Svenska Hockeyligan

7508 inlägg · 377 ämnen

hockeyligan.se

« · 642420 Till forumet


hockeyligan.se
Jag hittar inte den där Frågor och svar avdelningen? Vart har dom gömt den?=
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
jonmannen: Jag har också letat. Fullständigt bortblåst är den :-)
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
jonmannen: Jag hittade den efter ca 1,3 sekunder.

På förstasidan, en bit ner till höger.

Fragor & Svar
NHL-frågor besvaras

Den senaste frågan som inkommit till hockeyligan.se:s "Frågor & Svar" gäller antalet svenskar i NHL. Vet du hur många det är och vilka som spelar i NHL?
» Till Fragor & Svar


www.hockeyligan.se/fragorosvar.php?nid=7572
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
Frisco: Haha ja nu såg jag det också. Total missade det förut
Kommentera

Sv: hockeyligan.se

Hockeligan.se har fått en ny look. Byt ut bannern och den stora bilden på Salomonsson så ser det skapligt ut.

Att dom sakerna kan förstora en sida så där, huga.

Kommentera

Sv: hockeyligan.se
73Sjöbba:

Jag tycker den var jättefin, och inte alls så för stor som du skriver! ;-)
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
73Sjöbba: Prexis. Skönt att slippa den där gamle Djurgårdar'n Salomonssons nuna på förstasidan ;-)
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
73Sjöbba: Nja, den va ju helt okej, bilden kommer försvinna snabbt ;) Bannern kunde ha varit bättre men är logisk :)
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
73Sjöbba:

Salomonsson. Jag trodde han hette Renberg?
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
73Sjöbba: Hiskelig omdaning. Ja, förutom bannern.
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
knaskamilla:

Och just nu heter han Weinhandl....
Konstigt detta, sidan verkar faktiskt uppdateras mest hela tiden! :)
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
Gidde: Äntligen, Vinhandlarn ser bättre ut än Lalle och ett snyggare matchställ dessutom. 
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
Gidde:

Nu heter han också Weinhandl. Tänka sig.
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
Apropå hockeyligan så får dom en rejäls dos kritik från AIK:s ordförande.

Håller med honom till 100 %
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
mattias - 74: Jag håller inte med för fem öre. Landslaget har ingen roll i svensk hockey längre. Allt handlar om att spela så många matcher som möjligt, och då har man tappat bort värdet för varje match.

Gör om dessa cuper till EN match/landslag och helg och spela det som en serie över hela säsongen, alltså denna helg som var skulle Sverige spela en match mot nåt av lagen, sen i moskva spelar vi en match och i sverige spelar vi en match. Och sen räknar vi ihop resultatet i slutet av säsongen.
Då blir spelarna mer taggad, en landskamp betyder något rejält, inte bara en match som även om det går dåligt så kan man ta igen det nästa match. I mitt exempel får varje match större betydelse och alla spelare vill vara med och bidra. Dessutom kommer klubbarna vara mer positivt inställd till det hela med tanke på att en match inte sliter som 3 matcher över en helg, och landslagens behov av att ha matcher i sina respektive länder får visst genomslag då de får arrangera några matcher, men i gengäld att det blir färre matcher får dessa större innebörd viket borde locka fler människor.
När spelade sverige inför en fullsatt läktare i sverige sist?
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
spud:

som sagt så är jag på hedenströms sida.

Ang matcherna i Sverige så vet jag inte vet du ??
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
mattias - 74: Men eftersom det är en intressekonflikt kan man ju inte som Hedenström lägga all sympati på förbundet, då kommer det ju inte bli bättring. För att lösa situationen måste det till en ändring och hur kommer den fram?

Det är ju jävligt lätt för Hedenström som knappast riskerar särskillt viktiga matcher om han släpper dicken till en helg, men om hans lag skulle spela väldigt många och viktiga matcher efter landslagshelgen och hela hans första line var uttagen tror jag knappast han skulle babbla om hedersuppdrag. Utan då hade han precis som HV´s och LHC´s ledningar velat ha förståelse från förbundets sida.

Det måste till en förändring av landslaget. För att få upp standarden och få upp intresset igen.
Jag ser nog hellre RBK- Brynäs än Sverige-Tjeckien. För att det innehåller något som landslaget saknar. Vilja. Landslaget är så jävla tekniskt och rätt i positionerna så man bli less, men helt utan vilja att offra sig det sista som krävs för att man ska ställa sig upp och skrika vid varje närkamp.
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
spud:

proffsspelare ska klara av att spela tätt mellan matcherna eller ??

Förstår inte varför HV eller LHC skall känna sig Unika i det här fallet. Hur skulle det gå för deras spelare i NHL ??

Tycker signaturen Markman kommenterar det väldigt bra under artikeln jag länkade tilli AB.

Dock tycker jag VM skall spelas vartannat år men det är ju inte det som detta gäller.
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
spud: Hedenström riskerar väl lika mycket som övriga lag även ES lag. AIK har väl gjort en elitseriesatsning dom med och slåss för en plats i finrummet framåt våren.

En eloge till Timander som drog på sig blå/gula stället och gjorde ett bra jobb.
Det var på tiden.
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
mattias - 74: Men i NHL spelar ju alla lag lika många matcher, det är ju där det "orättvisa" kommer in här. Visst har LHC och HV vetat om detta länge och borde ha planerat sin trupp efter hur många matcher som ska spelas.
Men känslan hos dessa klubbar är att man som många andra känner är att de skickar iväg sina spelare på matcher som är helt eller åtminstone delvis är onödiga, när dessa spelare som är tongivande i sina klubbar skulle behöva vara hemma och vila upp sina kroppar.
Det är väl ingen i NHL som tror att deras spelare kan prestera på högsta nivå i 86 omgångar, utan alla måste vila nångång. Och då är ju dessa landslagsuppehåll väldigt passande.


Men der är ju pinsamt att inte detta är löst innan, nu står hela hockeysverige med brallorna nere för att man itne löst detta innan säsongen.

Jag förstår båda sidor, men enda lösningen jag ser är att förbundet får släppa efter på hur många matcher de ska spela. Dels för deras egen skull, dels för att klubbarna ska kunna utvecklas och konkurera med övriga världen.
Det är i klubbarna vi har störst utvecklingspotential, det är där vi kan få in mest pengar i framtiden. Då ser jag hellre att klubbarna försörjer förbundet med eknomiska bidrag som de sen kan slussa ut i hockeysverige för att säkra upp talangutveckling och annat nödvändigt än att landslaget ska spela 30 onödiga matcher/säsong.
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
73Sjöbba: Timander har väl aldrig tackat nej?
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
spud: på grund av att han inte har lust eller dyl.
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
spud: Har han inte? Konstigt, för han platsar alla dagar på året. Märkligt att han inte blivit tillfrågad i så fall.
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
73Sjöbba: Skador måste väl till och med du inse som ett giltigt skäl?
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
spud: Givetvis, men han kan väl inte ha varit skadad varje gång en landskamp har spelats. I så fall måste han vara en porslinsdocka :)
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
73Sjöbba: En spelare som lirar 24+min/match har ju ofta någon förslitning som måste få vila för att han öht ska kunna spela i ES. Tror knappast någon skulle lira i 3 kronor istället för att se till att man är beredd på att spela i ES.
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
spud:

Ifjol drogs väl Timmy med skador mest hela säsongen.
Det där SM-Guldet blev ganska kostsamt för honom, men jag tror han tycker det var helt OK ändå ;-)

Är ju nu först som hans kropp läkt ihop igen.

Så ifjol kunde han inte spela i landslaget, men "guldsäsongen" var han väl med några landskamper vad jag minns?
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
Gidde: Han spelade väl VM efter guldet?
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
spud:

Gjorde han verkligen det, med den axeln??
Måste kolla upp det, wait..
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
Gidde: Ne det var året innan.. Sorry.
Kommentera

Sv: hockeyligan.se
spud:

Nope, vad jag kan se spelade han inte en enda match i landslaget den säsongen.

Däremot var Enström och Tobias Viklund med.
Viklund blev till och med vald till matchens lirare en gång, hur nu det gick till!

I länken ser du Sveriges trupp till VM den säsongen.
Kommentera

Sv: hockeyligan.se

spud:
"Jag håller inte med för fem öre. Landslaget har ingen roll i svensk hockey längre. Allt handlar om att spela så många matcher som möjligt, och då har man tappat bort värdet för varje match."

Du har rätt i att allt handlar om att spela så många matcher som möjligt. Men är det verkligen landslagets fel att man försöker nå upp i 80 omgångar i Elitserien?

Kommentera

« · 642420