1150x200-hockeyicerinkfornhlteamsby_0.png

Support

4750 inlägg · 375 ämnen

Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

« · 1064200 · » Till forumet


Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Captain Crash: Tillägg: Uppdaterar jag sidan går den till sig direkt men det blir lite jobbigt i längden kanske..
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Captain Crash: Radera bort alla tillfälliga filer. temporary internet files. Det borde göra susen tycker jag. verkar konstigt att den inte laddar css'en tycker jag.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Gjorde det igår tillsammans med cookisarna. Nu när jag kom hit så verkar allt fungera som det ska dock.... så då passar jag på att lyfta på hatten för ett väl utfört jobb med HS3!
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Hittar inte den lite småintressanta statistiken från HS2's förstasida. Finns den nånstans eller kommer den tillbaka?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Salle: Det blir nog en ny statistiksida.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Känns onödigt att testboksinläggen kommer med på forumöversikten.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Det känns också onödigt att varenda omröstning måste bli ett eget ämne i alla forum.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: Det stör mig inte, iaf inte de som man kan kommentera. Däremot att det inte går att rösta direkt i ämnet som blir stör mig.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: Det ska vara så. Så att folk kan kommentera omröstningen.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Nu fungerar omröstningarna som dom ska.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Felstavningar i trådrubriker och fel datum på matchtrådar är ett par exempel på något jag önskar gick att ändra.

Alltså en edit-funktion för moderatorer endast avsedd för ämnesrubriker.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: ....och möjligheten att flytta inlägg som hamnar i fel tråd.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Stigsson: Fast det kan du ju redan genom att kopiera. En sorts nödlösning men dock.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

T T:

Håller med om att en sådan funktion borde finnas, dock ska skribenten till inlägget kontaktas innan, om sådant är fallet, annars ska man ju läsa igenom inläggen innan man postar dem, så förhopnnings viss slipper ni moderatorer sådant arbete ;)

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: Jo, det är en nödlösning men den är väl inte riktigt snygg.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Tycker att det är en toppen idé, med "egna ämnen" men rätt ofta i alla fall jag har jag valt egna ämnen i de forum jag har som favoriter. Skulle de gå att ordna att "lampan" slockar på de inlägg som man läser under "mina ämnen" så att endast ev resterande lampor är kvar?

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

difzi:Är det bara jag som inte kan läsa Moras bok?

Sidan kommer upp ser topp-bannern och en liten konstig harang med tecken. Sedan så är sidan blank.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
65selander: Samma här. Det går inte att scrolla ner utan sidan ser ut at ta slut efter 5-10 inlägg.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
65selander: Fungerar som vanligt för mig
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Stigsson:

Allt försvann för mig.. va i pincip bara en vitsida

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
65selander:

Jag och Ali hade problem med det tidigare idag men nu funkar det för mig iaf, hur det är för honom vet jag inte . Läser inte så ofta dr inne ändå så =)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
mattias - 74: "Läser inte så ofta" vilken lögn, du är ju inne och lämnar dina små avtryck oftare än våra egna medlemmar. :-D
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Stigsson/mattias: Nu laddar sidan igen. :-)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Stigsson:

Lögn är det inte bara en liten smärre överdrift :)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Stigsson: Apropå avtryck så kan nu vem som helst läsa var som helst utan att lämna något spår efter sig. Inte hela världen men nog var det roligare när man kunde se vem som tittat in hos vem.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
T T: Gillar nya HS3 mer och mer, men jag skulle önska en annan färg på bakgrunden när en ny tråd startas.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Bilden på min presentation syns inte. Det blir en länk med nåt konstigt tecken i slutet.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Frisco: Och problemet med att HS "låser" IE kvarstår för mig. Det är bara att glömma att kunna gå in på valfritt oläst forum utan att allt bara låser sig. Någon som har tips, idéer på hur man gör?
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Dream Team: Jag har Firefox till HS. Använder det bara hit. I övrigt använder jag Maxthon som är mkt bättre än FF. Men jag står ut med att ha ett FF-fönster öppet bara för HS.
Jag har IE 8.0 i datorn. Och även där är HS segt.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Frisco:

HS funkar inte alls för på FF då jag sitter vid skoldatorn, är jag hemma funkar det nummera. Då jag kör den på IE i skolan segar den ner hela datorn, vilket är ytters irriterande då all redigering går segt, dock ett bra sett att inte va inne på HS under skoltiden ;)

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

difzi:

Jag kan rekommendera att man flushar sina cookies om man kör vilken inkarnation av IE som helst. Gamla HS2-cookies tycks inte fungera så bra i HS3-miljö, och jag har halverat min laddningstid på IE7 genom cookie-tvagning.

Visserligen behöver jag öka halveringstiden något för att nå ned till Firefoxens nivåer, men det gör ändå en läskig skillnad.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

När jag kikar i mappen skickade brev, så ser det ut som om jag skickat breven till mig själv, skumt

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Per HApps:

Samma här!
Verkar vara en liten bugg, för jag brukar inte ha som vana att skicka saker jag redan vet till mig själv...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Per HApps:

Kan det vara så illa att du börjar bli disträ..?

;0)

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: Jag börjar att tycka att hela HS3 är en stor bugg. Bilderna på min presentation har nu försvunnit, besökare till ens presentation uppdateras inte och som tidigare skrivit så står antalet inlägg still.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
73Sjöbba: Koden för besökare och räknandet av inlägg är inte skriven än så därför fungerar inte det. Men det kommer EFTER att jag fixat IE-buggen.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Aha, tur att vi har dig som begriper något. ;)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Jag tror jag hittat IE-buggen efter en hel kvälls letande. Skulle ni kunna göra en omladdning av sidan med control+F5 (ladda om sidan rent utan cache) och se om det går snabbare. Tyvärr kommer fixen att göra så att en del ikoner ser konstiga ut i IE6. Men det får vara så tills jag fixat ikonerna.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Marcus: Betydligt snabbare i IE7. Även om FF fortafrande är lite vassare.

Gott jobb!

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Salle: Vad bra! Jag hoppas att det är fler än dig och mig som det går fortare för. Ni som upplever en förbättring kan väl hojta till...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Marcus:

Strålande jobbat!
Vad var buggen?

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Det går fortare här också.

Med lite dirty fantasi kan man läsa in mycket i just detta...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus: Märker stor skillnad, sitter på 100/100 både här och hemma och på jobbet flyter det på nu :-)
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus:

Varför funkar inte HTMLkoden helt plötsligt?? Jag har inte rört min pres. men nu syns alla koder och det ser inte så himla kul ut :(...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september

Marcus:
Vi pratar natt-och-dag-skillnad. Och till det bättre. :0)

Är fortfarande nyfiken på vad det var som busade med oss stackars IE-användare.

Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: Ja nu känns det riktigt snabbt. I samma veva som jag fixade IE-buggen så gjorde jag ju ett antal fler förbättringar i jakten på att hitta det ursprungliga felet. Buggen hade att göra med hur IE hanterar png-bilder. Skickar med en länk på vad som orsakade felet.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
slashpuppie: Jag ska fixa det ikväll. Låt den bara vara tills vidare.
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Marcus:
Allright, that makes sense - för säkert är en hel del av de "267 items remaining" .png...
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Metal Guru: Felet applicerade fixen på alla bilder på sidan. Alltså 267 stycken. Så det var därför era datorer fick jobba så hårt :D
Kommentera

Sv: Nya HockeySnack HS3 släpps den 15-16 september
Nu fungerar besöksräknaren på profilsidorna samt att det har tillkommit en sida där man kan se sina 40 senaste besökare.
Kommentera

« · 1064200 · »