivit ochgjort sig lustig över vår ledare Stefan Klockares utseende, så jag tänkte, varför inte? De är ju faktiskt lika som bär!
Jag trodde faktiskt att hockeysnack handlade om att hålla en så låg nivå man bara kunde? Väldigt dubbla måttstockar av dig. Här har du några exempel:
* Hot om stryk
* Önska livet ur en annan skribent
* Åldersrasism
* Nedsättande skriverier om homosexuella
* Håna personer som är inavlade och handikappade
Ja, nu är man allt pressad.. för 10 gången... :-)
Sven Sewage: Ostens kollega tyvärr avliden efter en tids sjukdom. Gå till bild två så får ni se Osten på den gamla goda tiden, minnen som han förhoppningsvis kan glädjas över nu. Tråkigt för Osten, beklagar.
Vidrigt inlägg, men detta bevisar bara vilken patetisk människa du är!!!
Redigerad kommentar
Sven Sewage:
Undrar vem som är störd, egenkligen? Undrar vem som är personen som ingen på Hockeysnack tycker om och snart riskerar att bli avstängd? Fundera på den du.
Knegare:
Men tycker du inte att han är lite lik n Osten?
Skynda dig nu och gå och fjäska på gnetlagets sida när han hånar och förtalar vårt lag, med den djupt störde Bagdad Bob himself, lill-orchen Lemmiöx och gänget!
Nu till något helt annat...
Garvis är nu postumt med i Skellefteå AIKs hall of fame. Välförtjänt, och kul! Våran Kiruna connection började ju litegrann med detta.
Från hemsidan för de som inte orkar klicka på länken:
Eilert ”Garvis” Määttäs sju säsonger i Skellefteå AIK sammanfaller med lagets första storhetstid och det är ingen tillfällighet. Under Määttäs år i klubben spelade Skellefteå AIK sex SM-slutspel, erövrade tre SM-silver och ett SM-brons åren 1956-1963. Garvis bidrog starkt med outtröttligt arbete, spelförståelse och utpräglat målsinne. I den kultförklarade Myggkedjan bjöd Garvis, Acka Andersson och Karl-Sören Hedlund på ett dittills icke skådat artisteri inom svensk ishockey med snabba platsväxlingar, forechecking och bländande samspel. Garvis var den förste hockeyspelaren från Kiruna som gjorde internationell karriär. I Moskva-VM 1957 blev han svensk guldhjälte genom sitt kvitteringsmål mot Sovjetunionen. När Sverige på nytt tog VM-guld i Colorado 1962 ingick han i Tumbakedjan som spelade 21-0 på sju matcher! Garvis gjorde 118 landskamper varav 62 under åren i Skellefteå och resterande i Södertälje SK. Han spelade sex VM-turneringar med facit: två VM-guld, tre VM-silver och ett VM-brons. I fotboll ingick Garvis Määttä i Skellefteå AIK:s lag som spelade allsvenskt kval 1958.
Men nu glömde jag förstås två saker.
Den första var, att det räknades inte. 50-60-70-talet. Nej nej nej, hockey fanns inte då, det var knappt någon som tittade på hockey-VM mot Sovjet den tiden. Eller?
Det andra är då givetvis att när Skellefteå AIK satt publikrekord på Norrvalla med över 10 000 åskådare på läktaren på början av 60-talet i SM-finalen mot Djurgården... ja då fanns det två byalag från Luleå som spelade bortamatcher i de lägre serierna mot Skellefteås byalag Medle, Jörn, och andra småklubbar som Glommersträsk och Bjurholm... och det är ju klart att gnetlagen från ingenmanslands matcher smällde högre än SM-finalerna inför rekordpubliken!!!
hihihihihi, ja jösses, hoppas ni förstår varför jag använt titeln Bagdad Bob i flera års tid...
Dagens ordspråk är riktat till Chris Abbot:
Hellre ett fint hack i ballen än att finta en back i hallen!
hihihihihi, smaka på den Bagdad Bob!!!
Redigerad kommentar
tottex skriver:
Det finns i min mening inget värre än fans som saknar ödmjukhet och inte inser att inget varar för evigt.
Visst är det svårt att vara ödmjuk när man är överlägset bäst, så är det ju. Men min totala brist av ödmjukhet är så totalt överdriven att man nästan skulle kunna tro att jag skojar till det litegrann. Nästan retas litegrann, och driver med vissa, det verkar nästan så som att vissa blivit drivna till vansinne :-)
Men jag tror faktiskt inte att Skellefteå AIK kommer att vara herren på täppan i all evighet, men så länge vi sitter på tronen kommer då jag att passa på att njuta. I det långa loppet tror jag mer på att lag som Frölunda och Djurgården kommer att vara framgångsrikare än oss.
Jag säger precis som den kloke Neil Young en gång sjöng:
It's better to burn out than to fade away!
Översatt till svenska, och satt in i detta hockeysammanhang skulle det kunna bli:
Det är bättre att vara kaxig och dumdryg så länge dynastin varar, än att vara maniskt avundsjuk, lögnaktig och missundsam när ens gnetlag passerat skamgränsen kvartsfinal två gånger detta årtusende!
Egentligen är det faktiskt helt otroligt att någon kan bry sig så mycket om ett mediokert gnetlag utan anor som diggar att förlora slutspelsmatcher lika mycket som att köpa in sargutfrälsta gnuggare. Det får man trots allt ge honom i allt hans Bagdad Boberi...
En av de bättre:
Noterar att hatbrottslingen varit här gång på gång under dagen och nu sitter han förstås med rättstavningsprogrammet i högsta hugg för att skriva 100 cm ytterligare hatinlägg som blir klart på 8-10 timmar och kommer att smutsa ned apsidan under kvällen.
hihihihihihi!
Det kan inte bara jag som ser det roliga med ovan?
Sven Sewage: Och då var du tvungen att dra in Zappaholics morsa?
Ja herregud är du instängd i gruvan elle?