Lind01: Tycker det kan vara rimligt att ställe Juel idag. Jag skulle inte vara fly-förbannad om han stod iaf. JJ har gjort det bra utan tvekan men det kan också vara bra att få "gå ut på topp" så att båda målvakterna vet att det inte är förra matchen som räknas utan dagsformen och att även slitage räknas in.
Lufta Juel idag så får JJ bästa möjliga förutsättningar att slå SHL-rekorded för hållna nollor i rad på hemmaplan mot SAIK. Men ska väl ändå tilläggas att oavsett vem som står känns det jävligt bra.
Antar såklart att JJ står ikväll då han har vart på topp senaste matcherna men bör man i framtiden ge Juel lite mer tid? Känns som det inte blir långvarigt i Timrå för honom om det ser ut som förra säsongen med istid. Tycker ändå att enstaka match han fått stå har han gjort bra plus att det är nog bra att vila JJ iframtiden också.
När man tar del av ett sånt här inlägg förstår man varför laget han tränar ligger där dom ligger i tabellen. Snacka om totalt energilöst, både ursäktande och bortförklarande. Herrefuckinggud.
Joslan00: Intressant indeed. Nu har vi ju haft lite flyt med motståndet på slutet. Rögle har ju megasugit i inledningen, Leksand likaså, och modo senast var ju sämre än sämst. Bara Växjö som uppvisat någon form av kvalitet (ändock långt ifrån sedvanlig plastkvalle). Plus att vi haft tre hemmamatcher, som sagt. Och där passar det ju väldigt bra att öpnna stenhårt och gå efter initiativet, i o m att bortalag i allmänhet sällan inleder på samma sätt.
LHC har dels ett hyfsat starkt lag på pappret, dels är dom nu till 100% förvarnade. Media har ju inte gjort annat dom senaste dagarna än att kompanironka över Timrås framfart.Så, någon HOCKEYCHOCK lär vi inte överraska med. Därmed blir det verkligen upp till bevis. Har bara sett lite grann av LHC såhär i inledningen, men av det man såg mot Malmö verkar dom inte älska att bli utsatta för hård press i egen zon. Timrå bör kunna få lite utdelning här. Frågan är väl om dom kan komma upp med ett motdrag. Vi har inte blivit sönderkontrade i någon match förutom mot Färjjsta. Kan vi undvika det även i kväll?
Angående Värmhed: klockrent att låna ut honom. Han är uppenbarligen utanför Jokinens lag at the moment och behöver speltid.
Även om Timrå spelat sjukt stabilt de senaste matcherna är det nu upp till bevis att de även kan leverera lika bra på bortais. Kvällens match blir mycket intressant och viktigt för att få ett kvitto på att det även funkar på bortais.
Rox1: Ja gjorde dom inte om reglerna till den här säsongen och tog bort nån karenstid just för att underlätta vid utlåning att kunna ta tillbaka spelare?
Zäta75: Utan att veta säkert, så tror jag att Värmhed kan kallas tillbaka den dagen han behövs om skador skulle uppstå. Brukar vara så iaf när man lånar ut spelare neråt i seriesystemet.
Sputnik1: Knappast att Kapanen återvänder så snabbt när han inte har fått chansen ens att visa upp sig i skarpt läge.
Lite oväntat då Värmhed setts som en stabil 4:e center och med hans utlåning blir vi ytterligare försvagade på centersidan och ännu mer känsliga för skador på den positionen.
Tror inte att man har en ny center på gång utan man avvaktar Kapanen i Montreal.
Knylan: Matchdag igen! Som jag och många andra har längtat. Cluben borta. Vi brukar sällan spela bra och ta poäng när vi är upphaussade som vi är nu. Hoppas på en förändring på den punkten ikväll. Att de har sin andramålvakt tror jag inte spelar så stor roll. Myrenberg är ingen dålig målvakt. Men det är klart att Högberg är bättre och räddade dom i ett antal matcher mot oss förra säsongen.
Keep bringing something to the *ucking table! All in every day!
8179: Nej men man undrar ju när han dessutom var "bänkad" på träingen innan med? Känns ju extra surt som Timråit. Då kan de lika gärna skicka hit honom på mer spelminuter och spel i PP etc.
8179: Han kommer få sina chanser, och som jag skrivit tidigare så är det klart de behåller honom då de förlorar honom för resten av säsongen om de skickar hem honom. Men vinner de utan Kapanen och snart får tillbaks spelare kommer chansen öka att han kommer tillbaks till Timrå. De har ju bra alternativ i AHL också. Det enda jag ser kan sätta käppar i hjulet är antingen en centerskada eller en trade för att skapa plats till Kapanen för de tror han ör tillräckligt bra för att centra en 2-3 kedja redan iår. Men låta han få sitta på bänken och läktaren varannan, var tredje match tror jag inga parter kommer vara speciellt nöjd med.
Annaaa: Det stämmer, åker han tillbaka till Timrå så blir han kvar här hela säsongen. Så det är ju rätt logiskt att man vill testa honom några matcher i skarpt läge för att verkligen se vad han går för. Att han inte var med inatt behöver man ju inte dra så stora växlar över, han kommer få sina chanser.
Tycho: nu kanske jag är ute helt fel. Men om dom skickade hem kapanen innan serien började kunde dom inte ta tillbaka han denna säsong. Så därav provar dom han ett tag, fast då måste han ju få spela kan man tycka. Kanske jag missuppfattat oxå
Cluben away! Tufft, de känns cyniska och precis som tidigare nämnts brukar vi ha en del trubbel med dem. Inte minst ifjol då jag vill minnas att de var det enda lag vi inte slog under hela säsongen.
P A: Fortsätter Canadians vinna med den här laguppställningen lär han sitta på ett flyg mot Midlanda snart. Men som det funkar där så lär han få chansen x antal matcher. Bara frågan vart i laget och hur det går.