Säsongen 16/17

« · 1810162 · » Till forumet

Sv: Säsongen 16/17
Rytter:
Håller med dig fullständigt!

Mycket positivt kring hockeyn nu och traditioner bevaras.
Slutspelstider med kickoff och slutspelslåt och fest.

Jag vet låtarna kanske inte får polarpris och sånt men de funkar och fyller sin funktion ,gör jobbet.
Annat än OlaConnys moll skillingtryck.
Har inte hört årets men tydligen bra recensioner.

Läste i norran linorna verkar befästas. Calof-Pontus-Hetta i 3e men 4e är kanske mer öppen.

Svårt ta in allt som hände igår med Qatar men det var så nära det går komma den perfekta avslutningen.

Petter LN.
Allt han sa men även den ofattbara kryddan att han lägger av nu därför han upptäckt hockey har domare.
Helt otroligt. Tror det är mer som ligger bakom beslutet lägga av. Det mesta handlar nog om miljön och kulturen i och runt Qatar.

Laget Qatar som tydligt underpresterade. Fejkades skador? Hur var stämningen i laget? Bröderna Emanuelsson skrattar hela vägen till banken men hockeymässigt tvivlar jag de trivs.
Vem vill till Qatar nu? Väldigt många kontrakt pga Osten. De få som ska in ser ju det är nästan samma trupp som havererade,lockande? knappast.
Finns det grupperingar? Ville Osten jävlas det sista han gjorde skriva fast Janne S m.fl.?
Skuggans roll, status?
Harjus roll status?
Publiken svek.
Lassinanntti svek eller kom ner på jorden snällt sagt.
Filip G borde sticka för han hålls tillbaka på osunda grunder läs. Lassi.
Qatar ett bottenlag hur bra går det värva då?
Inget Asplöven heller.
Jo tjenare att Klasen Omark vill tillbaka innan de fyllt 40 typ.

7943 & Huge:

Orkar inte argumentera huruvida detta var rätt eller fel att döma bort (jag har min åsikt) och vem som gjorde vad. Men bara det faktum att vi måste sitta här och kolla bild för bild och ändå inte kan tyda fullt ut vad som händer och hur man ska göra visar att reglerna är helt fel.

Gör om så det är som tidigare, skridskor i målgård = ta bort målet, skridskor utanför målgårt = låt målet stå. Är det kontakt med målvakten men utespelaren är utanför målgården får målisen skylla sig själv som tagit sig ut så långt.

Backar som tvingar in en motståndare i målgård ska ha 2 min för att stävja detta, eller så låter man mål som blir i en sådan situation att stå, t.ex i denna om malmöbacken drar upp klubben och hindrar spelaren så låt målet stå.

Enda sättet att få en enhetlig bedömning i detta. Nu är det bara löjligt och ingen vet exakt hur det kommer att dömas i olika situationer.

Ser också att Skellefteå AIK är intresserade av Melart. Han är såklart Qatars bästa spelare. Har vart riktigt jäkla bra mot oss i samtliga matcher, våra spiggar skiter på sig när Melart uppenbarar sig på isen. Skulle vara ett mycket bra nyförvärv för oss då han inte bara är stor och stark utan han har även ett okej spelsinne och deltar mycket framåt. Vi skulle ha haft in en sådan spelartyp som kan rensa upp lite i skiten ifall någon tar sig friheter.

Sen om vi inte får honom, så spränger vi banken för Qatar. De måste såklart betala 50% högre lön än oss, för allvarligt vem vill spela för Qatar när Skellefteå är intresserade? En win-win situation för oss.

7943:

Qatar har vart totalt värdelösa i år och förtjänar inte att gå till slutspel, det gör däremot Malmö. Fokus ligger nu på att mörda domarna istället för att rannsaka den egna floppsäsongen. Skylla ifrån sig, och hota med våldsdåd, älta situationer in i absurdum, istället för att se sanningen i vitögat och dra lärdom. Typiskt agerande av Qatar och dess supporters skulle jag säga. Konstigt att de är så dåliga förlorare när de fått så otroligt mycket träning på att förlora.

7603:
Tkr denna är rätt balanserad, kan komma till pass när man har Bert i trojkan:)

Huge:
Ja detta kan ältas om och om igen, men visst tar man bort att MIF spelarens klubba + hand är runt Luleå spelaren så är det Sweatts som styr undan vakten..
Tycker bara att det var lite märkligt att MIF INTE fick en tvåa för det!!
Men den kanske blev bortkvittad eftersom Sweatt åkte på vakten.. ;)
Sedan sa faktiskt han i situationsrummet i direktintervjun med CMore att det var Sweatts klubba som styrde undan vaktens klubba, vilket det inte nu var utan det var MIF backens klubba...
Men dessa ord kanske inte är så viktiga... ;)
Det blev bara lite fel där och då kan man alltid börja att undra lite...
Detta sagt oavsett vilka lag som var inblandade och helt sett ur mina, en hockey nörds objektiva synvinkel.....

7943: "Alla med ledsyn ser att det är MIF backens klubba som styr undan vaktens klubba!
Att sedan Luleå spelaren åker in i vakten säger jag inget om men är det inte MIF spelaren som sätter vakten ur spel i första läget?"

Mao: ledsyn är inte bra att ha när man ska bedöma såna här saker.... ;-))

Jag har som objektiv och utomstående vevat bilderna ruta för ruta och kan inte se att malmöklubban påverkar öht.
Initialt får Alsenfelt en lätt dutt av malmöklubban men den ser inte ut att störa A på nåt sätt.
I samma sekvens som Sweatt sen drar med sig Alsenfelts klubba ur händerna på denne så ser man att malmöklubban rör sig åt höger men UNDER Alsenfelts klubba/klubbhandske utan att ens nudda nånting på vägen.
Och det syns tydligt om man samtidigt tittar på hur A:s klubba rör sig under det momentet: den är helt stilla och hålls fortfarande i en normal posititon sas. Och i nästa moment är det Sweatt som via sitt ben/sin rygg drar med sig klubban ur händerna på A.
Inte ens den påstådda hakningen som malmöbacken initialt sätter in på Sweatt, påverkar denne på ett sätt som gör att han i sin tur skulle störa Alsenfelt på nåt sätt.
Allt naturligtvis ur en brynäsares helt objektiva synvinkel....

7804:
Håller med dig om att han borde undvikit att basunera ut dessa ord i tv, dessutom rakt i ansiktet på Disciplinnämndens förlängda arm. (läs CMore)
Det positiva är att han visar känslor, sen att det inte var på det smidigaste sättet han gjorde det på!
Huruvida Bulan är helt frisk eller inte kan jag inte uttala mig om, men så mycket kan jag säga att han är inte den enda tränaren som den frågan har lyfts på!

Undra hur Mr Tortorella skulle ha reagerat ;)

7804:
Vad Zappa och Luleå folket skriver om får stå för dom, jag skriver om hockey och har inge problem som Löven supporter att möta någon SKAIK supporter, det jag opponerar mig mot är när Du skriver lögn och förbannad dikt, provocerandet är som Du säger bara kul men tycker som många andra att Du är en som ofta går över gränsen av vad som är smakligt... Som tur är har Du lagt ner ditt "klippande och klistrande" som var en kär sysselsättning ett tag.. Nog om detta nu!!!

Angående det bortdömda målet i Luleå matchen så måste jag fråga.
Vad tycker Du om placeringen av MIF backens klubba?
Alla med ledsyn ser att det är MIF backens klubba som styr undan vaktens klubba!
Att sedan Luleå spelaren åker in i vakten säger jag inget om men är det inte MIF spelaren som sätter vakten ur spel i första läget?
Sedan blev det tillåtet att ha klubban som back i den positionen runt en anfallande spelare?
Visst måste Du hålla med om att man fått 2min för mindre saker i år?
Sen kan man tycka att det är lite märkligt att personer med stark DIF anknytning sitter från CMore studion och har direktkontakt med folk i situationsrummet, oavsett lag man håller på så tycker jag att man borde reagera på det.
Ska bli intressant om det blir fler "situationer" detta slutspel och om folk kommer att reagera på det?
Har inget personligt mot Wiken och Petter men det blir liksom lite extra tydligt och det vevas om och om igen..

Lycka till nu mot FHC och tänk på att det är SKAIK som hållen i den norrlänska fanan nu,

7603:

jag gillar att tränarna är jätteförbannade efter förlust och visar känslor. Det behövs i sporten.

Kritiken att det rings i tid och otid, och att situationsrummet är totalt värdelösa och ej klarar av att döma konsekvent efter reglerna = dagens sanning!

Men att som ledare stå i en intervju i TV och säga att man ska MÖRDA någon... jösses vilket rikspucko! Inte ett dugg förvånande att det är Qatar som står för en sådan jäkla fadäs, igen! Inte ens ett berusat internettroll som jag själv skulle kasta ur mig någon sådant i mitt vildaste raseri. Inte första gången Qatars ledare eller fans ska mörda någon eller önska att någon ska dö. Det liksom genomsyrar hela föreningens värdegrund och arbete, och det är inte så jättemycket självinsikt där uppe i ingenmansland. Det lär bli en LÅÅÅÅNG avstängning. Det kan även bli en polisanmälan. Så otroligt jävla korkat, och jag är som sagt inte förvånad över att det ännu en gång är Qatar som står för årets fadäs.

Just den här situationen är det inte heller mycket att orda om. Han åker en halvmeter in i målgården före pucken kommer dit, sen hugger han på målvaktens klubba. Det får man INTE göra. Hade han åkt utanför målgården innan pucken gick in där, och sen vart och petat efter en retur eller styrning, då hade det blivit mål! Han stör ju väldigt tydligt målvakten.

Sen är det knappast det målet som gör att Qatar ryker innan säsongen drar igång på riktigt. Det är för att laget, sportchefen och tränarna helt enkelt är för dåliga, trots en budget för övre halvan. Flopparnas floppförening helt enkelt. Men nu är då Skuggan sparkad uppåt till rollen som sportsligt ansvarig. Kanske då Mördarn Lasu Nilsson blir befordrad till medieansvarig? ;-)

Sett intervjun nu med Petter LasuNilsson och det är som Wikegård säger helt oacceptabelt.
Själv har jag aldrig sett en ledare göra bort sig så mycket och skämma ut sig själv och hela Qatar.
Min åsikt är att Petter Lasu Nilsson förmodligen inte är frisk psykiskt.

Kan vara medvetet av Petter LasuNilsson flytta fokus från Qatars prestation.

OM intervjun är så flippad som det verkar känns det som han får det jobbigt i media och i SHL , inte minst hos domarkåren lär han ligga risigt till.

Stort grattis till Malmö!

Qatar utslaget som första lag.
DIF-FBK lever.

Sällan man ser så tydlig pååkning av målisen.
Helt rätt bortdömt Qatars 4-3.
Ikväll var domarna bra.
Missade Petter Lasu. Tydligen är han inte i balans.

Glädjeyttringar i detta nu.

Porslinsdvärgen Lassinanti slår till med en 62% och blir utbytt. In med Skellefteåpajkn i kassen. Jaja

7943:

Det kan ju också vara så att du, Zappa och Qatarhjonen inte skriver om hockey. Som ditt senaste inlägg t ex. Nu är jag inte moderator, men har inga problem med att du skriver här inne så länge det inte är personangrepp. Bara kul! Du är ganska modig som lövensupporter när du kommer hit och vill diskutera hockey med supporters till dynastiernas dynastiförening.

7804:
Jag håller med om det Zappa beskrev som sin förklaring, men det som retar mig mest är att Du drar upp saker som inte har med hockey att göra, speciellt när Du blir ställd mot väggen och inte kan försvara dig, härmed säger jag inte att Du inte kan hockey, tvärtom men ibland blir det liksom bara för mycket och då klarar jag inte av att vara tyst helt enkelt...
Men visst jag kan sluta att möta dina utlägg här inne så blir denna bok bara ett klotterplank för dig och Babbsan!!
Det är ju fler SKAIK supportrar som skriver och snackar hockey i andra lags böcker än vad dom skriver här inne, med all respekt för Blister och Sofors som kan sin sak och håller sig till ämnet hockey!!

7603:

klokt skrivet Barbro, som vanligt! Det kan ju bli lite fnissattacker ikväll vid sängkvisten, stor chans tror jag.

Bara gratulera Qatarfansen som gång på gång får läsa intressant statistik om Buffalos målvakter i en tråd om Luleå.

Förstår de jublar och väldigt ödmjukt av Börje att inte bre ut sig på ett allmänt forum.

Ingen har väl missat Anders Nilsson igår utbytt efter en period med 75%.
Joel Lassinanntti utbytt efter två perioder med 72 %.
70 plussarna riskerar de få stämpel som.

Nä men allvarligt så tycker jag det är dags många experter som hyllat Lassinatti som kanske SHLs bäste funderar en gång till.
Viktigaste matchen den här säsongen och Lassi kom ut väldigt svagt och ger inte laget chansen vinna.
72 % viftar man inte bort bara sådär.
I min bok är han kvar som SHLs kanske sämsta målis,har ju inte sett alla.

Hoppas verkligen den här veckan gör mycket gott för AIK.
Många fick nog känslan de två senaste matcherna var de två första för säsongen.

Åtminstone två linor känns klara och tredje Calof-Pontus-Hetta var då riktigt bra mot Frölunda och varför inte fortsätta.
Det borde gå få ihop pusslet.

Imorgon Qatar-Malmö och jag är inte ens nära räkna ut Qatar redan.
När det ser som mörkast ut lägger de ner ambitionerna och bara kör primitivt.
Det primitiva är de mästare på.

7804: Blev fyra matcher tror jag. Känns spontant som att han spelat klart denna säsong nu

Läser om en till typisk Qatarmanöver. Det är Moiuillirriliuot som åker fram mot Malmöspelaren och drar av en brutal crosschecking rakt i fejjan. Inte så hygglo! Han verkar vara fäst i att crosschecka folk i ansiktet den där typen då han redan vart avstängd för samma manöver, och nu blev han anmäld och lär åka på en längre avstängning. Kan ha vart taliban-Janne som lärt ut hur man gör?

Typisk Qatarmanöver igår. När matchen är avgjord smyger sig finnen på sitt offer och delar ut en ful blindsidare med ett enda uppsåt: skada!

Vi är alla skåningar just nu! Je suit Hardt!

Zappaholic:

Vad ridderlig du är, kämpa på!

7804: Jag kan inte svara för jaca men själv ser jag det som en samhällelig plikt att bekämpa imbecill idioti när den dyker upp med sitt fula anlete...

Vissa tar i mitt tycke trollandet och supporterskapet lite väl seriöst. Slappna av grabbar! Vad i helvittes gör Zappa och Jaca här inne på vårt forum kväll efter kväll? Det borde vara rätt uppenbart att jag och Barbro retas och provocerar med glimten i ögat, inget allvarligt ment. Inte så att vi sitter och kastar ur oss 10 000 rättstavade hatfulla uppsatser med perfekt grammatik kväll efter kväll. Få hade det vart lite sorgligt.

För övrigt är Melodifestivalen nästan tråkigare att se än random hockeymatch med Qatar, tur att man snart slipper se skiten i dubbel bemärkelse

Zappaholic: Håller med om monstertrollet kunskaper. De har jag aldrig ifrågasatt . Jag kan dock dra hundratals pararella liknelser kring kunskap om ett ämne och i grunden ett sjukt sinne, men det blir fort inte politiskt korrekt. Monstertrollet har bra kunskaper, eller låt mig säga bra minne, men det betyder inte att monstertrollet har sanningen. Hans hat har förblindat honom. På samma sätt så har personer i denna bok förblindats, men monstertrollet är betydligt mer utstuderad i sitt hat.

7827: Den stora skillnaden är att ditt så kallade monstertroll besitter en hög dos hockeykunskaper samt skriver på ett helt annat sätt än de två nättrollen dom försöker leka kunniga här i er bok.

Zappaholic: Jag tycker det var trist luleådamerna förlorade . Enda laget vi har i norr. Det enda jag har problem med är s.k. Luleåfans. Trist att ni inte genomskådat monstertrollet i luleåboken. De s.k. troll som finns här och i andra böcker är amatörer i jämförelse . O, ja nu kommer monstertrollet att kommentera detta.. Sönderläst... det blir förmodligen en roman i stil med Brott och Straff

7603: Hur gick det för ert damlag i år?

3-1 Malmö! yess
Lassinnatti ska nog ha den också men det är sällan man ser ett sånt såll i SHL eller HA.
Ser faktiskt ut som Lassi viker ner sig igen.

Efter att höstlöv av Qatar tar nu Malmö välförtjänt ledningen med 2-1!
Lasssinnattti säljer sig och var felplacerad på ettan.

Jag rankar Lasssi som en av de sämsta målisarna i SHL och det är nog dags plocka honom och sätta in Skellefteåkillen så laget får lugn.

Qatars damer underpresterar minst sagt och inte sällan brukar det ligga bakom ett missnöje med tränarn i det här fallet Fredrik Glader.
Nu gissar jag bara naturligtvis men Qatars damer har naturligtvis bra koll på irritationen mellan Glader amatören och Mäster Boork.
Efter hand inser damerna precis som vi andra det är ju Boorks linje och erfarenhet som är "rätt" väg.

Mycket väl kan resultatet i afton tolkas som att Qatars damer, förutom prinsessorna som inte fick som de ville, valt sida och definitivt tagit ställning FÖR Mäster Boork MOT amatören Glader.

1-0 Malmö i detta nu.
Man blir glad.

Ja då säger vi hjärtligt grattis till HV 71 damlag som välförtjänt rättvist slår ut köpelaget och ja hela klubben inköpt faktiskt Qatar damer.
Grattis!

Inför nästan tomma läktare viker de ner sig Qatar dam.

Helt ärligt är det ett extremt fiasko även om det alltid är svårt få en inköpt klubb strida under ny fana.

Ändå undrar man tar det ett år drygt innan förlorarkulturen sätter sig?
Vad är det för miljö där uppe i Qatar? Trivs de inte spelarna?
Svar: Knappast gynnsam. Förmodligen inte.

Qatar damer har om jag förstår det rätt gödslats med hamstermiljarder på ett sätt ingen annan varit i närheten av men tur inte pengar är allt och garanterar framgångar.

Än en gång låt oss slå fast att Luleås damlag gjorde en skamlig insats sett till hur stjärnspäckat laget var.
Luleås damer sämst relativt sett.

7804:
Avundsjukan lyser igenom hos gästerna.

AIKs värdegrund är tydlig och bra. Riktlinjer och mål att sträva mot borde alla klubbar ha.
Det var väl 90/91 kullarna som var de första som drillades enligt nya direktiv och det syns ju tydligt de inte kommit fram när vi gick upp.
Var väl 09/10 det exploderade nästan med rekordmånga unga egna som gav HV tufft motstånd i semin.

Såg första perioden FBK-DIF och det är jämnt och intensivt som väntat.
Som det alltid sett ut även när vi var som bäst så tog det en match eller två innan det tippade över.

Malmö-Qatar senare och tyvärr går det inte räkna ut Qatar.
Är det något man lärt sig så är det att Qatar är som en kackerlacka som måste mosas för man säkert ska veta det är gonatt.

Det är väl så att slutspel är annorlunda. Läser många räknar ut oss och visst som det sett ut många matcher slipper vi favoritskap.
Inte vet jag hur det slutar mot Frölunda men kapacitet finns.
Vad som är osäkert är hunger och vilja och den hoppas jag och tror är större än Frölundas.
Går vi vidare från kvarten tror jag vi blir livsfarliga.

7804: Du är verkligen så ägd just nu. Allt ditt snack om köpelag har fallit så platt.

Gud så skoj. Tack för underhållningen Basic Yoda.

Zappaholic: Varsågod Zappa, sanningen ska ju fram :)
Och är inte så svår att ta fram heller :)

7943: Jo, men så där har det ju alltid lite smått varit för SKAIK, alltså att dom har förlitat sig på Löven...och även stödköp från Luleå :)

Zappaholic:

Vi tog oss upp för att vandringen i allsvenskans dal endast var en prövning från hockeygudarna. Vi blidkade den och blev belönade. Glöm inte bort att Jesus måste bli uppspikad på ett kors för att bli vår frälsare.

Och sen var det såklart lite att uppbyggnadsfasen bar frukt.

7804:
Japp och där kom det, du är dig lik Yoda...
Åker ni ut i kvarten så kan ni döpa om er till:
Dykarnas dykförening..... thihi ;)

7804: Hur kom det sig att ni överhuvudtaget tog steget upp i elitserien? Tack vare era egna talanger?

Nej och det vet du också. Så allt ditt snack om köpelag hit och dit blir ju bara sällsynt löjligt från och med nu. Något som alla fattar utom du och lille sidekicken.

7943:

Lätt att sitta där och fnissa när det egna laget undviker kval nedåt till division ett med en minut kvar av säsongen. Lägg sedan på lite finkulturell kisskonst på det. Klart man blir avis, jag menar vi är ju bara Skellefteå AIK - dynastiernas dynastiförening.

Huge:

Ja precis så var det. Vi var i en uppbyggnadsfas, och så hittade jag på nicket Farbror Barbro. Lite synd bara att vi inte lyckades köpa in Mannberg, Gnomström för 200 papp i månaden, och sen förlora 17 av 18 matcher mot er. Det skulle ha vart nåt!

7804: Ni åkte på däng head to head när det verkligen gällde 2012. Bert grät, men ni var förmodligen i en uppbyggnadsfas då.
Var det i den vevan som även du bestämde dig för att bygga upp en falsk image och fabricera dubbelnicket "Farbror Barbro", så att alla ska tro att du har en kompis härinne?

M.Lemiux:
Andra året 06-07 när dom kvalade sig kvar var den än bättre, i den "uppbyggnadsfasen" var det en (1) från egna led som skolats och hämtades hem från Löven (Johan R) och en från "närområdet" (Larsson).
Backklipporna det året var Sondell från Löven och Tvärålunds sonen P A Lundström som skolats i Löven, Lägg där till backen Fredrik Bergkvist Sollefteå sonen som via MoDo och Löven köptes in..
Fan Y, om man läser det med dina ögon så kan man säga att er "uppbyggnadsfas" är byggd på Löven spelare... ;) hihi...
Men en sak är säker och det är att det är ett svårslaget rekord ni har det året... ;)

M.Lemiux: Tack för info. Misstänkte att det var något sådant, hade det någonstans i bakhuvudet. Då blir ju Basic Yodas argumentation om köpespelare ganska så patetisk eftersom han har dem att tacka för, för att laget gick upp i elitserien.

Gud så roligt...hahahaha. Nej, vänta...HAHAHAHAHAHAHAHA.

Ibland är livet bra underbart.

Zappaholic: Jag kan svara på den frågan eftersom Yåda undviker å då vet vi den egentliga sanningen...
Det var 4st, pluss att en till hade SKAIK som ungdomslag men han fostrades sedan av MoDo som junis.
Så va det med sanningen att SKAIK ALLTID har haft majoritet ur egna led.
Det fortsatte så några säsonger till...men min favorit köpespelare i SKAIKs historia är ändå Kimmo Koskenkorva vars efternamn symboliserar lite vad SKAIK spelarna höll på med om kvällarna, speciellt ett år medans de kvalade till Elitserien :)

« · 1810162 · »